Aihe: Aktiivimikeissä patterin kulutus kun ei soita
1
viuhko
12.03.2006 15:33:13
Täytyy kysyä kun ei tiedä.. Miten noi aktiivimikit kuluttaa patteria? Riittääkö että piuha on kiinni vaikka vahvari ei ole päällä?

Luin jostain näiltä sivuilta että patterin pitäis kestää n. 3000h soittotuntia. No mulla se ei kestä ku kk. Vaikka ei me niin kovasti edes treenata. Auttaisi varmaan asiaa jos jaksais repii sen piuhan joka kerta vain irti.

No jos joku tietää ni saa jakaa tietouttaan. :)
-W-
Lego
12.03.2006 15:34:28
Patteri kuluu kun piuha on jakissa.
Tympee Huttunen
12.03.2006 15:41:51
Mulla tuli noin kuusi vuotta täyteen EMG81/85 setillä ja vaihdoin juuri patterin ensimmäistä kertaa.
Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n.
Werde
12.03.2006 15:49:07
No mulla se ei kestä ku kk.

Sitten sulla on jotain vialla, koska vaikka piuha olisi kokoajan kytkettynä niin patteri kestää yhdellä mikillä yli 4, ja kahdella yli 2 kk.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
Trebla
12.03.2006 16:00:18
Jos kytkentä on tehty järkevästi/oikein, plugin irrottaminen katkaisee patterilta virran. Dimaveryn "halpis" neckthru-bassossa törmäsin kytkentään, jossa patteri oli kokoajan kytkettynä. Patteri olisi pitänyt irrottaa aina soittotuokion jälkeen. :/
Mitähän tuossakin tapauksessa kytkennän tekijä/suunnittelija on ajatellut. Liekö aivoja ollut ollenkaan. Onneksi jakissa oli se kolmas kieleke, joten pelkällä patteripiuhan uudellen tinailulla sai kytkennän pelittämään oikein.

Eli: Kannattaa tarkastaa kytkennät.
"Language is a virus from outer space." -- William S. Burroughs
SH1THEAD
12.03.2006 20:08:22
itsellä on käväissyt mielessä että miksei tekisi virralle omaa pientä kytkintä tuon jakin sijaan?
äsh :/
Vasu
12.03.2006 23:27:16
Joskus taannoin asensin Stratoon EMG-SA satsin jossa oli jakki ja potikat mukana. Muistaakseni batterin iäksi ilmoitettiin 1000 tuntia. Jos on plugi kiinni eli virta päällä niin: 1000/24=42päivää. eli plugi irti kun ei soittele.
viuhko
18.03.2006 14:47:00
Juu, kävin sitten seuraavana päivänä kämpällä tarkistamassa basson patterin. Tyhjähän se oli. Ei potkinu kielen päähän yhtään. Piuha ollu kiinni ja soittamatta on ollu vähän alle kk. Toisaalta vanha patteri ja mulla on ollu aina piuha kiinni jos basso ei ole ollut keississään. Täytyy käydä muistaa irrottelemaan blugia sitten.. Itsellänikin on kyllä käyny mielessä pistää kytkin väliin ni ei tarvisi repiä aina sitä piuhaa irti. Mutta mukavaa että muillakin on samoja ongelmia. :D
-W-
Aki
18.03.2006 16:30:55

ei tarvisi repiä aina sitä piuhaa irti.
Joo, se on rankkaa.

Semmonenhan vois toimia, että volapotikassa olis semmonen autoradionaksahdus, eli nollasta hieman taaksepäin ni kytkee patterin irti. Tosin, siitä tulee signaalitiehen semmonen posahdus, että olis hyvä ottaa piuha irti ennenku sitä käyttää... :oP

Mun mielestä on hirmu helppoa ottaa piuha irti soittimesta, samalla välttyy hups-vahingot jos joku kompastuu piuhaan yms. Taidan vaan olla poikkeava.
mathias
18.03.2006 16:45:09
Itsellänikin on kyllä käyny mielessä pistää kytkin väliin ni ei tarvisi repiä aina sitä piuhaa irti.

Melko turhaa moisen rakentelu, sanoisin. Ei se piuhan irroittaminen nyt niin vaikeaa ole.
Mrezzye
18.03.2006 18:37:07

Auttaisi varmaan asiaa jos jaksais repii sen piuhan joka kerta vain irti.

Auttais varmaan, jos vaihtais passiivit, jos se piuhan irroittaminen on niin ylivoimaista.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

Tympee Huttunen
18.03.2006 18:45:03

Mun mielestä on hirmu helppoa ottaa piuha irti soittimesta, samalla välttyy hups-vahingot jos joku kompastuu piuhaan yms. Taidan vaan olla poikkeava.

Et aivan. Itse ajattelen myös noin. En jättäisi edes passiivimikeillä varustettua kitaraa nojailemaan mihinkään piuha kiinnitettynä.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy minulle PodXT.
Exhausted
18.03.2006 18:47:55

Kaverin Samick-bassossa on aktiivielektroniikat jotka saa ilmeisesti päälle push/pull-potikalla. En tiedä eikö hän vain osaa käyttää sitä, mutta patteri kului aina hetkessä. Lopulta push/pull-potikasta tuli on/off-kytkin.
Aki
18.03.2006 20:12:01 (muokattu 18.03.2006 20:12:32)

Kaverin Samick-bassossa on aktiivielektroniikat jotka saa ilmeisesti päälle push/pull-potikalla. En tiedä eikö hän vain osaa käyttää sitä, mutta patteri kului aina hetkessä. Lopulta push/pull-potikasta tuli on/off-kytkin.

Tuo potikka ei kytke patteria pois päältä. Jos kytkisi, pitäisi aina odotella monta sekuntia kun mikit käynnistyy. Siksi myös tuossa on patteri päällä kun piuha on sisällä.

On se kumma kun ei musaliikkeen myyjät ota vastuukseen ilmottaa tollasta.
Exhausted
19.03.2006 02:26:48 (muokattu 19.03.2006 02:27:45)

Mitä tuo sitten voi mahdollisesti kytkeä? Siis kun patteri on tuore, niin potikkaa nostamalla tulee käyttöön jonkinlainen tone-säädin. Patterin ollessa tyhjä, potikkaa kääntämällä ei tapahdu mitään ja painamalla alas ääni katkeaa. Ja piuha on ollut aina bassolaukun sivutaskussa treenien ja keikkojen välillä
Aki
19.03.2006 05:55:16

Mitä tuo sitten voi mahdollisesti kytkeä?

Eiköhän se kytke ihan tavallisesti aktiivielektroniikan käyttöön/pois käytöstä. Nostettuna ilmeisesti passiivimoodissa. Aktiiviset sävynsäädöt ei toimi passiivimoodissa, ja passiivitone ei aina ole aktiivielektroniikan kanssa käytössä.

Mutu, eihän tässä mitään voi tietää hutkimatta tarkemmin. Eihän sitä tiedä, voihan olla että joku on kytkenyt ton nostopotikan kytkemään sen pariston pois päältä.
benny
19.03.2006 10:16:02

Ehkä uskomattomin threadi pitkään aikaan.
"Muistakaa lapset, ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä."
shitfuck inc.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)