Aihe: Kuumeessa keikalle?!
1
pitk
14.03.2006 00:06:22

Kävi näin, että laulajallemme iski keikkapäivää edeltävänä päivänä n 39. asteen kuumeen. Siinä sitten porukalla pohdittiin, ettäkoetammeko keikalle lähteä. Keikkapäivänä ei lähtenyt laulajasta enää ääntäkään.
Pakko oli soittaa tilanteesta siis baariin, joka käsittääkseni ymmärsi tilanteen ja sai värvättyä illaksi kaksi korvaavaa bändiä. Emme siis keikalle lähteneet.
Seuraavalla viikolla tarjosin samaan baariin bändiämme korvaavalle keikalle matkakulukorvauksella, jotta edes jotenkin saisimme hyvitettyä tilannetta.
Baarin omistajan vastaus oli tyly. -Suositteli laulajallemme erilaisia flunssan parannuskeinoja ja uranvaihtoa ym. Eli suoraa vittuilua..

Ottaisinkin nyt kommentteja vastaan, että kuuluuko keikalle lähteä riskeeraamaan omaa terveyttään, jopa henkensä uhalla. Ja miten on baarien omistajat tilanteisiin suhtautuneet?

Kenenkään ei tarvitse tehdä töitä kipeänä eikä riskeerata terveyttään tahi henkeään jonkun pizzerian takia. Ja vielä vähemmän idiootin takia.

Show busineksessa tämä tunnetaan nimellä "Force Majour", elikäs ylitsepääsemätön este.

Tilanteessa parasta on hankkia (aina varoiksi) lääkärintodistus ja esittää se peruutuksen sattuesa. Mikäli järjestäjä moisesta alkaa vittuilla on kyseessä selkeä arsehole, jonka kanssa ei muutenkaan kannata olla tekemisissä. Voin moiselle ravintoloitsijalle suositella alan vaihtoa tai vähintään inhimillisten käytöstapojen opettelemista...
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Ronsto
14.03.2006 08:25:22

Kävi näin, että laulajallemme iski keikkapäivää edeltävänä päivänä n 39. asteen kuumeen. Siinä sitten porukalla pohdittiin, ettäkoetammeko keikalle lähteä. Keikkapäivänä ei lähtenyt laulajasta enää ääntäkään.
Pakko oli soittaa tilanteesta siis baariin, joka käsittääkseni ymmärsi tilanteen ja sai värvättyä illaksi kaksi korvaavaa bändiä. Emme siis keikalle lähteneet.
Seuraavalla viikolla tarjosin samaan baariin bändiämme korvaavalle keikalle matkakulukorvauksella, jotta edes jotenkin saisimme hyvitettyä tilannetta.
Baarin omistajan vastaus oli tyly. -Suositteli laulajallemme erilaisia flunssan parannuskeinoja ja uranvaihtoa ym. Eli suoraa vittuilua..

Ottaisinkin nyt kommentteja vastaan, että kuuluuko keikalle lähteä riskeeraamaan omaa terveyttään, jopa henkensä uhalla. Ja miten on baarien omistajat tilanteisiin suhtautuneet?

Ei todellakaan tarvitse lähteä. Noin kovasta kuumeesta voi kehkeytyä viellä keuhkokuume. Tai jopa sydänlihaksen tulehdus jos kovin rasittuu.
Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi
gösplstorm
14.03.2006 08:45:01
olin kerran. kivaa oli :D
"olen pahoillani en voi siirtyä enää taaemmaksi kohden bussin takaosaa koska reseptiiviset elimeni observoivat käytävällä Blookkuksen!!"www.TheZippyWackos.com
Boltsa
14.03.2006 10:20:50 (muokattu 14.03.2006 15:06:15)
Joo en suosittele. Meidän bändin laulaja on kaks kertaa ollut kuumeessa keikalla ja sanoi ettei kolmatta kertaa tule. Ekalla kerralla auttoi runsas veden juonti ja särkytabletit. Toisella kerralla ei enää, äijä oli pyörtyä keikan lopussa.
Ja kuten mainittiin, niin melko kuspää saa olla keikkajärkkäri jos seuraavalla kerralla tulee vittuilua. Ehkä kannattaa silloin vain suosiolla sanoa kiitoshei :)

edit: typot
Oman bändin, nimeltään [core], ensidemo pian ulkona, kotisivuni www.boltsa.org kertovat lisää piakkoin.
M.Paisley
14.03.2006 13:08:09

Yllämainittu tilanne on liian yleinen. Keikkapaikkojen luulisi tajuavan että ylitsepääsemättömiä esteitä tulee, niille ei voi mitään. Tottakai on harmi, että jos keikkaa on mainostettu ja tupa voi olla täynnä ihmisiä jotka ovat tulossa katsomaan bandia. Uskoisin kaikenlisäksi että bandi on se suurin häviäjä tässä, joten tuskin kukaan huvikseen keikkojaan peruuttaa.

