Aihe: Suorat nauhaviilat..?
1 2
Juniper
13.03.2006 13:55:09
Nauhojen viimeistelyssä tussikynä on kyllä hyvä kaveri.
Mites muut on tehny loppukiillotuksen nauhoihin?
Mä itse vetelen isolla kiillotuskoneella tahnan kanssa otelaudan yli muutamaan kertaan ja sen jälkeen onkin peilikiilto valmiina.
Mulle tämä on toiminnu paljon paremmin kuin 0000-teräsvilla tai dremelin kiillotuslaikka.
P2
13.03.2006 13:56:20
Mä oon hionu vaan #2000 hiomapaperilla, tulee mun silmään ainakin riittävä kiilto.
Juzzu
13.03.2006 13:58:45
Mä kiillotin jäykällä nahanpalalla (wanhasta vyöstä leikattu) ja 5-sarjan kiillotustahnalla.
So just shut your face and take a seat Because after all, you're just talking meat...and music? Well, it's just entertainment folks.
spyykko
13.03.2006 14:01:31

Katsotaan, katsotaan :-) Nyt kun vaan sais äijän kiinni ja aneltua/uhkailtua tekemään "ykkösprioriteetin" hommia :D

Harmi ettei soitinrakennus kuulunut vielä harrastuksiin tossa vuosituhannen alussa kun olin yhden kesän terätehtaalla hiomakoneen kuljettajana. Olis tullut kuusmetrisellä tasohiomakoneella aika mukavasti isokin läjä noita palikoita kerralla :-)
Ite olis taas tarvinnu tehdä
PL
13.03.2006 14:04:17
Harmi ettei soitinrakennus kuulunut vielä harrastuksiin tossa vuosituhannen alussa kun olin yhden kesän terätehtaalla hiomakoneen kuljettajana. Olis tullut kuusmetrisellä tasohiomakoneella aika mukavasti isokin läjä noita palikoita kerralla :-)

Varsin pitkäveteistä puuhaa, jyrsin tai sorvi ovat paljon räyhäkkäämpiä pelejä.
Piirakka
14.03.2006 17:06:29
2-puolisella teipillä on hyvä kiinnittää paperit mihin haluaakaan, myös vatupassin kylkeen. Rautakaupasta saa ihan metallin hiontaan tarkoitettua paperinauhaa metrihinnalla, 150 on tasoitukseen sopiva karkeus. jo tasoituksessa kannattaa otelaudan suojauksen jälkeen tussata kaikki nauhat niin näkee että mistä glossi syö ja mistä ei, sitten voi vaikka kaularaudalla suoristaa kaulan että ottaa tasaisesti. Rautakaupasta kannattaa myös ostaa 30cm teräsviivoitin, maksaa n. kympin, puolimetrinen ehkä lisäksi vielä niin voi tarkastaa koko kaulan nauhojen tasaisuuden.

Jotkut, myös minä, teemme vielä 12 nauhan jälkeen pudotuksen loppunauhoille, eli viimeinen nauha on esim .5 milliä 12 nauhaa alempana, joillekkin ruuvikiinnitteisille kauloille aika must..
"I play stratocasters because no one good has ever played one!"
Juzzu
14.03.2006 18:07:17 (muokattu 14.03.2006 18:07:41)
Piirakalla ihan hyviä juttuja, mutta mä kaipailin vähän tarkempia suoruuksia kuin mitä viivaimista löytyy, kyllä mullakin on viivainta muutamista senteistä metriin asti. Ja tussihan on toki varsin must.

Ei tuo viimeisten nauhojen pudotus pahaa tee liimakauloissakaan.
So just shut your face and take a seat Because after all, you're just talking meat...and music? Well, it's just entertainment folks.
m_kuivamaki
14.03.2006 19:08:12
En tiedä soveltuuko tähän tarkoitukseen, mutta itse olen hionut joitain pieniä metallipintoja lasia vasten suoriksi (lasin päälle vesihiomapaperia jne.).
Manicci
15.03.2006 23:02:06
Kysyn kysymyksen.

Mitä tarkoittaa käytännössä nauhojen kiillotus? Mitä varten tulisi tehdä?
Strato ja putkimarsu- muita ei tueta.
vrajala
15.03.2006 23:43:03
Mitä tarkoittaa käytännössä nauhojen kiillotus? Mitä varten tulisi tehdä?

Kiillottamalla poistetaan hiomajäljet. Teoriassa se vähentää kitkaa ja kielten kulumista, mutta käytännössä hienon hiomapaperin jälkeen tuo kiillottaminen on lähinnä kosmeettinen toimenpide.

Ja siis se kiillotus tarkoittaa pinnan muokkaamista hyyyvin tasaiseksi.
Mää sano.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)