Maiden01 12.03.2006 14:42:07 | |
---|
Tästäkin aiheesta on täällä ainakin miljoona kirjoitusta, mutta ajattelin lisätä vielä oman kysymykseni. Elikkä kaipasin sooloihin ytyä, ja mietinkin olisiko niitä miten viisainta yrittää buustata. Elikkä en yrittäisi boostata itse vahvistimen(Ronald 30 cuben) säröä, vaan särön tekemiseen olen käyttänyt Bossin ME-50n eri säröjä(lähinnä DS-1sta). Pystyisikö tuon laitteen särön päälle lisäämään jonkin vähän kevyemmän esim. SD-1n tai Bad Monkeyn boostiksi, ilman että soundi menee ihan mössöksi? Muitakin boostisäröjä saa suositella, mikäli tuollaista viritystä on edes järjevää yrittää. Olen vielä kohtalaisen alussa tässä kitaransoiton kiehtovassa laiteteknisessä puolessa(: Kiitokset kaikille jotka jaksavat uhrata aikaansa. |
Härski 12.03.2006 14:46:13 | |
---|
Hmm.. epäilen noita mallintavia/multiefektisysteemeitä, miten ne käyttäytyy boostatessa. Kannattaa kokeilla. |
-Prokitaristi- 12.03.2006 15:47:38 | |
---|
Paina Reconance päälle. |
Bad Monkey ainakin pelittää mallintavien kanssa, mitä olen itse kokeillut. V-Amppia ja Podia toimi noin pääpiirteittäin. Samoin lykkää lisää hönkää Hybridinuppiin sekä mikälie diodipedaali tuo DD-11. :) Kannattaapi kokeilla tuota Bad Monkeytä, melko varmasti toimii, ja jos et tykkää niin sen saa myytyä ihan kivaan hintaan. "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |
Maiden01 12.03.2006 16:57:34 (muokattu 12.03.2006 17:00:32) | |
---|
Kiitos jo noistakin tiedoista, Reconancea olen kokeillut, ja se tuokin tuollaisen soolomaisen, terävän saundin, mutta luultavasti koitan vielä buustaustakin, saa vielä vähän enemmän muunnella saundia. Olisiko ehdotuksia noiden kahden jo mainitun pedaalin lisäksi? Tuossa ME-50ssä on tuo Compressor, ja siitä saa sillä level potikalla myös saundista rajattua jotakin alueita, mikä auttaa myös soolosaundin luonnissa, mutta tietääkö kukaan kävisikö tuon manuaalissa mainitun Bossin FS-5U päälle/pois kytkentäpedaalin paikalla FS-5L? Olisi luultavasti monikäyttöisempi, koska luin että FS-5U toimii pitämällä sitä pohjassa, ja käyttäisin sitä pedaalia myös välillä vahvistimessa, ja olisi kätevämpää ettei poljinta tarvitse koko ajan painaa. Lisäys: Tosiaan tuo Bad Monkey vaikuttaa erittäin hyvältä vehkeeltä, pitää sitä varmaankin kokeilla, tietääkö kukaan onko niitä Musapörssillä tai Musikantilla tällä hetkellä Jyväskylässä ja mihin hintaan? |
kimurantti1 12.03.2006 16:58:36 (muokattu 12.03.2006 17:20:08) | |
---|
Kokeile ihmeessä vaikka juuri tuota Digitechin Bad Monkeya, mutta ota hyvä mies se Boss siitä välistä pois. Veikkaisin että tulee aikamoista surinaa ja kohinaa jos on mallintavan vahvarin edessä mallintava loota ja sille vielä boosteri. Eli koita sitä Bad Monkeya ihan suoraan sen Cuben ja kitaran välissä. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
Maiden01 12.03.2006 17:02:49 (muokattu 12.03.2006 17:04:44) | |
---|
Joo mietin ihan samaa että saattaa tulla hirveää surinaa, kokeilen ilman Bossia heti kun tuon Bad Monkeyn saan hommattua. Mahtaisiko onnistua niin että vaikka Bossi olisi välissä niin siitä laittaisi särön pois kun kytkee Monkeyn päälle, vai aiheuttaako jo se Bossin signaali (ilman säröäkin) jo surinaa ja muuta mölyä? |
kimurantti1 12.03.2006 17:17:14 (muokattu 12.03.2006 17:19:46) | |
---|
Mahtaisiko onnistua niin että vaikka Bossi olisi välissä niin siitä laittaisi särön pois kun kytkee Monkeyn päälle, Kyllä pitäisi onnistua, muttei yhdellä painalluksella. Eli steppaamiseksi menee... vai aiheuttaako jo se Bossin signaali (ilman säröäkin) jo surinaa ja muuta mölyä? Nyrkkisääntönä niin, että mitä enemmän rojua kitaran ja vahvarin välissä, sitä enemmän signaali heikkenee ja tulee kohinaa. Joillain on kymmenenkin pedaalia siinä eikä soundi kovin huonolta kuulosta, joten ei pari laitetta niin hirveästi vielä ole. Kuitenkin tuo sun Boss syö signaalia jonkun verran, niin kun kaikki tuon tyyppiset multiefektit joita olen kokeillut. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
Maiden01 12.03.2006 17:32:35 (muokattu 12.03.2006 17:46:12) | |
---|
Joo melkosta steppaustahan siinä on luvassa mutta täytyy kuitenkin päästä kokeileen. Onko tietoa kenelläkään Behringerin NR 100 kohinasalvasta, toimiiko niinkuin pitää, vai pääseekö joitakin ääniä läpi tms. Hinta ei ainakaan olisi paha, mikäli olisi toimiva peli. Rahat ei riitä esimerkiksi Bossin vastaavaan peliin. |