Jarnold 09.03.2006 19:31:35 | |
---|
Onkos jollakulla tietoa, että onko toi Paiste 2002 -sarja hyvä? Luulisin ainakin.. Ja mikäs Ride siitä olisi paras? (Ride, Heavy Ride, Rock Ride, jne.) Onko jollain kokemuksia kyseisistä pelleistä? Niitä olisi mukava kuulla.. .... |
dictatorsh*t 09.03.2006 19:34:58 | |
---|
|
hollmi-5 09.03.2006 22:03:54 | |
---|
2002 ridet eivät ole minun suosikkkejani. Isot 2002 crashit ovat. Noista 2002 Rideista ihan se perus ride on kuitenkin sarjansa paras. Varsinkin mustaleimaisena ja 24" kokoisena. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
vapauskauppias 09.03.2006 22:07:15 | |
---|
Itse käytän 20" 2002 crashia ridenä, ja se hoitaa sen mainiosti oikeissa tilanteissa. Nykyään tosin haen matalampaa, tummempaa ja ilmavaa soundia, jota en ole vielä valtamerkeiltä löytänyt. Bosphoruksiin vetää sydän. Taisi mennä taas vähän ohi aiheesta tämä loppu. |
Akahito 09.03.2006 22:43:57 | |
---|
Onkos jollakulla tietoa, että onko toi Paiste 2002 -sarja hyvä? Luulisin ainakin.. Ja mikäs Ride siitä olisi paras? (Ride, Heavy Ride, Rock Ride, jne.) Onko jollain kokemuksia kyseisistä pelleistä? Niitä olisi mukava kuulla.. On hyvä, jo 35-vuotiaaksi elänyt legendaarinen sarja ja kuuluu Paisteen high-end kastiin. Ei oo yhtä parasta rideä, kaikki ne on hyviä, toiset eri käyttötarkoituksiin ja makuihin kuin toiset. Itse omistan 24" Riden, soitan kaikkea jatsista hevirokkiin, ja enemmän siihen rokkitouhuun kallistuu tuo monsteripelti. :) 22" ja 20" versiot ovat musiikillisesti monikäyttöisempiä. Yleisesti Riden soundi on kaikkien 2oo2:ien tapaan kirkas, lämmin ja heleä, soi tasapainotetun oloisesti eikä mikään taajuusalue ole liian korostunut. Tikkuääni on tarkka ja erottuva, muttei silti mikään hevipaistinpannupingi. Krässää kun lyö lujaa; 20" krässää kyllä suht' helposti. Heavy ride on vähemmän "heavy" kun antaa olettaa, ja sen saa krässäämään yllättävän helposti - siinä on silti jämäkkä tikkuääni ja kimakka, kirkas kello, sekä hyvin voimakas sointi. Se on pitkälti samoilla linjoilla Riden kanssa äänen tyypissä, mutta sitä kaikkea on vain Enemmän (TM). Rock ride on entisen Dimensions-sarjan Power ride uudelleennimettynä, ja on painostaan huolimatta yllättävän monikäyttöinen, ja siinä on todella hyvä tatsi kevyemminkin soitettuna. Soundi on aavistuksen tummempi kuin 2oo2 Ridessä ja Heavy ridessä, ja kello on erottuvampi ja jo muotonsakin ansiosta helpompi soittaa. Rock Bell ride ja Mega Rock Bell ride ovat painavampia, isokelloisia versioita Rock ridestä ja ovat pitkälti pelkästään hevitouhuiluun tarkoitettu. (Ja sen Mega Rock Bell riden kello on OIKEASTI ISO.) Cool Ride on myös edesmenneen Dimensions-sarjan uudelleenleimattu painos. Ääni on nimensä mukaan "viileä", tummahko ja kohiseva. Ex-Dimensionsien todellisia helmiä, hyvin omintakeinen soundi. Syvää ja voimakasta soundia tästä ridestä on turha etsiä - päin vastoin sopii mainiosti moderniin musiikkiin joka vaatii selkeää, mutta väistyvää ridesoundia, kovan ja kimakan hevikilkutuksen sijaan. Deep Full ride on enemmän Deep ja Full 22"-koossa. Soundi on lämmin, tummanpuhuva, erittäin syvä ja intensiivinen. Tikkuääni on raskas ja piiskaava, sointi on matala ja tumma, avoin ja ilmava. Wild Ride pitäytyy myös nimessään: Tuntuu aluksi käteen