Aihe: Mielipiteitä vibratopedaaleista..
1
otto_tolvanen
15.03.2006 11:45:19

Eli, tarkoituksena olisi lähiaikoina hankkia vibratopedaali arsenaalia täydentämään. Nyt kyselisinkin ihmisten kokemuksia erilaisista vätkyttimistä, niin tietäisi hieman tarkemmin mitä kannattaa lähteä kokeilemaan. Hyviä ja kohtuuhintaisia - alle 300€ - pelejä ei pahemmin kaupoista näytä löytyvän..
Jucciz
15.03.2006 11:48:30 (muokattu 15.03.2006 11:49:11)
Haetaanko tässä nyt siis vibe-tyylisiä lesliesimulaattoripedaaleita tyyliin Univibe, Rotovibe, Micro Vibe jne? Nuo ainakin kaikki taitavat mahtua alle 300e hintahaarukkaan.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
otto_tolvanen
15.03.2006 11:52:38

Haetaanko tässä nyt siis vibe-tyylisiä lesliesimulaattoripedaaleita tyyliin Univibe, Rotovibe, Micro Vibe jne? Nuo ainakin kaikki taitavat mahtua alle 300e hintahaarukkaan.

Jep, siis vintage- henkinen vibe pedaali olisi haussa. Tuo VoodooLabin Micro Vibe tuli jo testattua, mutta siinä ei oikein tahdo vauhti riittää. Speed- säätö rajoittuu äärimmäisen hitaasta hieman vähemmän hitaaseen...
Dr. Muff
15.03.2006 12:04:55 (muokattu 15.03.2006 12:07:34)
Jep, siis vintage- henkinen vibe pedaali olisi haussa. Tuo VoodooLabin Micro Vibe tuli jo testattua, mutta siinä ei oikein tahdo vauhti riittää. Speed- säätö rajoittuu äärimmäisen hitaasta hieman vähemmän hitaaseen...

Haetko niinku leslie- vai univibe-soundia? Vaikka periaatteessa Univibe tehtiin matkimaan leslietä on noissa vibeissä mitä mulla on ollut ihan oma soundi. Univibe=Machine Gun/First Rays Of The New Rising Sun, Leslie=Cold Shot jne.

Roger Mayerin Voodoo Vibe jr on alle 300€. En kyllä ole kokeillut että empä osaa sanoa sen nopeudesta. Siinä ehdassa ja alkuperäisessä Voodoo Vibessä pitäis nopeus riittää, mun muistaakseni sen sai väpättämään erittäin huimaa tahtia. Se toki pistää myös kukkaron nyörit väpättämään ja yleissoundi on eri. Korvasin sen MicroVibellä koska se on pienempi ja tykkään sen soundista enemmän. Leslie-tyyppistä vipatusta saa halvalla EXH: Electric Mistresistä. Pitäis varmaan joskus vertailla sitä huttusenkettusen rotosphereen.
Let my love open the door.
McNulty
15.03.2006 12:24:04 (muokattu 15.03.2006 12:26:40)
Jos rotaryspeakeria/leslietä haet, niin H&K Rotosphere on tunnetusti kova luu.
Mutta nyt on tullut uusi väbätin Bossilta, eli RT-20 Rotary Ensemble. Helkkarin kova kone jossa on kaikki mahdollinen ympättynä... jopa Overdrive-potikka millä rotaryyn saa rupea mukaan.

Kerrassaan mainio ja erilaisilla rummun ja torven nopeuksilla tuosta saadaan varsin mainioita väbätyksiä (lähes tremolo-tyyppisiä). Rampin nopeutta slow/fast-moodien välillä voi vaihtaa ja ties vaikka mitä. Hinta taisi olla jossain 200e kieppeillä.

Ja jos budjetti on 300e niin tuon Rotary Ensemblen lisäksihän voi ostaa vaikka EHX Pulsarin sitten todelliseksi Tremoloksi jos kaipailee bias/opto-tyyppistä väbää. Pulsarin hinta on jossain 70-80e hujakoilla ja se on mielestäni vintagehenkisyydessä todella loistava laite!

Tässä vielä linkkejä...

BOSS RT-20 Rotary Ensemble:
http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=148
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-184111.html

EHX The Pulsar:
http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp … 14%5FModulation%2F02%5FThe%5FPulsar
http://www.thomann.de/thoiw3_electr … _pulsar_tremoloeffekt_prodinfo.html
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
otto_tolvanen
15.03.2006 12:59:32

Joo, kovasti kehuja olen kullut tuosta Voodoo Vibe jr:sta. En vaan ole päässyt testaamaan, kun olivat Custom- Shopista loppu. Tremoloa en tarvitse, kun sellainen löytyy vahvistimestakin, tosin oli minulla tuo Pulsarkin hetken aikaa. Ihan hauska laite, tosin mielestäni tremolossa ei tarvita noin paljoa säätimiä. Carl Martinilla taitaa olla myös joku Vibe/Tremolopedaali, onko siitä kokemuksia?
Sammo
15.03.2006 13:25:30
Hyviä ja kohtuuhintaisia - alle 300€ - pelejä ei pahemmin kaupoista näytä löytyvän..

