Akiman 27.08.2003 18:28:43 | |
---|
Vahvistiahan nyt on yhtä montaa lajia kuin sukkiakin maailmassa. Joten säädöt, toiminnot, väännöt ja käännöt eroaa hieman toisistaan. Itselläni on Laney TF-300 vahvistin ja olisi taas vähän kysyttävää "viisaammiltani". Eli. Mistä saisi tietoa minkälaisiin säätöihin vahvistin tulee laittaa eri kappaleissa? Tasan samanlaista säröähän on melko mahdoton löytää, ellei ole sitten tasan samat kamat kuin alkuperäisissä kappaleissa, mutta mites sitten saisi edes saman suuntaisia? Korvakuulolla on aika mahdoton kuunnella näin aloittelijan asemassa. Metallicaa ym. kun koittaa huvikseen soitella, niin sen oikeankuuloisen särön löytäminen olisi aika mukavaa. Tuskin tällaisista ilmoitetaan missään tabulatuurikirjoissakaan. Silti nuo Gain, Enchance-säädöt + kaikki bassosta reverbiin olisi hyvä saada oikein. Mielyttävämmältähän se kuulostaisi kun saisi apinoida esikuviaan ja inspiroijiaan aidon kuuloisia. Sillä apinoitahan tässä kaikki ollaa..oltiin. Sonos Metallicos ~ http://sm.finnihgg.net ~ Uusia arvostelijoita/työntekijöitä kaivataan. Ottakaa yhteyttä. |
hjukke 27.08.2003 18:35:40 | |
---|
Periaattessa ihan asiallinen kysymys, mutta moisen vaatimuksen toteuttaminen jotenkin universaalisti nuottikirjoissa olisi mitenkään toimivasti äärimmäisen vaikeaa, johtuen vahvistimien ja kitaroiden eroista. Melkein kaikilla on allekirjoitus. Minulla ei. Ja olen siitä ylpeä! |
Cornflake 27.08.2003 21:29:20 | |
---|
Akiman: Mistä saisi tietoa minkälaisiin säätöihin vahvistin tulee laittaa eri kappaleissa? Tasan samanlaista säröähän on melko mahdoton löytää, ellei ole sitten tasan samat kamat kuin alkuperäisissä kappaleissa, mutta mites sitten saisi edes saman suuntaisia? Korvakuulolla on aika mahdoton kuunnella näin aloittelijan asemassa. Tuolla en vaivaisi liikaa päätäni. Etsisin mieluummin ne hyvät soundit (särö, puhdas ja soolo) niin hyväksi kuin tuosta vaffarista saa. Tuo Laney on hinta ja kokoluokassaan ihan OK peli, muttei taida ihan kaikkeen taipua. Ei varsinkaan ilman efektejä sun muita häristimiä. Eikä tarvikkaan. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
Härski 27.08.2003 22:48:35 | |
---|
No siis esim. heavyn soitossa keskitaajuutta pienemmälle ja basso isommalle, bluesissa keksitaajuutta enempi jne... |
Cornflake 27.08.2003 23:10:53 | |
---|
Härski: No siis esim. heavyn soitossa keskitaajuutta pienemmälle ja basso isommalle, bluesissa keksitaajuutta enempi jne... Aika rankka yleistys... Olen edelleenkin sitä mieltä että tuolla peleillä _ei_ saa erikseen ruuvattua joka koverille sopivaa. Jo kombon omat ominaisuudet ja soundi tulee vastaan. (Näissä ei siis sinänäsä ole mitään isompaa valittamista, ihan ok kombo) Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
LaXu 27.08.2003 23:49:22 | |
---|
Minä ainakin käytän lähes tasan samoja säätöjä oman vahvistimeni kanssa tyyliin kuin tyyliin. Keskialue jossain 5-6 paikkeilla kuten myös treble ja basso. Vahvistimessa on aktiivinen EQ-osasto joten ei ihan päde perinteisiin pelkästään taajuksia leikkaavilla passiivisäätimillä varustettuihin vahvistimiin.. Itse olen sitä mieltä, että parhaat hevisoundit löytyvät kun lykkää keskialuetta kehiin enemmän..tulee vain suriseva ja ohut soundi kun middlet pistää poies. Vähemmän gainia on myöskin yleensä tiukempi soundi. Peuhaan yleensä aika paljon kitaran volapotikan kanssa..vahvistimesta kaivan sen yhden hyvän soundin ja volapotikalla ja soittotatsilla siitä saa revittyä kaiken bluesista heviin. |
reijoteppo 27.08.2003 23:52:32 | |
---|
Peuhaan yleensä aika paljon kitaran volapotikan kanssa..vahvistimesta kaivan sen yhden hyvän soundin ja volapotikalla ja soittotatsilla siitä saa revittyä kaiken bluesista heviin. Aivan Näin. |
Härski 28.08.2003 09:55:30 | |
---|
Mulla on tällälailla. Bass 10 Mid 6 Treble 6 ja hyvin pyyhkii, saatana. |
Cornflake 28.08.2003 10:07:09 | |
---|
Härski: Mulla on tällälailla. Bass 10 Mid 6 Treble 6 ja hyvin pyyhkii, saatana. Äläpäs hermostu;-) Ei tuota ole kukaan kritisoinut. Makuasia. Nyt puhuttiin siitä, miten saa jollakin vaffarilla mahdollisimman identtiset soundit erilaisiin covereihin. Minä olen sitämieltä että jos on aloittelija keskittyy mieluummin sen parhaan soundin kaivamiseen siitä vehkeestä ja soittaa sillä. Tuo: Mulla on tällälailla. Bass 10 Mid 6 Treble 6 ja hyvin pyyhkii, saatana. on omalla kokemuksellani katsottuna ihan tapauskohtaista. On täysin vertailukelvotonta vertailla sitä missä numerossa bass on kun tilanteessa on niin monta eri muuttujaa (vahvistin, kaappi, paikka, musiikkityyli, soittaako yksin kotona / bändissä, studiossa jne jne). Ei pitäisi yleistää liikaa jos toinen kysyy tiettyyn juttuun neuvoa. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
booster 28.08.2003 10:59:20 | |
---|
Joo, kannattaa etsiä pari hyvää saundia ja pelata niillä. Mieluummin soittaa hyvällä säröllä joka ei vastaa alkuperäistä, kuin huonolla joka on sinnepäin. Niin ja omasta mielestäni myös heavyn soitossa on parasta korostaa vaan sitä keskialuetta, mutta tuo on, kuten sanottua, makuasia. Shoot me again, I ain't dead yet! |
Fortune 28.08.2003 11:02:37 | |
---|
Niin ja omasta mielestäni myös heavyn soitossa on parasta korostaa vaan sitä keskialuetta, mutta tuo on, kuten sanottua, makuasia. Niin, riippuuhan se toki siitäkin, haluaako yleissoundin kuulostavan puurolta vai ei. V-tyylin eq-asetuksilla on hienon kuuloista soittaa itse mutta annapa kun pitää soittaa bändin kera -> porridge it is.
|
Cornflake 28.08.2003 11:48:49 | |
---|
Fortune: V-tyylin eq-asetuksilla on hienon kuuloista soittaa itse mutta annapa kun pitää soittaa bändin kera -> porridge it is. Näin juuri. Liian monta muuttujaa jotta tässä voi alkaa heittelemään tarkempaa taulukkoa. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
RawknRawl 29.08.2003 14:21:59 | |
---|
Raa'asti yleistettynä voisi sanoa, että soundi, mikä yksinään kuullostaa tiukalta ja parhaalta ja just, ei välttämättä tule bändimixissä läpi lainkaan. Yleensä tämä korjaantuu vääntämällä kitaralle jostakin lisää middleä. Näin löytyvä sopivan soundi taas ei sitten yksinään todennäköisesti olekaan kovinkaan jees. Tahtoo sanoa, että jos haussa on soundi bändisoittoon, tulee sitä etsiä ja kuunneella mixissä. Tästä on varmasti puhuttu ennenkin maailman tappiin. Kuka tahansa voi hypätä järveen. |
Kun bändin kanssa tarttee soittaa niin se V ei todellakaan toimi, itse leikkaan yleensä bändinkanssa soitettaessa bassoja vähän vähemmälle, sinne 4-5 ja treble ja mid sinne 6-7 ja kitaran volapotikka + tonepotikat ovat ystäviämme älkäämme siis epäröikö käyttää niitä. yleensä vahvarin gainia ei kannata vääntää sinne yhteentoista rankemmissakin biiseissä riittää se 6-7 ja sitte vaan kitaran volume kovemmalle tilanteen mukaan, eli aluksi säädöt vaikka näin. Kitaran vola 5-6 vhavistin niin kovalle ku kuullostaa hyvältä, sitte eq asetukset kohdalleen, niin että saudi puskee muun bändi läpi. ja gainia sopivasti esim 5. sitte ku haluut enemmän gainia nii se kitara vaan kovemmalle ja päinvastoin Elämme enigmaattisia aikoja... |
Akiman 29.08.2003 18:34:33 | |
---|
Tuli tässä mieleen sellainenkin asia, että eipä taideta noihin tabulatuurikirjoihin pahemmin edes merkitä missä vireissä kappaleet tulisi soittaa. Nuo on sentään helpompi kuulostella, mutta harvinaisen suuri apu niidenkin merkitseminen aloittelijalle olisi. Sonos Metallicos ~ http://sm.finnishgg.net ~ Uusia arvostelijoita/työntekijöitä kaivataan. Ottakaa yhteyttä. |
Fortune 01.09.2003 23:10:59 | |
---|
Tuli tässä mieleen sellainenkin asia, että eipä taideta noihin tabulatuurikirjoihin pahemmin edes merkitä missä vireissä kappaleet tulisi soittaa. Nuo on sentään helpompi kuulostella, mutta harvinaisen suuri apu niidenkin merkitseminen aloittelijalle olisi. Lähes poikkeuksetta niissä kyllä lukee kitaran viritys jokaisen kappaleen alussa kitaroittain. Tinker-doodle. |