temex878 15.03.2006 12:42:08 | |
---|
Semmonen joka vetää vierässä mieletöntä kitara tilua ja kysyy että jokos pystyt tähän.. Olin silloin vasta aloittanut soitto harrastuksen ja eikä mitään niiltä tunneiltä käteen jäänyt. |
Varo ettei käy Satriani-Vai efektiä :) Vaikka ei sekään huono vaihtoehto olisi ;) Varmaan ton Vai-efektin jälkeen (puhumattakaan Skolnick-efektistä) Joe oppi läksynsä opettajana. Näin syntyi Hammett-efekti :) |
insight 16.03.2006 13:48:14 (muokattu 16.03.2006 13:49:28) | |
---|
Mulla ei olis pokkaa antaa kitaratunteja, vaikka olen soittanut jo 16 vuotta ja mielestäni omaan ihan hyvän tekniikan - ainakin perustekniikan. Mä olen samaa mieltä, että myös jotain pedagogisia taitoja opettajalla pitää olla. Ilmaisia vinkkejä toki annan, jos joku multa niitä tajuaa pyytää. Musiikin teoria on tärkeä työkalu uuden oppimiselle mekaanisen tekniikkasuorituksen lisäksi. Nää näin perusopintoina. Niin opettajan tärkein tehtävä on saada oppilas oppimaan ja siihen oppimiseen auttaa motivaatio, jota hyvä opettaja osaa valaa oppilaaseensa mm. kannustamalla. |
Tasapaino 16.03.2006 18:07:20 | |
---|
Niin opettajan tärkein tehtävä on saada oppilas oppimaan ja siihen oppimiseen auttaa motivaatio, jota hyvä opettaja osaa valaa oppilaaseensa mm. kannustamalla. Tää on vähän niin ja näin. Mulla on sellanen fiilis, että jos jollakulla on maksaa yli 40 euroa kuukaudessa kitaratunteihin, olisi tällä motivaatiota jo omasta takaa ilman opettajan perseellepotkimista. Ja jos nyt puhutaan huipuksi tulemisesta, siitä kun useimmiten täällä jauhetaan, niin kenestäkään, jota ulkopuolisten täytyy kannustaa, ei koskaan tule huippumuusikkoa millään saralla. Ora et labora. |
Ville81 16.03.2006 18:48:31 (muokattu 16.03.2006 19:12:30) | |
---|
Tää on vähän niin ja näin. Mulla on sellanen fiilis, että jos jollakulla on maksaa yli 40 euroa kuukaudessa kitaratunteihin, olisi tällä motivaatiota jo omasta takaa ilman opettajan perseellepotkimista. Ja jos nyt puhutaan huipuksi tulemisesta, siitä kun useimmiten täällä jauhetaan, niin kenestäkään, jota ulkopuolisten täytyy kannustaa, ei koskaan tule huippumuusikkoa millään saralla. Opettaja voi vaikuttaa motivaatioon myös kielteisesti. Opettajan täytyy osata tarjota keppiä ja porkkanaa sopivassa suhteessa. Jos opettaja ei koskaan rohkaise tai kehu ja saa oppilaan tuntemaan itsensä paskaksi soittajaksi, sekä pistää omia traumojaan eteenpäin, tuskin tekee hyvää motivaatiolle. Näitäkin on nähty. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
Nor 16.03.2006 21:37:28 | |
---|
Munkin maikka antaa suht. helppoja biisejä, mutta kun mä en viitsi niitäkään opetella kunnolla, ei kannata antaa vaikeampaa. Mutta maikka pyrkiikin siihen, että opettelen ne hyvin enkä vaan sinne päin. ja oma maikkani ainakin osaa kannustaa ja on kärsivällinen. ...Sitten oli jotain, minkä jo unohdinkin. |
simon cykkeli 16.03.2006 21:39:28 | |
---|
Munkin maikka antaa suht. helppoja biisejä, mutta kun mä en viitsi niitäkään opetella kunnolla, ei kannata antaa vaikeampaa. Mutta maikka pyrkiikin siihen, että opettelen ne hyvin enkä vaan sinne päin. ja oma maikkani ainakin osaa kannustaa ja on kärsivällinen. ...Sitten oli jotain, minkä jo unohdinkin. Jep... Mun maikka onki ollut todella kärsivällinen viimisen vuoden vaikka oon opetellu kaikki kunnolla... Playing guitar rocks!! :) |
