T.Urmio 12.03.2006 20:44:08 | |
---|
Tätä tuntuu olevan liikkeellä, mutta meitsikin ajatteli tehdä firebird henkisen kitaran. Mielessä vilkkuu tummaa puuta naturellina. Täten tahtoisin tietää mikä puu täyttäisi parhaiten seuraavat kriteerit: -Tumma -Kevyt -Edullinen Muitakin vinkkejä huolitaan. No ei se mun vika oo |
ruma-tero 12.03.2006 20:54:26 | |
---|
-Tumma -Kevyt -Edullinen Pähkinäistä laittasin... ei se tietty edullista ehkä ole mutta eihän tommonen lankku paljoa ehdi kustantaa. Pinoja kaivelemalla saattaa löytyä hienoja loimujakin... Metu, hei! Tuu kääntämään miun kiikkutuoli telekkarriin päin! |
Campylobacter 12.03.2006 20:54:28 | |
---|
-Tumma -Kevyt -Edullinen Ainakin tummuden toteuttaa pähkinäpuu, joka on kuitenkin melko raskasta. Tuo edullisuus riippuu mikä sinusta on edullista, mutta esim. Viilukeskuksessa pähkinäpuu on kutakuinkin samanhintaista kuin mahonki. "sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband |
Ainakin tummuden toteuttaa pähkinäpuu, joka on kuitenkin melko raskasta. Tuo edullisuus riippuu mikä sinusta on edullista, mutta esim. Viilukeskuksessa pähkinäpuu on kutakuinkin samanhintaista kuin mahonki. Tummista taitaa olla kumminkin sieltä kevyemmästä päästä. Se on suhteellista nääs... Metu, hei! Tuu kääntämään miun kiikkutuoli telekkarriin päin! |
vrajala 13.03.2006 15:38:11 | |
---|
Eipä noita vaihtoehtoja taida pähkinän lisäksi olla. Eikä sekään ole edullista. Painoltaan se on aika lailla saarnin luokkaa, joten ihan kohtuuten rajoissa mennään. Soundillisesti väittävät sen olevan vaahteraa lähellä. Suomessahan noita tummempia puita ei kasva, joten kaikki tummempisävyiset puulajit ovat tuontitavaraa ja näin ollen hintavia. Kotomaisista tummimpia taitavat olla omenapuu, pihlajan ydinpuu, jalava ja tammi. Kahta ensimmäistä ei oikein runkopuiksi löydy ja jälkimmäiset taas ovat sellasia Turun sinapin sävyisiä. Mutta ei tuo pähkinäkään vielä kauhian tummaa ole. Ja pähkinän tummuuskirjo on aika laaja, kuten esim. mahongeillakin. Vaan saapa sitä halutessaan sävytettyä petsillä tummemmaksi. Mää sano. |
MPU 13.03.2006 17:04:12 | |
---|
Pihlajaa kävin joskus aikoja sitten Kiteeltä siltä hepulta, joka teki Mäntyniemeen kalustot. Kauheaa puuta työstää. Kovaa kuin mikä. Marko |
T.Urmio 13.03.2006 20:16:58 | |
---|
Pähkinää siis. Ei se edullisuus nyt niin tärkeää ole, olen vain niin saatanan itara. Kiitti kuitenkin vinkeistä. No ei se mun vika oo |
winny 18.03.2006 16:30:19 | |
---|
Eipä noita vaihtoehtoja taida pähkinän lisäksi olla. Eikä sekään ole edullista. Painoltaan se on aika lailla saarnin luokkaa, joten ihan kohtuuten rajoissa mennään. Soundillisesti väittävät sen olevan vaahteraa lähellä. Suomessahan noita tummempia puita ei kasva, joten kaikki tummempisävyiset puulajit ovat tuontitavaraa ja näin ollen hintavia. Kotomaisista tummimpia taitavat olla omenapuu, pihlajan ydinpuu, jalava ja tammi. Kahta ensimmäistä ei oikein runkopuiksi löydy ja jälkimmäiset taas ovat sellasia Turun sinapin sävyisiä. Mutta ei tuo pähkinäkään vielä kauhian tummaa ole. Ja pähkinän tummuuskirjo on aika laaja, kuten esim. mahongeillakin. Vaan saapa sitä halutessaan sävytettyä petsillä tummemmaksi. Mä oon samaa mieltä.Vaikka valitsisit,esim bodyks lepän(kevyt ja helppo työstää)niin petsillä saa ihmeitä aikaan.Mut jos paino/hinta ei haittaa,valintani olisi pähkinä!Jokatapauksessa onnea matkaan.Ehkäpä näemme näillä sivuilla sun projektin valmiina?:) out of doors,in the open air... |