Aihe: Rap-musa
1 2 3 4 5 6 7
FenderBender
30.08.2003 19:58:58
Siinä ei vaan yksinkertaisesti ole oikeaa soittoa.
Asenne korvaa puuttuvan taidon. ***FenderBender***
kivi
30.08.2003 20:32:35

Heh, tuossa eilen katsoin Don Johnson Big Bandia televisiosta, ja kyllä siinä oli ihan oikeaa soittoa. Samoin Tulenkantajien bändipuoli on kyllä varsin oikeaa soittoa.

Mutta joo, tavallisempaahan se on, että kone soittaa kompin, ja lavalla enintään jumpataan.
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
MetalliHippi
30.08.2003 20:34:45
Hyvä että nykynuoriso saa liikuntaa. Onnistuu Cooperitkin ja marssit paremmin sitten armeijassa, kun on hypitty rytmin tahtiin.
Kunnioita yksilöä, saatana.
Dream
30.08.2003 20:42:29
Mikä teitä vituttaa rap-musassa/skenessä?

Siinä vituttaa kaikki! Tehää tommosta ykstoikkosta paskaa
ja siitä saadaan vielä rahaa! Rummut tulee jostain Rolandin
synasta sitte siihe sepitetään paskaa päälle ja heilutetaa käsiä!
Ei siinä ole mitään järkeä tommosessa "musassa".
(Eihän räp ja hiphop mitää musaa ees ole)
Kyllä se hevi on hyvää musiikkia.
Arseska
30.08.2003 21:22:20

Rappi ei vituta, mutta en kuuntele sita, koska se on musiikillesti niin koyhaa. Minua kun sattuu biiseissa kiinnostamaan muukin kuin laulajan aani ja bassorumpu. Ainoa joka on itse asiassa hyvaa on Eminem. Johtuiskohan skebariffista Lose Yourself -biisissa?:)
Anssi Kelasta diggaaminen osoittaa sellasta terveellistä avointa suhtautumista musiikkiin vapaana taiteena. -Suomen Tietosanakirja
Karlsson
30.08.2003 22:23:35

Mitä "oikea" soitto on?

Sen verran mitä nyt olen räppiartistien levyjen kansilehtisiä plärännyt, olen huomannut, että aikamoinen määrä muusikoita (siis jonkun instrumentin taitajia) mahtuu tekijäjoukkoon. Usein se loopilta kuulostava junnauspätkä taustalla onkin ihan oikeilla soittimilla soitettu. On se ihmeellistä...
Jatsia heti aamusta.
Jabbe
30.08.2003 23:17:10
Tutustukaapa nyt hyvät räpin vihaajat vaikka näihin pariin kotimaiseen huippubändiin eli Don Johson Big Bandiin ja Tulenkantajiin. Varsinkin tuo DJBB:n tuorein Breaking Daylight on niin loistava levy että sen pitäisi upota mihin tahansa musiikkimakuun!
Bacchus
30.08.2003 23:42:35
Tutustukaapa nyt hyvät räpin vihaajat vaikka näihin pariin kotimaiseen huippubändiin eli Don Johson Big Bandiin ja Tulenkantajiin. Varsinkin tuo DJBB:n tuorein Breaking Daylight on niin loistava levy että sen pitäisi upota mihin tahansa musiikkimakuun!

En kyl sanois et asia ihan noikaan ehdoton on... Kuuntelin joskus aikoinaan läpi tuon Don Johnsonin esikoisen, ja se oli kyllä ihan kelpo tavaraa, mutta sehän nyt ei ihan tyypillistä rappia/hiphoppia (miten termistö meneekään) ole. Tältä uudelta levyltä se hittibiisi ei kyllä mikään loistava ole. Niin, ja miks Tulenkantajien pitäis upota kaikkeen musamakuun? Sehän on aivan tuubaa. Elikkäs ei se ainakaan ihan kaikille uppoo, ainakin minä olen poikkeus.=)
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Jabbe
30.08.2003 23:54:40
En kyl sanois et asia ihan noikaan ehdoton on... Kuuntelin joskus aikoinaan läpi tuon Don Johnsonin esikoisen, ja se oli kyllä ihan kelpo tavaraa, mutta sehän nyt ei ihan tyypillistä rappia/hiphoppia (miten termistö meneekään) ole. Tältä uudelta levyltä se hittibiisi ei kyllä mikään loistava ole. Niin, ja miks Tulenkantajien pitäis upota kaikkeen musamakuun? Sehän on aivan tuubaa. Elikkäs ei se ainakaan ihan kaikille uppoo, ainakin minä olen poikkeus.=)

Öh? Siis tuo DJBB:n levy on sen verran monipuolinen, että sen pitäisi periaattessa olla hyvä aasinsilta hiphopiin kelle tahansa. Onemc:stä en puhunut mitään, siitä nyt voi tykätä tai ei mutta ei sitä varmaan kovin moni enää jaksa kuunnella, kiitos radion. :(

Tulenkantajat taas on vaan hyvä esimerkki, että ei se räppi ole aina sitä konebiitin päälle puhumista. Tosin en itsekään hirveästi heidän räppityylistään pidä, suomenkieli kun nyt on mitä on. Parhaimpia tosin kotimaisista ehdottomasti, erityisesti livebändinä.
Dick Parker
31.08.2003 12:03:15
Ja tää Pikku-Gay se vasta surkea on. Oon joutunu kuuntelemaan siskon huoneesta sitä sontaa about pari kuukautta putkeen. Kyllä se tosin loppuu, kun laitan Dark Funeralin soimaan. Sit jossakin biisissä oli joku eukko vierailemassa. Eukon ääni oli kuitenkin niin paska, että ihmettelen, miten tuottajasedät on päästäny sen levylle.