wrshredder 16.03.2006 22:22:06 | |
---|
Mulla on sellanen fiilis, että jos jollakulla on maksaa yli 40 euroa kuukaudessa kitaratunteihin, olisi tällä motivaatiota jo omasta takaa ilman opettajan perseellepotkimista.. Nää rahat tulee äidin taskusta sitävarten että poika menee soittotunnille perjantaina eikä minnekään kylille juopottelemaan.. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
simon cykkeli 16.03.2006 23:00:23 | |
---|
Nää rahat tulee äidin taskusta sitävarten että poika menee soittotunnille perjantaina eikä minnekään kylille juopottelemaan.. Mitäs jos tekee kummatkin? =) Playing guitar rocks!! :) |
Magic Bullet 17.03.2006 19:05:10 | |
---|
Mä oon maailman huonoin kitara ope. Opetin pikkuveljeä kunnes sain kitarasta otsaan. |
zaahrock 20.03.2006 21:46:25 | |
---|
Tässä ajatelin, että varmaankin kannattaisi lopettaa kitara tunneilla käynti, koska siellä soittaa vuoden soittanut 2 vuotta soittanut ja neljä vuotta soittaneetkin kokoajan samoja ihan helppoja kappaleita ja mitään ei oikeastaan enää opeteta. Kannattaako siis vaihtaa koulua vai lopettaa kokonaan niissä käynti? mitä mieltä olette ( ja oon ite soittanu 2 vuot). no mutta eihän kitaratunneille mennä kappaleita opettelemaan vaan kitaransoittoa... |
samueld 21.03.2006 16:07:46 | |
---|
Mä olen jutellut opettajien kanssa aina välillä. Joskus olen valmis vaikka maksamaan ihan koko tunnin hinnankin siitä, että käydään asioita läpi. Muistan kun ensimmäinen maikka alkoi opettaa mulle jotain liian helppoja juttuja, joissa ei ollut mielestäni tarpeeksi ideaa, niin otin asian puheeksi. Sittemmin löydettiin todella yhteinen juoni. No sitten vaihtui opettaja, niin hänelle pyrin esittämään mahdollisimman rehellisesti, että mitä osaan ja mitä on tavoitteina. Ja taas mennään kovaa eteenpäin vaikkei vanhan koiran enää pitäs oppia... En tarjkoita tällä, että pitäisi vain soittaa musaa josta pitää, vaan musiikkia joka on omalle tasolle sopivaa. Se pitää hyvin motivaatiota yllä, kun on mielenkiintoa opiskelussa, mutta tulee niitä onnistumisiakin. Motivaatiotahan opettaja ei voi oppilaaseen taikoa, mutta voi todellakin vaikuttaa siihen, että oppilas säilyttää motivaationsa pidempää. Sillehän ei taas mahda mitään, että urheilu on vienyt monta hyvää ryyppymiestä... I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Juzpe 27.03.2006 12:17:04 (muokattu 27.03.2006 12:20:17) | |
---|
Jaa....ha Kävin jotakuinki 8 vuotta yhtäsoittoo kitaratunneilla ja teoriaakin aikas runsaasti... täytyy sanoo että mua on helpottanu aivan vitusti se, että teorian perusteet ja soittamisen alkeet on tullu opeteltua äijältä joka ne osaa. Lisäks ko. opettaja kannusti kehittämään omanlaista tyyliä ja "plagioimaan" niitä kitaristeja joista itse diggailin/diggailen. Olisin luultavasti jopa nykyistäkin paskempi soittaja jos en ois niillä tunneilla käyny ja jaksanu opetella sitä teoriapuoltakin. Teoriahommat tosin liitty ehkä läheisemmin silloseen klassisen pianon säälittävään opetteluyritykseen josta ei sitte tullu lasta eikä paskaa (veljeni oppi kolmessa vuodessa soittaan pianoo paremmin ku minä kymmenessä) Edit: Niin.... se opettaja siis lähti opettaan tota kitarointia jammailupohjalta, eikä suinkaan väkisin tunkemalla William G Leavitin modern methodia korvista ja persereiästä sisään. "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP |