Aihe: Dicco-lakka uudistui
1
ruma-tero
12.03.2006 21:15:28
Ostimpa pari kuukautta sitten Tikkurilan Dicco-lakkaa pikkupurkin ja se oli tosiaan tällä palstallakin mainitun tummaa; ruskehtavaa. Muutti kirkkaan punaista petsiväriä lämpimämpään suuntaan ihan kauniisti.

No ostin perjantaina uuden purkin, ja heti huomasin että etiketti oli vaihtunut, ja avattuani purkin myös lakka oli ihan toista. Kirkasta, oikeastaan vaan hieman kellertävää.
Eli tämä ihan vaan huomiona.

Olis kiva kun olis saatavilla molempia, ruskehtavaa punaisen lämpimiin vintage-sävyihin, ja kirkasta sitten vaikkapa sinisen ja vihreän päälle että väri ei muuttuisi.

No, ehkä saakin, täytyy ottaa Tikkurilalta selvää.
Metu, hei! Tuu kääntämään miun kiikkutuoli telekkarriin päin!
Juniper
12.03.2006 21:23:41
Mä oon huomannu saman, mutta dicco oli täsmälleen samanlaisissa purkeissa etikettiä myöten, toinen oli rusehtavaa ja toinen aivan kirkasta.
PaHa
15.03.2006 15:59:57
Mä oon huomannu saman, mutta dicco oli täsmälleen samanlaisissa purkeissa etikettiä myöten, toinen oli rusehtavaa ja toinen aivan kirkasta.

Oliko purkki ruosteessa? Kerran lakka oli ruskeanpunertavan väristä ja purkin sauma oli sisältä ruosteessa. Reklamoin Tikkurilaan ja pyysivät palauttamaan asiakaspalautuksena. Ilmoittivat samalla kauppaan, josta olin sen ostanut, notta tulen hakemaan uuden tilalle. Sain vielä tingittyä litran tinneriä 'kipuun ja särkyyn'.

Tikkurilan mies sanoi notta purkissa ollut jokin valmistusvika ja sauma oli päässyt ruostumaan.

Täytyypäs seuraavan kerran lakkaa ostaessa kiinniittää asiaan huomiota.
PaHa
jari22
16.03.2006 07:07:52
Diccoa löytyi meiltäkin päin enne joulua erä tuommoista ruskehtavaa versiota. Semmoisen palautteen sain, että purkkien sisäpinnoitus on epäonnistunut ja rusketava väri on tosiaan ruostetta, vaikka purkki ei näyttäisikään ruosteiselta (perinteisesssä mielessä). Kaikkia em erän lakkaa käyttäneille lohduksi ilmoitettiin, että värillä ei pitäisi olla mitään käytännön merkitystä. (ja puulle vedettynä sävy häipyy käytännössä kokonaan näkymästä)

nimim. itsekin erehtynyt
MPU
16.03.2006 10:30:08
Maailmalla vintageoivat selluloosalakkaa pitämällä lakkaa lasipurkissa auringonvalossa. Tummuu kuulemma UV-säteilyn ansiosta.
Marko
ruma-tero
18.03.2006 12:21:19
Diccoa löytyi meiltäkin päin enne joulua erä tuommoista ruskehtavaa versiota. Semmoisen palautteen sain, että purkkien sisäpinnoitus on epäonnistunut ja rusketava väri on tosiaan ruostetta, vaikka purkki ei näyttäisikään ruosteiselta (perinteisesssä mielessä). Kaikkia em erän lakkaa käyttäneille lohduksi ilmoitettiin, että värillä ei pitäisi olla mitään käytännön merkitystä. (ja puulle vedettynä sävy häipyy käytännössä kokonaan näkymästä)

nimim. itsekin erehtynyt

No, on sillä semmonen merkitys että kun sitä toistakymmentä kerrosta sivelee, niin sävy tummuu tosi paljon. Näkyi hyvin rajausteippien päälle menneestä lakasta.
Vaan jos ei pääse vertaamaan mihinkään niin täydestä mennenee.
Mutta ei se mitään kun sen tietää, ja päinvastoin tommosen lämpimän petsisävyn päälle tekee just hienoa vintage-vibeä...

Mutta vaikkapa sinisen päälle ei ehkä kovinkaan toivottua ruskea sävy.
Metu, hei! Tuu kääntämään miun kiikkutuoli telekkarriin päin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)