Aihe: Täppinki kusee
1
Spiff
29.08.2003 01:46:39
Täppäilyni kuulostaa suoraan sanoen paskalta.

Mistäpä löytäisin kunnolliset ohjeistukset/harjoitukset finger tappingin suorittamiseen?

(yritin hakua mutta se ei ollut toiminnassa)
Kakemakeväke
29.08.2003 09:41:16
Okei, sieltä löytyy kivoja harjoituksia, mutta se ittelleni tärkein puuttuu.
Miten itse "tapping" tehdään? Tiedän, että plekun sijaan (tai olen myös kuullut jonkun "täpittävän" plekulla) käytetään sormea, mutta missä ja miten?
Mahdollisimman lähellä vasenta kättä? Lähellä mikkejä? Rungon ja kaulan yhtymäkohdassa? Onko sillä väliä?
Ylös-alas-liikettä? Hieman sivulle? Painanko lujaa? Hipaisenko vain? Onko silläkään väliä?
Älkää antako näistä kysymyksistä miinusta, sillä tämähän on Aloittelijat-osasto.
"Hello, I love you, won't you tell me you name..." tai vaihtoehtoisesti: "Piss off, I'm drinking. Piss off, or Die..."
Hornanturska
29.08.2003 10:11:12
Mahdollisimman lähellä vasenta kättä? Lähellä mikkejä? Rungon ja kaulan yhtymäkohdassa? Onko sillä väliä?

Tällä ei mun mielestäni ole mitään väliä? Ja itse käytän Tappingiin keskisormea. Voihan sitä tietysti plekullakin täppäillä mutta omasta mielestäni sormi antaa pehmeämmän ja sulavamman soundin. Makuasioita.
...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa...
Spiff
29.08.2003 12:39:37
Eikö täppäily (tapping) olekin vain oikean käden sormilla tehtäviä iskuja (hammer on), vai onko niillä jokin tekninen eroavuus?
kivi
29.08.2003 13:17:18
Okei, sieltä löytyy kivoja harjoituksia, mutta se ittelleni tärkein puuttuu.
Miten itse "tapping" tehdään? Tiedän, että plekun sijaan (tai olen myös kuullut jonkun "täpittävän" plekulla) käytetään sormea, mutta missä ja miten?

Hm, sulla on tainnut jäädä se olennainen juttu käsittämättä, että oikealla kädellä lyödään myös nuotteja. Eli idea on lyödä sormella siltä nauhalta, missä tarvittu nuotti sijaitsee, vasemmalla kädellä pidetään valmiina niitä nuotteja joiden on tarkoitus kuulua kun nykäiset tappaussormen ylös.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)