Aihe: Biisejä, joita on mukava laulaa niiden haasteellisuuden vuoksi?
1 2 3 4 5 6
Starlia
13.02.2006 18:26:57
Sitten kun joku vetäsee samalla taidolla Wuthering Heights -biisin, kuin André Matos Angrasta, niin plussaa tulee :)
Tupuna
15.02.2006 10:07:18
Nightwishin biisit. Ihan sen takia, koska osa niistä on oikeasti vaikeita. Puolittaisella klassisella tekniikallanikin olen saanut treenailla biisejä ja outoja hengityskohtia ihan olan takaa. Tänään täytynee koettaa vetästä Jyväskylän hevikaraokessa joko Nemo tai Sleeping Sun. Nemo on näistä se vaikeampi.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
LNA
15.02.2006 10:34:25

Nightwishin biisit. Ihan sen takia, koska osa niistä on oikeasti vaikeita. Puolittaisella klassisella tekniikallanikin olen saanut treenailla biisejä ja outoja hengityskohtia ihan olan takaa. Tänään täytynee koettaa vetästä Jyväskylän hevikaraokessa joko Nemo tai Sleeping Sun. Nemo on näistä se vaikeampi.

Niin no.. Duettobiisi W.I.H.A.A. on mulle hankalampi kun tekee mieli koko ajan laulaa/huutaa Marcon osuuksia eik siksi meinaa muistaa laulaa Tarjan melodioita. Marco on ihQ!
Raittiusseura Raivotar - Liity sinäkin! (kts. omakuva)
Cadaver
17.02.2006 21:38:28 (muokattu 18.02.2006 18:41:22)

Jaa, tätä ei ole vielä mainittu: Avantasia - Reach Out For The Light. Tobiaksen osuudet suhteellisen inhimillisiä, mutta jos meinaa saada Ernien :) kiljunnat yhtä pitkinä ja korkeina, vaatii tuskaa.

EDIT: mainitaanpa vielä tuo Mark Boalsin Ring of Fire. Kunnon "kun laulan sankarillisesta monomyytistä täytyy pallipuristimesta ruuvata vielä pari kierrosta"-meininki.
Freedom, Metal & Might: Agent Metal Saksaheviä: Revenant Rienausta: Riivaaja
hannakatriina
23.02.2006 01:02:22

Goldeneye on kiva, kun äänialaa pitäis löytyä pienestä d:stä tuonne fis2:seen ilman että kuulostaa tippaakaan kauniille ja klassiselle. Rankka biisi laulaa rockisti ja käheesti, ja vielä pitäis yrittää tulkitakin samalla...

Uusi löytö tänään: Lorraine Ellisonin laulama Stay With Me Baby. Hieno biisi tunneskaalan ja laulusoundien puolesta, että ehkä sitä kokeilen treenailla seuraavaks. Nähtäväksi jää riittääkö taidot vielä sinnepäinkään. Jossain kaukaisuudessa siintää Janis Joplinin Cry Baby (en oo uskaltanu vielä edes kokeilla...). Sen jos vielä jonain päivänä saan laulettua uskottavasti ilman että hajotan ääneni, niin sitten oon hyvä. Tosin haastetta riittää, vaikka ottaa Joplinilta minkä tahansa biisin.
Suu
23.02.2006 11:02:46
Jossain kaukaisuudessa siintää Janis Joplinin Cry Baby (en oo uskaltanu vielä edes kokeilla...). Sen jos vielä jonain päivänä saan laulettua uskottavasti ilman että hajotan ääneni, niin sitten oon hyvä. Tosin haastetta riittää, vaikka ottaa Joplinilta minkä tahansa biisin.

Kyllä!
Mä tykkään kans.
sound in - pleasure out
insight
26.02.2006 22:22:59 (muokattu 26.02.2006 22:26:26)
Skid Row - Youth gone wild
Dio - Rainbow in the dark
Led Zeppelin - Rock n roll
Guns n Roses - You could be mine

Ainakin toi Skid row on melko haastava hapen saannin kannalta ilman taustalauluapua. Keikalla eilen vedettiin.
JuustoMiikkuli
11.03.2006 23:56:54
Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name

Alku sellasta mahtavaa tunnelmointia. Sitten lähtee sen verran nopeaa tykitystä, että menee kieli solmuun ja meikäläisen englanti alkaa kuulostaa joltain omalta kieleltään. Kuitenkin erittäin palkitseva laulukokemus loppujen lopuksi.

Led Zeppelin - Communication Breakdown

Päätettiin bändin kaa tänään jättää setistä pois. Hauska biisi laulaa, vaikka menikin treeneissä aika usein päin honkia.
Toisinaan elämä nakertaa. Silloin on hyvä ottaa pulla käteen ja rauhoittua.
T.A
14.03.2006 23:09:04
on pakko laittaa eve bremnerin aamu joella.
karhuot
28.03.2006 00:20:45
tämäkin niin riippuu sävellajeista mutta ite laulan haasteellisuuden vuoksi mm.
Jethro Tull - Aqualung
Queen - Bohemian rhapsody
Kolmas nainen - Ooh Sammy
Piiras
01.04.2006 01:06:51

