Pieni rumpalipoika 09.03.2006 17:53:30 | |
---|
Hehee. Tää lähtökohta mikä mulla on, on kieltämättä vähän outo. Siis kun vaihtoehtona mulla on jotkut pesunkestävät hifi-skobet etupäähän tai sit behkua. Mä pääsen kyllä tekeen vertailun noilla aktiiviversioilla, mut passiiveja ei tuttavapiiristä löydy. Ja siks mä haen passiiveja nimenomaan, että se laskee kokonaiskustannuksia aika rajusti. Koska pelkät surround-dekooderit maksaa vitusti. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
sami_sumea 10.03.2006 09:43:39 | |
---|
Koska pelkät surround-dekooderit maksaa vitusti. Creativen DTS-100 maksaa reilun satasen? ... Tsekkaa uusi lumme-demoklippi osoitteesta http://www.lumme-tuotanto.com/lumme-promo.mp3 |
Pieni rumpalipoika 10.03.2006 12:23:14 | |
---|
Creativen DTS-100 maksaa reilun satasen? ... Hmm. Mä oon selvästi pudonnut kehityksen kelkasta. Toisaalta minkähänlainen saundi tollasessa purkissa on? Epäilyttää tollaset satkun creativet aika tavalla... Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
sami_sumea 10.03.2006 12:35:15 (muokattu 10.03.2006 12:37:07) | |
---|
Hmm. Mä oon selvästi pudonnut kehityksen kelkasta. Toisaalta minkähänlainen saundi tollasessa purkissa on? Epäilyttää tollaset satkun creativet aika tavalla... Itse asiassa ton soundi on ihan jees. En löytänyt mitään valittamista kun testasin pukata ton perään genelecit. Inputteja on ainakin riittävästi (3x optinen, 1x coax ja 1x analogi-5.1). Enkä usko että muutaman satasen surround-vahvarissa nuo dekooderit sen parempilaatuisia ovat.. ... Tsekkaa uusi lumme-demoklippi osoitteesta http://www.lumme-tuotanto.com/lumme-promo.mp3 |
Pieni rumpalipoika 10.03.2006 12:52:28 | |
---|
Jep. Muutaman satkun vahvareissa vilkkuvalojen ja kuorien osuus hinnasta on toki aika suuri. Mut tota täytyy kyllä ehdottomasti miettiä...Kaikkea ne kinkit keksiikin... Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
sami_sumea 10.03.2006 13:36:03 | |
---|
Jep. Muutaman satkun vahvareissa vilkkuvalojen ja kuorien osuus hinnasta on toki aika suuri. Mut tota täytyy kyllä ehdottomasti miettiä...Kaikkea ne kinkit keksiikin... Joo. Hienoa tossa on se, että sillä saa vielä näppärästi switchattua 5.1 ja stereokuuntelun välillä, ja se toimii samalla volumekontrollerina (ja siinä on vielä kaukosäädinkin). Ruman ja halvan näköinenhän tuo on, mutta minkäs teet :-D ... Tsekkaa uusi lumme-demoklippi osoitteesta http://www.lumme-tuotanto.com/lumme-promo.mp3 |
Mikael 10.03.2006 14:13:05 (muokattu 10.03.2006 14:13:29) | |
---|
Epäilyttää tollaset satkun creativet aika tavalla... Mut ei epäilytä noi saman hintaiset behkun kajarit...? Hoho! Siitä mistä aita on matalin... |
aimotuska 10.03.2006 14:50:53 | |
---|
Mut ei epäilytä noi saman hintaiset behkun kajarit...? Hoho! Yleensä mua ei kauheasti behringerit lämmitä, mutta noiden truthien puolesta täytyy nyt antaa se viisisenttinen. Uskaltaisin väittää, että ne pesee kuitenkin mitkä tahansa creativen jugurttipurkit. Ne, jos mitkä vedättää ihmisiä kuin sikaa narusta. My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
Pieni rumpalipoika 10.03.2006 16:20:48 | |
---|
Mut ei epäilytä noi saman hintaiset behkun kajarit...? Hoho! Repesin,hehe. Joo siis tottakai epäilyttää, mutku noita behkuja on monet kehuneet "lähes genen tasosiksi" ja siksi ne onkin mulla vaihtoehtona olemassa. Testiin nyt ainakin. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Pieni rumpalipoika 10.03.2006 16:24:58 | |
---|
Uskaltaisin väittää, että ne pesee kuitenkin mitkä tahansa creativen jugurttipurkit. Ne, jos mitkä vedättää ihmisiä kuin sikaa narusta. Oikeesti. Mitkä tahansa pesee noi jugurttipurkit. Pelkästään niiden rakenne ja kotelon materiaali muodostavat yhtälön, joka EI TOIMI :-) Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
waxivore 13.03.2006 08:38:24 | |
---|
mutku noita behkuja on monet kehuneet "lähes genen tasosiksi" ja siksi ne onkin mulla vaihtoehtona olemassa. Testiin nyt ainakin. Määkin olen joskus erehtynyt puhumaan ko. merkeistä samassa lauseessa. Kuka tahansa täällä tai muilla foorumeilla voi sanoa mitä tahansa - kun puhutaan monitoroinnista parempi käydä oikeasti kuuntelemassa. Noilla kahdella merkillä ei ole keskenään yhtään mitään tekemistä ja jos joku väittää muuta, minä väitän että sen henkilön kuuloon ei kannata hirveästi luottaa. Mutta mitenpä sä munkaan kommenttiin voit luottaa kun et tiedä miten minä kuulen? Foorumit ei ole oikea tai ainakaan hyvä paikka monitorien valintaan, imo. Sitä paitsi jos sulla ylipäätään ei ole geneleceistä kokemusta niin miksi sun pitäisi valita behkut sen perusteella että ne on gene kopiot (vrt argumenttisi "lähes genen tasoisiksi" -> jota päättelin näin? Nimittäin kaikki ei todellakaan tykkää tai jopa SIEDÄ genejen soundia. Sinä saatat kuulua juuri siihen ryhmään. Ei millään pahalla, kuitenkin sun posteja lukemalla voisin silti arvioida, että kun behkut ostat niin tyytyväinen olet. Totean silti edelleen että ton hintaluokan vehkeissä ois tarjolla järkevämpääkin vaihtoehtoa. "Kun yrität tarpeeksi kauan ja kovasti, huomaat lopulta itsekin epäonnistuvasi" |
Pieni rumpalipoika 13.03.2006 09:56:16 | |
---|
Siis ääh mitä länkytystä...Ei millään pahalla, mutta sun lukutaidossa taitaa olla hieman vikaa. Ja geneistä on kokemusta ihan riittävästi omien studio-sessioiden parista ja oli mulla himassa vajaan vuoden 1029:t. Mä en oo hakemassa mitään gene-soundia, vaan halpaa ja kohtuutasoista surround-systeemiä tai kunnon stereo-kuuntelua. Ja DEMOJEN tarkkailuun skobeja. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Sinap 13.03.2006 11:55:52 | |
---|
Siis ääh mitä länkytystä...Ei millään pahalla, mutta sun lukutaidossa taitaa olla hieman vikaa. Ja geneistä on kokemusta ihan riittävästi omien studio-sessioiden parista ja oli mulla himassa vajaan vuoden 1029:t. Mä en oo hakemassa mitään gene-soundia, vaan halpaa ja kohtuutasoista surround-systeemiä tai kunnon stereo-kuuntelua. Ja DEMOJEN tarkkailuun skobeja. Osta ne behkut ni saadaa tää show loppumaan :) Jäi gene/behku vertailu tekemättä kun tuottajapirumme 2v. lapsi oli painanu genejen diskantit sormella sisään. (sama kaveri aikaisemmin puukottanu edelliset genet lyijykynällä ja piilottanu steinberg-donglen refleksiputkeen). En minäkään niin kuuro ole, ettenkö voisi sanoa ilman vertailua, että behkut toimii vähintäänkin hintansa arvolla. "Siinähän se tuubi onkin." |
Tää näyttää tosiaan vahvasti siltä, että hommaan behkut ainoastaan mahdollisen kotiteatteri-helvetin takakajareiksi ja demotusten miksuuttamiseen ja etupäähän tulee jotain muuta. Amphionia tai Gradientia, mutta niistä ensi jaksossa rakkaat lapsukaiset :-) Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
waxivore 13.03.2006 13:42:57 | |
---|
Siis ääh mitä länkytystä...Ei millään pahalla, mutta sun lukutaidossa taitaa olla hieman vikaa. Ja geneistä on kokemusta ihan riittävästi omien studio-sessioiden parista ja oli mulla himassa vajaan vuoden 1029:t. Mä en oo hakemassa mitään gene-soundia, vaan halpaa ja kohtuutasoista surround-systeemiä tai kunnon stereo-kuuntelua. Ja DEMOJEN tarkkailuun skobeja. Aha. Miten tämä nyt sitten pitää tulkita: Joo siis tottakai epäilyttää, mutku noita behkuja on monet kehuneet "lähes genen tasosiksi" ja siksi ne onkin mulla vaihtoehtona olemassa. Testiin nyt ainakin. Siis mun mielestä sanot tuossa niin, että sulla on vaihtoehtona behkut koska monet on niitä kehuneet lähes genejen tasoiseksi. Mitä mun lukutaidossa on vikana? Tuo on niin selvästi sanottu, että en alkanut rivien välistä arvailemaan muita tarkoitusperiä. :) Noi behkut muuten VOI olla aivan liian järeää kamaa takakajareiksi imo. Eikä mulla ole mitään sitä vastaan jos ostat behringerit - sori kun kerroin oman mielipiteeni. "Kun yrität tarpeeksi kauan ja kovasti, huomaat lopulta itsekin epäonnistuvasi" |
