Aihe: Harley Benton?
1 2 3 4
blackorwhite
15.03.2006 16:41:39 (muokattu 15.03.2006 16:43:26)
- Otelauta irtosi liimauksistaan n. 5kk soittelun jälkeen

Mun halpis hb:ssä (siis siinä halvimmassa joka maksaa sen 70€ muistaakseni) on kiinni vieläkin vuoden soittelun jälkeen

- Virityskoneisto muovia joten nuppi jäi käteen kun kieliä koitti vaihtaa

Oon vaihtanu kielet viidesti tuohon eikä tietoakaan tuollaisesta.

- Intonaation ja vireisyys todella kaukana tyydyttävästä tasosta vaikka säätää yritti

En tiiä mitä on "intonaatio" mut vire pysyy hyvin tuossa mikä mulla on

- Stratomallissa talla oli lakattu kiinni runkoon, jota käyttäjä ei tiennyt. Koitti kammeta ja jäi kammesta puolikas kouraan ja loput tallaan kiinni. Sitä pätkää ei hevillä saanut sieltä kierteistä pois

Ei tietoakaan tollasesta, oon kammennu ltd:n KH-202 ja siitä se vire kyllä karkasi mut kammesta ei jääny puolikasta käteen ja tuossa kun kampee niin hyvin pysyy

- Mikkien keloissa todella surkeasti käämilankaa (epätasaisesti ja langan väri ei muistuttanut kuparia)... kierrosmäärä vissiin todella alhainen (ei siis mikään ihme että mikit kuulostivat kauheilta)

Kyllä, mikit on paskoja, munki mielestä

- Puut huonosti kuivatettuja (elää todella paljon ja esim. kaulaa saa olla säätämässä jatkuvasti)

Kaulaa ei oo säädetty kertaakaan ja kielet on justiin niinku on tossa RG620:ssa

- Yhdestä yksilöstä oli kaularauta jo uutena poikki

Voi olla, mulla ei ollu eikä oo vieläkään :)

- Viimeistelyssä virheitä. Maalipinta epätasaisesti peittävä, lakkapinnassa virheitä, puuosien viimeistely toteutettu hutaisten, samoin nauhojen ja otelaudan viimeistely on olematonta.

Mielestäni maalipinta on hyvin peittävä, mutta kyllä, lakkapinta on aivan perseestä (hioin sen omastani poissa), mitähän puuosia tarkotetaan(?), otelaudan viimeistelyä en missään tapauksessa allekirjoita, helvetin hyvä tuossa on.

- Satulan urat viilattu väärin, kielet särisevät 1. nauhankohdalta vaikka kaula olisi muuten suora ja kielet korkealla.
jne...

Aivan täyttä paskapuhetta, ei särissy ei sitten miltään nauhalta eikä miltään kieleltä :D

Ei kai voi olla totta, että näissä on noin paljon noita eroja että jotkut kitarat noista hb:istä tehään kunnolla ja jotkut taas aivan on täyttä sutta ja sekundaa?

Täytyy kyllä sanoa, etten millään uskoisi noita väitteitä, ellei kaveri niin paljon väittäisi olevan olleen harley bentoneitten kanssa tekemisissä :) Mutta noh, ehkä minä sain hyvän yksilön, onneksi. Mut vaahteraotelauta se olla pitää :)

Noh, paskoja tahi ei, tuolla mä alotin enkä oo katunu hetkeäkään... Jos 75€:lla paremman saa uutena ni ostakoot ken haluaa! :)
Johann Onn
15.03.2006 19:15:11 (muokattu 15.03.2006 19:22:17)
Huhujen mukaan yksikään muusikoiden.netin käyttäjistä ei ole koskaan soittanut HB:n kitaroilla...

Mää ainakin olen, soitin kaikki sen sävellyskaba #1 biisini kitarat (myös sen "basson") HB HBT1500:lla (tai siis "Shine WF-170, HB:n logolla"). Se nyt vaan sattu olemaan kädessä äänityshetkellä.

Että kyllä sillä soittaa voi, mutt painoa sillä on ihan liikaa ja kaulakin on mun makuun aivan liian paksu.

