Järvihirviö 30.08.2003 16:46:41 | |
---|
Mnetissä hauskinta on jatkuva tilu vs anti-tilu väittely. En nyt tiedä hauskinta, mutta ainakin saa veren liikkeelle. |
Gypsy 30.08.2003 16:51:43 | |
---|
Kuinka opin tiluttaa.. Runkkaamalla. Mun kaveri ainakin oppi |
R.Cooley 30.08.2003 16:55:35 (muokattu 30.08.2003 16:55:52) | |
---|
Runkkaamalla. Mun kaveri ainakin oppi Opettelee yhen skaalan (ensiksi) sitten sahailee sitä sitten kehittelee tilu-lickkejä ja treenaa ko. skaalassa Minusta tulee isona melodinen tiluttaja |
Järvihirviö 30.08.2003 17:50:02 | |
---|
Opettelee yhen skaalan (ensiksi) sitten sahailee sitä sitten kehittelee tilu-lickkejä ja treenaa ko. skaalassa Eli runkkausta. MOT. |
R.Cooley 30.08.2003 17:54:30 | |
---|
Eli runkkausta. MOT. MOP - Ante up Minusta tulee isona melodinen tiluttaja |
Vestu 30.08.2003 18:27:32 | |
---|
Kauankohan toi sun "olen viileä, en otaa mitään itseeni"-asenne kestää? Läpinäkyvää. Ei voi olla totta! Toivon ettet ole tosissasi. Jos ottaa itseensä tämän tasoiset "keskustelut", niin pitää jonkin olla pahasti pielessä. Alan kyllä pikkuhiljaa uskomaan että täältä löytyy myös kyseisenlaisia ihmisiä. Aikuistuisit jo.. Like father like scum |
R.Cooley 30.08.2003 18:33:47 | |
---|
Huh, että ottaa käteen ku pikkaan 16-osia metronomiin (pääsin uuteen nopeuteen), pitää hankkia vähän kestävyyttä. Minusta tulee isona melodinen tiluttaja |
Hornanturska 30.08.2003 19:04:06 | |
---|
Huh, että ottaa käteen ku pikkaan 16-osia metronomiin (pääsin uuteen nopeuteen), pitää hankkia vähän kestävyyttä. ja tämä nopeus on? ...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa... |
R.Cooley 30.08.2003 19:15:55 | |
---|
ja tämä nopeus on? Jätän sen mainitsematta, olen vielä niin hidas=) Minusta tulee isona melodinen tiluttaja |
Antti1 30.08.2003 19:30:09 (muokattu 31.08.2003 15:22:24) | |
---|
Kuinka nopeasti teillä onnistuu sahaaminen? Siis jotain kuviota. Koittakaa vaikka tän kuvion kanssa 16-osina. d|------7--5--7--8--7--5--7-----7--5--7--8--7--5--7--| a|--5--------------------------3--------------------------| e|---------------------------------------------------------| d|------7--5--7--8--7--5--7-----7--5--7--8--10--8--7-| a|---------------------------------------------------------| e|--6--------------------------5--------------------------| EDIT1: Ja noita kaikkia säveliä sahataan sitten kaksi kertaa kutakin. Ja vielä testin vertailukelpoisuuden vuoksi olisi hyvä jos maksimitempo määritellään siten että jaksaa sahata ton koko homman vähintään 3 kertaa läpi putkeen. EDIT2: Huomenna on kyllä käsi jumissa.. Muistakaa ensin lämmitellä ja venytellä kunnolla ennen kuin tuollaisia nopeuksia alatte sahailemaan. Muuten saattaapi käydä hullusti ja tulos ei muutenkaan ole läheskään yhtä hyvä kuin kunnollisen lämmittelyn ja venyttelyn jälkeen. EDIT3: Muokkasin nopeuksia tämän päivän (31.8)vastaaviksi, eilen kun koitin hirmusäröllä niin ei selvää saanut. Cleanilla kun ei tänään mennytkään läheskään niin nopeasti. Elikkä maksimit ihan täysin puhtaalla soundilla tuntui olevan 270 (ei kauhean tarkkaa pikkausta, mutta menee hetken aikaa). Sellaisen jonka demolle vielä kehtaisin hyvillä mielin laittaa (ja jaksan tovin sahata) olis max. 230 16-osina. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
ICE 30.08.2003 20:27:54 | |
---|
EDIT3: Niin ja toi 310 ei oo enää kyllä ihan puhdas. 260 menee vielä puhtaan kuuloisesti. Sähän oot oikee kitaran runkkari. Hehheh ;) Nähän on vähän tällasia juttuja, että ei oo mielenkiintosta kuunnella kun joku vääntää kuviota otelauta sauhuten. Sen sijaan ois kiva nähdä kun joku gitarwänkker laittaa haisemaan.. jepjep. - sideburns forever - |
Antti1 30.08.2003 20:45:14 (muokattu 30.08.2003 20:53:43) | |
---|
Sähän oot oikee kitaran runkkari. Hehheh ;) Nähän on vähän tällasia juttuja, että ei oo mielenkiintosta kuunnella kun joku vääntää kuviota otelauta sauhuten. Sen sijaan ois kiva kun joku gitarwänkker laittaa haisemaan.. jepjep. Runkkari kyllä, kitarasta ei niinkään tietoa. :) Jännää sinänsä että oon näinkin nopea (otelautakäsi ei kyllä aina pysy mukana) vaikken kauheasti oo nopeutta koskaan treenannutkaan. Mä oon kai vaan soittanu aina sellasia biisejä missä on tarvinnu vetää ihan nopeuden äärirajoilla. Siis mun omilla rajoilla. Mun mielestä tollanen kauhea sahaus sitäpaitsi kuulostaa perin typerältä. Siis jos ei ole mitään aksentteja ja muuta rytmiikkaa, eli pelkkää sataatuhatta vetämistä. En jaksa kyllä enää mitään tuollaista kuunnella. Sen sijaan tuollaisen nopeusennätystenrikkomisperformanssin näkeminen on aina varsin mielenkiintoista/hauskaa katseltavaa. EDIT: Tuosta nopeudesta vielä. Pelkkä tollanen sahausnopeus ei siis riitä hyvänkuuloiseen tiluttamiseen. Mä olen tästä hyvä esimerkki. No okei, osaan mä jonkun verran "tilutella", lähinnä jotain asteikkojen kelausta turbo-nappi pohjassa ja joitain tabeista opeteltuja lurituksia. Mutta mitään hienoa ei pelkällä nopeudella pysty vetämään. Kun jos vertaa vaikka sweeppaamista ja tollasta alternate-tykitystä niin on sweepit yleensä paljon rauhallisempia näin nopeutensa puolesta. Vaikka vähän leuhkalta nyt ehkä kuulostankin niin mullakin nopeus riittäisi ties mihin tilutteluihin ja hienouksiin niin en mä vaan osaa. Kiteytänkin siis tämänkertaisen ajatuskulkuni pariin lauseeseen: Mun mielestä hienon kuuloinen tiluttaminen ei ole pelkkää nopeutta, vaan siinä vaaditaan myös muutakin tekniikkaa (vibra, bendit jne.) ja hyviä ideoita. Mun (ja monen muunkin) harmiksi kovin monelta kitaristilta nuo ideat vain tuntuvat puuttuvan. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Hornanturska 30.08.2003 20:54:08 | |
---|
Kuinka nopeasti teillä onnistuu sahaaminen? Siis jotain kuviota. Koittakaa vaikka tän kuvion kanssa 16-osina. d|------7--5--7--8--7--5--7-----7--5--7--8--7--5--7--| a|--5--------------------------3--------------------------| e|---------------------------------------------------------| d|------7--5--7--8--7--5--7-----7--5--7--8--10--8--7-| a|---------------------------------------------------------| e|--6--------------------------5--------------------------| EDIT1: Ja noita kaikkia säveliä sahataan sitten kaksi kertaa kutakin. Ja vielä testin vertailukelpoisuuden vuoksi olisi hyvä jos maksimitempo määritellään siten että jaksaa sahata ton koko homman vähintään 3 kertaa läpi putkeen. EDIT2: Pistetään pohjat 310 menee jokseenkin vielä, enempää en ole tähän mennessä ehtinyt testaamaan. Näyttää kyllä hölmöltä kun koko jätkä heiluu niin s**tanasti ja suonet pullistuu otsasta melkeen ulos. EDIT3: Niin ja toi 310 ei oo enää kyllä ihan puhdas. 260 menee vielä puhtaan kuuloisesti. EDIT4: Huomenna on kyllä käsi jumissa.. Muistakaa ensin lämmitellä ja venytellä kunnolla ennen kuin tuollaisia nopeuksia alatte sahailemaan. Muuten saattaapi käydä hullusti ja tulos ei muutenkaan ole läheskään yhtä hyvä kuin kunnollisen lämmittelyn ja venyttelyn jälkeen. Vittu 310??? HEI HALOO!!! Mulla menee ehkä 130-140 puhtaasti ja loput päin seiniä. ...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa... |
