jiipeep 30.05.2004 21:23:10 | |
---|
Hyvä juttu, olin juuri ehdottamassa että M-audio kortilla voisi kokeilla mixdownin tekoa MME moodilla. Perinteisesti ASIO tai MME moodin on voinut valita näytön oikeassa laidassa olevasta M-audio kuvakkeesta. |
Jaristoteles 16.03.2006 11:23:37 | |
---|
Tätä ei kyllä kukaan usko ja kaikista vähiten minä itse...mutta systeemi lähti toimimaan sen jälkeen kun olin asentanut integroidun äänikortin ajurit ja enabloinut sen biosista ja windowsista. aikas jännä juttu... Huom, olen kirjoittamassa yli 654 päivää vanhaan ketjuun. Aivan sama. Ongelma on edelleenkin olemassa. Eli Cubasen LE -versio on koneellani. Ostin Presonuksen Inspire Firewire-kortin, jonka muassa tämä ohjelma tuli. Audio mixdown vaan ei suostu onnistumaan. Serious problem occuroituu aina. Paitsi... ensimmäisellä kerralla mixdownia tehdessäni, jolloin softa tiivisti kolmen minuutin biisini minuuttiin ja kymmeneen sekuntiin. Sen jälkeen ei mixdown ole suostunut toimimaan. Poistin Windowsista ja biosista integroidun äänikortin ja asentelin Cubasen ja Presonuksen softat uusiksi, mutta mikään ei auta. Aina sama virheilmoitus exportointia yrittäessäni. Muuten ohjelma ja äänikortti kyllä toimivat kuin unelma vapaudesta. Ymmärsinkö oikein, että ketjun aloittajan ongelma oli poistunut seuraavien kiirastulisen iltapäivän toimintojen kautta: 1. integroidun äänikortin poisto 2. uuden äänikortin asennus 3. softan asennus 4. integroidun äänikortin asennus uusiksi Olen nyt siis itse siinä tilanteessa, että integroitua äänikorttia ei koneelleni ole ilmoitettu, Cubase sekä Presonus on poistettu koneelta ja asennettu uudestaan. Eikä toimi. Voiko integroitu ja Presonus edes toimia järkevästi rinnakkain? Vai ymmärränkö ketjun aloittajan ongelman poistuneen sillä, että hän poisti kokonaan uuden äänikortin ja asensi integroidun kortin takaisin? ... näiden takia pää savuaa Kylmiä vesipaloja saa Joensuusta. [v a l t a v a] - Ylistyslaulu Tästä. Jaakko Pesola, Hunajaa-video Joo |
Serious problem occuroituu aina. Paitsi... ensimmäisellä kerralla mixdownia tehdessäni, jolloin softa tiivisti kolmen minuutin biisini minuuttiin ja kymmeneen sekuntiin. Sen jälkeen ei mixdown ole suostunut toimimaan. Onhan sulla koko biisi valittuna, siis niin että markerien välissä on sinistä palkkia koko biisin pituudelta? (vasen marker = ctrl+click, oikea marker alt+click) Jos noin ei ole, eli jos markerien väliä ei ole tai se on punainen, niin sitten tulee juuri tuollaista virhettä, tai vaihtoehtoisesti jos sinistä on vain vähän, niin sitten se Mixdown tekee vain sen pätkän. |
Jaristoteles 16.03.2006 11:57:35 | |
---|
Onhan sulla koko biisi valittuna, siis niin että markerien välissä on sinistä palkkia koko biisin pituudelta? (vasen marker = ctrl+click, oikea marker alt+click) Jos noin ei ole, eli jos markerien väliä ei ole tai se on punainen, niin sitten tulee juuri tuollaista virhettä, tai vaihtoehtoisesti jos sinistä on vain vähän, niin sitten se Mixdown tekee vain sen pätkän. Jep, markerit on oikein ja sinistä näyttää. Ehdin nimittäin jo kerran tehdä sen perinteisen markerit väärinpäin -moan. Hämmentävintä tässä on se, että export "melkein" toimi sillä ekalla kerralla. Sen jälkeen ei ole edes yrittänyt. En nimittäin pääse edes siihen valikkoon, missä mixdownin speksit saa valita. Kylmiä vesipaloja saa Joensuusta. [v a l t a v a] - Ylistyslaulu Tästä. Jaakko Pesola, Hunajaa-video Joo |
kivi 16.03.2006 12:15:41 | |