Vaikka keikkapaikalta tulisi hyväksyvääkin viestiä, niin todellisen suhtautumisen asiaan saa selville vasta kun yrittää sopia uutta keikkaa.

Onneksi en ole itse joutunut tekemiseen vastaavien tahojen kanssa, tietopohjani pohjautuu siis toisenkäden tietoihin.
Eric Bloom:iksi on haukuttu, Jeff Lynne:ksi onneksi ei vielä
S.o.F.
14.03.2006 15:41:41
Olin viime syksynä sairaana keikalla... Kuumetta 38-39 ja ääni pois.. No, laulaminen ei (yleisön onneksi) kuulu toimenkuvaan mutta en silti suosittele... Flunssasta parantuminen kun kestikin sitten seuraavat pari kuukautta. Ei kivaa - ei keikalla eikä sen jälkeenkään. Terveydellä ei kannata leikkiä, aika harva juttu on sen arvoista.
kalamies#42 >-)))> ...täh...?!?!? ...ai mä vai...?
Marzi
15.03.2006 19:45:45

Olin yks joulukeikka ainakin 100 asteen kuumeessa. Crew kasas mulle kamat runpalin viereen taka-alalle ja vedin siinä sitten keikan toinen jalka monitorin päällä kuin suolapatsas. En muista keikasta yhtään mitään. Keikan jälkeen suoraan nukkumaan. En suosittele.
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
Sistis
15.03.2006 19:45:53
Toissa syksynä meillä oli keikka Jyväskylän Ilokivessä. Keikkapäivä oli keskiviikko. Maanantaina aamupäivällä meikäläiselle nousi 38.5 asteen kuume ja voimat menivät totaalisesti. Nukuin käytännössä jostain klo 14:sta seuraavaan aamuun asti siirtyen vain jossain vaiheessa iltaa sohvalta sänkyyn ja mitaten pariin otteeseen kuumetta. Vitutti, koska tuo oli meidän ensimmäinen isompi keikka. Tosin minä olen vain kosketinsoittaja, joten jätkät olisivat kyllä hätätilassa voineet vetäistä keikan ilman meikäläistäkin ilman suurempia ongelmia.

Tiistaiaamuna kuume oli kuitenkin poissa ja olo huomattavasti parempi. Pieni yskä ja kurkkukipu oli kuitenkin päällä. Lepäsin vielä senkin päivän kotosalla. Seuraavana päivänä hyppäsin junaan ja köröttelin Tampereelta Jyväskylään. Yskää ja kurkkukipua oli vieläkin, eikä olo ollut täysin paras mahdollinen. Keikka kuitenkin meni ihan hyvin ja tulihan sitä vielä ryypiskeltyäkin keikan päälle jossain määrin. Seuraavat kaksi päivää olinkin sitten totaalisen mykkä, kun ääni meni ihan kokonaan.

Siinä maanantain kuumeessa en kyllä olisi pystynyt keikkaa vetämään millään. Onneksi meikäläinen ei ole se tärkein jätkä bändissä...
www.mikseri.net/pirukange

Piru Kange - proge-rock-bändi, jota kukaan ei halua keikalle.
Hannu H.
15.03.2006 20:51:20

Keikkapäivänä ei lähtenyt laulajasta enää ääntäkään.

Baarin henkilöstö ymmärtää ilmeisesti musan päälle jos tämmösen tapauksen yhteydessä alkaa vielä vittuilemaan..
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Numbie
15.03.2006 21:37:32

Pari kertaa ollu kovassa kuumeessa soittamassa. Onhan se vähän riskaabelia ensin soittaa hikinen rokkikeikka valoineen kaikkineen ja sit pakkaseen roudaamaan, mut eipä siitä mitään kauheen fataaleja seurauksia oo (vielä) ollut.
rijnswand
16.03.2006 00:07:19 (muokattu 16.03.2006 00:11:48)

Kenenkään ei tarvitse tehdä töitä kipeänä eikä riskeerata terveyttään tahi henkeään jonkun pizzerian takia.

Juuri näin....sanoo mies joka oli keikalla puolikuntoisena perjantaina. No, ei oikein viitsinyt enää siirtää/perua edellisenä iltana. Jos kuume olisi noussut jo sinä päivänä niin keikka olisi peruttu.

Paska juttuhan se on perua keikka viime hetkellä, mutta joskus ei voi mitään. Ei kannata uhrata terveyttään jonkun viiden pennin pizzerian takia.
Mikko
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)