Antti1 30.08.2003 20:56:49 (muokattu 30.08.2003 21:07:48) | |
---|
Vittu 310??? HEI HALOO!!! Mulla menee ehkä 130-140 puhtaasti ja loput päin seiniä. Mä nauhoitin sen 310 tempolla ja täytyy myöntää että kuulosti hidastettuna kyllä jo vähän kyrvältä. Mutta ton vaikeampaa kuviota mä en pysty sahaamaan edes 200bpm puhtaasti. Että se siitä mun nopeudesta.. :| EDIT: Kuinka kauan sä oot soittanu/harjoitellu sahausta? Meinaan (anteeksi vaan) 140 on aika hidasta.. Tuntuu siltä että mun soittourani on joko ollut hiukan pitkäaikaisempi, tai sitten sä olet ollut laiska poika harjoittelumielessä.. Ja muuten, tää nopeus riippuu aika paljon siitä että mikä lasketaan puhtaaksi. Kaikkista paras olisi tän vertailukelpoisuuden todistamiseksi pistää näitä nauhoituksia nettiin ja vertailla vähän. EDIT2: Tietty on se mahdollisuus että mun teoriatietämys kusee pahasti tai on tullut oikosulku ja mä oonkin ajatellut kahdeksasosiani 16-osiksi. Täytyypi tarkistaa midi-ohjelmien avulla.. EDIT3: Mitä hittoa? Ootko varma ettei toi sun sahaus tolla 140 tempolla ole 32-osia? Meinaan Petrucci vetää yhdellä mun videolla jotain tosi pahoja kromaattisia juttuja 16-osina tempolla 230. Mä saan vedetty niitä siinä tempolla 160-175 riippuen päivästä. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
No 300 sataa on aika kova tempo :D ...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa... |
Antti1 30.08.2003 21:10:38 | |
---|
No 300 sataa on aika kova tempo :D Onhan se. Kuinkakohan luotettava tuo Fruity Loopsin metronomi on? Sen avulla siis nakitin. Mä voin vaikka huomenna nauhoitella (jos mä vaan muistan) tota juttua koneelle ja hidastaa hiukan niin voidaan porukalla tutkia onko ne oikeasti 16-osia vai 8-osia. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
skinkarde 30.08.2003 21:10:51 | |
---|
300 kuulostaa jo ihan hevonperseeltä -skag!- |
Hornanturska 30.08.2003 21:13:45 | |
---|
En ole koskaan kuullut että joku olisi vetänyt tempoon 300 kuudestoista osia? Noh. Vedä johonkin nauhalle niin kuunnellaan. Kova juttu jos oikeasti pystyt tuon vetämään. ROk On!! ...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa... |
skinkarde 30.08.2003 21:17:41 | |
---|
mulla meni tässä joku viikko sitten oikea käsi ihan paskaksi kun kokeilin vetää nauhalle 16-osia niin lujaa kuin jaksoin.. nopein kohta oli semmonen että muutama tahti oli n. 27 iskua sekuntiin. sitä nopeutta ei monta sekuntia jaksa, eikä se oo tarkkaa. ja yleensäkään ei semmosesta nopeudesta ole iloa kellekään, vaikka osaisikin soittaa 10 min. putkeen. -skag!- |
R.Cooley 30.08.2003 21:21:01 | |
---|
Kiteytänkin siis tämänkertaisen ajatuskulkuni pariin lauseeseen: Mun mielestä hienon kuuloinen tiluttaminen ei ole pelkkää nopeutta, vaan siinä vaaditaan myös muutakin tekniikkaa (vibra, bendit jne.) ja hyviä ideoita Oikeat nuotit. Minusta tulee isona melodinen tiluttaja |