jounihynynen 10.03.2006 23:08:50 | |
---|
Voiko bassossa aivan ongelmitta käyttää kitaran säröä? En oo törmänny yhteenkää bassosäröön minkä soundeista olisin tykänny, mutta kaverin DigiTechin DeathMetal -kitarasäröä ku koitin bassolla niin lähti aiva saatanallisen hyvä soundi. Kannattaako ostaa kitarasärö jos niiden soundeista tykkää vai olisko suositella mitää hyvää bassosäröä missä soudi on munakas ja rouhee mutta ei liian epäselvä ja puuroinen? Digitechin Bass Driver kuulosti aika paskalta nettisivuilla olevan ääninäytteen perusteella. Liian epäselvä. |
pardy 10.03.2006 23:28:51 | |
---|
Elä mieti liikaa. Ostat just sen jos tykkäsit siitä. Alapäätähän noi kitarasäröt tuppaa syömään mutta koska ilmeisesti et kokenut sitä häiriöksi, niin totta hitossa sitten ostat sen jos se on kerran eka mikä miellyttää. "Oommä kyllä joskus miettiny basoja ku eukko on ottanu suihin." -Wasara |
nro5 11.03.2006 10:01:54 | |
---|
Juuri näin. Hommaat sen mikä parhaimmin toimii sulle. Toisaalta netin bassoefektiklipeille ei aina kannata kovin suurta painoarvoa laittaa. Parempi testata itse ja muodostaa mielipide sitä kautta. |
Samu S. 11.03.2006 10:02:57 | |
---|
Juuri näin. Hommaat sen mikä parhaimmin toimii sulle. Toisaalta netin bassoefektiklipeille ei aina kannata kovin suurta painoarvoa laittaa. Parempi testata itse ja muodostaa mielipide sitä kautta. Aivan, tasan ja juurikin näin. "Paitsi jos soittaa täysillä iiisooojaa nuotteja, niin sitten se on pelkkää voittoa koko ajan" - Johannes_t |
jounihynynen 11.03.2006 19:00:41 | |
---|
No joo, tuntui se tosiaan vähä alapäätä syövän. Suositelkaa hyviä bassosäröjä jos tietoa on. Olisko tämä DOD:n FX91 BASS OVERDRIVE ( http://www.topsound.fi/default_ie.asp) hyvä? Ainaki kehutaan tuola että ei syö alapäätä, mutta... |
J.Hollström 11.03.2006 19:17:54 | |
---|
Ainaki kehutaan tuola että ei syö alapäätä, mutta... Mä tykkään jos joku syö alapäätä. Mighty Shade
"Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä ammattiauttajaan, tuollainen agressiivinen mölli kuin sinä ajautuu, ellei jo ole, vaikeuksiin ja pahasti." -stenel |
jounihynynen 11.03.2006 19:22:44 | |
---|
Mä tykkään jos joku syö alapäätä. heh, hauskinta mitä oon vuosiin kuullu |
nro5 11.03.2006 20:04:10 | |
---|
No jos diggasit Digitechin Death metal -säröstä, niin epäilen onko DODin Bass od sun hakema juttu. Testaa ihmeessä jo mainittua Digitechin bass driveriä, sillä siitä saa irti aika julmettua säröä. Lisäksi voisin suositella Gallien-Kruegerin Diesel dawgia. Niin ja Electro-harmonixin Big Muff on aina varma valinta. |
Samu S. 11.03.2006 20:26:16 | |
---|
Mä olen rajallisen kokemukseni perusteella nostanut ylivoimaisesti parhaan mättösärön pallille Danelectro Fab Tonen. Hemmetin hyvä vehje, eikä maksa paljoa. |
bize 11.03.2006 20:40:35 (muokattu 11.03.2006 20:41:15) | |
---|
Kokeile Bossin heavy metal -polkimia, uusia ja vanhoja. Sieltä on ainakin mulle se totuus löytyny sikäli kun se omalla kohdalla säröistä voi löytyä. Riippuen basson höökistä löytyy pikkurätinästä tappoon asti säröpalettia. Luvallisesti out! |
nro5 11.03.2006 20:41:03 | |
---|
Mä olen rajallisen kokemukseni perusteella nostanut ylivoimaisesti parhaan mättösärön pallille Danelectro Fab Tonen. Hemmetin hyvä vehje, eikä maksa paljoa. Joo ja juu. Fab tone on melkein ilmainen ja sen särö on sellainen, että naama irtoaa päästä. Sit tuli vielä mieleen Tech 21 XXL basso versio ja Digitechin bad monkey. |
Samu S. 11.03.2006 21:15:51 | |
---|
Joo ja juu. Fab tone on melkein ilmainen ja sen särö on sellainen, että naama irtoaa päästä. Höhö, melko värikäs kuvaus. Ite tykkään ton Fab Tonen "soundista", siinä särösutussa on joku semmonen korvaa miellyttävä "tone". No, kandee testaa jos vastaan tulee. Ite en omastani ainakaan koskaan luovu. |
Kokeile Bossin heavy metal -polkimia, uusia ja vanhoja. Sieltä on ainakin mulle se totuus löytyny sikäli kun se omalla kohdalla säröistä voi löytyä. Riippuen basson höökistä löytyy pikkurätinästä tappoon asti säröpalettia. Mie en bassossa käytä yleensä mitään efektejä, mutta kokeilin tuota bossin metal zone mt-2 :sta ja kyllähän se ihan napakasti murisi. Toisin kuin moni muu mitä on joskus tullut kokeiltua. Kannattaa mennä kauppaan ja kysyä voisko testailla erilaisia speduja, jos on lähettyvillä mitään puljua mistä vois löytyä jotakin. "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia |
jounihynynen 11.03.2006 21:33:08 | |
---|
Ite tykkään ton Fab Tonen "soundista", siinä särösutussa on joku semmonen korvaa miellyttävä "tone" Mä taas en pahemmin välitä tälläsestä "särösutusta", vaan haluaisin sellasen miehekkään ja munakkaan ja rouheen soundin mutta ei mitää puuroutuvaa kuravelliä. Mun ainoo kokemus tosta Big Muffista on Mokoma DVD:ltä, jossa Santtu kuvaa sen soundia "sanoinkuvaamattoman epäselväksi eli täydelliseksi" Mulla on vähä erilainen käsitys täydellisyydestä. Oli meinaan niin armotonta kuraa se Big Muffin soundi siinä DVD:llä. |
Kemppilä 11.03.2006 21:37:36 | |
---|
perkule vie kun meni mun big muffista potikoitten jalat poikki, kun oli päässy kolhiintumaan jossakin. Täytys uudet hankkia ja kolvailla. Ei oo päässy koittaman basson kanssa sitä :( "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia |
Kemppilä 11.03.2006 21:41:12 (muokattu 11.03.2006 21:41:38) | |
---|
tuplasti viestejä röytämällä "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia |
ahdistuska 11.03.2006 22:14:55 | |
---|
Ite mie en tykännyt Big muffista, saundi meni tosiaankin epäselväksi, eikä saanut mitään selvää, oli sellainen tukkoinen sirinä. Mistä se menee? |
Tatuo 11.03.2006 23:26:55 | |
---|
ite käytän kitarasäröä mut se on aikalailla huono särö :P miellyttävä ku laitta vähän säröä ei liikaa don't worry i wont hurt you |
TommiW. 12.03.2006 14:53:06 | |
---|
Modattu Big Muff vois olla aika kova sana. |
Dropped C 12.03.2006 14:56:04 | |
---|
SD-1:llä ja Big Muffilla on tullut soiteltua. Kumpikin kuulostaa kyllä ihan kivalta, mutta varsinkin SD-1 popsii kyllä reilusti noita matalempia taajuuksia. Tätä pitää sitten korjata vahvistimesta. |