Aihe: Tama Swingstar, mitä mieltä olette?
1 2
Bald Anus
13.03.2006 17:38:13

Olen kitaristi ja ajattelin rummutkin hankkia, kun onhan se kannujen hakkaaminen kivaa hommaa. Törmäsin eräässä liikkeessä kyseiseen settiin, (käytettynä) hinta 500 euroa. Oli sellainen ihan perussetti, kolme tomia ja kaksi peltiä, en muista, mitkä pellit oli, mutta crashin soundi miellytti paljon. Itse tykkäsin rummuista, mutta mitä mieltä olette ja onko niissä sitten mitään huonoa? Ne on vissiin niitä Taman halvimpia settejä?
He's a hero, hän ei taivu!
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
sun wont shine
13.03.2006 17:41:45

Mulla on Swinkut ja ihan ok pelithän ne ovat. Eivät mitään ihan huippuluokkaa, mutta virittämällä niistä saa ihan hyvät. Niillä pärjää ihan kohtalaisen pitkälle. Keikkojakin niillä olen vetänyt ja studiossa soittanut ja ihan ok saundit on nauhalle saatu. Eivät tietenkään yllä ihan huippu rumpujen tasolle.
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka...
VeeKoo
13.03.2006 17:58:04

Kyllä ne kitaristilla menee todella hyvin. Kalvoilla ja virityksillä hyvät. ilman niitäkin ihan hyvät :)
Ruman ei oo varaa nirsoilla.
Bacchus
13.03.2006 17:59:23
Olen kitaristi ja ajattelin rummutkin hankkia, kun onhan se kannujen hakkaaminen kivaa hommaa. Törmäsin eräässä liikkeessä kyseiseen settiin, (käytettynä) hinta 500 euroa. Oli sellainen ihan perussetti, kolme tomia ja kaksi peltiä, en muista, mitkä pellit oli, mutta crashin soundi miellytti paljon. Itse tykkäsin rummuista, mutta mitä mieltä olette ja onko niissä sitten mitään huonoa? Ne on vissiin niitä Taman halvimpia settejä?

Kalliit käytetyiksi, riippuen tietenkin mitä peltejä tulee mukaan. Pistä tarkat tiedot niin helpompi arvioida.

Itse setistä voi sen verran sanoa, että se on ihan perus halpissetti. Parempi kuin New Soundit, mutta huonommat kuin esim. Pearlin Exportit.
sun wont shine
13.03.2006 18:04:11

Itse setistä voi sen verran sanoa, että se on ihan perus halpissetti. Parempi kuin New Soundit, mutta huonommat kuin esim. Pearlin Exportit.

En kyllä välttämättä lähtisi sanomaan että ovat Exportteja huonommat. Ainakin omani saundaavat paremmalle kun kokeilemani exportit joita taitaa olla kolme setillistä.
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka...
Bacchus
13.03.2006 18:07:34
En kyllä välttämättä lähtisi sanomaan että ovat Exportteja huonommat. Ainakin omani saundaavat paremmalle kun kokeilemani exportit joita taitaa olla kolme setillistä.

Omistin itse 80-luvun Japanilaiset Swinkut, ja Exportit soundaavat kyllä paremmalle. Molempia settejä on tullut paljon ruuvailtua. Exportit lyöytyvät himasta myös.

