Aihe: Line6 Guitar Port
1
Ben_D
12.03.2006 00:38:22 (muokattu 12.03.2006 00:39:31)

Nykyään mulla on PodXT, mutta ennen oli GuitarPort. Laitteen soundimaailman kanssa ei ole mitään rajoja vielä jos hommaa Metal, FX -ja Classic laajennukset. Rifftracker on kätevä lisäsofta, jolla voi tallentaa riffi-ideat ja pistää biisit läjään.

Eihän näiden soundia putkistyrkkariin voi tietenkään verrata, mutta kotisoitteluun ja äänittelyyn ei tule ainakaan meikäläiselle parempaa vekotinta mieleen kun GuitarPort tai PodXT. Toimii hyvin esim. Cubasen tai Nuendon kanssa. Todennäköisesti myös muiden raiturien.
Fierce...Speedmetal Helsinki...
tommiot
12.03.2006 00:40:41
Eikö tuo ole Tone Portin vanhempi malli? Jos näin niin suosittelen Tone Portia, muussa tapauksessa haluaisin tietää noiden eroista.
sus
12.03.2006 00:46:35
Eikö tuo ole Tone Portin vanhempi malli? Jos näin niin suosittelen Tone Portia, muussa tapauksessa haluaisin tietää noiden eroista.

Muuten taitavat olla sama asia, paitsi Tone Portissa voi kytkeä mikrofonin tai basson kitaran lisäksi.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Ben_D
12.03.2006 00:47:26

Ei ole TonePortin vanhempi malli. TonePort on jonkunnäkönen interface/mikkietuaste. Line 6:n sivuilta näkee erot kun käy tsekkaamassa.
tommiot
12.03.2006 00:50:21
Ei ole TonePortin vanhempi malli. TonePort on jonkunnäkönen interface/mikkietuaste. Line 6:n sivuilta näkee erot kun käy tsekkaamassa.

No PodXt mallinnukset tästä ainakin löytyy ja kitaransoittoon olen lähinnä käyttänyt. Sen lisäksi on tosiaan tuo mikkietuastekin.
Da Make
12.03.2006 01:36:44
No PodXt mallinnukset tästä ainakin löytyy ja kitaransoittoon olen lähinnä käyttänyt. Sen lisäksi on tosiaan tuo mikkietuastekin.

Ihan eri vehkeitä.
Guitar Port on sellainen jamittelu juttu alkujaan.
slowfinger
12.03.2006 02:19:07 (muokattu 12.03.2006 02:23:24)
Ihan kelpopelihan tuo on... Jamitteluun ja sellaseen. Olisi oma myynnissä. Kiinnostaako?
C:stä...
sihvoh
12.03.2006 04:00:03

Toneport sisältää osan Guitarportin asioista ja osan Riffttrackerin jutuista. Molemmista kuitenkin vain osan. Jos omistaa Guitarportin, Rifftrackerin ja Model packin Guitarportille, on käytössä paljon enemmän kaikkia herkkuja kuin Toneportin kanssa.

Toneportin parannukse koskevat täysin sitä liitäntäyksikköä. Siinä on lisätty liitäntöjä, mikille oma liitin, mutta mitä muuta? Kyllä sillä Guitarportilla voi nauhoittaa Rifftrackerin kera myös basson ja laulun... taustanauhan, oikeastaan mitä tahansa.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Ben_D
12.03.2006 07:02:23

Kuten aikasemminkin mainittu on siinä vain murto-osa GuitarPortin/PodXT:n soundiarsenaalista.
sus
12.03.2006 20:33:16
Ihan kelpopelihan tuo on... Jamitteluun ja sellaseen. Olisi oma myynnissä. Kiinnostaako?

Ei. Uutta ostamassa :)
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
sus
12.03.2006 20:34:07
Mitäs nuo Metal-, Classic, Rifftracker yms laajennukset ovat ja mistä niitä saa?
Ben_D
12.03.2006 20:41:56

Mitäs nuo Metal-, Classic, Rifftracker yms laajennukset ovat ja mistä niitä saa?

Metal - Bogner, ENGL, 5150, Marshall, Diezel jne. vahvistinmallinnuksia (http://www.line6.com/modelPacks/guitarport_metal.html)

Classic - vintagehenkisempiä vahvistinmallinnuksia (http://www.line6.com/modelPacks/guitarport_classics.html)

FX - iso läjä efektimallinnuksial (http://www.line6.com/modelPacks/guitarport_fx.html)

Rifftracker - mahdollistaa erittäin kätevästi omien ideoiden tallentamisen. todella helppokäyttöinen. (http://www.line6.com/rifftracker/)

Kaikki pystyy hankkimaan nettiostoksena Line 6:n sivuilta. On se kätevä mesta toi valmistajan sivusto ;)
Aakoo
12.03.2006 20:53:14
Mä tuollaisen rifftracker -paketin sain hankittua muutama viikko takaperin. Ihan mainio vekotin kitaraäänityksiä ajatellen. Vähän olen pettynyt siihen, että periaatteessa laitetta voi käyttää vain yhdessä tietokoneessa. Mulla on oma kone sen verran mopo, että en viitsinyt lähteä siihen kokeilemaan, vaan asensin softat avovaimon läppärille. Ilmeisesti GP olisi toiminut ihan hyvin koneella, mutta rifftracker kai vaatii enemmän tehoa? Emmätiä..

Lisäksi pakko kehua Linja kuutosen rahanrepimis taktiikka. Sen jälkeen kun olet saanut rifftrackerin toimintaan, tyrkyttävät jatkuvasti erillaisia maksullisia lisäpalveluja ja ominaisuuksia.
Ben_D
12.03.2006 20:56:30

Mä tuollaisen rifftracker -paketin sain hankittua muutama viikko takaperin. Ihan mainio vekotin kitaraäänityksiä ajatellen. Vähän olen pettynyt siihen, että periaatteessa laitetta voi käyttää vain yhdessä tietokoneessa. Mulla on oma kone sen verran mopo, että en viitsinyt lähteä siihen kokeilemaan, vaan asensin softat avovaimon läppärille. Ilmeisesti GP olisi toiminut ihan hyvin koneella, mutta rifftracker kai vaatii enemmän tehoa? Emmätiä..

Lisäksi pakko kehua Linja kuutosen rahanrepimis taktiikka. Sen jälkeen kun olet saanut rifftrackerin toimintaan, tyrkyttävät jatkuvasti erillaisia maksullisia lisäpalveluja ja ominaisuuksia.

Toimii ihan niinmonella koneella kun haluat..kunhan muistaa käyttää sitä laitetta, jolle Rifftracker on rekisteröity.
Ben_D
12.03.2006 20:56:31 (muokattu 12.03.2006 20:56:43)

Tupla
sihvoh
13.03.2006 09:22:49
Vielä selvennys Guitarportin toiminnasta. Se punainen Guitarport liitäntäyksikkö sisältää ne "käyttöoikeudet", jotka ole siihen hankkinut. Lisäksi käyttöoikeudet löytyvät online-palvelusta. Jos on käyttänyt Guitarport Online-palvelua, imuroinut kaikki taustat ja haluaa niitä käyttää myös myöhemmin vaikka on eronnut palvelusta on tehtävä seuraavaa:

- Ennen eroamista on varmistettava, että kaikki toimii OK
- Tehdään tietokoneen palomuuriin esto, jolla Guitarport ei pääse nettiin
- Säädetään Guitarport asetuksista oletukseksi offline-tila
- Erotaan palvelusta jollakin tekosyyllä
- Koska GP ei pääse nettiin ja päivittämään siihen GP liitäntäyksiikköön ja ohjelmistoon sopimustietoja, se soittaa edelleen niitä imuroituja taustoja

Jos laitteen siirtää toiseen koneeseen tämän jälkeen niin kaikki aiemmin tilatut toiminnot eivät välttämättä toimi. Tässäkin pitää hieman varautua ennakkoon ja käyttää laitetta ennen sopimuksen purkamista kaikissa niissä koneissa joissa sen haluaa toimivan.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)