---|
En nimittäin pääse edes siihen valikkoon, missä mixdownin speksit saa valita. Katsopa sitten "marker settings" ja jos on jotain select-valikkoja, niin niistä valintakriteerejä tms. Nimittäin, jos sä et pääse audion mixdown tai export -valikkoihin, silloin sulla ei ole kaiketi valittuna mitään mitä voisi viedä. Yritän muistaa miettiä tätä, kun kohta lähden tarkkaamoon ja saan siis SXn näkyviin. Tai sitten yritän ratkaista ongelmaa huomenna kun mulla on levynmiksausta muualla, ja ProTools -päivä :-) |
Jaristoteles 16.03.2006 12:22:05 | |
---|
Katsopa sitten "marker settings" ja jos on jotain select-valikkoja, niin niistä valintakriteerejä tms. Eikös nää ole locatoreja tässä softassa? Nimittäin, jos sä et pääse audion mixdown tai export -valikkoihin, silloin sulla ei ole kaiketi valittuna mitään mitä voisi viedä. Siis kyllä valikkoon pääsee, mutta sen jälkeen kun klikkaa audio mixdownia niin tulee "A serious problem has occured..." Eli tuosta se ei päästä yhtään pitemmälle. Yritän muistaa miettiä tätä, kun kohta lähden tarkkaamoon ja saan siis SXn näkyviin. Tai sitten yritän ratkaista ongelmaa huomenna kun mulla on levynmiksausta muualla, ja ProTools -päivä :-) Kiitoksia jo etukäteen. Vaikuttaisko kuitenkin sun mielestä siltä, että tässä vois nyt olla sota tuon mun Presonuksen ja integroidun äänikortin välillä? Kylmiä vesipaloja saa Joensuusta. [v a l t a v a] - Ylistyslaulu Tästä. Jaakko Pesola, Hunajaa-video Joo |
Jaristoteles 16.03.2006 16:35:50 | |
---|
Noniin, sen verran väliaikatietoja, että poistin uuden äänikortin ja Cubasen jälleen kerran. Tämän jälkeen asensin integroidun äänikortin takaisin ja Cubasen uudelleen. Nyt homma toimii. Kykenen tekemään audio mixdowneja ilman mitään ongelmia. Mitenköhän nyt käy jos asennan uuden äänikortin takaisin? Vai onko yksinkertaisesti vain niin että aina kun haluan tehdä audio mixdowneja, on uusi äänikortti otettava siksi aikaa pois käytöstä? Kylmiä vesipaloja saa Joensuusta. [v a l t a v a] - Ylistyslaulu Tästä. Jaakko Pesola, Hunajaa-video Joo |
kivi 16.03.2006 16:48:35 | |
---|
Vai onko yksinkertaisesti vain niin että aina kun haluan tehdä audio mixdowneja, on uusi äänikortti otettava siksi aikaa pois käytöstä? Tai vaihdettava ajureita. Tai vaihdettava VST Connections -valikosta ulosmenevän signaalin kortiksi se vanha. Hhmm. Oliko sulla sessiossa sellaisia midejä, jotka soittaisi vanhan äänikorttisi FM-syna tai generalmidi? |
Jaristoteles 16.03.2006 17:31:04 | |
---|
Tai vaihdettava ajureita. Tai vaihdettava VST Connections -valikosta ulosmenevän signaalin kortiksi se vanha. Hhmm. Oliko sulla sessiossa sellaisia midejä, jotka soittaisi vanhan äänikorttisi FM-syna tai generalmidi? Sessiossa on yhteensä viis raitaa eikä yhtään midiä. Kokeilen tuota VST Connections vaihdosta jahka ehdin. Kylmiä vesipaloja saa Joensuusta. [v a l t a v a] - Ylistyslaulu Tästä. Jaakko Pesola, Hunajaa-video Joo |
Jaristoteles 17.03.2006 09:45:23 | |
---|
Sormet ristiin. Homma pelaa nyt kun asensin PreSonuksen takaisin. Eli integroitu kortti ja PreSonus toimivat nyt rinnakkain ja kykenen audio mixdowniin ilman virheilmoituksia. Integroidulla kortillahan en enää yhtään mitään tee, mutta Cubase heitti herjaa jos sitä ei ollut asennettu. Tämä kaikki on hyvin mystistä ja hermoja raastavaa kikkailua. No, kaks päivää siihen menikin. Kylmiä vesipaloja saa Joensuusta. [v a l t a v a] - Ylistyslaulu Tästä. Jaakko Pesola, Hunajaa-video Joo |