Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stochelo Rosenberg
1
kilkka
11.03.2006 11:32:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katselin tuossa juuri yhden Rosenberg trion videon ja heräsin ajatukseen että helvetti kun äijä soittaa hyvin. Kertokaa omia mielipiteitä.. Ja sen verran että onko tämä hänen kitaransa, siis nylon kielinen, custom? Oletteko koskaan nähneet myynnissä sellaisia?
 
Rock
rattledad
11.03.2006 12:04:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko tämä hänen kitaransa, siis nylon kielinen, custom?
 
Tuollaisia selmer-tyyppisiä teräskielisiä varmaankin?
http://www.gypsyguitars.com/
 
Kaukoidässä tehtyjä kopioita näkee joskus musakaupoissa, parempia harvemmin, tehdäänpä noita suomessakin
http://www.ajl-guitars.com/
 
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress
blyysi
11.03.2006 12:34:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän Stochello ja Rosenberg Trio ovat gypsyjazzin valovoimaisimpia artisteja nykypäivänä. Edustaa vielä mun käsittääkseni sitä ihan leirinuotioilla oppinsa saanutta traditiota. Hänen soitto on tosiaan kadehtittavan helppoa ja sujuvaa. Sekä teknisesti että musikaalisesti. Mun mielestä soitossa joskus jopa vähän liikaa pöyristyttävän tekniikan esilletuontia. Mutta toisaalta ko. musiikkigenren perinteisiin on aina osana kuulunut virtuositeetti ja myös sen näyttäminen..
 
I ain't nothin' but a player
Vikki
11.03.2006 23:06:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellänikin videolla tallella Rosenberg Triosta telkkarista tullut dokumentti. Vauhdikkaasti soittavat ja hiki lentää. Haastattelussa tuli ilmi etteivät he tosiaan ole käyneet oppia hakemassa mistään oppilaitoksesta vaan ovat kovalla treenaamisella hankkineet taitonsa. Jos soittaa vielä musiikkia jonka juuret ovat omassa kulttuurissa tulee soitosta elävämpää ja tämä kuuluu. Kunnioitettava suoritus! Onko Trio muuten esiintynyt Suomessa koskaan?
 
SonOfaWarrior
12.03.2006 10:07:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ovat esiintyneet n. 7-10 vuotta sitten Savoy-teatterissa. Silloin oli joku Vitali viulisti soittelemassa Rosenberg trion kanssa. En tiedä ovatko sen jälkeen käyneet. Pakko sanoa kyllä, että oli sellasta menoa, että huuh huh. Keikan avaus jäi kyllä mieleen. Aivan törkeän ripee biisi, komppikitaristilla ei ilmekään värähtänyt, vaikka kylläkin se hiki lensi, Stochelo tykitti myöskin täysin ilmeettömästi sooloa tulemaan. Oli kyllä vakuuttavaa menoa. Kyyl täytyy lähtee katsomaan uusiks jos tulee.
 
Solid Steel.
terone
12.03.2006 10:26:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla löytyy tv-nauhoitus-vhs:ää ja uusi live-dvd- olin myös savoyssa silloin katsomassa, eivät ole tietääkseni olleet suomessa sen jälkeen, voin olla väärässä.
Kyllä Stochelo on ihan paras. Trion cd:t eivät tosin ole vakuuttaneet , ovat jääneet hankkimatta kun oli yhdessä niistä jotain ihmeellistä, esim rumpukone tai jotain todella outoa, en enää muista.
 
a dj, a dj, let´s get out of here!!
penatuna
12.03.2006 19:25:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olin kanssa savoyssa bändiä katsomassa. Se oli muistaakseni jonkunlainen Grapellin muistokonsertti. Stochelo on kyllä pirun kova, mutta kuunnelkaapa jossain vauhdikkaammissa livevedoissa(esim. Spain) myös komppikitaristia. Melkoista menoa hänelläkin. Nämähän ovat sukulaisia kai keskenään ja soittaneet kimpassa kakarasta asti. Eivät osaa nuotteja lukea, vaan levyltä Stochelokin opetellut "Djangoilunsa". Django Reinharthan on puolijumala "mustalaiskitaramusiikin" ystäville. Stochelo soittaa paljon puhtaammin kuin moni hevitiluttaja, esim. Ynkkä. Itse harjoittelen silloin tällöin Rosenbergin biisejä, vaikka rokkipoppibändissä soitankin. Esim. nuages, troublant bolero ja valse de rosenthal ovat hyviä harjoittelubiisejä. Ei tosin mitään hirveän helppoa soitettavaa...
 
Eki C
25.03.2006 19:53:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ovat esiintyneet n. 7-10 vuotta sitten Savoy-teatterissa. Silloin oli joku Vitali viulisti soittelemassa Rosenberg trion kanssa. En tiedä ovatko sen jälkeen käyneet. Pakko sanoa kyllä, että oli sellasta menoa, että huuh huh. Keikan avaus jäi kyllä mieleen. Aivan törkeän ripee biisi, komppikitaristilla ei ilmekään värähtänyt, vaikka kylläkin se hiki lensi, Stochelo tykitti myöskin täysin ilmeettömästi sooloa tulemaan. Oli kyllä vakuuttavaa menoa. Kyyl täytyy lähtee katsomaan uusiks jos tulee.
 
Ovat tuon jälkeen soittaneet Porissakin ainakin kahdesti, viimeksi 3-4 vuotta sitten. Porissa on muuten kahtena viime kesänä ollut Jazzin ohjelmassa "Django Festival", jossa on soittanut mm. kitaristi Anders Öberg (Hot Club Sweden) ja tuo mainittu Vitali. Öberg kavereineen vierailee Suomessa useamminkin. Kannattaa tsekata.
 
Frosti
19.07.2014 12:06:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, 3037 päivää vanha aihe, mutta what the heck.
 
Olen jo pari vuotta ihaillut Stochelon/hänen trionsa soittamista, For Sephora kuuluu yhä lempibiiseihini kautta aikain! Hänen kauttaan tutustuin sitten lähemmin gypsy jazz -tyyliin ja Djangon musiikkiin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «