Aihe: choruksesta
1 2 3
gösplstorm
14.03.2006 08:43:34
Mistähän löytäis semmosen choruksen, mistä ei sais vaan semmosta hienosäätöä siihen soundiin, vaan mistä sais semmosen soundin että se chorus niinku Olis se soundi? Testailin tossa bossin ja ibanezin choruksia mut ei oikee vakuuttanu, kaipaisin semmosta vahvaa gunsnrosesknockingonheavensdoor-chorusta :D toistaiseksi semmosen choruksen oon kuullu saatavan ainoastaan kaverin delay-pedaalista, joten ostan nyt sit varmaan sen saman digitechin delayn, niin saan sitten kaks yhden hinnalla, choruksen ja delayn. Kannattaako vai löytyykö jostain oikeasti hyvä chorus noin satasen budjetilla?
"olen pahoillani en voi siirtyä enää taaemmaksi kohden bussin takaosaa koska reseptiiviset elimeni observoivat käytävällä Blookkuksen!!"www.TheZippyWackos.com
myrtonen
14.03.2006 08:54:39
Electro-Harmonixin small clone on ihan oma maailmansa. Se soundi on huonompienkin vehkeiden kanssa harvinaisen kermainen ja rakastettava.
"Keskuudessamme rämpii toivoton, näköalaton ja äärimmäisen pinnallinen sukupolvi, jolle tuntuu merkitsevän elämässä jotain ainoastaan keinotekoiset, lyhytkestoiset ja lopulta niin tavattoman rikkonaisiksi tekevät asiat." -Jucciz
sn
14.03.2006 09:18:05
Tai sitten Danelectron Cool cat. Molemmat saa reilusti alle satasella. Mutta jos se Digitech on hyvä niin kannattaa varmaa ostaa se. Small clonessa ei ainakaan ole liikaa säädettävää.
"If carrots got you drunk, rabbits would be fucked up" - Mitch Hedberg
Exhausted
14.03.2006 09:28:18

Minkähänlaista chorusta oikein haet, jos sen delay-pedaalista saat? Onko tuossa Digidelayssa jonkinlainen modulation delay-moodi?
McNulty
14.03.2006 09:39:51
No tuossa digidelayssa on joku modulated delay, mutta ei se kyllä chorusta vastaa. Minulla oli tuollainen DigiDelay aikansa. Ihan hyvä laite delayna, mutta sen parasta antia oli kyllä se Tape-moodi. Ei kuulostanut niin kliiniseltä ping-ping-delaylta vaan oli eloisa ja pehmeä.

Sitten tähän väliin mainos: Minulla on torilla Chorus-pedaali kaupan, mutta nyt olen ruvennut harkitsemaan josko sittenkään myisin sitä. Tarjouksia saa silti esittää. Kyseessä on 80-luvun jaappanilainen Ibanez BCL Bi-Mode Chorus jolla saa 2 chorusta päällekäin. Eli siinä on kaksi speed ja width potikkaa. Saa todella upeita choruksia kun laittaa ensimmäisen ruoppaan syvältä, mutta hitaasti ja toisen väpättään matalammalta ja nopeammin :)
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
losli
14.03.2006 10:25:49
Testailin tossa bossin ja ibanezin choruksia mut ei oikee vakuuttanu,

Oliko nää kytkettynä stereona? Eikö chorus ole alkuperäisimmillään stereoefekti. Muutoin tuo ei ole kovin syvä ja vakuuttava tuo chorus. korjatkaa jos olen väärässä.
"Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve."
Exhausted
14.03.2006 10:43:49

kyllä chorus on chorus mononakin, mutta toki kuulostaa vakuuttavammalta stereona. Leslie-efektistähän tuo on mallinnettu ja sehän on nimenomaan kovin stereo - tai oikeastaan useampikinulotteinen saundi.
losli
14.03.2006 11:03:55
kyllä chorus on chorus mononakin, mutta toki kuulostaa vakuuttavammalta stereona. Leslie-efektistähän tuo on mallinnettu ja sehän on nimenomaan kovin stereo - tai oikeastaan useampikinulotteinen saundi.

Itse en juurikaan chorusta käytä mutta muistelen että joku olisi täälläkin joskus valitellut että edes stereokaapista ei saa tarpeeksi syvää chorusta, koska elementit ovat niin lähekkäin.
"Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve."
McNulty
14.03.2006 11:04:26
Lesliehän perustuu Rotary Speaker-tekniikkaan... Bossin uusin tulokas Twin-pedal osastolle on juurikin RT-20 Rotary Ensemble. Vaikuttaa todella näppärältä laitteelta ja on tietääkseni yli puolet H&K Rotosphereä edukkaampi.

Moni efekteistä toimii toki monona, kuten esim. delay, mutta toki stereona niistä saadaan lisää enempi irti. Esim. Auto Pan tai panning delay :) Varsin psychedelic funkadelic!
Exhausted
14.03.2006 13:14:18

Tosin stereoefektien käyttäminen esim. livesoitannassa on varsin kyseenalaista. Efektien pitää pystyä toimimaan sellaisenaan rajoitetullakin kalustolla.
gösplstorm
14.03.2006 13:58:50
No tuossa digidelayssa on joku modulated delay, mutta ei se kyllä chorusta vastaa.

Kyllä siitä ihan kunnon choruksen saa just sillä modulated delayllä, kun kääntää vaan repeatit ja tempon nollaan.
"olen pahoillani en voi siirtyä enää taaemmaksi kohden bussin takaosaa koska reseptiiviset elimeni observoivat käytävällä Blookkuksen!!"www.TheZippyWackos.com
Härski
14.03.2006 14:06:55
Torilla BC9. Tosta säädöt muikeiksi, et erota kitaran omaa soundia sieltä seasta.
gösplstorm
14.03.2006 14:56:25
Torilla BC9. Tosta säädöt muikeiksi, et erota kitaran omaa soundia sieltä seasta.

mut onks siinä leveliä varten säädintä?
McNulty
14.03.2006 14:56:53
mut onks siinä leveliä varten säädintä?

ei ole... aika harvassa choruksessa on.
karikko
14.03.2006 17:05:49
Thomannilta Picoverb.Siin on hyvä chorus ym rensselit ja kaikki säädettävissä
Boozer
15.03.2006 09:22:03
Suositelkaa hyvää chorusta Marshall Dsl 100W kaveriksi joka ei syö soundia, kohise tai kuulu läpi pois päältä ollessaan.
McNulty
15.03.2006 09:55:32
Suositelkaa hyvää chorusta Marshall Dsl 100W kaveriksi joka ei syö soundia, kohise tai kuulu läpi pois päältä ollessaan.

Suosittelen MXR Phase 100. Siitä saa miedoimmillaan hyvin chorus-tyyppiset soundit ja tarvittaessa phaserin.

Jos rasiassa on välttämättä luettava Chorus, niin tässä ihan ok vaihtoehtoja:
- EHX Small Clone
- MXR M-134 Stereo Chorus
- Ibanez CS9 Stereo Chorus
- Voodoo Lab Analog Chorus
- Fulltone Choralflange

Noilla pääsee jo pitkälle :)
Härski
15.03.2006 10:09:31
- Ibanez CS9 Stereo Chorus

Heh, ostin tämän eilen uudestaan, koska se sattuu olemaan paras. Miks ihmeessä sen pois aikanaan möinkään?
Exhausted
15.03.2006 11:58:45

Omista kokeilluista pedaaleista kyllä Danelectron Cool Cat on edelleen ykkönen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)