Vanhemmissa Swingstareissa tosin oli myös se ongelma, että hw alkoi olla melko hapettunutta, huononsi käyttömukavuutta.
Deino
13.03.2006 18:32:36

Passelit rummut JOS: Vaihtaa kaikki kalvot (kts. omakuvaus), ja virittää niin perkeleen tarkasti. Hardware mainiota.
Deino vaan.
Hössö
13.03.2006 18:53:34
Kyllä swinkut on ihan hyvät rummut, tosiaan tuo kalvotus on syytä kattoa tarkkaan. Esim. tomien ripustus pesee kyllä exportien ripustuksen 10-0! Eli ei mitkään ylimpään ylimystöön sijoittuvat rummut, mutta ei todellakaan myöskään alimpaan kastiin! Hyvät perusrummut!
Progressor
13.03.2006 20:33:08
Hyvät perusrummut minustakin. Olen omilla Swingstareillani (made in Taiwan) pärjäillyt kohta kuutisen vuotta. Hifisoundeja ei kannata odottaa, mutta keikoilla ja demoäänityksissä ne toimivat kyllä mainiosti. Hardware on mielestäni laadukasta; yksikään omista telineistäni ei ole vielä hajonnut, ja tomien pallonivelkiinnitys on todella jämäkkä. Basaripedaali ei kyllä ollut kovin kehuttava, ja sen vaihdoinkin jo hyvän aikaa sitten.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
fish-eye
13.03.2006 21:01:45
kannattaa ostaa huutonetist viielsadal pearlin exportit oikeesti!
mulkin oli exportit ja oli ihan hyvät.. kannattaa!
it´s so sad but true..
Kukkis 77
13.03.2006 21:14:52

Mullakin on nuo kasarijapsiswinkut, ja ei tosiaan pahaa sanottavaa. Ostin käytettynä noin 8 vuotta sitten, ja vallan loistavasti ovat minua palvelleet niin treeneissä, keikoilla kuin studiossakin.

Hardware on tosiaan jämäkkää, ei ole yksikään osa vielä hajonnut. Paitti yksi nimeltämainitsematon kitaristi kaatui kännissä haitsuständiin ja sai sen mutkalle, mutta väänsin takaisin kuosiin ja hyvin toimii.

Niin no, Swingstarin virvelin heitin kyllä helvettiin ja korvasin sen mieleiselläni.
Mihi est propositum in taberna mori. Hmph.
Legatus
13.03.2006 21:17:47
Niin no, Swingstarin virvelin heitin kyllä helvettiin ja korvasin sen mieleiselläni.

Se on oikein....

Tiedän yhden kaverin jolla on swingstarit ja oikealla kalvoituksella/virittämisellä saa aika hyvät soundit hintaisekseen. Nauhoituksissa kuulostavat ihan todella jees rummuille tuolla hintatasolla.
Juoksee halvemman perässä.
Santukka
13.03.2006 21:29:01
Jeavestonen mind the soup levyllä paukkuu kasariswinkut. kalvot tais olla evanssit jos oikein muistan ko olin roudailemassa... oikein kelpo saundiset hintaisekseen
http://thejukka.ylivieska.org/jeavestone/downloads.html
......
rm_wispila
14.03.2006 08:29:07
Omistin itse 80-luvun Japanilaiset Swinkut, ja Exportit soundaavat kyllä paremmalle. Molempia settejä on tullut paljon ruuvailtua. Exportit lyöytyvät himasta myös.

Vanhemmissa Swingstareissa tosin oli myös se ongelma, että hw alkoi olla melko hapettunutta, huononsi käyttömukavuutta.

Mulla on edelleen Swinkku-setti 80-luvun alusta. Viimeiset viisi vuotta ollut kylmässä autotallissa piippuhyllyllä varastoituna, eli ihan ulkolämpötilassa. Mitään hapettumia edelleenkään en ole huomannut tulevan.
Taman rauta oli hyvää ihan tuossa halvimmassakin sarjassa, standejä olen käyttänyt jatkuvasti.
Hw:ssä ainoa pieni vika on standien kiristyssysteemissä muovisoiron halkeaminen, mutta sekään ei haittaa toimintaa. Kiristyvät kunhan ei apinan raivolla vääntämällä riko.

