simon cykkeli 12.03.2006 13:23:13 (muokattu 12.03.2006 13:23:49) | |
---|
Tässä ajatelin, että varmaankin kannattaisi lopettaa kitara tunneilla käynti, koska siellä soittaa vuoden soittanut 2 vuotta soittanut ja neljä vuotta soittaneetkin kokoajan samoja ihan helppoja kappaleita ja mitään ei oikeastaan enää opeteta. Kannattaako siis vaihtaa koulua vai lopettaa kokonaan niissä käynti? mitä mieltä olette ( ja oon ite soittanu 2 vuot). Ääliö!! |
pliksu 12.03.2006 13:26:13 | |
---|
Ei kai kovinkaan moni nyt kitaraopettajalla vuodesta toiseen käy. Tai mistäpä minä tiedän. Itseopiskelu kunniaan. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
simon cykkeli 12.03.2006 13:28:23 | |
---|
Ja kaiken lisäks ei oo opettanu pal mitään ensmäisen vuoden jälkeen. Ja sillon ekana vuonnakaan en päässy käymään läheskään joka kerta... :( Ääliö!! |
diabami 12.03.2006 13:47:11 (muokattu 12.03.2006 13:49:45) | |
---|
Minäkään en oppinut ensimmäisinä kahtena vuotena mitään muuta kuin kitaran soittoasennon, jota en enää jaksa käyttääkkään, kun oli aika huono opettaja joka soitti itse koko tunnin ja sano, että soita perässä. Harjoittele kotona niitä biisejä mitä itse haluat ja harjoittele nopeasti ne jotka olet saanut kotitehtäväksi. Oikeastaan ne kitaratunneilla käydään kyselemässä teoriaa ja sitten opettaja voi kertoa, että miten sitä teknikkaa vois parantaa. Itse en enään käy missään musiikki-opistossa, vaan opettaja käy meillä, joka sentään osaa opettaa. |
DaKiller 12.03.2006 13:50:02 | |
---|
Minäkään en oppinut ensimmäisinä kahtena vuotena mitään muuta kuin kitaran soittoasennon, jota en enää jaksa käyttääkkään, kun oli aika huono opettaja joka soitti itse koko tunnin ja sano, että soita perässä. Harjoittele kotona niitä biisejä mitä itse haluat ja harjoittele nopeasti ne jotka olet saanut kotitehtäväksi. Oikeastaan ne kitaratunneilla käydään kyselemässä teoriaa ja sitten opettaja voi kertoa, että miten sitä teknikkaa vois parantaa. Itse en enään käy missään musiikki-opistossa, vaan opettaja käy meillä, joka sentään osaa opettaa. Jokseenkin hämmentävä kirjoitus. |
diabami 12.03.2006 13:53:02 | |
---|
Jokseenkin hämmentävä kirjoitus. Miksi? Oliko kirjoituskieleni huonoa vai mitä? |
saukkinen 12.03.2006 13:56:59 | |
---|
Kannattaa nyt ainakin kysyä, että voisiko se jotain uuttakin opettaa.. Ite oon nyt joutunut harjottelemaan lähelle 5h päivässä, koska opetan yhtä jannua, joka kovasti ottaa kiinni minua taidoissa, joten täytyy pysyä vähän edellä :D. Nyt ollaan asteikkoja kateltu ja kaikenlaista sellasta. Jos pelkät biisit tylsistyttää, opettele asteikoita ym. ja harjoittele soittamaan improvisaatiosooloja. Siinä voi kehittyä aina. The faster you do it, the faster you get it over with. |
-Cale 12.03.2006 16:15:29 | |
---|
Ei kai kovinkaan moni nyt kitaraopettajalla vuodesta toiseen käy. Tai mistäpä minä tiedän. Itseopiskelu kunniaan. Nimenomaan... |
Miksi? Oliko kirjoituskieleni huonoa vai mitä? Oli. Kirjoita mieluummin vähän rudimentaarisempaa kieltä välttääksesi kaatumisen omaan näppäryyteesi. |
Petrukki 12.03.2006 16:54:16 | |
---|
Tälläset asiat pitää opelle kertoa. Jos ope kysyy, mitä haluat oppia, tuo mielipiteesi toki esille. Ja vaikka soittaisitte pari ekaa vuotta bluesia, niin sille on kyllä hyvä syy. Pitääkö kertoa? Komppaus ei lopu! |
IommI 13.03.2006 10:47:40 | |
---|
Ei kai kovinkaan moni nyt kitaraopettajalla vuodesta toiseen käy. Tai mistäpä minä tiedän. Itseopiskelu kunniaan. Aivan, Kitaratunneilla en ole käynyt, enkä käy... Ja sen kyllä huomaa.. Vanha valion mainos, tottakai mä osaan kitaraa soittaa... Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse... |
krematorio 13.03.2006 12:08:51 | |
---|
Ei kai kovinkaan moni nyt kitaraopettajalla vuodesta toiseen käy. Tai mistäpä minä tiedän. Itseopiskelu kunniaan. Heh olen soittanut rapiat 15 vuotta, ja harkinnut myös niille soittotunneille menemistä. Nyt vaikuttaa melkeinpä siltä, että turha vaiva. Eipä silti, yhä tulee vastaan asioita (veteraaneilta) soittamisessa jotka voi tehdä helpommin. |
DaKiller 13.03.2006 12:19:23 | |
---|
Aivan, Kitaratunneilla en ole käynyt, enkä käy... Ja sen kyllä huomaa.. Vanha valion mainos, tottakai mä osaan kitaraa soittaa... Osaaminen on kuitenkin aika vaikea määritellä. Toiselle se voi olla nuoteista soittamista ja toiselle uskomatonta tatsia siihen kepukkaan vaikka ei teoriaa ymmärtäisikään. |
Kitarisoija. 13.03.2006 18:14:22 | |
---|
Osaaminen on kuitenkin aika vaikea määritellä. Toiselle se voi olla nuoteista soittamista ja toiselle uskomatonta tatsia siihen kepukkaan vaikka ei teoriaa ymmärtäisikään. Harvinaisen hyvin sanottu! Ei mulla muuta.. + |
Apricot 13.03.2006 20:07:30 | |
---|
Tässä ajatelin, että varmaankin kannattaisi lopettaa kitara tunneilla käynti, koska siellä soittaa vuoden soittanut 2 vuotta soittanut ja neljä vuotta soittaneetkin kokoajan samoja ihan helppoja kappaleita ja mitään ei oikeastaan enää opeteta. Kannattaako siis vaihtaa koulua vai lopettaa kokonaan niissä käynti? mitä mieltä olette ( ja oon ite soittanu 2 vuot). Onko ne siis ryhmätunteja? Jos on, niin hankkiudu yksityistunneille. Mutta siis, kyllä sen tietää, jos opettaja on huono tai muuten vain itselle sopimaton. Ei välttämättä kannata lopettaa, vaan etsiä uusi. Ei ainakaan kuulosta kovinkaan ammattitaitoiselta kaverilta. Itse olen käynyt soittotunneilla yhteensä palttiarallaa 23 vuoden ajan, ja varmaan 15 eri opettajalla. Jotkut on olleet hyviä, toiset vähemmän hyviä, ja jotkut loistavia. No, tuohon sisältyy muutkin soittimet kuin kitara... No problemo! |
hanipai 13.03.2006 23:15:09 (muokattu 13.03.2006 23:24:18) | |
---|
......... I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
GAS on Saatanasta :) |
hanipai 13.03.2006 23:24:03 | |
---|
Kannattaa nyt ainakin kysyä, että voisiko se jotain uuttakin opettaa.. Ite oon nyt joutunut harjottelemaan lähelle 5h päivässä, koska opetan yhtä jannua, joka kovasti ottaa kiinni minua taidoissa, joten täytyy pysyä vähän edellä :D. . Varo ettei käy Satriani-Vai efektiä :) Vaikka ei sekään huono vaihtoehto olisi ;) I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
GAS on Saatanasta :) |
Topah 14.03.2006 02:49:06 | |
---|
Ammattilainen kitaransoitonopettaja on hieman eri asia, kuin amatööri joka on päättänyt opettaa asiat alusta asti väärin. Soittotaito ei ole tae siitä, että saa hyvää opetusta. Jos opettajalla ei ole minkäänlaisia pedagogisia opintoja taustalla, niin voi olla vaikea saada hyvää opetusta. Toisaalta on niitä huonoja opettajia ihan kouluistakin valmistunut. Eikä se ole mikään pelastus, jos menet tunneille. Pitää osata imeä sitä tietoa opettajalta. Opettajat tahtovat leipiintyä äkkiä ja mielenkiinto riittää vain niitä kohtaan, jotka harjoittelevat. Opettajien motivoimiskyky voi olla heikoilla. Ei jaksa viikosta toiseen kehottaa harjoittelemaan. I play more best than you! |
weelie 14.03.2006 09:31:18 | |
---|
Toisaalta on niitä huonoja opettajia ihan kouluistakin valmistunut. Eikä se ole mikään pelastus, jos menet tunneille. Pitää osata imeä sitä tietoa opettajalta. Opettajat tahtovat leipiintyä äkkiä ja mielenkiinto riittää vain niitä kohtaan, jotka harjoittelevat. Opettajien motivoimiskyky voi olla heikoilla. Oikeata puhetta! Vaikka käy opettajalla niin itse se on opiskeltava. Ja tietää mitä haluaa, tehdä suunnitelmat, seurata niitä. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
KTR 14.03.2006 10:50:12 | |
---|
Itselläni on ollut kaksi kitaraopea ja molemmista on vain positiivista sanottavaa. Soitettiin lähinnä jazz-strandardeja, vaikka itse kuuntelin silloin jo lähinnä vain metallia. Se oli oikein hyvää "tajunnanlaajennusta". Tekniikkaa en opettajilta hirveästi oppinut, mutta nuottien lukua, sointuteoriaa ja eri tyylilajeille ominaisia soittotyylejä opin. Opettajilta opin sitä, mitä he itse parhaiten osasivat, en mitään Satriani-tilutusta. Kallisarvoisia oppeja todellakin. En vissiin nyt vastannut mihinkään aiheeseen liittyvään tarkalleen, mutta näin mulla. |