Jabbe 30.08.2003 19:52:21 | |
---|
|
Vilhelmus 30.08.2003 20:36:23 | |
---|
Eipä ole, mutta kuulostaa aika huimalta että menevät 33 hertsiin :) |
askomiko 30.08.2003 22:33:39 (muokattu 30.08.2003 22:34:28) | |
---|
Tismalleen saman näköinen laite kun joku muu Thomannin ihmehalpistuote. Ja niin, spekseissä saattapi olla kohtalaisesti ns. venytystä. :) |
PIM 31.08.2003 10:13:31 | |
---|
Aiemminhan nämä boxit tunnettiin nimellä M-audio SP-5B, joista loytyy asiallisen tuntuinen testi esim. täältä ( http://www.digit-life.com/articles/midimanstudiophilesp5b/) Testin mukaan valmistaja on käyttänyt bassoalataajuuden määrittelyssä hieman epästandardia -24dB raja-arvoa kun taas standardimmalla -6dB tasolla bassotoiston alarajaksi saadaan uskottavamman tuntunen 75Hz. Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele |
Jabbe 31.08.2003 12:13:14 | |
---|
Testin mukaan valmistaja on käyttänyt bassoalataajuuden määrittelyssä hieman epästandardia -24dB raja-arvoa kun taas standardimmalla -6dB tasolla bassotoiston alarajaksi saadaan uskottavamman tuntunen 75Hz. Eli noille kannattaisi varmaan joku pieni subbari ostaa kaveriksi? Vai olisiko tämä Midimanin LX4 2.1-kaiutinsetti järkevämpi valinta: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=1227200cedafd109b537383384244ca1 ? Kolmas vaihtoehto monitoreiksi ovat varmaankin Behringerin Truthit, mutta ovatko hinta/laatusuhteeltaan yhtään parempia kuin edellämainitut? |
Roberto 31.08.2003 12:15:07 | |
---|
Testin mukaan valmistaja on käyttänyt bassoalataajuuden määrittelyssä hieman epästandardia -24dB raja-arvoa kun taas standardimmalla -6dB tasolla bassotoiston alarajaksi saadaan uskottavamman tuntunen 75Hz. +-2.5db on jonkunlainen standardi studiomonitorihommissa, +-24db:llähän jokainen tietokonekajarikin menee kahteenkymppiin. Sounds very Thomann. |
askomiko 31.08.2003 15:22:18 (muokattu 31.08.2003 15:23:03) | |
---|
Sen näköiset kajarit että paljon mieluummin ottaisin vaikka Yamaha NS-10:t. Nehän on aika "huonot" kajarit, ovat vaan juuri oikealla tavalla huonot. Eli vastaa keskivertoa kotikajaria, ja kun siinä toimii, niin toimii missä vain. Ei montaa megastudiota ole josta Yamahat puuttuu. Etsi ja löydä semmoiset. Kiusa, kun valmistus loppui viime vai toissa talvena. |
kivi 31.08.2003 15:49:21 (muokattu 31.08.2003 15:50:07) | |
---|
Kolmas vaihtoehto monitoreiksi ovat varmaankin Behringerin Truthit, mutta ovatko hinta/laatusuhteeltaan yhtään parempia kuin edellämainitut? Ovat. 2031 Truth (menikö numero nyt oikein) on ihan tarkka kopio Genelec 1031:stä, huomattavasti huolettomammalla laadunvalvonnalla vain. Mutta takuuhan toimii :-) St Pauls Sound myy noita yleensä euron halvemmalla kuin T-kauppa, ja palvelu todellakin pelaa. www.stpaulssound.fi EDIT: deja-vu! Eikös tää oo vuoden sisään käyty useamminkin läpi? :-) |
Jabbe 31.08.2003 15:59:05 | |
---|
Ovat. 2031 Truth (menikö numero nyt oikein) on ihan tarkka kopio Genelec 1031:stä, huomattavasti huolettomammalla laadunvalvonnalla vain. Mutta takuuhan toimii :-) Vaan eivätkös nuo ole vähän Behringermäiset, eli lupailevat paljon mutta eivät ole mitä lupaavat? Entä tarviiko noihin subbarin lisäksi vai riittääkö alapään potku? St Pauls Sound myy noita yleensä euron halvemmalla kuin T-kauppa, ja palvelu todellakin pelaa. www.stpaulssound.fi Euron! No jees, eli sinne. :) EDIT: deja-vu! Eikös tää oo vuoden sisään käyty useamminkin läpi? :-) Olin jostain lukevinani vaan kun ei haku pelaa niin kysellään nyt täällä. Ja pitäähän noihin Neareihin verrata. Minkäslaisia subbareita suosittelette? |
kivi 31.08.2003 16:17:19 (muokattu 31.08.2003 16:17:52) | |
---|
Minkäslaisia subbareita suosittelette? En suosittele subbaria, enen kuin sitten kun tarkkaamosi on akustoitu. Suosittelen kuulokkeilla tarkistamaan alakerran. Siihen ihan totta tottuu aika äkkiä, ettei alakerta jymisekään. Kuuntelu pysyy mun mielestä paremmin kasassa ilman. Heh, piti mennä hakemaan toisesta huoneesta T-kaupan uus esite, kun muistelin että siinä oli Genelec 1029:t tarjouksessa. Niin olikin, 422e/kpl. Ne on kyllä hyvät, mutta ei tuohon hintaan, kun käytettyjäkin saa. Et ole ajatellut vaikka päätettä ja Tannoyn Revealeja? Nehän on kaiketi ihan hyvät, ja hintaisikseen sitäkin paremmat. Mulla on kotona lähikentissä Yamahan pro-series 2x250W stereoräkkipääte. |
Jabbe 31.08.2003 16:28:41 | |
---|
En suosittele subbaria, enen kuin sitten kun tarkkaamosi on akustoitu. Suosittelen kuulokkeilla tarkistamaan alakerran. Siihen ihan totta tottuu aika äkkiä, ettei alakerta jymisekään. Kuuntelu pysyy mun mielestä paremmin kasassa ilman. Joo, ehkä ei tarvii. Popitusstereoille subbari sitten erikseen. Tällä hetkellä mulla on tollanen vanha ART Audion hifikajari josta on yläpillit paskana. :) Ja noi Yamahan MS202 monitorit, jotka on kyllä vähän onnettomat miksaukseen kun ovat pääasiassa keskialuekajarit, vieläpä hyvän kuuloiset. Mikä ei miksaushommassa varmaan ole kovin hyvä juttu..? Heh, piti mennä hakemaan toisesta huoneesta T-kaupan uus esite, kun muistelin että siinä oli Genelec 1029:t tarjouksessa. Niin olikin, 422e/kpl. Ne on kyllä hyvät, mutta ei tuohon hintaan, kun käytettyjäkin saa. No en viitsi Geneleccejä kuitenkaan hommata, budjetin yläraja menee siinä 500 euron paikkeilla, eli mitää Trutheja kalliimpia en viitsi ostaa. Et ole ajatellut vaikka päätettä ja Tannoyn Revealeja? Nehän on kaiketi ihan hyvät, ja hintaisikseen sitäkin paremmat. Mulla on kotona lähikentissä Yamahan pro-series 2x250W stereoräkkipääte. Onhan mulla itseasiassa tollanen Pioneerin A701R hifi-päättääri, 650W, tekeekö sillä mitään monitorikäytössä? Siis riittäiskö jos hommaisin ne Tannoyt ja liittäisin tuohon? |
Juntunen 31.08.2003 16:31:46 | |
---|
Kolmas vaihtoehto monitoreiksi ovat varmaankin Behringerin Truthit, mutta ovatko hinta/laatusuhteeltaan yhtään parempia kuin edellämainitut? Kävin juuri kuuntelemassa nuo muutama viikko sitten ja en todellakaan tykännyt. Todella ponnettomat soundiltaan. Piti vollea vääntää digivahvistimesta ihan simona että sai soimaan. Alapäätä ei ollut, mutta eipä niitä monitoreissa yleensäkkään ole. Yläpää oli minun makuuni sellainen ohut kihinä ja alamiddlealueella olin havaitsevani hienoista korostusta. Pitää tässä ensiviikolla kuunnella nuo Alesiksen MK2 -monitorit kunhan tulee kauppaan. "Lupasi" myyjä minulle ne hintaan 580e/pari ja T-kaupassa muistaakseni maksaa 470e/pari. |
Todella ponnettomat soundiltaan. Kuuntelitko jossain kunnon tilassa? Alapäätä ei ollut, mutta eipä niitä monitoreissa yleensäkkään ole. Ei nyt hirveästi, mutta ei niin vähää, että sitä IMO voisi puutteeksi laskea. Tietenkin jos on tottunut johonkin supebassboost-steroihin... alamiddlealueella olin havaitsevani hienoista korostusta. Monestihan juuri hifivehkeissä alamiddlessä on kuoppaa, että kuulostavat paremmalta. Pitää tässä ensiviikolla kuunnella nuo Alesiksen MK2 -monitorit kunhan tulee kauppaan. Jännä kuulla mitä tykkäät. |
askomiko 31.08.2003 16:52:44 (muokattu 31.08.2003 16:55:49) | |
---|
|
Juntunen 31.08.2003 22:51:12 | |
---|
Kuuntelitko jossain kunnon tilassa? Juu ihan hifi-liikkeessä luukuttelin. Toki suuntaukset olisi varmaan voinut vielä tarkistaa. Ei nyt hirveästi, mutta ei niin vähää, että sitä IMO voisi puutteeksi laskea. Tietenkin jos on tottunut johonkin supebassboost-steroihin... Heh, sepä se. Minulla on kun on helkkarin hyvät luurit(AKG K-401) ollu käytössä, mitkä toistaa tasaisesti alapäästä yläpäähän, ja kotisterkut missä on todella tumppu soundi. Se on ihan mihin tottuu. Minut tuo alapään puute yllätti. Mielestäni kokeilemistani mm.Genelecin 1030:set toistivat jotenkin tanakammin. Monestihan juuri hifivehkeissä alamiddlessä on kuoppaa, että kuulostavat paremmalta. Niinpä, mutta olisikohan sijoittelusta johtunut vai mistä että sellainen "radioäänen" tapainen middlekorostus vähän häiritsi. Jännä kuulla mitä tykkäät. Juu pistelen kokemuksia ruutuun kunhan olen testinyt. |
askomiko 31.08.2003 23:00:30 (muokattu 31.08.2003 23:01:03) | |
---|
Ovat. 2031 Truth (menikö numero nyt oikein) on ihan tarkka kopio Genelec 1031:stä, huomattavasti huolettomammalla laadunvalvonnalla vain. Mutta takuuhan toimii :-)
Ainakin ulkonäöltään vähän sinne päin. |
niko 01.09.2003 07:34:42 | |
---|
2031 Truth (menikö numero nyt oikein) on ihan tarkka kopio Genelec 1031:stä Eikös genelecillä ollut joku vääntö Behrinerin kanssa tästä aiheesta? Vai oliko se vaan urbaani legenda? Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku. |
Juntunen 01.09.2003 10:44:06 | |
---|
Eikös genelecillä ollut joku vääntö Behrinerin kanssa tästä aiheesta? Vai oliko se vaan urbaani legenda? Muistaakseni oikeusjuttu EU-tuomioistuimessa. Todennäköisesti Behringer vaan maksaa huikean summan lisenssiä ja jatkaa valmistamista. Iso talo kun on. |
kivi 01.09.2003 10:53:54 | |
---|
Ainakin ulkonäöltään vähän sinne päin. Niinno, sillä erotuksella, että Behringerit eivät suinkaan oo tasalaatuisia. Itselläni ei noita oo, joten pitemmässä käyttökokemuksessa on pakko luottaa kaveriin, joka hankki pajaansa tuollaiset, ja on ollut tyytyväinen. Tosin kerran piti vaihtaa, ensimmäiset yksilöt kun olivat huonot. Lisäksi jäähdytyslevyt tms oli unohtuneet kiinni ruuvaamatta, ja rämisivät valloillaan :-( Siltikin, mainittu kaveri on äänimiehenä raskaampaa pro-semipro-sarjaa ja olen tottunut luottamaan hänen klasari/akustis/progemieskorviinsa. Itse jos pitäis valita, ostaisin kumminkin mieluummin aidot Genelecin 1029:t, koska tykkään niistä enemmän kuin aidoistakaan 1031:stä. Ei sillä, että sen verran kuin B 2031 Trutheja olisin kuullut, ne olis huonolta kuulostaneet. Ensivaikutelma oli varsin 1031 muutenkin kuin ulkonäöltä. Saattoivat olla, ja olivatkin, hyvät yksilöt - B-tehdas ei oo kauhean tasalaatuinen. |