placebo 13.03.2006 11:42:34 | |
---|
Tarkoitus olisi saada dempatut sävelet "potkimaan" hieman paremmin. Nykyisellä kombinaatiolla (Vintage Rat / SD-1 + yksikelaisilla mikeillä varustettu kitara) ei demppipuoli toimi. EQ:n lisääminen säröjen jälkeen on tuottanut kohtuuhyviä tuloksia. Erillisiä säröpurkkeja, joilla saisi yksikelaisilla mikeillä varustetun kitaran dempatut sävelet/riffit astetta "kuumemmiksi", olisi vielä tarkoitus testailla. H&K:n Warp Factor olisi tarkoitus testailla ensimmäiseksi. Mitä muita varteenotettavia vaihtoehtoja on olemassa? Myös DIY-puoli huomioidaan. Kiitos. "Puut ovat kummallisesti.
En keksi sanoa miten.
Se tekee minut levottomaksi."
Pentti Saarikosken runokokoelmasta 'En soisi sen päättyvän' (1968) |
Mrezzye 13.03.2006 11:44:47 | |
---|
Mikäs vahvistin sulla on ja mitkä yksikelaiset? Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
|
Tube Factorilla olen saanut paremmat dempit kuin RAT:illa (2), mut RAT on kyllä särönä huomattavasti parempi sitten. EQ:ta vaan isket sitten enemmä peissiä tms. että tulee UUUUMMPPPHHH ja lahkeet väpättää. Tietty joku 4x12" vois myös avittaa?-) shitfuck inc. |
elbowski 13.03.2006 21:32:44 | |
---|
Tykität middleä mahd. paljon. Raivo määrää nuotin |
momo 14.03.2006 01:01:26 | |
---|
Hmm, vaikea sanoa auttaako tämä seuraava asia varsinaisesti demppaussoundin ongelmiin, mutta kaivattuja alapäitä löytyisi varmasti enemmän. Olen siis itse harkitsemassa että ostaisi UralTonelta heidän modaamansa Boss SD-1:n, modauksen kustannukset itse ovat varsin kohtuulliset 30e (ja sullahan SD-1 löytyis omasta takaa). Tuosta on tainnut tulla täällä m-netissäkin pelkkää positiivista palautetta, jos oikein muistan. Siis: http://www.uraltone.com/ -> "UralTone Tuotteet" -> "Modifikaatiot vahvistimiin ja pedaaleihin" "Raha on vain vaihdon väline" |
vipu5 14.03.2006 08:34:10 | |
---|
Marshall guvnor+ säröllä saa todella helposti just sitä potkua demppauksiin. Siinä on tavallaan oma potikka sitä varten. Tais olla deep-nimikkeellä se säätö. kyse on siis ihan EQ-säädöistä. laitteessa on vielä bass, ja midle ja treble-säädöt erikseen. Muutenkin OK särö, kunhan pitää diskantit kurissa... |
rosberg 14.03.2006 10:11:59 | |
---|
kerrankin pääsee sanomaan, että "soitto lähtee sormista". tosin nyt ranteesta. vai onko sulla paha alavire. silloin se ei lähde ranteesta. bossin overdrive/distortion-spedu vois tulla mulla mieleen tohon, mutta jos lätkit styrkkarista alle jotain tuhnua, niin kyllä se sillä sodillakin lähtee. ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
Exhausted 14.03.2006 10:46:40 | |
---|
Muistuttaisin, että jos säröä on liikaa niin menee demppaukset muhjuksi. |
Dr. Muff 14.03.2006 10:54:24 (muokattu 14.03.2006 11:00:26) | |
---|
Naisille suosittelen että pyyhkivät edestä taakse. Tubefactorista saa zukkazukkaa boostattuna, ei oikein ilman. Let my love open the door. |
jpaa 14.03.2006 12:33:09 | |
---|
Musta tuo modattu SD-1 ei kyllä alapäätä ainakaan tuo lisää. Päinvastoin jostain syystä meikäläisellä se imee aika rankasti sitä pois! Visual Soundin Route 66 tai Jekyll&Hyde kyllä murauttaa! Niissähän löytyy tuo Bass boost. Molemmissa pedaaleissa tuo overdrive- puolihan on sama. Kannattaisi kokeilla! |
JuSu 14.03.2006 13:09:38 (muokattu 14.03.2006 13:10:55) | |
---|
Jekyll&Hyde kyllä murauttaa! Niissähän löytyy tuo Bass boost. Jeps, tosin tuo bass boost vaikuttaa vain siellä overdrive -puolella... Mutta oivallinen ja monipuolinen säröloota on tämä. Jos alapäätä pitää saada lisää, niin kantsii koeponnistaa Marshall Jackhammer. Jytinän määrä on bassot minimissäkin jo melkoinen, eikä laite ole muutenkaan hullumman kuuloinen, ja edukaskin vielä. Vahvistimesta ei kylläkään ollut mitään mainintaa. Lienee ihan selvää, että jostain 1x8 takaa-avoimesta harjoituscombosta ei mitään muhevia jytinöitä puristella. Eli mikä vahvistin on kyseessä? JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Sammo 14.03.2006 13:57:16 | |
---|
Mitä muita varteenotettavia vaihtoehtoja on olemassa? SIB!:in Varidrivestä lähtee älytön määrä säröä tarvittaessa (myös straton kanssa) ja siinä on kolmialueinen EQ eli siitä saa irti mun mielestä myös modernia mid-skoopattua chunkachunkaa. Ja tietenkin paljon muuta. Myös Tonebonen Classicilla ja luultavasti Hot Britishillä saattaisi pärjätä? Myös Ibanezin vanha Metal Charger kannattaa tsekata jos etsii enempi kasarisoundia. "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
Takajeejee 14.03.2006 15:50:46 | |
---|
Kunnon demppaus saundi on mun mielestä sellanen, että ei-niin-paljon-säröä ja käyttää kunnolla voimaa. Tulee sellanen jämäkkä. En tiä liittykö nyt mihinkään mitenkään. Joo eli ei _liikaa_ säröä ja plektrakäteen voimaa. Sellanen kielten hipelöinti kuulostaa kakalta. Hand in Hand With The Blues |
Jag 14.03.2006 16:02:50 | |
---|
Itse laittasin humpukkerin tallaan. Hankala itse ongelmaan mitään sanova Jag: mielipiteesi on väärä
Horo-ari: Nii ehkä sun mielestä, mun mielestä se on just oikea.
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli
|
momo 14.03.2006 16:03:06 | |
---|
Musta tuo modattu SD-1 ei kyllä alapäätä ainakaan tuo lisää. Päinvastoin jostain syystä meikäläisellä se imee aika rankasti sitä pois! Visual Soundin Route 66 tai Jekyll&Hyde kyllä murauttaa! Niissähän löytyy tuo Bass boost. Molemmissa pedaaleissa tuo overdrive- puolihan on sama. Kannattaisi kokeilla! Vähän menee ohi aiheen, mutta nyt minua kiinnostaisi vallan mahdottomasti sinun säröpedaaliarsenaalisi. Olen itse käynyt paljonkin henkistä kamppailua Bad Monkey vs. UralTone SD-1 vs. joku muu (Jekyll&Hyde on kiinnostanut myös). Vahvistimeksi olisi tulossa UralTone Jr. (joka luultavasti eroaa sinun Screameristasi kuin yö ja päivä), mutta varsinkin kun UralTone SD-1:stä ei voi oikein kokeilla missään (muita liene voisi saada kotitestaukseen kaupasta), voisit kenties antaa jotain osviittaa noiden laadullisista eroista? Siis suriseeko (modattukin) SD-1 niin kuin väitetään? Surisevatko Bad Monkey ja Route66? Kummasta löytyy alapäitä paremmin, Bad Monkeysta vai UralTone Sd-1:stä? Ja onko Route 66:n overdrive samaa tasoa kuin edellisten? UralTone Jr. ollessa vahvistimena, tavoitteena on lähinnä buustata siitä saatava särömäärä tarvittaessa hard rock/särötetympi soolosoundi -tasolle, tosin myös clean-boost voisi olla toimiva ominaisuus. Kiitos paljon jos pystyt antamaan hieman valaistusta! "Raha on vain vaihdon väline" |
jpaa 14.03.2006 21:29:52 | |
---|
