Aihe: Harley Benton?
1 2 3 4
Rusu
14.03.2006 20:33:04
Onko Harley Bentonin kitarat hyviä vai onko ne ihan "huuhaa" tavaraa ??
Kimmo72
14.03.2006 20:33:48

Käytä hakua.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Tietysti Pauligin
14.03.2006 20:35:45

Haku. Ovat halpoja, monien mielestä myös kakkaa. Tosin on joku niistä lähes hyvääkin puhunut, kun ovat niin naurettavan halpoja.

En kommentoi itse suuremmin, yhtä HB:tä olen vain testannut.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Landola59
14.03.2006 21:14:01
Rakentavia kommentteja kerrassaan...

HBn tuotteethan ovat laittoman halpoja, ja laatu saattaa olla mitä saattuu. Kitaransoittoa en suosittele HB:n kamoilla alotettavaksi...
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Hammermul
14.03.2006 21:30:16

HBn tuotteethan ovat laittoman halpoja

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-184087.html

Löytyy nykyään aika moneen lähtöön noita Harley Bentoninkin tuotteita.
Mielipiteesi on väärä.
MrHands
14.03.2006 21:53:37
Huhujen mukaan yksikään muusikoiden.netin käyttäjistä ei ole koskaan soittanut HB:n kitaroilla. Jokaisella on kuitenkin mielipide kitaroista. Harley Bentonin kitarat on ihan paskoja.
Manicci
14.03.2006 22:03:40
Huhujen mukaan yksikään muusikoiden.netin käyttäjistä ei ole koskaan soittanut HB:n kitaroilla. Jokaisella on kuitenkin mielipide kitaroista. Harley Bentonin kitarat on ihan paskoja.

Minä olen soittanut HB:n elektroakustisella, joka oli aika paska, mutta silti aivan soitettava hintasenaan kitarana.
Strato ja putkimarsu- muita ei tueta.
kimurantti1
14.03.2006 22:20:57 (muokattu 14.03.2006 22:21:41)
Mä ole kokeillut yhtä HB:n stratoa ja yhtä dobroa. Straton soundi ei kummoinen ollut, mutta kyllä se sadan euron kitaraksi vireen piti. Dobron soundi oli jo vähän parempi...

MUTTA:

Muista, ettet saa kokeilla yhtäkään Harley Bentonia kun muusikoiden.netissä niin sanotaan ja nehän on automaattisesti paskoja vaikka joku olisikin törmännyt ihan hyvään yksilöön - ainakin näin sinun kuuluu sanoa jos joku varomaton asiasta erehtyy kysymään. Hymiötä en tähän laita...
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Nazareth
14.03.2006 22:44:33
Mulla on bentonin sg-kopio ja se on ihan helvetin hyvä soittaa, mikeistä en tiedä.. kai ne on jotai itämaiden juttuja.
On se muuten ilmoja pidelly. IMIK #27 AKKK#6
Nazareth
14.03.2006 22:49:16
Mulla on bentonin sg-kopio ja se on ihan helvetin hyvä soittaa, mikeistä en tiedä.. kai ne on jotai itämaiden juttuja.

EDIT: lainaan Poppamies:n kommenttia; Harley Bentonit _eivät_ ole hyviä tai huonoja, vaan arvaamattomia.
On se muuten ilmoja pidelly. IMIK #27 AKKK#6
fox
15.03.2006 00:02:58

EDIT: lainaan Poppamies:n kommenttia; Harley Bentonit _eivät_ ole hyviä tai huonoja, vaan arvaamattomia.

Joka on täys totuus.. Ja aina on otettava huomioon minkä hintaluokan instrumenteista puhutaan, hei! Niissä on todistettavasti ihan OK soitettavia, hyviä hintaluokkansa edustajia, mutta olen jokuseen soittokelvottomaankin törmännyt. Yks Strato oli kaulaltaan niin pahasti "back-bowed" eli ilmeisesti huono nauhatyö ja huonohkot puut oli saaneet kaulan niin pahasti luokille ettei sitä käsittääkseni olis millään pikku korjauksella saanut kuntoon. Toisaalta eräs Tele-kopio oli aika lailla "vimotten päälle" hyvä puiltaan, viimeistelyltään ja siltä akustiselta soinniltaan, en kokeillu vahvistimella.. Muut on sitten olleet siltä väliltä. Toki ymmärtäähän sen "sokea Reetta"kin ettei parinsadan kitara VOI olla muuta kuin "se parinsadan kitara", joka muuta kuvittelee, saattaa pettyä.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Juustonaksu
15.03.2006 06:50:38
Kitaransoittoa en suosittele HB:n kamoilla alotettavaksi...

Komppaan. Itseltäni vei kahden vuoden ajan kaiken soittoinnon suht tehokkaasti. Ei sitä saanut soitettavaksi edes säätämisellä.

Jos pitää jkokin halpa kitara saada niin kahtelehan Yamahan Pacifica 112 (?) tai Ibanez RG-sarjalaisia. RG321 on aika paljon kehuttu ja kerää kyllä pisteet täältäkin suunnalta. =)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
blackorwhite
15.03.2006 09:20:51

Tätä en allekirjoita ikinä!!! Mulla oli vuoden se maailman halvin harley benton kitarapaketti ja se vahvistin on aivan paska mut tuo kitara on hintasekseen kyllä aivan salettiin hyvä! En joutunu virettä siitä vaihtelemaan, hyvin se sen piti. Noh, olen aloittelija, en osaa arvostella muutaku että vireen hyvin piti, olen testaillut vaahterasta tehtyjä otelautoja ja ne ovat paljon enemmän mieleeni ku ruusupuu.

