Aihe: DigiTech Bad Monkey
1 2 3 4 5 614 15 16 17 18
ministeri
04.03.2006 20:36:08 (muokattu 04.03.2006 20:38:02)
perse-edellä mennään puuhun mun tapauksessa (kuten yleensä)...Aiemmin tällä palstalla kerroin päätyneeni ts-9 od:hen tän monkeyn sijasta. sen sitten vielä modautin vastaamaan ts808:a. Kyllähän sillä soitteli, mutta jotenkin en saanut siitä koskaan säädettyä mua täysin tyydyttävää soundia, sinnepäin kyllä. Nyt sitten on huomenna tulossa toi bad monkey mulle..saapas nähdä olisiko tossa kaksialueisessa eq:ssa se ratkaisu! Mutta olisihan se hauskaa jos niin paljon halvemmalla spedulla saisi sen mitä tarvitsee..Tube screamerin myin jo pois, en paljoa hävinnyt siinä. Viime aikoina olen käyttänyt rocktronin austin cold OD:ta, mutta siinä alkanut häiritsemään treblen säädön puuttuminen vaikka muuten tykkään tosi paljon. Josko saisin sitten BM:n ja AG:n kanssa loihdittua ne tarvittavat murinat ettei tarvitsisi lähteä kattelemaan esim. fulldrive II:sta, barber ltd:tä, tonebonea tms...saas nähdä kuinka äijän käy...
tuluppa
04.03.2006 22:28:05

Barber LTD pienempikuinkolme.
KIDOPPÄÄH
ministeri
05.03.2006 18:25:52
joo. Hyvältähän tämä vaikuttaa. Ensivaikutelma nähdessä vekottimen oli että onpas yllättävän tuhdin oloinen, bosseja vähän isompi, painavampi myös. Testaamaan pääsin vasta kotivahvistimenani toimivalla vox pathfinder 15 transistorivahvistimella. Mutta jo sen perusteella voin sanoa että turhaan ei ole kehuttu. Kovin on "kermainen" overdrive kyseessä. Toi eq auttaa kyllä löytämään mieluista sointia, mutta perussointi on niin hyvä että ei sitä niin hirveästi tarvitse vääntää. Ei kyllä alapäät ainakaan tämän kanssa katoa. Itselle tuntui hyvältä niin että korostaa vähän sekä trebleä että bassia...Mukava pehmeä komppisoundi löytyy kun gain on puolilla tai vähän alle. Sitten enempi gainia ja johan "kirkuu" kivasti ja soundi toimii hyvin ihan lujimmalle gainiasteelle asti...

Joo, innolla odotan että mitä tää sanoo kämpällä putkivehkeen kanssa ja miten istuu bändin kanssa kokonaissointiin. muinaisrockia soitetaan :)

Muitta mutkitta voi kyllä suositella kaikille jotka kaipaa tube screamer tyyppistä säröä eikä rahan suuri kulutus ole olennainen asia..jotenkin tuntuu että se mikä kalliissa clooneissa on parempaa on bypass ja ehkä dynaamisuus miten reagoi soittotatsiin. Mutta makuasioitahan nämä on kaikki. Itse luulen että tästä voisi tulla pitkä aikainenkin kaveri.
msormune
05.03.2006 19:04:45
Juuri itsekin tulin parin tunnin jamittelusessiosta, vahvistimena Marshall Valvestate 30R ja sen edessä Bad Monkey. Toimii aika hyvin, kun laittaa säröä ensin apinasta ja sitten vielä marshallista vähän päälle. Itsenään tuosta marsusta ei kovin paljoa säröä lähdekään.

Kannattaa myös kokeilla seuraavaa: Apinasta hieman bassoa pois (low) ja trebleä enemmän (high). Sen jälkeen vahvistimesta nupeista juuri toisinpäin, eli bassoa lisää ja trebleä pois. Tässä ideana on basson poisto ennen äänen säröytymistä ja sitten lisääminen säröytymisen jälkeen. Tämä kikka yleensä selkeyttää bassoa aika lailla.
ministeri
09.03.2006 22:54:52
Eilen illalla tuli treenit soitettua ton kanssa..Ensin ollessani yksin olin alkuun jopa hieman pettynyt.."eikö tämä nyt tämän kummempi ollutkaan"...Pikkuhiljaa alkoi soundi löytymään, kun aikani ruuvailin vahvistinta ja säröä. Lopullisesti pääsi apina näyttämään kyntensä soittaessani muiden kanssa kimpassa, soundi oli todella mainio kokonaismixissä...Tuli vielä nauhoitettua ja kyllähän toi soundi miellyttää. Mulla toi on ainoa särön tuoja, putkivahvistimessani ei ole lainkaan gainia. Silti oli oikeastaan ihan boost asetuksilla toi..Ihan vähän vaan gainia, se riittää terävöittämään soundin mulle sopivaksi.
Nazareth
10.03.2006 04:42:02
Onko kukaan vertaillut Bad Monkey vs. Uraltone SD-1? Kiinnostaa itseänikin Bad Monkey..

Mä koitin noita Microcuben edessä, SD-1 oli yllättäväm ohut Moneyhyn verrattuna.
Mulla on valokuvamuisti. Se kait vaikuttaa ehkä ku mä unohdin linssinsuojuksen päälle.IMIK #27 AKKK#6
Ben_D
10.03.2006 08:53:14

Mä koitin noita Microcuben edessä, SD-1 oli yllättäväm ohut Moneyhyn verrattuna.

Oliko SD-1 vai Uraltone SD-1?
meitu
12.03.2006 14:44:38 (muokattu 12.03.2006 14:47:12)

Olisi kyllä mukavaa kuulla lisää mielipiteitä Bad Monkeystä verrattuna SD-1:een. Avautukaa jos olette vertailleet!

edit. jesh, postaus no. 666!

edit2. jos joku on vertaillut Digitechin Hot headia Bossin DS-1:een, niin kertokaa siitäkin taisteluparista mielipiteenne!
Ne jotka soittaa ne tietää
forspet
12.03.2006 14:56:24
Olisi kyllä mukavaa kuulla lisää mielipiteitä Bad Monkeystä verrattuna SD-1:een. Avautukaa jos olette vertailleet!

Kun olin apinaa ostamassa niin kävin Musafasulla vertailemassa SD-1:stä ja Ibanezin TS7:aa, myöhemmin kävin vielä Monkeyta kokeilemassa Malmin DLX Musicissa. Näistä Monkey nousi ykköseksi laajemman säätövaransa ansiosta, 2-alueinen equ tekee ihmeitä.

Ibanez oli myös varsin kiva peli Hot-kytkimensä kanssa, kuitenkin lopulta hinta nousi ratkaisevaksi tekijäksi ja Monkey lähti mukaan Malmilta. Näistä kolmesta SD-1 oli kuitenkin mielestäni laimein ja mitäsanomattomin. Säröä on liian vähän omaan makuuni.
Nazareth
12.03.2006 16:32:51
Oliko SD-1 vai Uraltone SD-1?

Iha vakio sd-1.
On se muuten ilmoja pidelly. IMIK #27 AKKK#6
J.Ahonen
12.03.2006 16:35:19
Miksi muuten kitaraefekteillä on helvetin typerät nimet?

Esim. Crybaby. Yksi kaveri (ei soittaja) kerran osoitti mun Crybabyä, ja sanoi "oot sä liimannu ton lapun tohon?"

Big muff on mielestäni ihan asiallinen nimi.
msormune
12.03.2006 16:39:18
Miksi muuten kitaraefekteillä on helvetin typerät nimet?.

Hyvä kysymys. Kumpiko kuulostaa coolimmalta:

Tube Screamer vai Bad Monkey?

Kumpiko nimi herättää enemmän luottamusta hyvästä tuotteesta? Mitähän ne ovat Digitechillä ajatelleet... Luultavasti tuhmia apinoita.
Ziggy Bubba
12.03.2006 16:44:13

Miksi muuten kitaraefekteillä on helvetin typerät nimet?

Esim. Crybaby. Yksi kaveri (ei soittaja) kerran osoitti mun Crybabyä, ja sanoi "oot sä liimannu ton lapun tohon?"

Big muff on mielestäni ihan asiallinen nimi.

Kyllä mun mielestä nämä sinänsä hiukan hassut badmonkeyt ja crybabyt on niminä huomattavasti iskevämpiä kuin vaikkapa RGT42DXFMTLF tai MT-2. Lisää vaan oikeita sanoja kitarakamojen nimiin ja vähemmän noita kryptisiä kaavoja!
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
NRider
15.03.2006 21:12:20
Jep, vaikka nyt vähän offtopiciks menee niin kyllä esim. joku Toyota Avensis on paljo kivempi nimi ku joku Volvo V70 :)
apenaattori
15.03.2006 21:21:10
Lisää vaan oikeita sanoja kitarakamojen nimiin ja vähemmän noita kryptisiä kaavoja!

Nimenomaan. Sitäpaitsi hyvä myyntikikka, nimet jäävät mieleen paremmin.
"The harder you try the dumber you look."
Wahi
15.03.2006 21:36:17
Mikä näistä on "paras", Tube Screamer (lähinnä ajattelin tuota TS-9), Bad Monkey vai SD-1/SD-1 w/Uraltone mod? Tarkoitus olisi lähteä joku päivä testaamaan. Ja käyttötarkoitus olisi särö putkivahvistimeen kotiolosuhteissa. Mielessä kävi myös Jekyll & Hyde...
Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen...
Wahi
15.03.2006 22:37:50
Juu, näin se menee.
Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen...
H-Diddy
16.03.2006 00:25:12
Sain mokoman postista vähän aikaa sitten ja boostiksi tarkoitin apinan. Hyvin toimii kyseisessä hommassa. En kyllä voi ihan yhtyä tohon "ei väritä saundia" juttuun, koska mun mielestä ainakin stratolla ja putkicombolla hävittää melko paljon dynamiikkaa ja yksikelaisten twangia. Toinen hämmentävä asia mihin olen törmännyt niin basso potikka ei ainoastaan muuta soundia vaan lisää volumea. Liekö laitteessa vai korvissa vika mut mun mielestä vaikuttaa ulos tulevan äänen määrään vallan paljon. Kaiken kaikkiaan hyvä peli eikä tarvii yhtään haikailla tube screamerin perään tämän ostettuaan. En ole ihan suurin fani kun tämän laittaa puhtaan kanavan eteen mutta putkivahvistimen särön boostaajana toimii todella hyvin.
sartanen
14.05.2006 14:43:18
Eilen vedin ekan keikan RaivoApinalla ja täytyy kyllä sanoa, että tulinen tämä vehje on. Mesan Dual Rectumin edessä laite palvelee, aiheuttaen saundin yllättävää tiukkenemista. Jea! Tästä on hyvä jatkaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)