Modatun SD-1:n ainoa paha miinus on tosiaankin tuon alapään puute verrattuna muihin pedaaleihin. SD:n tone potikalla on muuten älytön skaala, alkaen tummasta tuhnusta ultrakirkkaaseen riipivään soundiin. Surina on älytön boostina käytettäessä, jos tonea pannaan yli kello 12. Näistä kolmesta kamppeesta SD on jäänyt selvästi vähimmälle käytölle. Bad monkey on näistä selvästi hiljaisin, johtuen selvästi pienemmästä outputista. Se toimii mielestäni parhaiten tuollaisissa pikkurosoissa cleanin päälle vedettynä. Boostina melko kesy mutta käyttökelpoinen ja alapäitä kyllä löytyy. Route 66 on oma suosikkipedaalini. Alapäätä löytyy ilman tuota bass boostiakin ja tone on pienelle säädettynä huomattavasti jotenkin hmmm "dynaamisempi" kuin SD:ssä, jossa sama potikan asento aiheuttaa sellaista munattomuutta. Outputtia löytyy messevästi annosteltavaksi oman maun mukaan. Surinoitahan tästäkin lähtee kovimmilla volumesäädöillä. Cleanin päälle vedettynä toimii myös erinomaisesti! Ei ole kuitenkaan pikkurosossa niin hyvä kuin tuo Bad Monkey. Eihän nää kyllä ikinä näin selviä ku kaikilla on eri merkkiset korvat. Kokeileppa molempia niin niät itekkin erot. Minusta tuo SD-1 on huimasti yliarvostettu peli tai sitten mulla on joku maanantaipäivän kappale. Mene ja tiedä. |
Spike 14.03.2006 21:56:18 | |
---|
Minusta tuo SD-1 on huimasti yliarvostettu peli tai sitten mulla on joku maanantaipäivän kappale. Mene ja tiedä. Joo, siitä modatusta tuntuu puuttuvan alimmat taajuudet kokonaan (muuten ei ole mikään bassoköyhä) ja tone yli klo 9 on jo trebleboostia. Tiukentaa mukavasti kyllä löysää vahvistinta ja tuo aggressiivisuutta. You know what they say: What's cooler than being cool? Icecold. |
tommiot 14.03.2006 21:57:11 | |
---|
Joo, siitä modatusta tuntuu puuttuvan alimmat taajuudet kokonaan (muuten ei ole mikään bassoköyhä) ja tone yli klo 9 on jo trebleboostia. Tiukentaa mukavasti kyllä löysää vahvistinta ja tuo aggressiivisuutta. Hmm jos buustais EQ:lla bassoja... :) |
Antti1 14.03.2006 21:59:27 | |
---|
Bad monkey on näistä selvästi hiljaisin, johtuen selvästi pienemmästä outputista. Se toimii mielestäni parhaiten tuollaisissa pikkurosoissa cleanin päälle vedettynä. Boostina melko kesy mutta käyttökelpoinen ja alapäitä kyllä löytyy. Mä ite juuri pitkällisen kamppailun päätteeksi oon päätynyt tohon. Syinä on: loistava soundi, ei kadota kitaran sointia (bassotkin säilyy mukana, eq:lla jopa liikaakin), hyvät säädöt (no toi eq), kohtalaisen hiljainen ja vielä kerran perhanan hyvä sointi. Saa särmää ja saa pehmeyttä. Saa volumeboostia ja rosoa. Tätä sellaisen hardrock särinän päälle ja ah! Kyllä kyllä kyllä. Mun mielestä toi on sitten taas parempi boostipolkimeksi, kun haetaan sitä ihan viimeisintä särmää jo melkein valmiiseen soundiin. Siis silleen kokoajan päällä olevana boostina, meinaan. Tosin tässäkin mieltymykset ratkaisee. The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
Lord of the strings 14.03.2006 22:09:37 | |
---|
Minusta tuo SD-1 on huimasti yliarvostettu peli tai sitten mulla on joku maanantaipäivän kappale. Mene ja tiedä. Mä oon ainakin ollut todella tyytyväinen omaan modattuun ÄsDee-ykköseen. Alapäätä löytyy sopivasti minulle. Vahvasti mielipidekysymys tuo. "Urbaani ja turbaani, kokeilepa itte. Älä ees. Vidu jos on miinusta tiimarissa alle ÄÖ:n, niin älä lähde. Puol kilsaa on ihan max, mikäli pakko." -gasser |