Aihe: Tokai goldstar sound kunnostus.
1
Speed of light
11.03.2006 17:10:07 (muokattu 11.03.2006 18:14:39)
Eli mulla on tommonen Tokai Gold Star Sound stratocaster mallinen kitara, jonka meinaan pistää kuntoon. Ajattelin itse sen maalata (ammattitaito löytyy!) ja meinasin, että onko kitaroihin olemassa jonkinlaisia väri koodeja olemassa, että sais jonkun alkuperäisen värin siihen? Vähän niinkuin autossa :) Voi olla aika tyhmä kysymys, mutta so Fucking what! :)
Sen jälkeen ajattelin viedä sen ammattimiehelle ja laitattaa uudet nauhat, tallan, virityskoneiston, pleksin ja esim: Fender Hot Noisless Set mikit+muut vermeet....
Ja kaikki osat tulis olemaan parhaimmasta päästä laatua. Eli toinen kysymys kuuluukin, että kannattaako toi rahallisesti, vai ostaa suoraan uus Fender/Tokai strato? Saako samalla rahalla mitä tohon kunnostukseen menis sit laitettua vastaavaa?
sinCCos
11.03.2006 17:49:29
Kyllähän niitä värikoodeja on mun tietääkseni. Joissain kitaranvalmistajien sivuillakin olen nähnyt noita värikoodeja.
Dr. Muff
11.03.2006 19:00:45 (muokattu 11.03.2006 19:01:31)
Minkä ikäinen Goldstarsound? Mikä malli? Miksi se pitää maalata? Jos se on niitä hyviä 80-luvun alun pelejä niin ehdottomasti kannattaa laittaa soittokuntoon jos on muuten hyvä peli. Maalaamaan en itse lähtisi ja virittimet jne tapauskohtaisesti. Omassani oli ainakin todella timmit virittimet vielä yli 20vuoden jälkeen. Tallakin oli hyvä täyskokoisella teräsblokilla.
Let my love open the door.
Speed of light
11.03.2006 20:59:19 (muokattu 11.03.2006 21:06:11)
Minkä ikäinen Goldstarsound? Mikä malli? Miksi se pitää maalata? Jos se on niitä hyviä 80-luvun alun pelejä niin ehdottomasti kannattaa laittaa soittokuntoon jos on muuten hyvä peli. Maalaamaan en itse lähtisi ja virittimet jne tapauskohtaisesti. Omassani oli ainakin todella timmit virittimet vielä yli 20vuoden jälkeen. Tallakin oli hyvä täyskokoisella teräsblokilla.

Joo, kiittoksia vastauksista. Siis enempää en tiedä, kun strato mallinen Tokai Gold Star sound, Oldies but goldies lappu tossa ja laatassa numero 229467.
Ja maalaan sen takia, kun on niin kauheita naarmuja/jälkiä maalipinnassa.
Itte ammatikseni maalien kannssa läträilen joka päivä, et tuskin se ongelma on.
Ajattelin vaan et olishan se hyvä varmaan olla sit joku ihan normi väri mitä näissä on.
NoCo
11.03.2006 21:08:07
Jos pitää väkisin maalata niin sunburstiksi. Naarmut stratossa kaunistaa vain.
N.C.
Paby
11.03.2006 21:50:24 (muokattu 11.03.2006 21:51:29)
Terve. Meikän Tokai Goldstar sound on varmaan samaa sarjaa, 80-luvulta (-84) ja sarjanumerokin on läheltä: 229526. Onkos tuos sun kepissä kans vaahterakaula? Entäs väri, omani on musta. Kolhuja löytyy ja metalliosissa on kivasti ruostetta ja ajan patinaa. Mahtava vekotin kuitenkin. Mikkejä oon vaihtanut mutta virittimet ja tremolo pysyy. Virittimissä lukee deluxe ja tallapaloissa final prospect. Laatua tuntuvat olevan.

Niin asiaan. Fenderin 50-luvun mallien värit on otettu suoraan autovalmistajien silloisista väristöistä (vai mitälie). Mm semmoiset värit kuin daphne blue, fiesta red, shoreline gold ja foam green. Fenderin sivuilla on yksinkertainen värikartta, mutta siinä ei sen ihmeellisempiä koodeja ole.
http://www.fender.com/resources/colors/

Tokai registryn foorumeilla on väreistä jonkin verran juttua mutta välillä on yhtä tuskaa löytää kunnon tietoa...
http://www.tokaiforum.com/viewforum.php?f=11
Christ, what would rock and roll be without feedback?
Speed of light
11.03.2006 22:10:36
Terve. Meikän Tokai Goldstar sound on varmaan samaa sarjaa, 80-luvulta (-84) ja sarjanumerokin on läheltä: 229526. Onkos tuos sun kepissä kans vaahterakaula? Entäs väri, omani on musta. Kolhuja löytyy ja metalliosissa on kivasti ruostetta ja ajan patinaa. Mahtava vekotin kuitenkin. Mikkejä oon vaihtanut mutta virittimet ja tremolo pysyy. Virittimissä lukee deluxe ja tallapaloissa final prospect. Laatua tuntuvat olevan.

Niin asiaan. Fenderin 50-luvun mallien värit on otettu suoraan autovalmistajien silloisista väristöistä (vai mitälie). Mm semmoiset värit kuin daphne blue, fiesta red, shoreline gold ja foam green. Fenderin sivuilla on yksinkertainen värikartta, mutta siinä ei sen ihmeellisempiä koodeja ole.
http://www.fender.com/resources/colors/

Tokai registryn foorumeilla on väreistä jonkin verran juttua mutta välillä on yhtä tuskaa löytää kunnon tietoa...
http://www.tokaiforum.com/viewforum.php?f=11

Moi. Jep, vaahterakaula on ja ruusupuuotelauta. Väri on sunburst. Ittellä ei kyllä ole mitään hajua onko toi 80 vai 90 luvulta! Mistä sen muuten tietää? :) Mulla ei lue mitään noissa koneistoissa/tallassa. Eli tuskin mitkään kovin kummoset on...

Joo, ja kiitti tiedosta ja tosta värikartasta. Varmaan jos maalais mustaksi, niin pääsis helpoimmalla. Ei tarviis mitään karttoja sen enempää katella.
Paby
11.03.2006 22:23:17 (muokattu 11.03.2006 22:34:43)
Tietoa mallista saapi tästä: http://www.tokairegistry.com/tokai-info/tokai-fender.html
Päättelin oman mallin noista lavassa olevista dekaaleista ja myös virittimien ja tallan merkinnöistä. Myös tokai forumin kahlaaminen auttoi. :D

Tokailla on samasta mallista monta eri hintaluokkaa. Esim. ST40 oli Euroopan markkinoille tarkoitettu budjettimalli, jossa virittimissä ei ole merkintöjä ja mikkien pohja on harmaata muovia. Niissä on myös jokin leima, esim E=VS-1 Dimarzio, V=Vintage ja U=Hot. Omassa oli mustat mikkien pohjat ja hönkää lähtee turhanki paljon. Jotku hotrod mikit vissiin. 8) Rokkiin sopii ku nappi silmään.

Ja sit siitä kitaran kulumisesta, polylakatun mekaaninen kuluminen ja naarmut näyttää pahalta. Polylakka lohkeilee ja naarmuttuu ikävän valkoisilla naarmuilla. Kunnon nitrolakkaus kuluu nätisti ja väri kellastuu ajan myötä. Poly ei paljon kellastu mutta kestää sen sijaan iskuja ja kulutusta.

Edit. Mikkien merkit sekaisin, lukihäiriö.
Speed of light
11.03.2006 22:45:11
Tietoa mallista saapi tästä: http://www.tokairegistry.com/tokai-info/tokai-fender.html
Päättelin oman mallin noista lavassa olevista dekaaleista ja myös virittimien ja tallan merkinnöistä. Myös tokai forumin kahlaaminen auttoi. :D

Tokailla on samasta mallista monta eri hintaluokkaa. Esim. ST40 oli Euroopan markkinoille tarkoitettu budjettimalli, jossa virittimissä ei ole merkintöjä ja mikkien pohja on harmaata muovia. Niissä on myös jokin leima, esim E=VS-1 Dimarzio, V=Vintage ja U=Hot. Omassa oli mustat mikkien pohjat ja hönkää lähtee turhanki paljon. Jotku hotrod mikit vissiin. 8) Rokkiin sopii ku nappi silmään.

Ja sit siitä kitaran kulumisesta, polylakatun mekaaninen kuluminen ja naarmut näyttää pahalta. Polylakka lohkeilee ja naarmuttuu ikävän valkoisilla naarmuilla. Kunnon nitrolakkaus kuluu nätisti ja väri kellastuu ajan myötä. Poly ei paljon kellastu mutta kestää sen sijaan iskuja ja kulutusta.

Edit. Mikkien merkit sekaisin, lukihäiriö.

Ok. Ei kyl identtistä kuvaa tosta löytyny. Mut kyl se tais st-40 olla, koska aikoinaan kun ton tutulta ostin, niin se sano muistaakseni, et se on sit st40 tai st50 :) Mikkien pohjat on kyl tossa mustat, mut ei niissä mitään lue. Mut uudet mä siihen isken kumminkin kiinni, koska ei noi aianakaan mun mielestä hyvältä kuulosta. Nyt pitäs vaan päättää, et mitkä siihen laitan :P

Ja sit ton kulumisjutun perusteella siinä on nitrolakkaus.
Paby
11.03.2006 22:57:33 (muokattu 12.03.2006 00:41:22)
Ok. Ei kyl identtistä kuvaa tosta löytyny. Mut kyl se tais st-40 olla, koska aikoinaan kun ton tutulta ostin, niin se sano muistaakseni, et se on sit st40 tai st50 :) Mikkien pohjat on kyl tossa mustat, mut ei niissä mitään lue. Mut uudet mä siihen isken kumminkin kiinni, koska ei noi aianakaan mun mielestä hyvältä kuulosta. Nyt pitäs vaan päättää, et mitkä siihen laitan :P

Ja sit ton kulumisjutun perusteella siinä on nitrolakkaus.

Jees, sit mulla on kyl samaa mallia. Noitten mikkien perusteella. Mutta ihmetyttää omasta nuo virittimet ja talla, ovat kalliimmasta mallista. Tosiaan monenlaista mallia.

Ja noi mikit on kyl aika onnettomat, tykkään lähinnä keskimikkinä käyttää, kun sitä ei paljon tule käytettyä.:) Alkuperäistä tallamikkiä ei kestänyt käyttää yhtään ja siihen vaihdoin tilalle Seymour Duncanin JB juniorin. Hyvä hevimikki, mutta omaan käyttöön liiankin hevi. Tai oikeastaan sen kirkas yläpää oli liikaa. Lil'59 samalta lafkalta olis varmaan jees. Tosin sille ei ole tarvetta kun humpparikitara on tulossa... 8)

Ei muuten mennyt ihan heittämällä se mikki paikalleen, tokain pleksissä oleva reikä oli leveys suunnassa puoli milliä liian kapea. Dimarzion blue velvet on hyvä kaulamikkinä ja keskelle kelpaa mulle tosiaan mikä vaan. :D
Aki
12.03.2006 23:22:19

Jos maalaat elämää nähneen nitrolakatun sunburstin mustaksi, saat kyllä monet itkemään verta.

Vastauksena kysymykseen kannattaako rahallisesti, ei tietenkään! Jokainen euro jonka kitaraasi satsaat on hukkaan heitetty, kitaran rahallinen arvo ei nouse. Jos satsaukset palvelee sua ja nostaa soittimen käyttöarvoa sulle, go ahead. Itselläni on '81 Ibanez Blazer strato, jonka metallinpunainen maalipinta on kulunu ja kolhiintunu tosi pahasti, ja keskellä on yksi mojova ruuvinreikä. Kaula on isoja kolhuja täynä. En antaisi maalata tuota vaikka mulle maksettaisiin. Se on autoissa ihan toinen asia, mun '89 sierran saa maalata, ja voin siitä maksaakin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)