Chaplin 12.03.2006 13:40:30 | |
---|
Elikkä onkos jollain tietoo ko. vempeleen toimintaperiaatteesta? Toimiiko tuo niinkun synakoskettimen tapaan vai onko tässäkin joku piezoelementti systeemi? USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
Ei tuosta ainakaan midiä tule ulos, joten piezoa veikkaisin :) |
Chaplin 12.03.2006 23:07:36 | |
---|
Ei tuosta ainakaan midiä tule ulos, joten piezoa veikkaisin :) Ei tietenkään tule midiä ulos. Vaan mä tarkoitan tolla synakoskettimella sitä synan kosketinta. Joko on - off kytkintä tai sellasta (miksi sitä nyt sanotaankaan) kosketusvoimakkuuden tunnistavaa kytkintä. Vain onkohan noi synan koskettimetkin toteutettu jotenkin piezo periaatteella? USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
JPQ 13.03.2006 00:53:41 | |
---|
Ei tietenkään tule midiä ulos. Vaan mä tarkoitan tolla synakoskettimella sitä synan kosketinta. Joko on - off kytkintä tai sellasta (miksi sitä nyt sanotaankaan) kosketusvoimakkuuden tunnistavaa kytkintä. Vain onkohan noi synan koskettimetkin toteutettu jotenkin piezo periaatteella? Ymmärtääkseni synan koskettimet toimii nykyään samalla tavalla kuin digitaalivaat eli vastuksella joka reagoi puristusvoimaan joka on peräisin armeijan kait jonkun aseen liipaisimesta joka tunsi kait ampujansa. Näin minä olen ymmärtänyt tosin en tiedä onko tiedossani perää. |
Chaplin 13.03.2006 01:16:50 | |
---|
joka on peräisin armeijan kait jonkun aseen liipaisimesta joka tunsi kait ampujansa. Rynnäkkökivääri RK-62 on kyllä analoginen värkki.. No, vitsi vitsi.. Digitaalivaaka.. Taidetaan muuten olla oikeilla jäljillä! Hmmmm... pitääpä alkaa tutkimaan.. USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
cozmo 13.03.2006 14:31:56 | |
---|
Eikös sielä koskettimen sisässä oo kaks sellasta näppylää ja siitä sitten kuinka suuri ero niiden alaspainautumisessa on ajallisesti mitata se voimakkuus. siis niin että toinen näppylä on lähempänä koskettimen toista päätyä ja toinen toista, fysiikkaa juunou. Tossa triggerissä uskoisin olevan pietson sisällä. |