Aihe: Kuinka opin tiluttaa..
1 2 3 4 5 6
Hornanturska
30.08.2003 21:21:36
Btw. Jos vedit sen jo nauhalle niin heitä se nettiin? Haluan kuunnella ultimate shreddausta. Muuten en usko että pystyy pistämään edes jotenkin tempoon 300 (!!!)
...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa...
Cletus Awreetus
30.08.2003 23:01:44 (muokattu 31.08.2003 09:10:41)
mulla meni tässä joku viikko sitten oikea käsi ihan paskaksi kun kokeilin vetää nauhalle 16-osia niin lujaa kuin jaksoin.. nopein kohta oli semmonen että muutama tahti oli n. 27 iskua sekuntiin. sitä nopeutta ei monta sekuntia jaksa, eikä se oo tarkkaa. ja yleensäkään ei semmosesta nopeudesta ole iloa kellekään, vaikka osaisikin soittaa 10 min. putkeen.

Paljon on tämä maailmanennätys, että kuinka monta sekuntia joku on roiskinut sekuntissa? Alternatella vai legatona? Toi 27 kuulostaa jo niin älyttömän nopealta, että huh huh...
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Antti1
31.08.2003 13:58:37 (muokattu 31.08.2003 14:07:43)
Paljon on tämä maailmanennätys, että kuinka monta sekuntia joku on roiskinut sekuntissa? Alternatella vai legatona? Toi 27 kuulostaa jo niin älyttömän nopealta, että huh huh...

Mitäs se Marcus Paus veti yli 40. Koita haulla, jos se toimii. Tänään ei lähde. Eilinen oli oma ennätykseni, tai sitten se kuulosti menevän vaan niin lujaa kun mulla oli aika paljon säröä. Tänään koitin puhtaalla vetää ja 270 oli aika maksimi. Mutta mä tässä lämmittelen jonkun aikaa ja sitten yritän nauhoitella. Vois muuten samalla kertaa koittaa kuinka paljon saa säröllä peitettyä sahaamisen epäpuhtauksia.

Ps. Käsi on eilisestä vedosta ihan poikki.. :)

EDIT: Lueskelin että pojilla tuolla jossain netin siimeksissä on videoita missä Farerit, Angelo yms. vetävät kuulemma PUHTAASTI hiukan yli 300bpm jotain aika vaikeita juttuja. 16-osina siis.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Dick Parker
31.08.2003 14:10:45
Miten te soitatte noita juttuja? Mä saan tremololla menee 16-osia jotain 200-210 iskua ja normaalisti esim. noita semikromaattisia juttuja 180 siis, että menee puhtaasti eikä kuulu mitään tuhnuääniä. Niin siis tekniikasta kysyisin, että soitatteko te ranteella vai miten? Mä soitan ranteella.
R.Cooley
31.08.2003 14:14:44
EDIT: Lueskelin että pojilla tuolla jossain netin siimeksissä on videoita missä Farerit, Angelo yms. vetävät kuulemma PUHTAASTI hiukan yli 300bpm jotain aika vaikeita juttuja. 16-osina siis.

Tuntuu fyysiseltä mahdottomuudelta!
Minusta tulee isona melodinen tiluttaja
Antti1
31.08.2003 14:17:49
Tuntuu fyysiseltä mahdottomuudelta!

kurkkaapas tätä: http://webtrick.com/gt/ysounds/your984155405.mp3

Sivuilla lukee: In the MP3 file you will hear one example of multi-tasking (32nd notes at 250 bpm).

Noi on vedetty sweepwillä ja hammer oneilla/pull offeilla.

Ei saa enää kyllä mitään selvää, mutta nopeaa on..
Antti1
31.08.2003 14:33:41
Kuulostaa ihan paskalta.

OIKEIN!

Guinness book of records states that Marcus Paus, at age 15 played 46.67notes/SECOND using strict alternate picked triplet shapes.

Repikääpä tuosta..
Cletus Awreetus
31.08.2003 14:37:30
OIKEIN!

Guinness book of records states that Marcus Paus, at age 15 played 46.67notes/SECOND using strict alternate picked triplet shapes.

Repikääpä tuosta..

Perkele.
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Nuages
31.08.2003 14:41:46
Siis eihän noin nopeassa soitossa ole enää mitään mieltä.
Mene pois.
Antti1
31.08.2003 14:44:48
Siis eihän noin nopeassa soitossa ole enää mitään mieltä.

Ei ole, ei. Mutta tuo on virallinen maailman ennätys, sille emme mitään mahda. Joku tuon kaveri/tuttu tiesi kertoa että Marcus harjotteli joka päivä vähintään 12 tuntia. Ei soita kyllä enää kitaraa. Jos kiinnostaa kuulla miestä niin etsikää Mr. Cucumberin biisejä. Ne on kauheaa tilua. Se soitto kuulostaa melkein pelkiltä slideiltä, kun se on niin nopeaa.
Kitarajeesus
31.08.2003 14:58:01
Oon kuullu mr.Cucumberia ja ihan paskaltahan se kuulosti.
Huumorimeininkiä tosin.Täytyy kuitenkin myöntää,että onhan toi jätkä nopea ja jos on tosiaan noin paljon reenannu niin ei siinä mitään.Olishan se toisaalta ihan hauskaa jos olis itelläkin noin kova tekniikka.Vois alkaa ihan rauhassa keskittymään musikaalisestikin hienoihin juttuihin.
Musiikki on elämä.
Antti1
31.08.2003 15:01:06
Olishan se toisaalta ihan hauskaa jos olis itelläkin noin kova tekniikka.Vois alkaa ihan rauhassa keskittymään musikaalisestikin hienoihin juttuihin.

Nyttemmin Paus ei vissiin enää ole aikoihin soittanut kitaraa vaan on ruvennut säveltämään musiikkia. Siis ihan oikeita sävellyksiä eikä mitään poppisbiisejä. Kuulemma ihan laadukasta materiaalia. En muista missä se nyt parhaillaan opiskelee mutta joku tunnettu paikka jenkkilässä se oli.
Antti1
31.08.2003 15:30:34
Niin siis tekniikasta kysyisin, että soitatteko te ranteella vai miten? Mä soitan ranteella.

Mä soitan mun omilla yhdistelmätekniikoillani. Tollaseen übersahaukseen mä käytän pääosin rannetta mutta mukana on myös kyynerpää ja vemputan myös sormilla (etusormi ja peukalo) silleen hassusti viimeisten nivelien kohdalta. Toi kyynerpää tulee tossa mukaan väkisinkin sen takia kun mä en osaa soittaa rennosti noin nopeasti, mutta ranne ja sormet liikkuvat ihan tarkoituksenmukaisesti. Ja koska en osaa soittaa rentona (siis noita sikanopeuksia) voit varmaan arvata kuinka nopeasti väsyn. Käyttääkö kukaan muu tollasta "sormitekniikkaa" missään? Mä oppisin sen aikoinani mun kitarasoitonopelta, hyödyllisyydestä en ole niin varma mutta kyllä se ope soittaa varsin hyvin (ja nopeasti) vieläkin vaikka on yli 50v.
Dick Parker
31.08.2003 17:59:01
Mä soitan mun omilla yhdistelmätekniikoillani. Tollaseen übersahaukseen mä käytän pääosin rannetta mutta mukana on myös kyynerpää ja vemputan myös sormilla (etusormi ja peukalo) silleen hassusti viimeisten nivelien kohdalta. Toi kyynerpää tulee tossa mukaan väkisinkin sen takia kun mä en osaa soittaa rennosti noin nopeasti, mutta ranne ja sormet liikkuvat ihan tarkoituksenmukaisesti. Ja koska en osaa soittaa rentona (siis noita sikanopeuksia) voit varmaan arvata kuinka nopeasti väsyn. Käyttääkö kukaan muu tollasta "sormitekniikkaa" missään? Mä oppisin sen aikoinani mun kitarasoitonopelta, hyödyllisyydestä en ole niin varma mutta kyllä se ope soittaa varsin hyvin (ja nopeasti) vieläkin vaikka on yli 50v.

Hei, selitäpäs toi sormivemputus, kun muistaakseni esim. Michael Angelo käyttää sitä.
Eemil
31.08.2003 19:58:43
Hei, selitäpäs toi sormivemputus, kun muistaakseni esim. Michael Angelo käyttää sitä.

Ei kun se nimenomaan varottaa käyttämästä sitä. Jos kyse on nyt siitä mitä se kutsuu nimellä "thumb flicking". How fast can you flick your thumb?
3kk vanha Ibanez S540wnsol 900.- ja Jackson KV-3 -96 500.- Molemmat huippukunnossa ja pussilla tietty. Tiedustelkaa perkeleet.
R.Cooley
31.08.2003 21:13:11
OIKEIN!

Repikääpä tuosta..

mut soittiks se vaan vapaata kieltä, eihän vasuri pysy mukana millään...
Robert
01.09.2003 12:51:38 (muokattu 01.09.2003 12:51:52)
Kuunnelkaapa tilumiehet joskus B.B. Kingin soittoa... Siinä on kyllä fiilinkiä mukana!
Mix sä niinqu luit tän?
R.Cooley
01.09.2003 12:58:47
Kuunnelkaapa tilumiehet joskus B.B. Kingin soittoa... Siinä on kyllä fiilinkiä mukana!

Kuunteleppas sinä Rusty Cooleyn The Butcher... Siinä vasta fiilistä!
Järvihirviö
01.09.2003 15:43:43
Ei voi olla totta! Toivon ettet ole tosissasi. Jos ottaa itseensä tämän tasoiset "keskustelut", niin pitää jonkin olla pahasti pielessä. Alan kyllä pikkuhiljaa uskomaan että täältä löytyy myös kyseisenlaisia ihmisiä. Aikuistuisit jo..

Minäkin alan uskomaan(kuulostaa hienolta), että herra ottaa aivan saman verran itseensä nämä kuin muutkin "tosikot". Ei se hymynaama lauseen perään todista, että olisit sen kummempi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)