Soundipuolessakaan ei isompia vikoja, kelvollinen perussetti siis. Edelleen...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Bacchus
14.03.2006 11:31:19 (muokattu 14.03.2006 11:33:21)
Mulla on edelleen Swinkku-setti 80-luvun alusta. Viimeiset viisi vuotta ollut kylmässä autotallissa piippuhyllyllä varastoituna, eli ihan ulkolämpötilassa. Mitään hapettumia edelleenkään en ole huomannut tulevan.
Taman rauta oli...

Kierteet korkkasi, metalliosat hapettui, Omniball-systeemin pallo rupesi olemaan melkoisen ruvella, päällysteet rupesivat irtoilemaan jne. Ostin ko. rummut serkultani, ja rummut olivat aika paljon keikkaelämää nähneet, enkä osaa sanoa kuinka hyvin hän oli ne varastoinut. Sisälämpötilassa kuitenkin olivat.
Alpha
14.03.2006 11:46:22
Onhan nuo Swinkut ihan kelpo pönttöjä...ainakin nuo vanhemmat, joista miulla on jonkin verran kokemusta. Silti suosittelin eräälle tälläkin palstalla rumpuja kyselleelle Rockstarien etsimistä käytettynä...
hollmi-5
14.03.2006 11:58:47
Minun treeniksellä on 70-luvun Swingstarit. Tomiteline on hajonnut. Toinen bassarin jalan kiinnikkeistä on irti. Virvelistä (huonoin ikinä soittamani) on pari lugia puoliksi. Lugimuttereista on useammastakin kierteet pois... Ja nämä siis siitä legendaarisesta Japanin tuotannosta. Roudattu näitä ei ole sitten vuoden 1990 mihinkään ja sen jälkeen muutenkin ovat olleet lähinnä hyllyssä.

Minun kokemukseni mukaan ne viimeiset Japanin Swinkut ovat niitä parhaita. Niissä on jo erilainen tomiteline, bassarinjalat ja lugimalli. Badge oli sellainen valkopohjainen. Ei punainen T.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Alpha
14.03.2006 12:06:57
Ei punainen T.

Jep...nää on on ihan jees. Ensimmäinen kosketus noihin oli ala-asteella, ku koulun jälkeen menin kaverin kans heille soittelemaan.

Monta vuotta tuon jälkeen pääsin taas kokeilemaan samanlaista settiä ja yhtä hyvältähän se tuntui/soundasi...
rm_wispila
14.03.2006 14:16:53
Mulla on juuri nuo punaisen T:n Swinkut.

Tomitelineitä on jäänyt parikin kappaletta, toinen kämpällä setissä ahkerassa käytössä, toinen kotona sähkörumpujen telineenä (kaikki neljä pädiä kiinni niissä sarvissa ja koko systeemi vanhan mikkitelineen alaosassa kiinni).
En ole noita jenkoja saanut rikki, aina ovat omniballit pitäneet ilman isompia kiristyksiä.
Basarin pedaalista olen joutunut hihnan pariin otteeseen uusimaan. Haitsun jousi oli jo uutenakin varsin hentoinen verrattuna laatumalleihin.

Virveli on halpa perusvirppa, ei sen ihmeempi, mutta kyllä sekin on hyvin käyttöä kestänyt. Vaatimaton mattokoneistokin toimii edelleen kuin uutena.

Olen kyllä törmännyt eri treenitiloissa vastaaviin vaurioihin säätöosissa, mutta niitä on kylläkin esiintynyt lähes kaikissa merkeissä ja malleissa, ei siis erityisesti Swinkuissa. Yleensä siis treenikselle jää ns. halpasetti, jota sitten kaikki pyrkivät rankaisemaan ja hw räjähtää...
Paremmat laatusetit taas jo hintansakin vuoksi harvoin päätyvät tällaiseen käyttöön vaan niitä pidetään omistajan silmän alla kuin kipeää elintä. Silloin myös hw:kin kestää...

Väitän siis edelleen ettei normaalikäsittelyllä Swinkkujen hw:tä saa "vahingossa" rikki.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)