Aihe: Kiipparia poppibändille
1 2
Pasifisti basisti
10.03.2006 21:08:20
Tervehdys!

Bändimme kosketinsoittajan puolesta kyselen täällä. Tarkoitus olisi hankkia kiipparit hintaluokkaan max. 700 €. Tärkeimpänä ominaisuutena on pianosoundin laatu. Koskettimien tatsin olisi varmaankin myös hyvä kunnon dynaamiset (onkohan tämä oikea termi). Erilaisia sähköpiano saundeja ja urkujakin olisi hyvä olla mukana. Sekä tietysti "mattosoundeja". Mitään rumpukomeppeja ei tarvitse olla.
Tällä hetkellä käytössä on Rolandin xp-80 lainakoneena ja siinä eniten häiritsee pianosoundi ja "käyttökelpoisten" urkusoundien puute.

Ehdotuksianne odotellen.
Windreaper
11.03.2006 00:36:50 (muokattu 11.03.2006 00:39:32)
Onko mitenkään mahdollista sijoittaa pari satasta enemmän? Käytetty Kurzweil PC1x olisi aika hyvä vaihtoehto kun tarvitaan hyvä pianokoskettimisto ja paljon toimivia presettejä. Noh, tuohon hintaan saa käytettyjä Rolandin ja Yamahan digipianoja, mutta saundit ovat auttamatta vanhentuneita. Uusista kannattaa katsoa Casion Privia-mallisto. Onko tietokoneen/samplerin käyttö mahdottomuus?

EDIT: Unohdin kysyä meneekö kiippari keikka- vai äänityskäyttöön. Taitava ohjelmoija saa XP-80:stä käyttökelpoiset piano- ja urkusaundit keikalle ja parempia on laajennuskorteilla (Session & Keyboards of the 60s/70s).
baron
11.03.2006 01:16:37

Mun mielestä yksi oleellinen (myös hintaan vaikuttava) tekijä on, kuinka monta kosketinta laitteessa pitää olla.
Ja pitääkö olla "täyspainoitetut" koskettimet vai riittääkö köyhälistöjäljitelmä?
My name is Baron, Sir Baron.
freeze
11.03.2006 01:34:02 (muokattu 11.03.2006 01:34:21)
Mun mielestä yksi oleellinen (myös hintaan vaikuttava) tekijä on, kuinka monta kosketinta laitteessa pitää olla.
Ja pitääkö olla "täyspainoitetut" koskettimet vai riittääkö köyhälistöjäljitelmä?

joo baronin kanssa olemme samaa mieltä eli täyspitkä stage koskettimistohan menee helposti yli 1300€ mutta jonkun halvan koskettimen saa 500€
http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_s_03_sl_prodinfo.html
minä ostin ton alku hätään ja olen ollut tyytyväinen ja nimen omaan toi on hintaluokkansa priimus...

EDIT: omassakuvassani on kuva!!
JPQ
11.03.2006 02:04:52

joo baronin kanssa olemme samaa mieltä eli täyspitkä stage koskettimistohan menee helposti yli 1300 mutta jonkun halvan koskettimen saa 500
minä ostin ton alku hätään ja olen ollut tyytyväinen ja nimen omaan toi on hintaluokkansa priimus...

Eli pidät juno-deestä vähempi no onhan tuossa parempi muokkaus kait
ainakin.
JPQ
11.03.2006 02:05:43

joo baronin kanssa olemme samaa mieltä eli täyspitkä stage koskettimistohan menee helposti yli 1300 mutta jonkun halvan koskettimen saa 500

Eli pidät juno-deestä vähempi no onhan tuossa parempi muokkaus kait
ainakin.
Pasifisti basisti
11.03.2006 14:55:20 (muokattu 11.03.2006 14:58:14)
Keikkakäyttöön tuo kaiketi pääasiassa tulisi. Kyllä sen koskettimiston kuulemma pitäisi olla ihan täyspitkä. Ja koskettimien kunnolliset, ei siis semmoiset "läpät". Koulun puolesta soittelee jollain nord-electrolla ja siinä kuulemma on hyvä tatsi noissa koskettimissa.
baron
11.03.2006 16:24:51 (muokattu 11.03.2006 16:29:52)

