T S 28.08.2003 00:39:21 (muokattu 28.08.2003 00:39:33) | |
---|
Jees eli mielipiteitä kokemuksia kyseisestä. Mielellään aidostakin Birdistä ja erityisesti tästä Tokain verziosta? |
p130 28.08.2003 13:22:29 | |
---|
Jees eli mielipiteitä kokemuksia kyseisestä. Mielellään aidostakin Birdistä ja erityisesti tästä Tokain verziosta? No, Tokaihan on pulttikaulainen (äkkiseltään en materiaaleja muista, mutta taitavat nekin poiketa aika suuresti alkuperäisestä) eli eipä sillä aidon linnun kanssa paljon muuta yhteistä ole kuin ulkonäkö. Kyllä kai sillä Tokaillakin soittaa, ihan hyvä soitin jos nyt on yhtään linjassa tehtaan muun tuotannon kanssa. Mutta T-Bird -soundia ei taida irrota. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
pdj 30.08.2003 10:34:31 | |
---|
Joo, mun mielestä Tokain kamat on yleensä hyviä, jos vuosimalli on 1990 tai vanhempi. Tokai teki mun mielestä aikoinaan todella hyviä bassoja (hinta/laatusuhde). Uusista en kyllä menis takuuseen... |
Kerran testailin, mukava soittaa, tosin ko yksilössa oli kielet säädetty niin alas että särisi rankasti. Riippuu hieman siitä, että haetko TB saundia vai muuten vaan TB:n näköistä bassoa. Tokaissa toisiaan taitaa olla pulttikaula, enkä menisi vannomaan että se on samaa puuta kuin alkuperäinen, ja taitaapa olla erilainen kaulaprofiilikin --> huomattavasti poikkeava saundi ja soittotatsi verrattuna alkuperäiseen lintuun. Epiphonen TB sensijaan lienee uskollisempi esikuvalleen, mutta sitä en ole itse testannut ja lähes varmasti sen saundi ja soittotuntuma poikkeavat aika lailla tokaista, eli jälleen kerran, itse pitää päättää mikä paremmin käteen sopii jne. It wasn't me, it was the Other Guy. |
p130 01.09.2003 13:27:18 (muokattu 01.09.2003 13:29:47) | |
---|
Epiphonen TB sensijaan lienee uskollisempi esikuvalleen Epin TB:ssakin on pulttikaula, tai ainakin niissä kahdessa joita minä olen kädessäni pitänyt... Kyllä Tokai on koko historiansa ajan tehnyt laatua. Japanin tehtaan tuotteet ovat mielestäni _yleensä_ joko hyviä tai sitten erittäin hyviä. Korealaiset ovat sitten asia erikseen, mutta kyllä niissäkin hinta/laatusuhde on ihan kelvollinen. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
p130 02.09.2003 11:27:11 | |
---|
Tuli tässä mieleen hieman tähän threadiin liittyen että Maya taisi joskus 70 -luvulla tehdä T-birdkopiota jossa oli alkuperäisen kaltainen rakenne. Ei mahda montaa suomessa olla... Muistanko oiken, ja onko kenellekään tullut vastaan muita tarkkoja kopioita? Ilmeisesti kunnollisten Thunderbird -ja Firebirdkopioiden vähyys johtuu kalliista rakenteesta. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Charger 02.09.2003 11:47:58 | |
---|
Menee hieman aiheesta ohi, mutta tuossa läheisessä musaliikkeessä olisi hieno valkoinen Gibson Thunderbird myytävänä, hintaa 1300 €. Jos olisi rahaa... |
T S 03.09.2003 00:51:03 | |
---|
Menee hieman aiheesta ohi, mutta tuossa läheisessä musaliikkeessä olisi hieno valkoinen Gibson Thunderbird myytävänä, hintaa 1300 €. Jos olisi rahaa... Jos on aito Gibson niin se on käytetty. Epäilen että se on Epiphonen Speciall Thunderbird kopio?? Tai mikä se nyt olikaan ? |
Charger 03.09.2003 02:30:21 | |
---|
Jos on aito Gibson niin se on käytetty. Epäilen että se on Epiphonen Speciall Thunderbird kopio?? Tai mikä se nyt olikaan ? Totta helvetissä se on käytetty, hieman on maalitkin lähtenyt reunoilta(lisää vain soittimen komeutta). Ei ole siis mikään epiphone, ihka aito kipsoni. |
NYdoll 20.03.2005 18:33:38 | |
---|
Epiphonessa ja Tokaissa on kummassakin leppärunko ja vaahterakaula. Kumpikohan noista ois sit parempi? Tokaissa varmaan (ainakin toivottavasti) on parempi kaula + talla. Jos noi asiat ois kohillaan niin saattaisin tollasen Tokain ostaakin... metalli sykkii... |
trih 21.03.2005 08:32:30 | |
---|
Eikös korea-tokaita tehdä samassa tehtaassa kuin korea-epiäkin? Epin Goth-TB:ssä on muuten poikkeavasti mahonkirunko. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
Maisteri 21.03.2005 12:16:04 | |
---|
Epin Goth-TB:ssä on muuten poikkeavasti mahonkirunko. Ja ohuempi kaula kuin "normikopiossa". Samanpaksuinen kuin esikuvassaan. Epithunder-GAS-aikana harkitsin jopa gothiakin nimenomaan sen ohuemman kaulan takia, vaikkei olekaan kovin näyttävän näköinen, IMO. Epin non-reverse-kopion sitten taannoin hommasin. Paksu kaula ärsytti tuossa eniten ja aito on kuitenkin aina aito, joten reilun puolen vuoden etsiskelyn jälkeenpä löytyi Tukholmasta Gibsoni sopivaan hintaan. |
fox 21.03.2005 16:52:42 | |
---|
Epin non-reverse-kopion sitten taannoin hommasin. Paksu kaula ärsytti tuossa eniten ja aito on kuitenkin aina aito, joten reilun puolen vuoden etsiskelyn jälkeenpä löytyi Tukholmasta Gibsoni sopivaan hintaan. Muistelenpa että silloin oli juttua tuosta.. Just tuon rakenteen takia (läpirungon kaula) ei oo oikein sellasta "oikeaa kopioo" juurikaan valmistuksessa. Sama koskee toki Firebirdin kopioita, näköiskopioita kyllä niistäkin on ollu, Ibanezia, Grecoo ja Tokaita nyt ensimmäisenä tulee mieleen, niin ja toki tuon Grecon lisäks muitakin Ibanezin sisarmalleja, kuten Antoriaa.
|
ajatollah 21.03.2005 16:59:50 | |
---|
Tuntsa murinaa ei noista lähde :) Tokain kopiossa ei oo talla samanlainen ku Gibsonissa. |
2541 21.03.2005 17:19:58 | |
---|
Just tuon rakenteen takia (läpirungon kaula) ei oo oikein sellasta "oikeaa kopioo" juurikaan valmistuksessa. Sama koskee toki Firebirdin kopioita http://www.tyyster.com/firebirdit.html Eiköhän se Ville tekis Thunderbirdinkin jos pyytäis...;) |
fox 21.03.2005 18:54:56 | |
---|
http://www.tyyster.com/firebirdit.html Eiköhän se Ville tekis Thunderbirdinkin jos pyytäis...;) Kyl varmaan, mutta vois olla hinta sama kuin tehtaalaisella... ;) Ihmetyttää kun oli Tampesterissa jonkun aikaa ihan hyvä Gibsonin RD-79 Artisti -basso, oliko yhen kiloeuron, eikä tahtonu ostajaa löytää se.. Olishan siinä ollu tuo pyöreämpi T-birdin runko... |
NYdoll 22.03.2005 00:03:28 | |
---|
perskeles, ku alko kuumottaan tuo gootti birdi... ei muuta ku gas-listalle... metalli sykkii... |
balzary 22.03.2005 10:49:45 | |
---|
ihan mukavan olonen oli toi gothic-tb kun kaupassa testasin. se pinta vaan on ihan persuksesta. |
Superbeast89 03.04.2005 13:50:09 | |
---|
Mulla oli epiphonen t-birdi. Ja epiphonehan on Gibsonin tytäryhtiö joten se on ainakin lähempänä aitoa. Tykkäsin ainakin soundista, mutta thunderbirdithän on kaulapainosia. Löysin täältä m.netistä jonkun linkin kerran millä ko. ongelman voi korjata. If you are gonna rock, rock heavy! |