Pieni rumpalipoika 13.03.2006 13:58:03 | |
---|
No siinä on lukutaidossa hieman vikaa, että kokemuksia haettiin passiivimalleista ja nimenomaan vertailuna aktiiveihin. Vähänlaisesti on tuosta asiaa tullut. Ja en mä nyt mitään behkuja pelkkään takakaiutinkäyttöön meinannut, vaan myös monitoreiksi. Noh. Aivan sama. Otan noi behkut testiin ja kattelen sit. Etupäähän tuskin ovat tulossa lähinnä kuuntelualueen pienuuden takia. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Leikari 13.03.2006 15:23:34 | |
---|
noita behkuja on monet kehuneet "lähes genen tasosiksi" ja siksi ne onkin mulla vaihtoehtona olemassa. Testiin nyt ainakin. enpä ole koskaan verrannut, mutta jotenkin tuntuu, että lainauksessa on puukorvan mielipide ;-) ja onhan niinkin, että behkuun saa geneä paremman soundin kun vääntää lisää passoa... Soitetaan jamia! |
aimotuska 13.03.2006 16:20:54 | |
---|
enpä ole koskaan verrannut, mutta jotenkin tuntuu, että lainauksessa on puukorvan mielipide Ei niitä ainakaan 1029:n tasoisiksi voi sanoa keskialueensa puolesta, mutta kyllä ne silti yllättävän lähellä liikkuu. Soundi ei ole edes tyypillinen behkun "yläkireä sieltä-täältä satunnaisesti värittynyt kihinä" vaan tuohon hintaan sairaan tasapainoinen soundi. Jos mun rahantulo olis kiinni monitorikajareista, niin nuo lentäis nurkkaan välittömästi ja niin tekis monet genetkin. Mutta jos ja kun tilanne ei ole näin, niin ne on erittäinkin soppelit kajarit. Hmm.. Hauskaa, miten behkuista puhuessa suurin kriteeri on AINA se hinta. Ei kai niitä kukaan muuten vapaaehtoisesti ostaiskaan. ja onhan niinkin, että behkuun saa geneä paremman soundin kun vääntää lisää passoa... Itseasiassa tässä tapauksessa ei kannata, niistä lähtee jo valmiiksi yllättävän paljon passoa. Jos taas 1029:n verrataan niin behkuista pitää vähentää beissiä -- aika rankastikin. My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
Pieni rumpalipoika 13.03.2006 16:39:16 | |
---|
Hehe. Tää on kyl hauska topikki! Mut joo. Voitte uskoa, että mua on vituttanut koko sen ajan kun oon asunu veke vanhempien helmoista. Mulla on ollu varmaan 10 eri skobet ja mitkään ei oo oikein miellyttäneet. Rakastan gradientin 1.3:n soundia, mutta tarttis hommata isompi kämppä, et nuo sois kunnolla. Ne harvat kerrat, ku faijalla käy, gradiantit menee soimaan samantien ;-) Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Aki 14.03.2006 14:15:21 | |
---|
Noilla kahdella merkillä ei ole keskenään yhtään mitään tekemistä Paitsi että B:t on irstaan suoraa apinointia G:n 1030:stä sekä mallinimen, ulkonäön, että jossain määrin myös soundimaailman puolesta. Sitä nyt ei kukaan kiistä ettei Genet olis paremmat, mutta koska hintaluokkina näitä aina tarkastellaan, Behkut on yllättävänkin lähellä. Genen 8-sarja on tietty asia erikseen. Nojoo, blaablaa seliseli. Jos taas 1029:n verrataan Noi 1029:t on botnen suhteen aika vaikeet, vaatii ihan oman tottumisen, vaste laskee 70Hz kohdalta tosi jyrkästi. Ja sen kyllä huomaa. 8020 toimii paljon fiksummin yksinään, kuten oikeastaan Behkutkin. Juuri tuon takia miksaisin paljon mieluummin Behkun 2030-parilla kuin Genen 1029-parilla. Totean silti edelleen että ton hintaluokan vehkeissä ois tarjolla järkevämpääkin vaihtoehtoa. Käytetyt Genelecit? Vai onko sulla joku ässä hihassa? |