Zeni 12.03.2006 23:51:09 | |
---|
Löytyy kotoa aika paljon pähkinäpuuta ja mahonkia tuollaisessa liimalevy muodossa. Kannattaako tuosta alkaa rakentamaan soitinta vai onko parempi osta suoraan koko lankku ? |
Jos meinaat kokeilumielellä tuota lankkua tehdä ja liimalevy on varmasti kuivaa (kaupasta ostetut ei usein oo), niin mikä ettei. Varma valinta on kuitenkin perus kaksiosainen pölkky, joka on kuivatettu viimeisen päälle. Kokeilemattahan ei kuitenkaan mitään uutta synny, joten sun sijassasi mä antaisin palaa kummempia miettimättä. The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
P2 13.03.2006 12:48:23 | |
---|
Tommosista sais hienoja koteloita nupeille, komboille, kaiutinkaapeiks. En ehkä soitinta alkais vääntää kyllä. |
Puavali 13.03.2006 15:15:57 | |
---|
Löytyy kotoa aika paljon pähkinäpuuta ja mahonkia tuollaisessa liimalevy muodossa. Kannattaako tuosta alkaa rakentamaan soitinta vai onko parempi osta suoraan koko lankku ? Onko paksua tuo liimalevy? Ihanko läpeensä mahonkia tai pähkinäpuuta, eikä ties mitä rimoja viilujen välissä? kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Zeni 13.03.2006 17:23:59 | |
---|
Kaappi materiaaliksi on turhan raskasta kamaa. oiskohan tuo joku 22-24mm paksua tavaraa ja siis ihan täyttä mahonkia ja pähkinäpuuta, ei mitään pinnoitettua/viilutettua tms. Kaistaleet on sellasia 6cm leveitä ja hienosti prässättyä eli välissä ei ole mitään erikoista vaan ihan puu puuta vasten ja varmaan liimaa. |
Jymi 13.03.2006 23:58:01 (muokattu 13.03.2006 23:58:34) | |
---|
Kaappi materiaaliksi on turhan raskasta kamaa. oiskohan tuo joku 22-24mm paksua tavaraa ja siis ihan täyttä mahonkia ja pähkinäpuuta, ei mitään pinnoitettua/viilutettua tms. Kaistaleet on sellasia 6cm leveitä ja hienosti prässättyä eli välissä ei ole mitään erikoista vaan ihan puu puuta vasten ja varmaan liimaa. Kyllähän tuo paksuudeltaan riittää vaikka kaulamateriaaliksia hyvin. Tämä onnistuu jos paloissa on riittävästi pituutta, ettei tule sauma pituussuunnassa vastaan. Leveydeltään tuo 6 cm/pala on sellaista, että kun sopivasti sahaa, niin kaula tulisi suht yhdestä palasta. |
vrajala 15.03.2006 12:01:28 | |
---|
Mä uskaltaisin melkein väittää, että saat pari levyä päällekkäin liimaamalla ihan hyvän rungon mikäli liitos tehdään hyvin. Ei se välttämättä ole akustisesti paras mahdollinen mutta uskoisin ettei kovin huonokaan. Suurin miinus tuossa on liimalevyn ulkonäkö, joka joko haittaa tai sitten ei. Ja kuten Jymi totesi, kaulapuita nuista ainakin saa. Tosin se "mahonki" ei välttämättä ole sitä itseään eikä ainakaan lujimmasta päästä. Mää sano. |