Repent 26.08.2003 08:17:38 | |
---|
Onko kellään tietoa mistä sais Jackson RR:n piirustuksia?Ei tahdo oikein mistään löytyä.Oon kysyny Leppävirralta ja Ikaalisten soitinrakennuskoulusta,eikä kummassakaan ollu.. Rok! |
Miikathebest 26.08.2003 17:15:47 (muokattu 26.08.2003 17:16:09) | |
---|
Kato voit piirtää sen itse... ota mallia "pienesta" kuvasta, ja sitten suurennat se oikeella suhteella! Ja jos joku juttu ei kuvasta selviä, niin mee kitarakaupasta kattomaan mallia. |
Gypsy 26.08.2003 17:22:58 | |
---|
Kato voit piirtää sen itse... ota mallia "pienesta" kuvasta, ja sitten suurennat se oikeella suhteella! Ja jos joku juttu ei kuvasta selviä, niin mee kitarakaupasta kattomaan mallia. Niin, mutta jos suurentaa vaan pienen kuvan ja se kuva ei olekkaan otettu täysin suoraan edestä niin arvaa mitä käy |
Miikathebest 26.08.2003 20:27:24 | |
---|
Niin, mutta jos suurentaa vaan pienen kuvan ja se kuva ei olekkaan otettu täysin suoraan edestä niin arvaa mitä käy Saa kitaran, mikä näyttää RR:ltä? No kun sen 1/1 kuvan itse piirtää, niin voi vähän käyttää sitä mitä joiltain löytyy sieltä korvien välistä! |
Gypsy 26.08.2003 21:08:35 (muokattu 26.08.2003 21:09:20) | |
---|
Saa kitaran, mikä näyttää RR:ltä? Niin, randylta mutta silti tosi kummalliselta. Tiedätkö mikä on lopputulos jos suurennat kuvan vaikka ruutusuurennoksella mikä on otettu aavistuksen kitaran oikeelta puolelta eikä täysin suorasta kitaran edestä. No, mittasuhteista voi tulla aika hassut. Tai jos kuva on otettu esim aavistuksen ylhäältä päin. Joku jolla on randy, vois nyt kovana jätkänä piirtää ääriviivat randystaan ja lähettää ne ketjun alottajalle. Eli repentille |
Miikathebest 26.08.2003 21:16:20 (muokattu 26.08.2003 21:17:08) | |
---|
En nyt haluaisi väittää vastaa, mutta kyllä ne itse olisi ihan hyvä pirtää. Niin kun nyt opettelee piirtämään, niin on tulevaisuudessa helpompi piirtää taas uusia kitaroita. Ja ettii sellasen kuvan mikä on suorassa. Mutta nämä ovat mielipiteitäni, ja jokaisella saa olla omansa! |
Gypsy 26.08.2003 21:29:36 (muokattu 26.08.2003 21:29:57) | |
---|
Niinpä, mutta se nyt kuitenkaan ei ole mielipide, että otetaan sitten kuka vaan m.netistä piirtään randyn kuva pikkukuvasta ja verrataan sitä kitarasta piirrettyyn tarkkaan kopioon, niin vapaalle kädellä piirretty tuskin on 1:1 kopio. Ja jos haluaa 1:1 kopion, niin... |
Miikathebest 27.08.2003 16:55:01 (muokattu 27.08.2003 16:57:31) | |
---|
Niinpä, mutta se nyt kuitenkaan ei ole mielipide, että otetaan sitten kuka vaan m.netistä piirtään randyn kuva pikkukuvasta ja verrataan sitä kitarasta piirrettyyn tarkkaan kopioon, niin vapaalle kädellä piirretty tuskin on 1:1 kopio. Ja jos haluaa 1:1 kopion, niin... Joo ei sitten väkisin, jos et tajuu... Siis kun mittaa kaikki mitat siitä kuvasta, ja suurentaa oikealla suhteella, niin saa aivan riittävän hyvän piirustuksen. Ja jos siihen ei itse kykene, niin ei varmasti täysimittaista kitaraakaan pysty puusta "veistämään"! |
Gypsy 27.08.2003 18:26:57 | |
---|
Siis kun mittaa kaikki mitat siitä kuvasta, ja suurentaa oikealla suhteella, niin saa aivan riittävän hyvän piirustuksen. Ei, kun sä et nyt tajuu. Jos kuva ei ole täysin suorasta otettu, niin siitä ei voi suurentaa. |
Miikathebest 28.08.2003 15:34:00 | |
---|