vaikealta hallita, mutta kun soundiin tottuu, huomaa, että on sille ominaista hyökätä villisti epätavallisilla taajuuksilla. Tikkuääni on vähän pyöreämpi ja kohahtavampi. Sointi on iso ja muistuttaa tarkemmin kuunneltuna melkein chinaa tai gongia - semmonen eksoottinen. Paiste käyttää itse sanaa "likainen". Crush Ride on helposti syttyvä, räsähtävän oloinen ride joka soi täydellä äänellä kevyelläkin soitolla. Sopii hienosti massiiviseen crash-rideaamiseen. Tikkuääni on yllättävän erottuva, mutta sen alla huohottaa valtava ja kompleksinen sointi. Erittäin omalaatuinen ride. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
Bobana 10.03.2006 07:41:47 | |
---|
Rock Bell ride ja Mega Rock Bell ride ovat painavampia, isokelloisia versioita Rock ridestä ja ovat pitkälti pelkästään hevitouhuiluun tarkoitettu. (Ja sen Mega Rock Bell riden kello on OIKEASTI ISO.) Juuri tämä uusi Mega Rock Bell Ride 24" kokoisena on alkanut kovasti kiinnostamaan. Sivuilla kävin saundi clippeihin tutustumassa ja mahtavahan se oli. Olen jopa vakavasti harkinnut vaihtavani kaikki nuo signatureni 2oo2 kattaukseen. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Akahito 10.03.2006 08:14:33 | |
---|
Juuri tämä uusi Mega Rock Bell Ride 24" kokoisena on alkanut kovasti kiinnostamaan. Sivuilla kävin saundi clippeihin tutustumassa ja mahtavahan se oli. Olen jopa vakavasti harkinnut vaihtavani kaikki nuo signatureni 2oo2 kattaukseen. Vaihto on fiksu, jos soundi ja tatsi miellyttää. Nuo Rock Bell ja Mega Rock Bell ridet ovat myös ent. Dimensions-sarjalaisia, kantoivat ennen nimiä "Power Bell ride" ja "Mega Power Bell ride". "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
Santukka 10.03.2006 11:17:30 | |
---|
mulla sattuis olemaan myynnisä tuommonen mustaleima-heavy ride.... vinkvink ;) ...... |
Bobana 10.03.2006 13:19:13 | |
---|
mulla sattuis olemaan myynnisä tuommonen mustaleima-heavy ride.... vinkvink ;) Ai 24" kokoisena? Tänne vain. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
joravuo 10.03.2006 14:07:02 | |
---|
Ai 24" kokoisena? Tänne vain. taitaa olla vaa 20" Rohkea rotan syö! |
Jarnold 10.03.2006 18:50:16 | |
---|
Olisiko tommonen 22" Heavy Ride sitten millanen? Väinämöinen |
Akahito 10.03.2006 19:14:51 (muokattu 10.03.2006 19:16:07) | |
---|
Jarnold: Olisiko tommonen 22" Heavy Ride sitten millanen? Akahito: Heavy ride on vähemmän "heavy" kun antaa olettaa, ja sen saa krässäämään yllättävän helposti - siinä on silti jämäkkä tikkuääni ja kimakka, kirkas kello, sekä hyvin voimakas sointi. Se on pitkälti samoilla linjoilla Riden kanssa äänen tyypissä, mutta sitä kaikkea on vain Enemmän (TM). ;) 22" versio on tuosta Heavy ridestä se kaikin puolin heavympi, 20":n keveys ja krässäävyys vähän hämää oikeastaan. Eli enemmän pingiä, jämäkämpi kellosoundi, sointi ei karkaa käsistä yhtään niin pajon. :edit: Meepä www.paiste.com ja lueskele sieltä niitä symbaalien kuvauksia, ne on erittäin havainnollisia, ja siinä on havainnollistamista auttamassa ääniklippejäkin niistä symbaaleista. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
Tattista vaan. teen niin. Väinämöinen |
Jarnold 10.03.2006 19:30:43 | |
---|
kun on tää musta ja punaleima, niin onko ne punaleimat sitten jotenkin huonompia? Väinämöinen |
Bacchus 10.03.2006 20:09:53 | |
---|
kun on tää musta ja punaleima, niin onko ne punaleimat sitten jotenkin huonompia? Mustaleimat on vanhempia, ja niillä alkaa olemaan jo keräilyarvoa, ehkä. Tosin, kannattaa huomioida, että vuonna 2002 Paiste teki 2002-sarjasta erikoispainoksen vanhoilla mustilla leimoilla. En tiedä onko noilla oikeastaan mitään laadullista eroa, samasta seoksesta taitavat ne tänäkin päivänä tehdä, ja tuskinpa soundissakaan on merkittävää eroa, muuta kuin tietenkin ajan tuomaa patinaa (tummempi soundi). Akahito varmasti tietää tarkemmin. |
Akahito 10.03.2006 20:14:17 | |
---|
kun on tää musta ja punaleima, niin onko ne punaleimat sitten jotenkin huonompia? Ei. Mustaleimoja valmistettiin vuodesta 1971, ja punaiset maalit tuli pintaan vähän niinkuin uuden ajan merkiksi vuonna 1980. Mustaleimat tehtiin himpunverran eri tavalla, (vasarointi, sorvaus,) ja punaleimat ovat vähän raskaampia - tämä sen takia, kun 80-luvulla äänenvoimakkuudet sen kuin kasvoivat entisestään, ja lisäpotkua tarvittiin. Niinpä 2oo2-sarja suunniteltiin uudelleen tuottamaan jytäkämpiä soundeja, silti mahdollisimman tarkasti säilyttäen ensimmäisen sukupolven 2oo2:ien lämmön ja heleyden. 80-luku toi tullessaan myös monia uusia malleja, kuten Novo chinan ja Power riden, ja myös Classic china type muotoiltiin kokonaan uudelleen. Vuonna 2002 Paiste julkaisi sarjan 30-vuotisjuhlan kunniaksi rajoitetun erän 2oo2-symbaaleita alkuperäisillä mustilla leimoilla varustettuna. Itse symbaalit eivät eronneet punaleima-2oo2:ista mitenkään. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
Alpha 10.03.2006 20:28:18 | |
---|
Eikös tuo Wild Rde ole kanssa tuota Dimensionsia? Tuossa sarjassa ainakin oli tuo Wild Ride... Ja nyt kun näitä Dimensionseja on yhdistelty 2002:n kanssa enemmänkin, niin mikäs Ride vastais nykyään tuota Dimensions Mediumia...? |
Akahito 10.03.2006 20:59:23 (muokattu 10.03.2006 20:59:47) | |
---|
Eikös tuo Wild Rde ole kanssa tuota Dimensionsia? Tuossa sarjassa ainakin oli tuo Wild Ride... Ja nyt kun näitä Dimensionseja on yhdistelty 2002:n kanssa enemmänkin, niin mikäs Ride vastais nykyään tuota Dimensions Mediumia...? On juu sama vehje. 2oo2 Ride on liki identtinen Dimensions Medium riden kanssa, (ehkä himpunverran raskaampi,) siksipä kyseinen Dimensions-malli ei 2oo2-sarjaan selvinnytkään. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
Jupi57 10.03.2006 21:59:25 | |
---|
Mustaleimat tehtiin himpunverran eri tavalla, (vasarointi, sorvaus,) ja punaleimat ovat vähän raskaampia... Vuonna 2002 Paiste julkaisi sarjan 30-vuotisjuhlan kunniaksi rajoitetun erän 2oo2-symbaaleita alkuperäisillä mustilla leimoilla varustettuna. Itse symbaalit eivät eronneet punaleima-2oo2:ista mitenkään. Siis ne erosivat 70-luvun 2002:ista. Turha kai tästä on mitään "akateemista kiistaa" kehittää, mutta itse olen ainakin kuulevinani eron. Siitä huolimatta: " Ei kipata" |
Akahito 10.03.2006 23:40:20 | |
---|
Siis ne erosivat 70-luvun 2002:ista. Turha kai tästä on mitään "akateemista kiistaa" kehittää, mutta itse olen ainakin kuulevinani eron. Juu juu, punaleimoista luulinkin puhuneeni? Niillä ei tosiaan ollu alkuperäisten 70-luvun mustaleimojen kanssa muuta tekemistä, kuin ne leimat. :) "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |