re infecta 28.08.2003 22:22:29 (muokattu 28.08.2003 22:23:52) | |
---|
Kokosin viime viikolla itselleni uuden tietokoneen. Emolevyllä on integroituna 5.1-kanavajärjestelmää tukeva ja spdif/outin tarjoava äänipiiri. Kuten monissa muissakin integroiduissa äänipiirissä on ongelmina, häiritsee tässäkin selvästi kuuluvat räks-poks -sivuäänet. Lisäksi oletan että latenssit ovat nauhoituksessa melko korkeat. Etsinkin nyt uutta äänikorttia tietokoneeseeni. Käyttöjärjestelmänä on Windows XP. Vaatimuksia kortilta: - hinta maks. 200 euroa - koneen etuosaan liitettävä paneeli, jossa ääniliittimet - virheetön äänenlaatu cd:itä ja mp3:ia kuunneltaessa - sopii kitaran nauhoittamiseen!! (omistan V-Amp II:n) eli latenssit pitäisi olla riittävän matalat - toimisi myös uusimpien DirectX9.0-pelien kanssa (pelailen satunnaisesti) En etsi siis Creativen Audigy 2-lelua tms. vaan ihan kunnon, ns. aitoa äänikorttia :) talvi sydämessä / kylmä on kulkea / yksin helvetissä |
spoimala 28.08.2003 22:38:08 | |
---|
Vaatimuksia kortilta: - hinta maks. 200 euroa En etsi siis Creativen Audigy 2-lelua tms. vaan ihan kunnon, ns. aitoa äänikorttia :) Tuossa on aika paha ristiriita ;) Enpä osaa suositella muuta kuin AUDIOTRAK - INCA 88. Ei oo kokemuksia, mutta täyttänee vaatimuksesi (speksien perusteella)
|
re infecta 29.08.2003 09:02:12 (muokattu 29.08.2003 09:16:08) | |
---|
Tuossa on aika paha ristiriita ;) No jaa... onhan näitä alle kahden sadan eri merkkisiä ja mallisia ns. ammattiäänikortteja pyörinyt täällä M.netissäkin. En nyt vain muista, mitä malleja täällä ollaan erityisesti suositeltu. talvi sydämessä / kylmä on kulkea / yksin helvetissä |
Daunt 29.08.2003 13:52:01 | |
---|
|
Juntunen 29.08.2003 19:03:32 | |
---|
|
re infecta 29.08.2003 19:49:33 (muokattu 29.08.2003 19:50:38) | |
---|
Samoin. Eli jos todella halpaa haluaa niin tuo kx-viritys tai jos haluaa vähänkään enemmän panostaa niin esim. M-audio. SB Live 5.1 löytyy kaapin pohjalta. En ollut tyytyväinen tämän kortin äänenlaatuun ja lisäksi kortin latenssiajat ilman säätämistä ovat melko korkeat. M-Audio vai sitten tuo Verkkokaupasta löytyvä ST Audio DSP24? Mistä noihin saisi sen etupaneelin? Kannattaisiko ostaa tuosta ST Audio DSP24:a se kalliimpi versio eli saako siinä rahoille vastinetta? Haluaisin kortin, jolla voisi tehdä tulevaisuudessa ihan ok-tason bändidemoja. talvi sydämessä / kylmä on kulkea / yksin helvetissä |
Daunt 29.08.2003 19:59:25 | |
---|
Olin jo lähes ostamassa M-Audion korttia, kunnes minulle selvisi, että siihen ei saa CD-asemaa kiinni! Olisi kyllä ollut ihan turha ostos minulle, kun ei ole työhuoneessa erillistä CD-soitinta. |
Juntunen 29.08.2003 23:07:36 | |
---|
Olin jo lähes ostamassa M-Audion korttia, kunnes minulle selvisi, että siihen ei saa CD-asemaa kiinni! Olisi kyllä ollut ihan turha ostos minulle, kun ei ole työhuoneessa erillistä CD-soitinta. Tuo on muuten hyvä pointti. |
re infecta 30.08.2003 11:33:26 (muokattu 30.08.2003 11:33:53) | |
---|
Tuo on muuten hyvä pointti. Huh. Hyvä, että tuli esiin. Itsellänikin tietokoneessa on ainoa asuntoni cd-soitin. Saahan tuohon ST Audioon cd-soittimen? talvi sydämessä / kylmä on kulkea / yksin helvetissä |
mooch 31.08.2003 10:21:48 | |
---|
Olin jo lähes ostamassa M-Audion korttia, kunnes minulle selvisi, että siihen ei saa CD-asemaa kiinni! Olisi kyllä ollut ihan turha ostos minulle, kun ei ole työhuoneessa erillistä CD-soitinta. eikös tuo ole noissa ihan kunnon äänityskorteissa ihan "standardia" ? ainakin itse käsittänyt niin. tällä hetkellä on juuri ostettu m-audion delta 44, tulossa jo paikalliseen musiikkiliikkeeseen :) tosin kieltämättä paskahomma kun ei saa cd-asemaa kiinni.. |
Daunt 31.08.2003 10:45:38 | |
---|