No siitä huolimatta voi käyttää sitä "maalais"järkeä... |
Antti1 28.08.2003 16:10:35 | |
---|
Mä oon tässä asiassa kyllä nyt enemmän Miikan puolella. Ei mun mielestä kauheesti haittaa jos mun RR:n toinen piikki on sentin liian lyhyt verrattuna alkuperäiseen tms. Ja jos se näyttää suunnitelmassa huonolta niin senhän voi itse piirtää juuri sellaiseksi kuin haluaa. Näin saattaa myös huomata että omasta voikin tulla jopa hienompi malli kuin mitä alkuperäiset ovat. Pääasia että kitara näyttää hyvältä ja sillä on mukava soittaa. Ei kannata tukahduttaa luovaa ajattelua pelkästään kopioimalla vanhoja malleja 1:1. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
askomiko 28.08.2003 16:24:41 (muokattu 28.08.2003 16:26:18) | |
---|
Omaa röjektiä alottaessa vuonna nakkisota, menin kauppaan, pistin skitaran isolle paperille ja piirsin ääriviivat. Toimi. Ja soitinrakentaja puolestaan suurensi vain kataloogista kuvan sopivaksi, ja teki siitä. Helppoa kuin heinän teko. |
Kitaravirtuaali 31.08.2003 21:09:29 | |
---|
Niin, mutta jos suurentaa vaan pienen kuvan ja se kuva ei olekkaan otettu täysin suoraan edestä niin arvaa mitä käy Krrööhhkröhhkröhöm... Eikös tässä asiassa helpoiten selviäisi käyttämällä vanhaa kunnon kisekaeta mallina? "Ilman muuta ja muut ilman!"
"Sata lasissa ja pakki päällä" |
Gypsy 31.08.2003 22:24:33 | |
---|
kisekaeta MIkä toi on? |
Ja jos siihen ei itse kykene, niin ei varmasti täysimittaista kitaraakaan pysty puusta "veistämään"! Kyllä se on ihan pätevä keino vaikkapa kopikoneella suurentamalla ottaa mallia jostain kuvasta. Toki mensuuri, tallan paikka, nauhojen paikat ja kaikki tuollainen olennainen pitää osata suunnitella itse mutta kyllä ihan valokuvasta on tehty montakin kitaraa. Vaatii toki enemmän "ammattitaitoa" kuin mitä orjallisesti piirrustuksista rakentaminen. "G-strings are for strippers" |
Gypsy 31.08.2003 22:46:24 | |
---|
No niin, Kyllä mä olen kokoajan ymmärtäny mitä te ajatte takaa. Mutta mä tarkotan sitä, että miettikää jos kitaran kuva (se mistä suurennatte), on otettu vaikka pikkusen yläviistosta. Niin vaikka te sitten katotte oikeen suurennus suhteen ja suurennatte sen 1:1 kokoon niin siitä ei tuu samanlainen. Kyllä mäkin oon nähny kuvasta tehtyjä soittimia ja hienojahan ne on. Mutta jos suurennuksen tulokseks halutaan tarkka 1:1 kuva niin sillon suurennettava kuvakin pitää olla kuvattu just eikä melkeen edestä. Ja harva kuva tämmönen on. Ja siis jos se ei haittaa, että sarvi on sentin lyhempi tai pidempi kun oikeessa niin mitä järkee on ylipäätään ruveta suurentaan ollenkaan?. Kyllä nyt sentin tarkkuudella pystyy kitaran kuvasta piirtään suurentamattakin. Mä vaan ajattelin, että ehkä joku vois auttaa ketjun lähettäjää piirtämällä oikeen mittaset ääriviivat randystaan ja lähettää vaikka ne sitten |
poppamies 01.09.2003 07:02:26 | |
---|
Mä vaan ajattelin, että ehkä joku vois auttaa ketjun lähettäjää piirtämällä oikeen mittaset ääriviivat randystaan ja lähettää vaikka ne sitten Hyvä idea! "G-strings are for strippers" |
Repent 01.09.2003 18:08:39 | |
---|
Hyvä idea! Tarkoitukseni oli löytää tekniset piirustukset kyseisestä kepistä.Ei itselleni,vaan kaverilleni,joka opiskelee artesaaniksi ja lupaisi tehdä ko. kitaran,jos saan tarkat piirrustukset. Rok! |