Aihe: Korvarenkaiden otto.
1 2 3
Jokunen
06.03.2006 04:55:41
Elikkäs, nytten heräsi halu taas lävistää kummatkin korvat.

Mie otin syksyllä molempiin korviin reiät. Maksoi muistaakseni 7e/korva kultasepänliikkeessä. Eivät suostuneet ampumaan toiseen korvaan reikää, koska siinä oli jo umpeutunut reikä. Jouduin aukaisemaan vanhan reiän itse ompeluneulalla. Vähän tulehtuivat, kun vaihdoin jo parin päivän päästä omat korut vaaleansinisten timanttien tilalle. Eipä siinä ole mitään kamalaa, jos korvalehden reikä tulehtuu! Muutaman päivän puhdistaa, niin siinähän ne paranee.
Tarja ei kutsu Uusista linnanjuhliin, Uusis kutsuu Tarjan. V.U.K
Mirrinsane
12.03.2006 10:37:37

Korvissä yhteensä 11 reikää, joista kaksi 10 mm. Näistä neljä olen laitattanut ampumalla joskus ala-asteella. Tulehtuivat. Loput laitettu itse.

Suosittelen kuitenkin lävistysliikettä.
Villi poika
13.03.2006 12:53:52 (muokattu 13.03.2006 12:55:28)
Mikä on ''paras'' lävistysliike Helsingissä? Mieluiten mahd. lähellä rautatieasemaa.

Asematunnelissa ois Chebella-niminen liike. Ihan hyvin ja asiallisesti ovat minua ainakin lävistäneet, vaikka ei loppujen lopuksi ihan ulkonäöltään luottamusta toi paikka herätä. Siis näyttää enempi joltain muovikoru yms. liikkeeltä, mutta ihan asiansa osaavia lävistäjiä siellä on.

Itäkeskuksessa olis Duck's tattoo, joka kanssa hyvä paikka.

Ja jos haluat vähän paksummat korut (1,6mm) korviisi niin käy ottamassa lävistäjällä. Hintaa tulee vähän enempi kylläkin, mutta kultasepän liikkeissä ja vastaavissa reiät tehdään pyssyllä, jolloin reikä on vain 1,2mm. Lävistäjältä saat myös heti renkaan korvaasi ainakin yleensä.

Toki voit myös käydä ottamassa pyssyllä ja sitten vain survoa paksumman korun reiästä läpi. Noin pieni paksuusero ei tunnu paljoakaan, mutta vähintään se kaksi viikkoa olisi odoteltava ennen kun meet korua vaihtamaan.
"Farkkujen pitää lököttää. Niittivyö löysälle siis. Vertikaalihymy esiin, työmiehen hymystä te vitun pennut ette tiedä vielä mitään." -Jouni Hynynen, Kotiteollisuus
noir
13.03.2006 22:48:58
Toki voit myös käydä ottamassa pyssyllä ja sitten vain survoa paksumman korun reiästä läpi. Noin pieni paksuusero ei tunnu paljoakaan, mutta vähintään se kaksi viikkoa olisi odoteltava ennen kun meet korua vaihtamaan.

Kyllähän ammutunkin reijän saa venymään vaikka kuinka suureksi, siihen on työkalunsa olemassa.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Jesus Christ looks like me.
-septimisti-
15.03.2006 19:43:50
No, ajattelimpa tässä nyt ottaa vihdoin ja viimein reiän korvaani ja painelen tässä joku päivä johonkin lävistysliikkeeseen ja maksaa itseni kipeäksi.

Sitten kysymys, johon toivon nöyrästi mahdollisimman pikaista vastausta. Onko korva jo samana päivänä ns. edustuskunnossa vai muistuttaako koko korvalehti värityksellään nolostunutta tomaattia?
Mimi
15.03.2006 20:09:30
No, ajattelimpa tässä nyt ottaa vihdoin ja viimein reiän korvaani ja painelen tässä joku päivä johonkin lävistysliikkeeseen ja maksaa itseni kipeäksi.

Sitten kysymys, johon toivon nöyrästi mahdollisimman pikaista vastausta. Onko korva jo samana päivänä ns. edustuskunnossa vai muistuttaako koko korvalehti värityksellään nolostunutta tomaattia?

Lävistetystä en tiedä, mutta ainakin itsellä ammutut reiät olivat suhteellisen normaalin väriset, joskin hieman kosketusarat ja ehkä hitusen turvonneetkin sen muutaman päivän. Jos joutui menemään kylmään ulkoilmaan, niin se pakkanen saa kyllä korvat punertumaan ja se tuntuu tuplasti pahemmalle juuri rei'itettynä (IMO)...
Antti1987: "Hanuristi on kuulemma punkkari."
Hanuristi: "Antti1987 on kuulemma runkkari."
Minulle lahjoitettiin neljä miljoonaa neliökilometriä planetaarista sumua tuolta toisesta tähtijärjestelmästä. Mystistä.
noir
15.03.2006 20:10:41 (muokattu 15.03.2006 20:11:35)

Ainakaan ampumalla korvalehti ei tule kuin herkäksi, ja väittäisin lävistäjällä teettämisen olevan hellempi toimenpide, kuten edelläkin on mainittu. Eli, jos setä tahtoo purra korvalehdestäsi, saattaa se tehdä tavallista kipeämpää, mutta ulospäin ei näy mitään.

EDIT: Kuolin! Uskomatonta.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Jesus Christ looks like me.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)