Jossain vaiheessa mun piti hankkia Univibe-tyyppinen spedu ja ostoslistalla oli joko Microvibe tai Voodoo Vibe, mutta loppujen lopuksi hankin Thomanilta Danelectron oranssin Chicken Saladin (http://www.thomann.de/thoiw3_danele … ro_dj15_chicken_salad_prodinfo.html) .. se kustantaa nykyseltään 29€ + rahti, joten rahaa jää reilusti yli vielä virtalähteeseen (pakkohankinta, se syö pattereita aivan sairaan nopeasti), ja loput säästyneet rahat voi laittaa vaikka Axessin loopperiin jos on huolissaan että se syö soundia tai että se menee polkiessa hajalle. Tai sitten vaikka käytettyyn kitaraan. Danelectro palveli uskollisesti vuoden treeneissä ja useamman keikan, kunnes huomasin ettei Univibe ehkä olekaan se mun juttu.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
Dr. Muff
15.03.2006 15:38:53
Jossain vaiheessa mun piti hankkia Univibe-tyyppinen spedu ja ostoslistalla oli joko Microvibe tai Voodoo Vibe, mutta loppujen lopuksi hankin Thomanilta Danelectron oranssin Chicken Saladin (http://www.thomann.de/thoiw3_danele … ro_dj15_chicken_salad_prodinfo.html) .. se kustantaa nykyseltään 29€ + rahti, joten rahaa jää reilusti yli vielä virtalähteeseen (pakkohankinta, se syö pattereita aivan sairaan nopeasti), ja loput säästyneet rahat voi laittaa vaikka Axessin loopperiin jos on huolissaan että se syö soundia tai että se menee polkiessa hajalle. Tai sitten vaikka käytettyyn kitaraan. Danelectro palveli uskollisesti vuoden treeneissä ja useamman keikan, kunnes huomasin ettei Univibe ehkä olekaan se mun juttu.

Toi on ihan hauska vehje ja hintaisekseen hyväsoundinen. Ei toki kuitenkaan kannata muodostaa ton perusteella kuvaa hyvästä univibe-soundista :)
otto_tolvanen
15.03.2006 15:55:55

Jaa-a, että Danelectro... Nyt en kyllä oikein tiedä. Niin siis etsin juuri sellaista Univibe- tyylistä pedaalia, en niinkään suoranaista Leslie- saundia. Dunlopin Univibea en ole päässyt testaamaan, mutta Harmony- Centralin arvioista sain sen kuvan, että se olisi melko kova syömään saundia. Ja tuo 300€ on todellakin ehdoton hintakatto, mielelläni maksaisin vähemmänkin.
Mustikkamuffinssi
15.03.2006 16:07:08
Itselläkin ollut pitkään Univibe hankintalistalla. Rahatilanne vaan on ollut heikko. Mietin muuten, että onnistuisiko tuon Univiben ohjailu tuolla Bossin FV-300L:llä, jota käytän nyt volume-pedaalina, kun se on myös expression-pedaali. Vai pitäisikö tuohon hommata se dunlopin oma poljin, jos haluaa sitä nopeutta polkimella hallita?
Don't forget, kids... The faster you download, the bigger your penis is. kalamies#45 >-)))>
Dr. Muff
15.03.2006 16:17:33
Itselläkin ollut pitkään Univibe hankintalistalla. Rahatilanne vaan on ollut heikko. Mietin muuten, että onnistuisiko tuon Univiben ohjailu tuolla Bossin FV-300L:llä, jota käytän nyt volume-pedaalina, kun se on myös expression-pedaali. Vai pitäisikö tuohon hommata se dunlopin oma poljin, jos haluaa sitä nopeutta polkimella hallita?

Tän ravistan ihan hihasta mutta muistelisin että Dunloppiin pitää olla saman firman valmistama kontrollispedu. Just niin sen firman tyylistä :( Ostetaan tuotenimi ja pilataan se.

Voodoo Viben nopeutta voi ohjata tavallisella volapedaalilla. Siinäkään ei saa koko skaalaa käyttöön (kolme osittain päällekkäistä nopeusaluetta) vaan periaatteessa pääsee lennosta kääntelemään sitä nopeuden fine tune namiskaa. Aika turhaa mun mielestä. Kyl sitä kengän kärjellä potkii sopivaksi tilanteen mukaan :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)