Aihe: Rujo totuus (jonkinlainen runo, kai)
1
Jani The Rock
11.03.2006 12:45:10

Joo, tämä teelmys taitaa olla eniten runoa muistuttava jutska mitä olen ikinä tehnyt. On tähän sävellyskin olemassa, sellasta Sielun Veljet -tyyppistä jynkytystä. Ja tuomariston kommentit, kiitos!

Rujo totuus

Miten voin olla
kuuro ja sokea
ehkä tahdoin
kerran kokea
jotain uutta
jotain suurta
jotain

Niinpä vaivuin
unelmiini
silmät suljin
tiukkaan kiinni
pinnan alle
matalalle
vajosin

Talvi-ilta
kylmä ja kolea
vanha ystävä
koputtaa ovea
ääni vakava
on pakko avata
minä menen

Hiillos hehkuu
huoneeni takassa
naisen iho
on kovin kalpea
ystävä osoittaa
häntä sormellaan
ja lausuu

on tullut aika
totuus kohdata
totuus jonka
kaikki näkee
hän kuuluu
ruumiiden väkeen
Oletko ihminen? Soitatko soitinta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
seitikki
11.03.2006 21:25:49
Uuu... en näe tässä mitään "korjattavaa", mikä särähtäisi ikävästi korvaan eli silmään. Tykkäsin tyylistä ja kerronnallisesta kulusta joka kuitenkin katsoi myös ns. pysähtyneitä asioita. Hienoa.
"Alahuuli eteen VIE! Mie haukkaan sen." -KV. MAUR!!
ozmo
12.03.2006 10:47:53
Mielestäni muuten sujuvaa, mut jotenkin vaikutti kankeahkolta tämä:

Talvi-ilta
kylmä ja kolea
vanha ystävä
koputtaa ovea
ääni vakava
on pakko avata
minä menen
"What's the connection between American beer, and making love in a canoe? -They're both fucking close to water."
Overdozea:http://www.mikseri.net/artists/?id=49946
Pro Ulrich#1
noir
12.03.2006 10:57:17
Mielestäni muuten sujuvaa, mut jotenkin vaikutti kankeahkolta tämä:

Aika jännä. Itselläni sama säkeistö osui jotenkin ikävästi. En osaa kyllä yhtään sanoa, mikä siinä pistää vastaan. Siitä tulee jotenkin sellaiset aloittelevan yläasteikäisen pöytälaatikkorunot mieleen.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Jesus Christ looks like me.
Jani The Rock
12.03.2006 11:42:42

Aika jännä. Itselläni sama säkeistö osui jotenkin ikävästi. En osaa kyllä yhtään sanoa, mikä siinä pistää vastaan. Siitä tulee jotenkin sellaiset aloittelevan yläasteikäisen pöytälaatikkorunot mieleen.

Heh, katohan. Jätän sen kuitenkin tolleen, koska se pelaa tossa sävellyksessä suht hyvin.
Oletko ihminen? Soitatko soitinta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
noir
12.03.2006 12:25:32
Heh, katohan. Jätän sen kuitenkin tolleen, koska se pelaa tossa sävellyksessä suht hyvin.

No eipä tuo iso osa olekaan kokonaisuudesta.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Jesus Christ looks like me.
aikavaikea
14.03.2006 08:47:35
Tämä piti tavata useaan otteeseen ihan sen vuoksi, vaikka tämä tavallaan liikkuu "sinun aihepiireissäsi", niin silti tämä on kuitenkin jotain aivan muuta. Mitä useampaan kertaan tuli luettua, niin sitä paremmin tää toimii. Sellainen hypnoottinen rytmi kuljettaisi tämän hienosti maaliin ilman mitään isoja paisutteluja. Tykkään koko ajan enemmän, onpa loistavaa kun sulla yhtäkkiä tuo suomenkielinen tulvaportti aukesi. Mä voisin tulla Murhaliigaan soittamaan mopon sisäkumia ja ulisemaan kammottavasti ;-D.
What's the ugliest part of your body?
aikavaikea
14.03.2006 08:47:36 (muokattu 14.03.2006 08:48:03)
No kai se nyt kerralla tuli selväksi?
What's the ugliest part of your body?
gösplstorm
14.03.2006 14:08:06 (muokattu 14.03.2006 14:08:33)
Mun mielestä tosi hyvä, lopetus ois kyl hieno, mut silti niin ilkeesti särähtää toi
"on tullut aika
totuus kohdata
totuus jonka
kaikki
NÄKEE
hän kuuluu
ruumiiden väkeen
", että mielummin melkein kirjoittaisin sen ihan "näkevät" vaikka siinä menis riimi ja mahd rytmi, koska se vaan on niin karkeesti eri kieltä tossa kirjakielen seassa.
"olen pahoillani en voi siirtyä enää taaemmaksi kohden bussin takaosaa koska reseptiiviset elimeni observoivat käytävällä Blookkuksen!!"www.TheZippyWackos.com
Jani The Rock
14.03.2006 14:20:00

...mielummin melkein kirjoittaisin sen ihan "näkevät" vaikka siinä menis riimi ja mahd rytmi, koska se vaan on niin karkeesti eri kieltä tossa kirjakielen seassa.

Tota mäkin funtsein jo kirjottaessani... Periaatteessa sen vois muuttaa muotoon "jokainen näkee", koska se ei sotke rytmiä ollenkaan.
Hei, sinä! Oletko ihminen? Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Soitatko soitinta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)