Keikkakäyttöön tuo kaiketi pääasiassa tulisi. Kyllä sen koskettimiston kuulemma pitäisi olla ihan täyspitkä. Ja koskettimien kunnolliset, ei siis semmoiset "läpät". Koulun puolesta soittelee jollain nord-electrolla ja siinä kuulemma on hyvä tatsi noissa koskettimissa.

Mutta Nordissahan on urkukosketus eli eri asia kuin pianokosketus.
Ja Nord Electroa on olemassa vain 61 ja 73 koskettiminen, täyspitkänä sitä ei edes ole olemassa.
Pasifisti basisti
11.03.2006 16:36:14
Mutta Nordissahan on urkukosketus eli eri asia kuin pianokosketus.
Ja Nord Electroa on olemassa vain 66 ja 73 koskettiminen, täyspitkänä sitä ei edes ole olemassa.

:D Tän siitä saa kun laittaa basistin asialle. En siis tiedä mitä täyspitkä tarkoittaa. No sanotaan nyt näin, että tuossa rolandissa millä hän nyt soittaa on ilmeisesti 76 kosketinta ja se on kaiketi ihan tarpeeksi, emme siis hae mitään parin oktaavin systeemiä.

Kiipparistimme on siis ihan pianisti, mutta sanoi tuosta nord electrosta sen verran, että siinä on tosiaan ihan hyvä tatsi, kun taas tuolla rolandilla ne koskettimet ovat jotenkin köykäiset ja äänet ikäänkuin lipsahtelevat, eli siis toisin sanoen koskettimissa ei ole tarpeeksi vastusta.
Pasifisti basisti
11.03.2006 16:39:31
:D Tän siitä saa kun laittaa basistin asialle. En siis tiedä mitä täyspitkä tarkoittaa. No sanotaan nyt näin, että tuossa rolandissa millä hän nyt soittaa on ilmeisesti 76 kosketinta ja se on kaiketi ihan tarpeeksi, emme siis hae mitään parin oktaavin systeemiä.

Kiipparistimme on siis ihan pianisti, mutta sanoi tuosta nord electrosta sen verran, että siinä on tosiaan ihan hyvä tatsi, kun taas tuolla rolandilla ne koskettimet ovat jotenkin köykäiset ja äänet ikäänkuin lipsahtelevat, eli siis toisin sanoen koskettimissa ei ole tarpeeksi vastusta.

Edit. oiskohan se nord mistä hän puhuu sitten tuo nord stage. Olen siis ymmärtänyt väärin...
baron
11.03.2006 16:51:47 (muokattu 11.03.2006 16:53:03)

Edit. oiskohan se nord mistä hän puhuu sitten tuo nord stage. Olen siis ymmärtänyt väärin...

Nord Stage on 88-koskettiminen ja siinä painotetut koskettimet eli nyt kaikki synkkaa.
Tonnin hintaluokassa noita on useita, kait se parasta on käydä lafkassa kokeilemassa mikä miellyttää, nää on niin makuasioita, että objektiivista totuutta ei ole olemassa.

Jos rahaa on vain 700, sit varmaan pitäisi tyytyä käytettyyn.
Pasifisti basisti
11.03.2006 19:44:06 (muokattu 11.03.2006 19:46:06)
Nord Stage on 88-koskettiminen ja siinä painotetut koskettimet eli nyt kaikki synkkaa.
Tonnin hintaluokassa noita on useita, kait se parasta on käydä lafkassa kokeilemassa mikä miellyttää, nää on niin makuasioita, että objektiivista totuutta ei ole olemassa.

Jos rahaa on vain 700, sit varmaan pitäisi tyytyä käytettyyn.