Saahan tuohon ST Audioon cd-soittimen? Joo. Tosin omassani ei ollut sitä piuhaa mukana, kun ostin käytettynä. Jouduin sitten itse askartelemaan sen, kun tilaaminen olisi mennyt liian vaikeaksi (standardipiuha ei käy). Piuhan pitäisi kyllä normaalisti tulla mukana paketissa. |
Jabbe 31.08.2003 16:51:53 | |
---|
Jos ketään kiinnostaa, niin multa saattaisi pian löytyä yksi ylimääräinen Inca88 ja SB128. Päteviä kortteja mutta taidan saada paremman. Kiinnostuneita? |
re infecta 31.08.2003 18:30:03 (muokattu 31.08.2003 18:33:00) | |
---|
Kerros tuosta Inca88:sta, voisin olla kiinnostunut! :) Niin ja minkälaista hintaa olet ajatellut? Tuleeko ohjelmistoja mukana? Takuu voimassa? talvi sydämessä / kylmä on kulkea / yksin helvetissä |
Jabbe 31.08.2003 20:44:04 | |
---|
Kerros tuosta Inca88:sta, voisin olla kiinnostunut! :) Niin ja minkälaista hintaa olet ajatellut? Tuleeko ohjelmistoja mukana? Takuu voimassa? Takuusta en ole ihan varma. Viime vuonna tuon ostin. Mutta toimii kyllä hyvin, mitä nyt win98se:n kanssa vähän tappelemista. Muilla käyttiksillä pitäisi toimia hyvin, tällä hetkellä 98ME ja hyvin toimii. Mukaan saat siis myös ton Soundblaster 128:n, joka on mulla ollut midikorttina; Incassa kun ei itsessään ole midiliitäntöjä. Hinnasta en ole vielä varma. Riippuu lähinnä siitä, paljonko joudun uudesta kortistani maksamaan. Asia selvinnee piakkoin. Veikkaisin että siinä 200 euron paikkeilla voisi olla sopiva? |
re infecta 31.08.2003 20:50:06 | |
---|
Hinnasta en ole vielä varma. Riippuu lähinnä siitä, paljonko joudun uudesta kortistani maksamaan. Asia selvinnee piakkoin. Veikkaisin että siinä 200 euron paikkeilla voisi olla sopiva? OK. Katsellaan ja odotellaan... Saako tuohon korttiin cd-asema-paikkaan kiinnitettävää liitinetulevyä? talvi sydämessä / kylmä on kulkea / yksin helvetissä |
Jabbe 31.08.2003 20:58:00 | |
---|
OK. Katsellaan ja odotellaan... Saako tuohon korttiin cd-asema-paikkaan kiinnitettävää liitinetulevyä? Ei, vaan siinä on PCI-kortti (tulee taakse) ja breakout-boxi jossa on analogiliitännät. Siis tuollaisen metrinpituisen kaapelin päässä tuollainen oranssi boxi. Kätevämpi noin, olis aika hankala tunkea 16 plugipiuhaa koneen etupaneeliin. :) |
PekkaM 01.09.2003 07:59:19 | |
---|
Olin jo lähes ostamassa M-Audion korttia, kunnes minulle selvisi, että siihen ei saa CD-asemaa kiinni! Olisi kyllä ollut ihan turha ostos minulle, kun ei ole työhuoneessa erillistä CD-soitinta. Itse ostin hiljattain M-Audion Delta Audiophile 2496:n ja vaikken CD:itä kuuntelekaan koneen kautta, niin ainahan sinne voi jättää vanhan äänikortin (jos on) sisään CD-ääntä varten, usein emolevyn äänipiirikin hoitaa tuon homman ainakin minun puurokorviani tyydyttävällä tavalla. Latenssi on riittävän matala, jotta voi soitella Cubasen plugeilla ja kuunnella "monitorin" kautta. Pientä ongelmaa on tosin ollut tuon S/PDIF-inputin käytössä (aloittamani ketju löytyy alempaa tältä palstalta). |
...usein emolevyn äänipiirikin hoitaa tuon homman ainakin minun puurokorviani tyydyttävällä tavalla. Tuota mitenhän on mahdollista, että minun CD-asemani äänijohto on kiinnitetty emolevyyn, emolevyn AC-97 -piiri on disabloitu niin Biosista kuin DM:stä, ja silti se soittaa musiikkia? |
Boner-Joe 01.09.2003 11:36:05 | |
---|
Tuota mitenhän on mahdollista, että minun CD-asemani äänijohto on kiinnitetty emolevyyn, emolevyn AC-97 -piiri on disabloitu niin Biosista kuin DM:stä, ja silti se soittaa musiikkia? Ainakin win2000/xp koneissa äänidata menee myös ide-johtoa pitkin. Tätä kannattaakin käyttää niin jää yksi analogivaihe välistä pois. |
Juntunen 01.09.2003 12:04:06 | |
---|
Ainakin win2000/xp koneissa äänidata menee myös ide-johtoa pitkin. Tätä kannattaakin käyttää niin jää yksi analogivaihe välistä pois. Jiihaa. No sitten voin huoleta laittaa tuon Deltan. |