Jaren 11.03.2006 22:03:41 | |
---|
Eli taas menin tekaisemaan uuden topicin tästä setinvaihtamisesta, mutta se johtui lähinnä siitä että vanha topicci sisälsi melkoisesti itse asiaan liittymätöntä, ja siksi en kaivanut sitä enää esiin. Olen nyt sitten päässyt hieman pitemmälle kuin edellisessä keskustelussa. Olen käynyt tarkistamassa parinkin kaupungin musiikkiliikkeiden settitarjonnan ja tässä on mitä jäi käteen(tarjontaa tutkiessa myös hintaluokka nousi noin 200e 900:sta e:stä aina 1100:taan e:hen asti): DW PdP LX: Vaahtera setti, muut ominaisuudet lueteltu pdp:n sivuilla: http://www.pacificdrums.com/lx/lx.htm# Tama Superstar Custom: Koivu/Lehmus setti. Muita tietoja vaikka thomanilta: http://www.thomann.de/thoiw3_tama_s … 2caf_superstar_custom_prodinfo.html(vaikka thomanilla puhutaankin "lime wood":sta, siinä yleensä on juuri lehmus toisena puuna.) Sonor Force 3005: Vaahtera setti, muita tietoja taaskin thomanilta: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-178215.html Juu, elikkä näistä kolmesta mikä olisi tosiaan se paras? Sitten niitä perusteluja ihan kunnolla, on nimittäin melko vaikea päätös minulle. Eikä pistetä tätä sitten ihan off-topicci:ksi, eikös? |
south_of_heaven 11.03.2006 22:13:40 | |
---|
eikö näitä voisi pistää vertailu FAQiin? ilmoitti South_of_Heaven |
Jaa, no ehkä voisikin, pistämpä sinnekkin sitten. |
LaKu 11.03.2006 22:16:40 | |
---|
No miksei melkein uusi Pearlin iso SBX-shellsetti? Katso m.net:in tori. Enemmän vastinetta rahoille kuin nuo uudet setit mitä luettelit. |
moderndrummer88 11.03.2006 22:23:23 (muokattu 11.03.2006 22:24:24) | |
---|
No miksei melkein uusi Pearlin iso SBX-shellsetti? Katso m.net:in tori. Enemmän vastinetta rahoille kuin nuo uudet setit mitä luettelit. tämä kyllä varsin totta! E: tosin tohon sun kauppaamaan pakettiin ei tuu virpppaa eikä ständejä, eli niihin palaa semmoset 500€ lisäksi powertreblebassvolume |
Jaren 11.03.2006 22:26:12 (muokattu 11.03.2006 22:27:18) | |
---|
tämä kyllä varsin totta! E: tosin tohon sun kauppaamaan pakettiin ei tuu virpppaa eikä ständejä, eli niihin palaa semmoset 500€ lisäksi Juuri näin, ja nyt ei valitettavasti ole 500e ylimääräistä. |
moderndrummer88 11.03.2006 22:33:47 (muokattu 11.03.2006 22:34:22) | |
---|
Juuri näin, ja nyt ei valitettavasti ole 500e ylimääräistä. tuohon pdp:n settiin varmaan kyllä tulet myös vaihtamaan virpan, myöskään sonorin setin virppaa ei ole kehuttu. Tamasta en ole kuullut pahaa sanottavan ja setissä rautaosasto pro-tasoa, itse noista ehkä ottaisin jopa tamat juurikin raudan perusteella, pdp:eissä soundit kyllä muissa pöntöissä kohdillaan, mutta virvelin ja raudan heikkous alentaa pisteitä.. E: eikös tämmösten topikkien varalta perustettu juuri tuo settivertailua FAQ? kato sieltä powertreblebassvolume |
Jaren 11.03.2006 22:37:38 (muokattu 11.03.2006 22:57:08) | |
---|
No siellähän se on mutta sielläkun ei sanota asioita kovinkaan tarkkaan, ja monestikkin osa arvosteluista on arvostelijan omien kokemusten(lue ennakkoluulojen) värittämiä. Niin ja kyllä se virppa tulee luultavasti sitten joskus uusittua, mutta kun nyt on vähän tuo raha tilanne hieman tiukilla, kun on kaikki rahnut varattu tuota settiä varten. |
HeavyMachinery 11.03.2006 22:38:50 | |
---|
Olen nyt sitten päässyt hieman pitemmälle kuin edellisessä keskustelussa. Olen käynyt tarkistamassa parinkin kaupungin musiikkiliikkeiden settitarjonnan ja tässä on mitä jäi käteen(tarjontaa tutkiessa myös hintaluokka nousi noin 200e 900:sta e:stä aina 1100:taan e:hen asti): DW PdP LX: Vaahtera setti, muut ominaisuudet lueteltu pdp:n sivuilla: http://www.pacificdrums.com/lx/lx.htm# Sanoisin että osta toi PdP:n shellpackki ja siihen taman roadpro hardware paketti. On melkein saman hintainen kuin pdp:n paketti ständien kanssa. PDP:n ständit ei ole ihan parhaimmasta päästä.... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Jaren 11.03.2006 22:53:41 | |
---|
Sanoisin että osta toi PdP:n shellpackki ja siihen taman roadpro hardware paketti. On melkein saman hintainen kuin pdp:n paketti ständien kanssa. PDP:n ständit ei ole ihan parhaimmasta päästä.... Muuten ihan hyvä ehdotus mutta nuissa Shell pack:eissä ei tahdo tulla mukana tuota virppaa joka pitäisi tuohon samaan rahaan edes jonkinlainen saada. |
Legatus 11.03.2006 22:58:01 | |
---|
Muuten ihan hyvä ehdotus mutta nuissa Shell pack:eissä ei tahdo tulla mukana tuota virppaa joka pitäisi tuohon samaan rahaan edes jonkinlainen saada. Elä osta sitä sitten. Tamalla on todella hyvä hardware muttei kehnoa ole Sonorillakaan. Soundikysymys sitten on seuraava. Vaahtera on paljon parempi ääneltään kun nuo tamat. Itse kääntyisin Sonorin puoleen tuon vaahteran takia mutta hardwaren ja yleislaadun perusteella tamaan. Juoksee halvemman perässä. |
HeavyMachinery 11.03.2006 22:59:26 (muokattu 11.03.2006 23:01:08) | |
---|
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Jaren 11.03.2006 23:10:21 | |
---|
Niin, onkos se PdP:n hardware todella niin huonoa että se kaipaisisi vaihtoa tamaan? |
Jeltz 11.03.2006 23:20:42 | |
---|
Niin, onkos se PdP:n hardware todella niin huonoa että se kaipaisisi vaihtoa tamaan? No siis, ei se kai mitään sysipaskaa ole, mutta Tamaan verrattuna selkeästi heikompaa. |
Jaren 11.03.2006 23:27:44 | |
---|
No siis, ei se kai mitään sysipaskaa ole, mutta Tamaan verrattuna selkeästi heikompaa. Tjaa, rämähän valaisee hieman asiaa. |
HeavyMachinery 12.03.2006 00:28:10 | |
---|
No siis, ei se kai mitään sysipaskaa ole, mutta Tamaan verrattuna selkeästi heikompaa. Kyllä se aika kuraa on, halvin pearlikin on parempaa..... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Sergio 12.03.2006 01:26:04 | |
---|
Mikä toi Add-on juttu on? |
HeavyMachinery 12.03.2006 10:23:57 | |
---|
Mikä toi Add-on juttu on? lisä tomi = add-on drum Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Tindrum 12.03.2006 11:32:06 | |
---|
No tähän väliin sitten täysin subjektiivinen mielipide. Sellaistahan tässä kaivataan... ; ) Mulla oli toi Superstarin setti ja vaihdoin sen huonojen reunaviisteiden takia Sonor 3005 -settiin. En pettynyt yhtään. Saundi on rummuissa paljon parempi - siis vaan mun mielestä. Reunaviisteet kunnossa ja pintakäsittelykin ihan loistava (lue vähintään yhtä hyvä kuin Tamoissa). Ainoa asia on toi rautapuoli, mikä kyllä Supereissa on ylivertaista. Mutta kyllä Sonoreissakin on ihan kiitettävää. Vähän painavampaa vaan. Tamoissahan on valuvanteet - Sonoreissa 2,3 mm Powerhoopit. Se on sitten makuasia kummasta tykkää. Omat puolensa kummassakin. Tamojen varaosien ja yksittäisten rumpujen lisätilaus saattaa olla helpompaa, mutta Sonorin edustus myös suomalaisissa liikkeissä on kohentumassa. Ja saahan niitä aina T-kaupasta. Siis Sonor - ihan vaan mun mielestä. Ei tainnu paljon auttaa... m©
Olipa sitten niin tai näin, mutta näin on. |
HeavyMachinery 12.03.2006 11:41:09 | |
---|
No tähän väliin sitten täysin subjektiivinen mielipide. Sellaistahan tässä kaivataan... ; ) Mulla oli toi Superstarin setti ja vaihdoin sen huonojen reunaviisteiden takia Sonor 3005 -settiin. En pettynyt yhtään. Saundi on rummuissa paljon parempi - siis vaan mun mielestä. Reunaviisteet kunnossa ja pintakäsittelykin ihan loistava (lue vähintään yhtä hyvä kuin Tamoissa). Ainoa asia on toi rautapuoli, mikä kyllä Supereissa on ylivertaista. Mutta kyllä Sonoreissakin on ihan kiitettävää. Vähän painavampaa vaan. Tamoissahan on valuvanteet - Sonoreissa 2,3 mm Powerhoopit. Se on sitten makuasia kummasta tykkää. Omat puolensa kummassakin. Tamojen varaosien ja yksittäisten rumpujen lisätilaus saattaa olla helpompaa, mutta Sonorin edustus myös suomalaisissa liikkeissä on kohentumassa. Ja saahan niitä aina T-kaupasta. Siis Sonor - ihan vaan mun mielestä. Ei tainnu paljon auttaa... Uskoisin sonorin olevan kompromissi noista kahdesta muusta. Superstaroihin olen kovasti pettynyt.... "Piti olla kova rauta" kuten eräässä kotimaisessa elokuvassa tuumittiin...... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |