Aihe: Punk; menneen talven lumia?
1 2 3
Anarkiapurilainen
27.06.2003 11:11:10

Selvitän hieman käsitystäni esilletuomastasi ikä/laatu jutusta ... mielestäni kappaleen (ei musiikin yleensä) laatu on hyvinkin verrannollinen teoksen kestävyyteen ja henkilökohtaisen (ei yleisen) mielenkiinnonsäilymittämiskykyyn erilaisten muotivirtausten vaihtuessa.

Totta, tuon vuoksi on erittäin kyseenalaista kun esim. näissä
"kaikkien aikojen paras biisi"-äänestyksissä on aina kärjen tuntumassa joku sen vuoden hittibiisi. Vaaditaan useita vuosia, sanotaan nyt vaikka vähintään 5, että biisin kestävyys ja "ajattomuus" tulee esille. Toisaalta, ainakin minun musiikkimakuni, fiilikseni ja elämäntilanteeni vaihtelevat tuolla aikavälillä niin paljon, ettei mikään biisi pysty varmaan säilyttämään jatkuvaa mielenkiintoa viiden vuoden ajan putkeen..

Sitä en vain ymmärrä, mitä väliä on sillä, onko biisi 10, 20 vai 30 vuotta vanha.

Väitätkö tosissaan kappaletta arvostellessasi et toimi itse noin? Kukaan ei kuitenkaan väitä, että tuo on ainoa oikea tapa arvostella musiikkia, mutta kyllä se tuo hieman lisää väriä siihenkin hommaan.

Totta kai osittain otan nuokin asiat huomioon, mutta minulle moni vanha levy on uusi ja ennenkuulumaton, ja toiseelta kuuntelen niin paljon muotivirtausten ulkopuolista musiikkia, ettei sitä kuunnellessa oikeastaan tarvitse pohtia, "kuulostaako tämä hyvältä sittenkin, kun media ei enää hehkuta levyä ja radio soita sen hittibiisiä jatkuvalla syötöllä?".
"Free your mind and your ass will follow"
snaga
27.06.2003 12:14:25

Niin ajattelin tässä että mahtaakohan kukaan kuunnella enään punk/punkrock musaa nykyisin, esim. Offspring, Green day, Bad religion..

Et ole yksin: http://www.theonion.com/onion3919/90s_punk.html
Floyd code: v1.2a s+r>d TW 1/0/r tG 0? 0 Meddle 2 1 19.3%
Anarkiapurilainen
28.06.2003 03:11:32

Et ole yksin: http://www.theonion.com/onion3919/90s_punk.html

Hardy fuckin' har har. Eli suomeksi: hoho.

*K*
"Free your mind and your ass will follow"
emmenthal
28.06.2003 22:16:14 (muokattu 28.06.2003 22:18:46)
jaahas, jaahas, täällä keskustellaan punkista, vai? Luin tuossa pikaisesti nämä kirjoitukset läpi ja täytyy sanoa, että kun punkista kerran puhutaan, niin miksei kukaan ole maininnut sanaakaan the Clashistä? Tai siis, kuten sanoin, luin nämä jutut ihan vain pikaisesti läpi, joten en nyt voi varmaksi sanoa. Mutta siis, kyllä minä kuuntelen punkkia, ja varsinkin tuota "aitoa" englantilaista, vanhaa, poliittista punkkia. En ole oikein innostunut mistään näistä uusista punkkareista, niinkun, nu-metallista tai power-punkista tai vaikka skeittari-punkista... Ja sanon vaan että helvetti soikoon kun se Avril Lavigne niin yrittää.. Mikä vitun punkkari se luulee olevansa kun ei tiedä kuka Sid Vicious on? Ja helvetti, punkhan on vastaan kaikkia näitä markkinointi-pellejä... etc.

No anyway, minä aina vähän innostun tästä aiheesta kun keskustelun makuun pääsen.. Siis lyhyesti, minä kuuntelen vielä punkkia. The Clash on mielestäni maailman paras bändi, sen jälkeen tulee Manic Street Preachers (n. 10 vuotta sitten, heh) Tämähän on siis vain minun mielipiteeni...
Bonham
28.06.2003 22:18:14
Selaa noihin vanhempiin kirjoituksiin tällä palstalla. Siellä veivattiin aihetta The Clash,
Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
emmenthal
28.06.2003 22:24:35
jaa juu, puhuinkin nimenomaan tästä topicista... kun kerran niin punk-topic onkin..
Blenderhead
30.06.2003 15:21:54 (muokattu 30.06.2003 15:29:19)

jaahas, jaahas, täällä keskustellaan punkista, vai? Luin tuossa pikaisesti nämä kirjoitukset läpi ja täytyy sanoa, että kun punkista kerran puhutaan, niin miksei kukaan ole maininnut sanaakaan the Clashistä? Tai siis, kuten sanoin, luin nämä jutut ihan vain pikaisesti läpi, joten en nyt voi varmaksi sanoa. Mutta siis, kyllä minä kuuntelen punkkia, ja varsinkin tuota "aitoa" englantilaista, vanhaa, poliittista punkkia. En ole oikein innostunut mistään näistä uusista punkkareista, niinkun, nu-metallista tai power-punkista tai vaikka skeittari-punkista... Ja sanon vaan että helvetti soikoon kun se Avril Lavigne niin yrittää.. Mikä vitun punkkari se luulee olevansa kun ei tiedä kuka Sid Vicious on? Ja helvetti, punkhan on vastaan kaikkia näitä markkinointi-pellejä... etc.

No anyway, minä aina vähän innostun tästä aiheesta kun keskustelun makuun pääsen.. Siis lyhyesti, minä kuuntelen vielä punkkia. The Clash on mielestäni maailman paras bändi, sen jälkeen tulee Manic Street Preachers (n. 10 vuotta sitten, heh) Tämähän on siis vain minun mielipiteeni...

Niin siis löytyyhän tuota poliittista punkia paljon jenkkilästäkin. Ja tuo Avril aihe on tosiaan aika monesti jo käyty läpi, mutta sen kaupallisuudesta en jaksa jauhaa sen enenpää kuin Sex Pistolsien teennäisyydestä ja epäaitoudesta. Kuitenkin, Clash on loistava. En osaa heti yhdistää Nu-metalia punkkiin. Punk-rock (skede-punk---typerä nimitys) on kurkoa tietyissä määrin, riippu miten se määritellään. Tosin en pidä näistä uusiopunk pändeistä joille pitäisi mielestäni kyllä uusi genre-nimike kehittää. Itse en niitä pidä edes punkina. HC-punk jaksaa innostaa aina vaan.

Ei tässä nyt enää mitään järkevää taaskaan keksi joten suuren suuri junan kokoinen Moi!

Paitsi, että olisi saanut tuo punkmuoti jäädä tulematta. "olen punk-Ai mikä Sid?"

Edit: No tulihan se kaikki näkyviin. HTML on perseestä, kun jonkun väärän merkin tunkee väliin niin ei näy sitten lopputeksti. Perhana.
Punk is the personal expression of uniqueness that comes from the experiences of growing up in touch with our human ability to reason and ask questions." -Greg Graffin
chico_miguel
30.06.2003 18:47:57
Tosin en pidä näistä uusiopunk pändeistä joille pitäisi mielestäni kyllä uusi genre-nimike kehittää. Itse en niitä pidä edes punkina.

Meinaat varmaan näitä Blink 182 ja Sum 41-bändejä vai Avrilia? Vanha Blink oli muuten joskus ihan jees. Uusiopunk ei taida olla hyvä sana noille, kun se punk-sana ei sais olla missään tekemisissä bändin kanssa. :) Penskat yhdistää nykyään Avrilinkin punkkiin liian hyvin. :P
"Eres tú cabron hijo de puta"
snaga
30.06.2003 20:31:11

Uusiopunk ei taida olla hyvä sana noille, kun se punk-sana ei sais olla missään tekemisissä bändin kanssa. :) Penskat yhdistää nykyään Avrilinkin punkkiin liian hyvin. :P

Säröpop?
Floyd code: v1.2a s+r>d TW 1/0/r tG 0? 0 Meddle 2 1 19.3%
chico_miguel
30.06.2003 22:17:07
Säröpop?