Mä en ole kyllä vielä tähän päivään mennessä kuullu hyvää räppiä. Räpissä ärsyttää myös se, että ne rippaa klassisia biisejä, kuten Fur Elise ja Bachin Air. Ja Eminemhän pölli sitten Aerosmithin Dream Onin.
kivi
31.08.2003 15:42:14
Määrittele tyypillinen rap/hiphop.

Gangsta-Rap. MTV-rap. :-)

Ikävä kyllä noin. Mun täytyy sanoa, että joku alkuaikojen Run-DMC oli musta erittäin virkistävää ja tuoretta kamaa. Mutta harva asia pysyy tuoreena, kun laatukriteereiksi ja toiminnan motivaatioksi tulee raha, seksi ja vauhdikas elämä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Bonham
31.08.2003 15:43:32
Gangsta-Rap. MTV-rap. :-)

Ikävä kyllä noin. Mun täytyy sanoa, että joku alkuaikojen Run-DMC oli musta erittäin virkistävää ja tuoretta kamaa. Mutta harva asia pysyy tuoreena, kun laatukriteereiksi ja toiminnan motivaatioksi tulee raha, seksi ja vauhdikas elämä.

= Massatuotanto.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
JE
31.08.2003 16:23:44 (muokattu 25.05.2005 20:26:20)
EDIT: Häpeän tätä viestiä.
O Ain Raum
kivi
31.08.2003 16:40:49 (muokattu 31.08.2003 16:41:17)
Toinen on että luullan kaikkia MusicTv:n rappia vain ainoaksi rapiksi, on sekin väärin. Kuunnelkaa nyt hyvät ihmiset vaikka Dr. Dre:tä, Snoop Doggia, 2pacia, Dj. Premieriä, Jay-Livea...

Ironiaa? Sarkasmia? Hymiö selvittäisi paljon...
:-)
(Handsome Dick Manitoba)    
Jabbe
31.08.2003 16:53:31 (muokattu 31.08.2003 16:53:57)
Niin joo, N.W.A. eli Niggas With Attitude on kyllä tutustumisen arvoinen, tuon parempaa ganstaräppiä ei löydy!

EDIT: Ja tähän ei mitään hymiöitä. Tosissani olen, kuunnelkaa ja valistukaa.
Leikari
31.08.2003 17:04:58
Niin joo, N.W.A. eli Niggas With Attitude on kyllä tutustumisen arvoinen, tuon parempaa ganstaräppiä ei löydy!

EDIT: Ja tähän ei mitään hymiöitä. Tosissani olen, kuunnelkaa ja valistukaa.

N.W.H -
.. aikun se onkin neekerispinaltappia
J.Granö
31.08.2003 18:47:26
Don Johnson Big Band näytti ainakin mulle sen, että puhemusiikin kammoksuja eli minä voin kuunnella myös puhemusaa. Tarvitaan vaan kunnon instrumentteja ja jotain muuta kuin löysän näköistä notkumista ja uhoamista. Tommy Lindgren sanoi itsekkin jossain, että DJBB:n musa eroaa perinteisestä puhemusasta senkin tähden koska ei itsekkään erityisemmin pidä löysän näköisistä lavalla notkuvista tyypeistä.
Jabbe
31.08.2003 20:51:20 (muokattu 31.08.2003 20:53:14)
Don Johnson Big Band näytti ainakin mulle sen, että puhemusiikin kammoksuja eli minä voin kuunnella myös puhemusaa. Tarvitaan vaan kunnon instrumentteja ja jotain muuta kuin löysän näköistä notkumista ja uhoamista. Tommy Lindgren sanoi itsekkin jossain, että DJBB:n musa eroaa perinteisestä puhemusasta senkin tähden koska ei itsekkään erityisemmin pidä löysän näköisistä lavalla notkuvista tyypeistä.

Asiaa puhut! Ei sen hiphopin tarvitse aina olla sellaista kliseistä lökäreiden uhoamista. DJBB jos ketkä ovat sen näyttäneet. Asiallisia tyyppejä ovat, ei edes ole noussut pissa hattuun, ainakin sen perusteella mitä Ilosaaressa tyyppeihin törmäsin. Ja heillä on vielä tuota jazzia ym. aika mukavasti sekoitettuna musiikkiinsa... onko muuten kukaan kuullut, joko tuo Jah Jah Blowjob soi radioissa?

Itse asiassa meidänkin Jamstream on sortunut yhteen räpillä höystettyyn biisiin, http://www.mikseri.net/www/play.php?type=dl&id=28555 . Kuunnelkaapa tuo, ainakin vaihtoehtoista räbätystä. Toimii siis myös funkkiin sekoitettuna. *mainos mainos* ;) Ja kun mainostukseen on päästy, niin tätäkin kannattaa kuunnella: http://www.mikseri.net/artistit/?id=19879 .
waldemarx
31.08.2003 20:55:01
kaikki sellanen eminem-mainstreampaska mikä ei oo räppiä nähnykään.
waldemarx
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)