Ja sen vieressä on toisessa laukussa Ibanez 540S, jonka ihan toisesta maailmasta. Mutt on niissä kyllä "vähän" sitä hintaeroakin, että sinänsä.
Bald Anus
15.03.2006 20:04:27

Yhtä Bentonin Les Paulia soitin kerran ilman vahvistinta liikkeessä. Olihan sillä ihan kiva soittaa, mutta en tarkastellut sen tarkemmin. Lisäksi yhtä akustista olen rämpännyt. Ihan ok soitettava, mutta materiaalit oli varmaan jotain ihme muovia ja kaulasta huomasi selvästi, että se oli liitetty bodyyn pakkelilla, kun sitä pursusi yli. Ja skaalaongelmia oli: ylä-e: n seiskavälistä sävelet olivat epävireisiä (!?!).
He's a hero, hän ei taivu!
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
rivo setä
15.03.2006 20:12:34
en suosittele ollenkaan!
KaRa
15.03.2006 20:42:41
Itse olen yhtä lesPaul -mallista kokeillut. Totuus vaan on se, että HB kitaroiden haukkumisesta on tullut muotia. "Koska kaikki muutkin haukkuvat niin kai munkin pitää". Totta on että ne ovat paskoja suhteessa muihin kitaroihin, mutta ei suhteessa hintaan! Eikä kaikki yksilöt edes ole paskoja. Kyllä HB:denkin joukossa on helmiä, jotka vaan odottaa poimijaansa. Mikäs siinä hienompaa, kun maksaa vain ~80e hyvästä HB yksilöstä (suhteessa muihin HB:iin). Tuota yksilöä mitä itse olen kokeillut, niin kyllä sillä kelpaa ainakin aloittelijan soitella...
En todellakaan ymmärrä, miksi kaikki kirjoittavat tähän jotain typeriä allekirjoituksia... minä en sellaiseen alennu!
Les Fender
15.03.2006 21:25:48
Mitä tulee muusikoiden.netin palstaan ja sen luotettavuuteen...

Ei tää mikään "Luotettava lähde" olekkaan. Ihmiset kertoilevat omia mielipiteitään, mikä kenenkin vaikuttimena sitten onkin. Totuus vaan on että jos kitara maksaa uutena alle 100€, olipa sen merkki sit mikä vaan, niin kyllä kaikesta on tingitty valmistusvaiheessa.

Vaikea tuonhintaista on suositella, vaikka omistaisi hyvän yksilön niin ei ole todellakaan taattua että seuraava saisi yhtähyvän. Osat noihin halpiksiin hommataan sieltä mistä halvimmalla sadaan ja ne valmistetaan siellä missä milloinkin halvinta on.
"Living is easy with eyes closed!"
juikka111
15.03.2006 21:32:48
Terve. Minulla on ollut hb hbms620tr ja se oli aivan kohtalainen soitettava. Sen hintaiseksi se todella oli hyvä kitara. Mutta ko. kitarat todella ovat arvaaamattomia. Minä ja kaverini tilasimme samanlaiset hb:t ja ne olivat, aivan kuin eri merkkiset kitarat. Muuten siitä kitarasta ei mitenkään paha maku jäänyt suuhun... Mutta laatu vaihtelee todella paljon.
Kimmo72
15.03.2006 21:36:59
Ainoa HB jonka voisin ostaa, on http://www.thomann.de/thoiw3_harley_benton_eguitar_kit_prodinfo.html

ihan vaan huvikseen :)
Kattelee sitte mitä siitä tulis ja miten sitä vois virittää :D
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
rosberg
16.03.2006 09:52:55
mun on varmaan pakko ostaa joku bentonin ritsa ja katsoa saako siitä mitään aikaiseksi. mun ihan paska reno muuttui muutaman illan aikana täysin soittokelvolliseksi kitaraksi jossa hienovireet (se on se intonaatio bytheway), vireet ja kaularauta pitää.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
McNulty
16.03.2006 10:19:24
Mun halpis hb:ssä (siis siinä halvimmassa joka maksaa sen 70€ muistaakseni) on kiinni vieläkin vuoden soittelun jälkeen

Jep, hyvä niin. Kyseessähän on minunkin kirjoituksessa vain yksilötapaus, samalla tavalla kuin tässä sinun kirjoituksessa. Pointti olikin siinä että laatu saattaa heitellä totaalisesta skeidasta sitten ihan hyvään soitettavaan härveliin.

En tiiä mitä on "intonaatio" mut vire pysyy hyvin tuossa mikä mulla on

Jollet tiedä kuinka intonaatio säädetään, on sinun väittämä vire-lausunto helppo falsifioida :)

Ei tietoakaan tollasesta, oon kammennu ltd:n KH-202 ja siitä se vire kyllä karkasi mut kammesta ei jääny puolikasta käteen ja tuossa kun kampee niin hyvin pysyy

Niinpä, mutta edelleen ollaan tapauskohtaisessa ympäristössä.

Kaulaa ei oo säädetty kertaakaan ja kielet on justiin niinku on tossa RG620:ssa

Kielien korkeus ei välttämättä vaikuta siihen kuinka kaula toimii ja reagoi ilmastoon. Puissa on eroja vaikka olisi leikattu samasta satsista. Harley Bentonin kohdalla sitä ei vain valikoida ja tarkkailla millään tavalla, vaan kaikki (vaikka oksaisetkin puut) käytetään rakennusmateriaalina.

Mielestäni maalipinta on hyvin peittävä, mutta kyllä, lakkapinta on aivan perseestä (hioin sen omastani poissa), mitähän puuosia tarkotetaan(?), otelaudan viimeistelyä en missään tapauksessa allekirjoita, helvetin hyvä tuossa on.

Yhdessä yksilössä jota säädin ja koitin fiksata soitettavaan kuntoon oli "ruusupuisesta" otelaudasta väri haalistunut ja alta paljastunut jotain ihan muuta puuta kuin ruusupuuta. Otelaudat olivat myös pehmeää puumateriaalia parissa yksilössä. Siihen siis jäi selvät jäljet ja plektran kärjellä pystyi painamaan kuvioita "vaahteraotelautaan", jota sitäkään ei oltu käsitelty millään lakalla saatika vahalla/öljyllä.

Aivan täyttä paskapuhetta, ei särissy ei sitten miltään nauhalta eikä miltään kieleltä :D

Aijaa, sinäkö soittelit niitä samoja yksilöitä joita minä?
Ilmeisesti et nyt oikein ymmärtänyt tuota aikaisempaa kirjoitustani. Minä en todellakaan kertonut siinä SINUN KITARASTASI, vaan niistä 7-8 yksilöstä joita olen käsitellyt ja rempannut. Mikä siis on paskapuhetta?

Ei kai voi olla totta, että näissä on noin paljon noita eroja että jotkut kitarat noista hb:istä tehään kunnolla ja jotkut taas aivan on täyttä sutta ja sekundaa?

Kyllä niissä voi ja siksi en suosittele ko. soittimia kenellekään ensihankinnaksi. Jos projektiksi sellaisen haluaa ostaa (vaikka jo hieman edistyneempi soittaja ja nikkari) niin sitten, mutta ei kyllä ensiskebaksi tosissaan innostuneelle aloittelijalle.

Täytyy kyllä sanoa, etten millään uskoisi noita väitteitä, ellei kaveri niin paljon väittäisi olevan olleen harley bentoneitten kanssa tekemisissä :)

No, minulla on kokemusta noin kymmenestä Harley Bentonista. Monestako sinulla on kokemusta? Oletko pätevä henkilö arvioimaan minun kokemusta ja/tai taitoa, mikäli et tiedä intonaatiotakaan?
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
kari10
16.03.2006 10:45:02
Pojalla (3 v) on HB 1/2 srato. Naama loistaa kuin hangon keksillä, kun saa sillä soitella. Pojalta jos kysyy, niin HB on maailman paras kitara. Iskällä tosin on toisenlainen mielipide HB:sta, mutta ei 51€ kepiltä voi mahdottomia vaatiakaan.
blackorwhite
16.03.2006 16:59:38 (muokattu 16.03.2006 17:05:46)
Jollet tiedä kuinka intonaatio säädetään, on sinun väittämä vire-lausunto helppo falsifioida :)

Itseasiassa en tietääkseni sanonut, että olen ainoa joka on tätä kitaraa kädessäni pitänyt ja todennut saman asian kuin minäkin?

Yhdessä yksilössä jota säädin ja koitin fiksata soitettavaan kuntoon oli "ruusupuisesta" otelaudasta väri haalistunut ja alta paljastunut jotain ihan muuta puuta kuin ruusupuuta. Otelaudat olivat myös pehmeää puumateriaalia parissa yksilössä. Siihen siis jäi selvät jäljet ja plektran kärjellä pystyi painamaan kuvioita "vaahteraotelautaan", jota sitäkään ei oltu käsitelty millään lakalla saatika vahalla/öljyllä.

Hmmm... Jää tähänkin näemmä jäljet mut niin jää koulunkin kitaroihin kun tarpeeks kovaa plekulla painaa (epiphone, fender, ibanez)

Aijaa, sinäkö soittelit niitä samoja yksilöitä joita minä?
Ilmeisesti et nyt oikein ymmärtänyt tuota aikaisempaa kirjoitustani. Minä en todellakaan kertonut siinä SINUN KITARASTASI, vaan niistä 7-8 yksilöstä joita olen käsitellyt ja rempannut. Mikä siis on paskapuhetta?

Ok, sovitaan etten ymmärtänyt aiempaa kirjoitustasi, mut sit meidän myös täytyy sopia se etten mä missään vaiheessa puhunu niistä sinun kitaroistasi vaan tästä omastani... Ei se mun syy oo että sun käteen on kaikki paskat kitarat tullu, turhaan silmille hypit.

No, minulla on kokemusta noin kymmenestä Harley Bentonista. Monestako sinulla on kokemusta? Oletko pätevä henkilö arvioimaan minun kokemusta ja/tai taitoa, mikäli et tiedä intonaatiotakaan?

Mitähän vittuilua se tämäkin nyt oli? Minulla on kokemusta tasan yhestä josta kerroin! Sanotaan, etten ole pätevä henkilö arvioimaan sinun taitoja ja kokemuksia mut en niitä missään välissä tietääkseni arvioinu, kerroin omastani(?) Niin, ja mitä väliä mun tietämyksellä on intonaation kanssa, koska tuota kitaraa on pitänyt kädessä muutkin kuin minä, esim enoni (17vuotta soittanut) jos kerta soittokokemuksen perusteella kerrotaan näitä juttuja.

EDIT: Luin oman tekstini mitä edellisen kerran kirjotin, enkä missään kohdassa mielestäni arvioinu kenenkään taitoja ja kokemuksia.

Ja vielä HUOM! Tekstini pohjautuvat VAIN omaan kitaraani JOLLA tykkään PALJON enemmän reenata KUN tuolla IBANEZ RG620 kitaralla, joten voisiko olla, että sekin on yksilöllistä millaisella kitaralla haluaa reenata?
Sir Härö
16.03.2006 17:23:11 (muokattu 16.03.2006 17:25:21)
Tätä en allekirjoita ikinä!!! Mulla oli vuoden se maailman halvin harley benton kitarapaketti ja se vahvistin on aivan paska mut tuo kitara on hintasekseen kyllä aivan salettiin hyvä! En joutunu virettä siitä vaihtelemaan, hyvin se sen piti. Noh, olen aloittelija, en osaa arvostella muutaku että vireen hyvin piti, olen testaillut vaahterasta tehtyjä otelautoja ja ne ovat paljon enemmän mieleeni ku ruusupuu.

Myös minulla oli ensimmäisenä settinä se halvin mahdollinen. Myös minä luulin että se kitara pitää vireen. Luulin myös että olen Suomen paras kitaristi ja että kitarani on hyvä. Sittemmin sain kokeilla ihan oikeitakin kitaroita.
"Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua." V.U.K. #18
blackorwhite
16.03.2006 19:25:03
Myös minulla oli ensimmäisenä settinä se halvin mahdollinen. Myös minä luulin että se kitara pitää vireen. Luulin myös että olen Suomen paras kitaristi ja että kitarani on hyvä. Sittemmin sain kokeilla ihan oikeitakin kitaroita.

Nimenomaan, kuin myös hinnakkaampiakin :) Makuasioita, eli hintaisekseen hyvä, pysyn edelleen kannassani...
Twinkle
16.03.2006 19:54:05

Niin minullakin oli. Koko aika luulin että se olisi niin helvetisti kitarasta kiinni että oppiiko sitä soittamaan. Sitten kun sain lopulta oikeasti arvokkaamman kitaran niin huomasi kuinka väärässä sitä loppujen lopuksi olikaan.
Aki
16.03.2006 22:24:10

Blackorwhite, ettet vähän nyt tahalteen näkisi asioita mustavalkoisesti?