Bandits Of The Acoustic Revolution - They Provide The Paint For The Picture-Perfect Masterpiece That You Will Paint On The Insides Of Your Eyelids

http://skachilles.com/music/botar/

Tuolta toi 05

Hassu, ei vältsii tarvi aina korkeelta ja kovaa.
skasteady
zaahrock
02.04.2006 10:28:48
stairway to heaven....tarviiko sen enempää sanoa varsinkin kun on äänialalta bassobaritoni....
david keksi rokin.
wild willie
04.05.2006 14:09:28
Ihmettelen ettei kukaan laittanut tähän biisiä, joka kuuluu populaarimusiikin vaativimpiin, jos sen esittää kunnolla: Righteous Brothers: Unchained Melody. Nimi kertoo kaiken biisin vaikeudesta.
Lesko
05.05.2006 07:55:30
Led Zeppelin: Whole lotta love, Immigrant song ja vaikka Dazed and confused
"Musiikissa on perusasioita. On olemassa huonoa musiikkia, on hyvää musiikkia, on vähän parempaa musiikkia ja sitten on Led Zeppelin"
ganesha
13.07.2006 23:00:29
Faith No More - Malpractise
Mr. Bungle - Holy Filament (ei vain pysty)
Fantomas - Director's Cut (koko levy, ei pysty siihenkään, vielä, mut hauskaa se on jokatapauksessa)
viina. hanuri. ja naiset.
tiina62
14.07.2006 13:42:27
Ihmettelen ettei kukaan laittanut tähän biisiä, joka kuuluu populaarimusiikin vaativimpiin, jos sen esittää kunnolla: Righteous Brothers: Unchained Melody. Nimi kertoo kaiken biisin vaikeudesta.

Joo, totta on. Karaokessa -3 ja lauletaan "kolmessa kerroksessa", huh huh. Siinä saa käyttää kaikki varainnot. =)
Aurinkua päivään!
konnamatti
14.07.2006 14:41:23
Jossain kaukaisuudessa siintää Janis Joplinin Cry Baby (en oo uskaltanu vielä edes kokeilla...). Sen jos vielä jonain päivänä saan laulettua uskottavasti ilman että hajotan ääneni, niin sitten oon hyvä. Tosin haastetta riittää, vaikka ottaa Joplinilta minkä tahansa biisin.

http://www.youtube.com/watch?v=IwfoqUI-LK0

Tuommosella tatsilla. 20v tyttönen. Tuttuni laulelee juuri Joplinia mielellään vaikka itkee aina välillä miten vaikeaa. Ne on varmaan semmosia. Tosin itse olen kusessa jo tuossa em. Stairway to heavenissa, sekin menee liian korkealle...

P.S Taitaa muuten olla Unkarin "Idolsin" voittaja. Kyllä Suomen Ilkka laulaa paljon paremmin...
[19:36] ei vittu blues on yliarvostettuu
tanjuli
17.07.2006 09:44:01 (muokattu 17.07.2006 09:44:19)
http://www.youtube.com/watch?v=IwfoqUI-LK0

Tuommosella tatsilla. 20v tyttönen.

ei voi muuta sanoo kun jotta "hyvä imitoimaan" mut en saanu ainakaan tosta semmosta kuvaa että tuo pystyis musiikillisesti/tulkinnallisesti mitään omaa siihen tuomaan. äänen hallinta ei ollu sitä luokkaa että pystyis vielä ilman täydellistä tulkintaa ja kappaleen sisäistämistä esittämään tommoista, sen verran vaihteli taso. ei koskettanut. suretti.

suomessahan oli jossain vaiheessa se dannyn juontama "tie tähtiin" tms laulajille tarkoitettu imitaatiokilpailu, jossa tuontyyppisille esityksille olisi ollut paikka. paitti että siellä oli paljon parempia imitaattoreita, jotka veti ihan hirmuisella fiiliksellä, varsinkin loppuvaiheessa. erityisesti suomen janis joplin ja suomen edith piaf jäi mieleen, niissä oli sitä oikeeta potkua :)

juu ja sit vois mennäkki päiväunille ennenku ottaa kärttyinen akka vallan muutenkin hurmaavasta aamu-unisena-töihin-7.30:ksi-persoonastani.
[i hear voices but at least they're on tune]
insight
17.07.2006 10:19:38 (muokattu 17.07.2006 10:24:05)
ei voi muuta sanoo kun jotta "hyvä imitoimaan"...

Jep. Se onkin erona luovaan laulajaan, että osaa tuoda niitä omia juttuja siihen laulamiseen. Sitä ei voi oppia ulkoapäin niin, että sen sisäistäisi ja jäsentäisi omaan esitykseensä. Se on taito, mikä vain oivalletaan. Se on myös monesti tärkeä osa itse biisiä - tulkinta biisistä.
Ne on niitä juttuja, mitä ei voi kirjoittaa nuotteihin ;)
Tuli tuosta muuten mieleen, että Idols kilpailut toteutetaan hieman väärin. Pitäisi olla joku uusi, ennalta tuntematon biisi, mistä kukin tekisi oman tulkintansa muita kuulematta. Niistä sitten valkattais paras tai parhaimmat. Sen jälkeen vois siirtyä lavaesiintymiseen. Sellainen erottaisi jyvät akanoista.
© Registered nickname 2005-2006
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)