Ei huonompi käsite. :) Purkkarock on kanssa yksi...
"Eres tú cabron hijo de puta"
Viktor Pelevin
01.07.2003 02:36:24 (muokattu 01.07.2003 02:37:19)
Aikoinaan joskus vuonna kivi ja nuija luki tuolla Koivukylän aseman seinässä-Punk´s not dead!No olihan joku irvileuka saanut idean ja spreijannut siihen alle että-But they smells funny...
offtopic-->
sorivaanpakkorientääpätemään
niin toi vastaushan on selvä anekdootti frank zappan livelevyn roxy'n'elsewhere hysteeriseen lopetusbiisiin jazztango (tai jotain), jonka aikana hra zappa mm. tokasee jotta "jazz is not dead, it just smells funny". se niistä ideoista.hähä.
"Free your mind and your ass will follow" -G.C.-
Jeesus Nieminen
01.07.2003 11:17:39
No Shame, Manifesto Jukebox ja Wasted ovat loistavia suomalaisia tänä päivänä toimivia punk-bändejä. Ja Endstand myös, vaikka ei ihan meikäläisen musaa olekaan.

Noista ulkomaan ihmeistä ei pidä unohtaa Supersuckersia...
"Youth is wasted on the young"- George Bernard Shaw
Emylia
01.07.2003 22:29:14
Vastahan se tekee tietään takaisin - tai ehkä puhun omasta maailmastani.. Eli henkilökohtaisella tai universaalilla tasolla punk tekee comebackin.
Blenderhead
03.07.2003 15:02:06

Vastahan se tekee tietään takaisin - tai ehkä puhun omasta maailmastani.. Eli henkilökohtaisella tai universaalilla tasolla punk tekee comebackin.

Se teki sen jo. Ainakin muotimaailman mielstä. Se on surullista. Mutta kuitenkin, punk on tulee olemaan aina olemassa. Ainakin jollain tasolla. Mutta tuskin se saa enää koskaan samanlaista kapinoinnin luonnetta, kuin 70-80 luvulla. Tai 80 luvun puolivälissä ennemminkin. Vituttaa.

Tähän on hyvä päättää: Muotimaailma on perseestä.
Punk is the personal expression of uniqueness that comes from the experiences of growing up in touch with our human ability to reason and ask questions." -Greg Graffin
Timesby
31.08.2003 11:25:13

en oo jaksanu lukea tätä koko ketjuu, joten tulee tyhmä kysymys. voisitteko kertoa joitain punk bändejä joihin kannattaa tutustua, sekä vanhempia että uudempia. en ole oikein perehtynyt tähän musiikkityyliin, nii nyt vois olla korkea aika.
Mahtava on suuruudenhulluuden voima.
Jani The Rock
31.08.2003 12:23:39

en oo jaksanu lukea tätä koko ketjuu, joten tulee tyhmä kysymys. voisitteko kertoa joitain punk bändejä joihin kannattaa tutustua, sekä vanhempia että uudempia. en ole oikein perehtynyt tähän musiikkityyliin, nii nyt vois olla korkea aika.

Olettaen että et tarkoita mitään poppia, niin pistetään vaikka Exploited, GBH, Dead Kennedys, X, Fear ja Black Flag noitten "pakollisten" Sex Pistolsin ja Ramonesin lisäksi. Suomalaisista vaikka Rattus ja Riistetyt. Nämä on kyllä vähän vanhempaa kamaa, uudemmista paremmin tietävät pistäkööt niistä sitten.
I was born in Texas and Oklahoma too...
leather rebel
31.08.2003 13:57:06
Eikös tuo ole vähän niinku toisin päin. Että Nu-metal on aikansa punkia.

Paitsi että (joillain) punkbändeillä oli jopa jotain sanottavaa.
naku
31.08.2003 14:05:39
juupajuu. tosiaankin älkäämme unohtako bändiä nimeltä The Clash. "...and I´ll keep listening to the great Joe Strummer(r.i.p.) cause through music we can live forever."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)