Itseasiassa en tietääkseni sanonut, että olen ainoa joka on tätä kitaraa kädessäni pitänyt ja todennut saman asian kuin minäkin?
Jos mun kummipoika tulee ylpeenä näyttämään ensimmäistä kitaraansa, kehuisin sitä hirmu sopivaksi ja hienoksi, olisi se miten kamala ja ruma tahansa. Valehtelua? Eeei, kannustusta.

en ole pätevä henkilö arvioimaan sinun taitoja ja kokemuksia mut en niitä missään välissä tietääkseni arvioinu
Mutta kuitenkin sanoit:
Aivan täyttä paskapuhetta... ja en millään uskoisi noita väitteitä... jne.
Ihan pikkasen saa semmosen käsityksen että kritisoisit toisen ihmisen kokemuksia vääriksi. Saatan olla väärässä.

Twinkle sanoi:
Koko aika luulin että se olisi niin helvetisti kitarasta kiinni että oppiiko sitä soittamaan.
Näinhän se on, psykologisia aspekteja lukuunottamatta. Jos vihaat kitaraasi - on se miten täydellinen tahansa - ei soittaessa tuu stondista yleisöllekään. Jos rakastat kitaraasi - on se miten HB tahansa - homma toimii.
Les Fender
17.03.2006 00:03:43
Näist HB threadeista tulee aina hauskoja;) Pakko vielä kuitenkin todeta, notta tästäkin olisi kaikille osapuolille hyötyä. Intonaation säätö kannattaa opetella jos vireisyydestä haluaa jotain puhua. No offence:)
"Living is easy with eyes closed!"
lennon mccartney
17.03.2006 10:35:35
Noh, päätinpä minäkin sitten ottaa osaa tähän keskusteluun(mokomakin nyyppä..)

Ostin tässä pari kuukautta sitte Harley Benton SG- kopion. En odottanut hääviä kitaraa mut oon ollu OIKEASTI tyytyväinen kitaraan. Bändimme soolokitaristi joka omistaa epiphone les paul standardin, ei löytänyt moittimista bentonista ku nakkasi muutaman soolon sillä.

Onko sitten käynyt niin että olen vain sattunut saamaan jonku erikoishyvän yksilön?
Itestä vaan jotenki tuntuu että 90% bentoneita haukkuvista ei ole koskaan soittanutkaan kitaraa, haukutaan vaan ku isotki pojat haukkuu.

Ja kyse ei todellakaan ole siitä että en tietäisi paremmasta, fender stratocasteria ja aitoa lespaa tulee harva se päivä soiteltua.

Soittotuntuma on hyvä, kevyt soittaa. Mikit eivät ole parhaat mahdolliset mut kyllä ne menee =) Tietäkää mistä puhutte =)
blackorwhite
17.03.2006 10:37:48
Jos mun kummipoika tulee ylpeenä näyttämään ensimmäistä kitaraansa, kehuisin sitä hirmu sopivaksi ja hienoksi, olisi se miten kamala ja ruma tahansa. Valehtelua? Eeei, kannustusta.

Aivan, hyvä juttu, näin pitääkin olla.

Ihan pikkasen saa semmosen käsityksen että kritisoisit toisen ihmisen kokemuksia vääriksi. Saatan olla väärässä.

Joo, itseasiassa myös minun mokani. En erikseen maininnut, että puhuin omastani, kuin myös en sitäkään etten ole testannut chrusherin käteensä saamia kitaroita. Joten, kerroin omastani.

Näinhän se on, psykologisia aspekteja lukuunottamatta. Jos vihaat kitaraasi - on se miten täydellinen tahansa - ei soittaessa tuu stondista yleisöllekään. Jos rakastat kitaraasi - on se miten HB tahansa - homma toimii.

Veit ajatukset päästäni :)

Intonaation säätö kannattaa opetella jos vireisyydestä haluaa jotain puhua. No offence:)

No edelleen kyllä, kuin myös edelleen olen sitä itse virittänyt kuin myös se enoni joka on soittanut 17wee ja ollu näitten härveleitten kanssa tekemisissä. Mut täytyy alkaa lukee sivistyssanakirjaa, että saan tietää mikä on intonaatio.

Pitäisköhän mun vielä tähänki tekstiin mainita, että olen puhunut vain siitä omastani? Ja anteeks, mikäli oon sellaisen kuvan antanut että aliarvioin jonkun kokemuksia, ne ovat varmasti paremmat mitä minulle itselläni... Tarkoitus ei ole se ollut, tarkoitus on ollut kertoa siitä että minulle ainakin on tullut hyvä yksilö ja hintaansa nähden. Olin jopa yllättynyt kun tuon sain mitä täällä niistä puhuttiin ennen tuon saamistani.

Jatkakaa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)