Mikä kummallisinta, tuo HB tuntuu nyt paremmalta kitaralta ku tuo Ibanezin RG620!

Eli iba myyntiin/vaihtoon fenderin stratoihin :P

Ihan hyvin voisin suositella tuota ekaksi kitaraksi, mutta todellakaan sitä vahvistinta en!
starsailor
15.03.2006 13:53:29
Kyllä ne on ihan hyviä kitaroita ja käsittääkseni Kotipellon ja Laardin kitaristi soittavat HB:n artistimalleilla.
McNulty
15.03.2006 14:10:07 (muokattu 15.03.2006 14:12:55)
Kai noissa Harley Bentoneissa on hyväkin yksilöitä. Itse en sellaisiin ole törmännyt ja niitä kalliimpia malleja en ole edes kokeillut. Lähinnä siksi että niiden hinnalla voi jo ostaa niin paljon muitakin merkkejä ja malleja.

Se mihin minä olen HB:n kohdalla törmännyt, on yksinkertaisesti jotain kammottavaa. Tässä minun kokemuksia muutaman HB:n halpiksen "bugeista":
- Otelauta irtosi liimauksistaan n. 5kk soittelun jälkeen
- Virityskoneisto muovia joten nuppi jäi käteen kun kieliä koitti vaihtaa
- Intonaation ja vireisyys todella kaukana tyydyttävästä tasosta vaikka säätää yritti
- Stratomallissa talla oli lakattu kiinni runkoon, jota käyttäjä ei tiennyt. Koitti kammeta ja jäi kammesta puolikas kouraan ja loput tallaan kiinni. Sitä pätkää ei hevillä saanut sieltä kierteistä pois
- Mikkien keloissa todella surkeasti käämilankaa (epätasaisesti ja langan väri ei muistuttanut kuparia)... kierrosmäärä vissiin todella alhainen (ei siis mikään ihme että mikit kuulostivat kauheilta)
- Puut huonosti kuivatettuja (elää todella paljon ja esim. kaulaa saa olla säätämässä jatkuvasti)
- Yhdestä yksilöstä oli kaularauta jo uutena poikki
- Viimeistelyssä virheitä. Maalipinta epätasaisesti peittävä, lakkapinnassa virheitä, puuosien viimeistely toteutettu hutaisten, samoin nauhojen ja otelaudan viimeistely on olematonta.
- Satulan urat viilattu väärin, kielet särisevät 1. nauhankohdalta vaikka kaula olisi muuten suora ja kielet korkealla.
jne...

Valitettavasti minun kohdalle ei ole osunut vielä laadukkaita Harley Bentoneita. Nämä kitarat ovat olleet meikäläisellä "huollossa" ja/tai minua on pyydetty katsomaan voiko niille tehdä mitään. Kitaroiden omistajia ovat: Serkun muksu, kaveri, kaverin pikkuveli jne. Suuri osa aloittelijoita, pari kokeneempaa soittajaa (jotka ostivat kitaran ihan vain kokeeksi).

Uskaltaisin väittää että serkkuni muksu on kehittynyt huomattavasti enemmän nyt kun hän sai kouraansa Squier Deluxe Stratocasterin. Harley Bentonilla häntä ei kiinnostanut soittaa esim. 4 tuntia putkeen, kuten nyt hieman paremman soittimen kanssa.

PS. Nämä ovat siis vain minun kokemuksiani Harley Bentonin kitaroista, joita on ollut alle 10kpl hipelöinnissä. Eivät siis koske kaikkia Harley Bentoneita, vaan ovat yksittäistapauksia. Älkää siis Harley Bentonin ihailijat vielä kootko sitä lynkkausporukkaa meikäläisen päänmenoksi. Tuokaa mielummin se oma HB:n huippuyksilö testiin niin katsotaan :)

PPS. Eihän nuo mitään maksa nuo halvimmat, mutta mielummin sekin raha säästöön ja sijoittaa johonkin muuhun. Minä en ainakaan halvimpia Bentoneita suosittele kenellekään.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Kimmo72
15.03.2006 14:34:42
- Stratomallissa talla oli lakattu kiinni runkoon, jota käyttäjä ei tiennyt. Koitti kammeta ja jäi kammesta puolikas kouraan ja loput tallaan kiinni. Sitä pätkää ei hevillä saanut sieltä kierteistä pois

*Pääsi hymähdys* :)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
McNulty
15.03.2006 14:36:59 (muokattu 15.03.2006 14:39:33)
*Pääsi hymähdys* :)

Niin minultakin kun sitä fiksasin... soittajapojalta vain ei. Siellä reaktio oli täysin päinvastainen.

PS. minä muuten kokeilin sitä kampea kanssa, kun ihmetytti silloin miten 7 vuotias pienehkö kaveri on saanut kammen katkaistua. Oli meinaan kovin haurasta ja huokoista tekoa tuo kampi. Se 10-15cm pätkä kun taipui käsissä mutkalle ihan ilman irvistystä.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Landola59
15.03.2006 14:41:51

Olen soittanu ja itkua väänsin ku sanoivat että myynnissä on sähkökitara. Eipä siinä, kyllähän nuo kalliimmat saattavat jo olla ihan parempaa laatua.
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Quu
15.03.2006 16:10:33 (muokattu 15.03.2006 16:11:18)

Olen soittanu ja itkua väänsin ku sanoivat että myynnissä on sähkökitara. Eipä siinä, kyllähän nuo kalliimmat saattavat jo olla ihan parempaa laatua.

Mutta kukaan ei vaan uskalla kokeilla, kun sillä kalliimman hinnalla saa jo jotain muutakin kuin HB:tä.
Siksipä ne kalliimmat on ~100% spekulointia, vai?
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)