No käytetty ei kai sinänsä ole mikään ongelma. Osaisitko sanoa jotain merkkejä/malleja mitä kannattaisi lähteä metsästämään noilla ominaisuuksilla mitä kyselin? Olisiko esim. tuolla torilla jotain sopivaa? Eli pääpointti on siis kunnon koskettimisto, hyvä pianosoundi, sähköpianosoundit, urut ja mattosoundit
baron
12.03.2006 02:24:53 (muokattu 12.03.2006 02:25:20)

No käytetty ei kai sinänsä ole mikään ongelma. Osaisitko sanoa jotain merkkejä/malleja mitä kannattaisi lähteä metsästämään noilla ominaisuuksilla mitä kyselin? Olisiko esim. tuolla torilla jotain sopivaa? Eli pääpointti on siis kunnon koskettimisto, hyvä pianosoundi, sähköpianosoundit, urut ja mattosoundit

Mulla valitettavasti ei oo kokemusta kuin omastani, johon itse kyllä oon tyytyväinen eli Yamaha P-90, jota taas jotkut muut kritisoivat kovastikin.
Kait nää isot tunnetut merkit, Yamaha, Roland, Korg.
Corvus
12.03.2006 07:43:35 (muokattu 12.03.2006 07:45:39)
Mulla valitettavasti ei oo kokemusta kuin omastani, johon itse kyllä oon tyytyväinen eli Yamaha P-90, ...

Komppaan.

Tosin sillä varauksella, että P-90 on piano, ei mikään yleiskiippari. Satunnainen urkukomppi sillä kyllä syntyy, mutta saundeja on rajallinen määrä. Painotettu koskettimisto ei olisikaan urkujen soittoon mitenkään optimaalinen.

Toisaalta - käytettynä tuon P-90:en saa alle tonnin, siinä missä täysiveriset Stage-kiipparit maksavat helposti kaksi kertaa enemmän.
Pasifisti basisti
14.03.2006 23:11:59
No minkäslaisia mielipiteitä teillä olisi soittimen valintaan jos koskettimiston pituudeksi riittäisikin 61 kosketinta ja haemme ensisijaisesti syntikkaa hyvällä pianosoundilla.
Nyt varmaan löytyy jo vähän enemmän vaihtoehtoja tuohon alle 700 hintaluokkaan?
Eddy
15.03.2006 02:21:20
No minkäslaisia mielipiteitä teillä olisi soittimen valintaan jos koskettimiston pituudeksi riittäisikin 61 kosketinta ja haemme ensisijaisesti syntikkaa hyvällä pianosoundilla.
Nyt varmaan löytyy jo vähän enemmän vaihtoehtoja tuohon alle 700 hintaluokkaan?

Taitaa vaihtoehdot pikemminkin vähentyä, jos tajusin käyttötarkoituksen (pääpainona PIANO) aiempien viestien perusteella oikein. Painotettuja 61-malleja ei pahemmin valmisteta.
Koskettelen soittimia...
Janus
15.03.2006 08:29:33
Torilla näytti olevan käytettynä tämmönen 900e:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-187547.html

Olisikohan näistä mihinkään?

Osta toi pois jos perse kestää.
Pasifisti basisti
15.03.2006 08:46:07
Osta toi pois jos perse kestää.

Ei perusteluja? Mikäs tossa on niin hyvää, että kannattaisi makssaa siitä 400 enemmän?
Janus
15.03.2006 08:55:51
Ei perusteluja? Mikäs tossa on niin hyvää, että kannattaisi makssaa siitä 400 enemmän?

Motif ES -sarjan soundit kevyemmässä paketissa. Soundeissa tai efekteissä ei ole säästelty ES:ään verrattuna (ei sampleria), lähinnä koskettimiston, kotelon, kontrollereiden (wheelit) ja liitäntöjen osalta on päädytty heppoisempiin ratkaisuihin.

Tollaista voi käydä kokeilemassa ainakin Kaisaniemen F-Musiikissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)