Aihe: Tokai Les Paulit vs. Epiphone Les Paulit
1 2 3
Jimi?
10.03.2006 11:37:19

Tokai... On vähän hintavampia mutta lähempänä ovat Gibsonia kun nuo Epiphonet... Jos sillä on väliä.
Juzzu
10.03.2006 11:39:23
Tokai... On vähän hintavampia mutta lähempänä ovat Gibsonia kun nuo Epiphonet... Jos sillä on väliä.

Korean tokait voi olla itse asiassa kauempanakin, riippuen mitä nyt epiphonen tehtailla on kulloinkin kitaraan pistetty.
So just shut your face and take a seat Because after all, you're just talking meat...and music? Well, it's just entertainment folks.
Jimi?
10.03.2006 12:50:28

No voi olla. mutta saattaisi olla paras että pitäisit vielä itselläsi vanhaa kitaraa ja säästäisit ja menisit kauppaan, testaisit kaikki lespaulit läpi.. ja mikä sopii parhaiten käteesi ja missä on parhaat soundit niin otat sen?
Woland
10.03.2006 12:57:36
Kävimpä eilen Oulussa ollessani testailemassa soittimessa ja tarvikkeessa sekä kullaksella. Tuli tesmattua sekä Tokai että Epiphone, suunnilleen samaa hintaluokkaa, noin 500 euroa. Kumpainenkin tuntu minusta melko samoilta mutta ite ottaisin kyllä Tokain kun siinä on hienommat virittimet, lapa ja maalit. Se oli semmonen keltanen. Hmm... Eipä mulla muuta. jou
:)
kari10
10.03.2006 13:01:14
Torilla näyttää olevan tälläinen "TOKAI ALC-53 CUSTOM" 400€.
jami87
10.03.2006 13:02:30
Torilla näyttää olevan tälläinen "TOKAI ALC-53 CUSTOM" 400€.

Agathis-bodylla ja vaahterakaulalla. Ei kovin perinteinen Les Paul.
Mageeta. B)
Hannu H.
10.03.2006 13:08:26

Mulla on henkilökohtaisesti erittäin negatiivisia kokemuksia Epiphonen mikeistä. Lähinnä kiertoherkkyydestä ja mikrofonisuudesta.

Voi herranen aika.. mikrofoninen mikki?! Sehän on ihan pilalla!

Itse asiaan sanon, notta testaile ja osta se mikä sopii parhaiten käteen ja korvaan. Tuossa hintaluokassa ei vielä "oikeata" les paulia (oikeat puut etc.) ainakaan uutena saa, joten valitse paras korvike omiin tarpeisiisi..
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
jomppu
10.03.2006 14:19:32
No onkos nuo Tokain LS ja LC mallit sitten lähempänä "oikeaa" Les Paulia? Les Paul on mallina ainoa kitara mikä herättää minussa voimakasta omistamisen halua.
Ziggy Bubba
10.03.2006 17:02:57

No onkos nuo Tokain LS ja LC mallit sitten lähempänä "oikeaa" Les Paulia? Les Paul on mallina ainoa kitara mikä herättää minussa voimakasta omistamisen halua.

No onhan ne. Niissä on mun ymmärtääkseni mahonkia runko ja kaula. Mikit taitavat olla heikoin lenkki, siis Gibsoniin verrattuna.

Kannattaa myös vilkuilla jos tulee käytettyjä Gibsonin Studioita vastaan. Ovat nimittäin aika pitkälti kuin Standard-mallit, mutta ilman reunalistoja. Ainakin oma yksilöni voittaa sustainissa ja soundissa testaamani Tokait, vaikka hyviä olivatkin.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
LaXu
10.03.2006 20:50:13
No onhan ne. Niissä on mun ymmärtääkseni mahonkia runko ja kaula. Mikit taitavat olla heikoin lenkki, siis Gibsoniin verrattuna.

Jeps. Minä suosittelisin, että hommaat eBayn japanilaisten myyjien kautta ESP/Edwardsin. Laadultaan mielestäni Tokaita tarkempaa työtä ja mikitkin on Seymour Duncanin kamaa. Japanilaisista keskihintaisista Les Pauleista mielestäni ehdottomasti paras hinta-laatusuhde. Noin 800-900€:lla pitäisi irrota. Tässä pari esimerkkiä:

http://cgi.ebay.com/Edwards-ESP-Les … p-Nitro-Top-NEW_W0QQitemZ7396298024

http://cgi.ebay.com/Edwards-ESP-LES … -Sykes-style-EB_W0QQitemZ7397320035

Kannattaa myös vilkuilla jos tulee käytettyjä Gibsonin Studioita vastaan. Ovat nimittäin aika pitkälti kuin Standard-mallit, mutta ilman reunalistoja. Ainakin oma yksilöni voittaa sustainissa ja soundissa testaamani Tokait, vaikka hyviä olivatkin.

Mua häiritsee ainakin se reunalistojen puute LP Studioissa. Vähän sama juttu kun meikäläisen silmään ei reunalistattomat teletkään oikein näytä nätiltä...
Ziggy Bubba
10.03.2006 21:10:45

Mua häiritsee ainakin se reunalistojen puute LP Studioissa. Vähän sama juttu kun meikäläisen silmään ei reunalistattomat teletkään oikein näytä nätiltä...

Onhan tuo vähän karu, mutta kunhan silmä on tuohon tottunut niin kyllä siinä simppelissä ulkonäössä on myös viehätyksensä. Eteenkin nuo valkoiset ja bursti malliset Studiot on varsin hienoja.. Jotenkin se Standardin bursti taas näyttää tosi tavanomaiselta ja tylsältä, ihan sama Straton kanssa. Kai ne on niin yleisiä sitten. Tai sitten mulla heittää korvien välissä :)

Tuo hintaero Studio ja Standardien välillä on kyllä aina ihmetyttänyt. 1000€ reunalistoista ja hiukan paksummasta vaahterakannesta. Kummallista. Mahtavatkohan olla samoista puista..
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
fox
10.03.2006 23:00:02

Tuo hintaero Studio ja Standardien välillä on kyllä aina ihmetyttänyt. 1000€ reunalistoista ja hiukan paksummasta vaahterakannesta. Kummallista. Mahtavatkohan olla samoista puista..

Ottamatta kantaa mitenkään hinnoittelupolitiikkaan, ajatellaanpas, että siinä reunalistan asennuksessa/viimeistelyssä on pikkusen työtä kyllä.. Suosittelen kokeilemaan, jos joku ajattelee, että "piis of kakku, jyrsimellä (sekin joku CAD/CAM) vaan surruuttaa.."
Ihan vaan, jos tuon mainitun tehtaan toimintatapoja funtsii.. keskimääräinen miestyöaika/LP-kitara on 8 - 10 tuntia.. Oletettavasti tuohon reunalistojen asennukseen ja viimeistelyyn menee tehtaallakin jonkin verran aikaa, josta koitunut rahallinen hyöty sitten siirretään ehkä vähän runsaampana tuohon Studio-mallistoon, jotta saadaan myyntivolyymia. Kyllä ne varmaan muuten samasta varastosta tulee ne puut..

Japanialaisten kitaroitten osalta meillä on LaXun kanssa ollu "työnjako" pitkään.. ;)
Minä heitän kehiin taas japsi Orvillet ja tietyin osin myös Grecot.. Se seikka että T-merkki on Suomessa nostettu johtavaksi kopioksi, ei suinkaan merkitse että se olis "paras" kopio.. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
JR
10.03.2006 23:19:22

Tokait on ainakin ihan jees keppejä. Epiluureista ei kauheesti kokemusta.

Ihmetyttää vain niiden hurja hinta kehitys.. esim 1200+ tokaista (wylde malli) on jo aika paljon. Siihen pari sataa lissää ja saa jo gibson les paul customin jenkeistä (käytettynä).
Nimimerkillä kokemusta on.
"God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent"
hollstro
10.03.2006 23:25:30

Ottamatta kantaa mitenkään hinnoittelupolitiikkaan, ajatellaanpas, että siinä reunalistan asennuksessa/viimeistelyssä on pikkusen työtä kyllä.. Suosittelen kokeilemaan, jos joku ajattelee, että "piis of kakku, jyrsimellä (sekin joku CAD/CAM) vaan surruuttaa.."
Ihan vaan, jos tuon mainitun tehtaan toimintatapoja funtsii.. keskimääräinen miestyöaika/LP-kitara on 8 - 10 tuntia.. Oletettavasti tuohon reunalistojen asennukseen ja viimeistelyyn menee tehtaallakin jonkin verran aikaa, josta koitunut rahallinen hyöty sitten siirretään ehkä vähän runsaampana tuohon Studio-mallistoon, jotta saadaan myyntivolyymia. Kyllä ne varmaan muuten samasta varastosta tulee ne puut..

Japanialaisten kitaroitten osalta meillä on LaXun kanssa ollu "työnjako" pitkään.. ;)
Minä heitän kehiin taas japsi Orvillet ja tietyin osin myös Grecot.. Se seikka että T-merkki on Suomessa nostettu johtavaksi kopioksi, ei suinkaan merkitse että se olis "paras" kopio.. 8)

Stanu on hieno, mutta onhan Studioissakin tosi makeita yksilöitä. Studio on käytännössä stanu ilman koristeita ja vuosikerrasta riippuen eri mikeillä. Eilisissä treeneissä oli kitaristilla Studio helmiäiskeltaisella kannella, muuten musta. Eebenbuuotelauta ilman merkkejä täydensi vaikutelman. Nam! Toisella kitaristilla Elite Heritage 80 guilted top, runko Hondurasin mahongista ja otelauta eebenpuuota siinäkin. Molemmissa oli todella hyvä saundi.

Grecojen Mint Collection ja Super Real ovat varmasti parhaiden Japanin Lessukoiden kärkiryhmää. Harvinaisia toki koska niitä ei ole koskaan tuotu Suomeen muuten kuin yksityisesti.
Eemil
10.03.2006 23:25:41

Ihmetyttää vain niiden hurja hinta kehitys.. esim 1200+ tokaista (wylde malli) on jo aika paljon. Siihen pari sataa lissää ja saa jo gibson les paul customin jenkeistä (käytettynä).

Mua kyllä enemmän tuon hintakehityksen osalta ne gibsonit arveluttaa. :)
Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles K100 #2
Rypsolisti
10.03.2006 23:30:54 (muokattu 10.03.2006 23:36:39)

Nii mutta mietis mitä se Tokai maksaa käytettynä, hinta tippuu taatusti enemmän kun Gibsoneissa. Jos uusia vertaillaan niin kyllä siinä 1000 euroa on välissä.
Rypsolisti
10.03.2006 23:35:36 (muokattu 10.03.2006 23:36:29)
Hups, tulipas moka.
fox
11.03.2006 00:07:55

Toisella kitaristilla Elite Heritage 80 guilted top, runko Hondurasin mahongista ja otelauta eebenpuuota siinäkin. Kas, Heritage Elite.. ;) Mulla on quiltti (mylpyräloimu) Heritage Std..

Grecojen Mint Collection ja Super Real ovat varmasti parhaiden Japanin Lessukoiden kärkiryhmää. Harvinaisia toki koska niitä ei ole koskaan tuotu Suomeen muuten kuin yksityisesti.

Khyl. Olen yhden SuperRealin nähny Londoossa. En silti tuota Edwardsiakaan ollenkaan huonona pidä.. Orvillehan on itsensä Gibsonin oma merkki japsimarkkinoille.. mutta on niit tosiaan tuonteina Euroopassa, ja Japaniastahan porukka niit hommailee...
fox
11.03.2006 01:44:48

Olisiko ollut Les Paul Studio Gem tjsp? Olisi ollut kyllä kuolattavan makea reunalistoilla...

Kyllä se taitaa Gem olla.. ;)

Greco muuten valmistaa lisensoitujen Zemaitis-mallien ohella Lessu-kopsuja Japanissa edelleen. En tosin erehtynyt ottamaan tyyppejä vaan vain päällisin puolin katselemaan. Asiallisilta näyttivät. Toki noilla vanhoilla alkaa olla jo vintage-arvoa...

Tuota, kuka tekee ne "oikeet kalliit Zemaitikset", onko seki Greco?? Ja lieneekö Greco vielä osa tuota 1908 perustettua Hoshino-Grouppia? (Tama, Ibanez ym..)
Jossain musiikkilehdessä vaan kattelin, että ihan Zemaitiksiakin on jälleen teossa..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)