Aihe: Roland Juno-G
1 2 3
teroyk
09.03.2006 15:03:18 (muokattu 09.03.2006 15:03:55)
formanntisekvenssejä waveista laskeva softa

Tuli mieleen, että miksei kukaan ole tehnyt softaa, joka laskis waveista sopia alkusäätöjä analogisyntikoille. Olis kiva suulla äännähdellä joku ääni ja sitten loppuviilauksen tehdä säätämällä. Siinähän olis Rolandille paikka, sample importilla oleva analogisyntikka :D
Leikari
09.03.2006 21:24:02 (muokattu 09.03.2006 21:35:04)
Mutta tuossahan kiteytyy Roland homma hyvin. Kyllä niitä ostelee silloin, kun ne ei maksa paljon mitään, kivoja lelujahan ne :) Heti voisin ostaa monia, jos 1/3 hinnalla sais.

VP-9000 CD- ja ZIP-asemien kanssa 400,- - - enempää ei mistään rautasamplerista kannata maksaa

Niimpä. Miksei Roland olis voinut tuoda aito analogiset markkinoille ja käyttänyt hyvät nimet siihen.

Niinpä!! - - aidot analogiset monosyntikka ja vaikkapa 8-poly - - taitavat varmaan olla liian pienivolumisia kysynnältään (vrt. andromeda), että massavalmistaja Roland olisi kuitenkaan ryhtynyt - markkinointiosasto on varmasti homman moneen kertaan selvittänyt. Tyylikäs teko olisi rollulta kuitenkin ollut. Jotain asiallisia uusia innovatioita olisi toki mukaan kannattanut ympätä - tiettyä laatuvaikutelmaan R:n osalta olisi tukenut - nyt on rihkamatyyliä... Oikeiden analogivehkeiden valmistus taitaa jäädä boutique -valmistajien heiniksi - Alesiskin sillä rintamalla vähän outo lintu.

Tuli mieleen, että miksei kukaan ole tehnyt softaa, joka laskis waveista sopia alkusäätöjä analogisyntikoille. Olis kiva suulla äännähdellä joku ääni ja sitten loppuviilauksen tehdä säätämällä. Siinähän olis Rolandille paikka, sample importilla oleva analogisyntikka

no, onhan rollulla tuo VP-tekniikka - - analogisena formantteihin panostava synteesi voisi olla melkoisen iso homma toteuttaa, mikäli halutaan tarpeeksi laajat mahdollisuudet. Loppupelissä digifiltterit eivät tuossa hommassa haittaa - ja voihan aina syöttää analogiseen filtteriin keillä semmoiset on käytössä..
Soitetaan jamia!
polyfonken
10.03.2006 10:37:04

Tuli mieleen, että miksei kukaan ole tehnyt softaa, joka laskis waveista sopia alkusäätöjä analogisyntikoille. Olis kiva suulla äännähdellä joku ääni ja sitten loppuviilauksen tehdä säätämällä. Siinähän olis Rolandille paikka, sample importilla oleva analogisyntikka :D

:D hauska idea! tosin monissa analogisyntikoissa sen äänen varmaan saisi säädettyä itse kohdilleen sillä aikaa kun laite laskee että "miten mun LPF:llä muka voi formantteja tehdä? hmmm jos koittas vähän PWM:ää ja laskis resonanssia .. nyt toi lihasäkki aikoo koskea mun nuppeihin rasvasilla näpeillään ja menee kaikki säädöt sekaisin .. eiiiiiiii"

mut joo, ton vois pistää korvan taa, tarpeeksi isolla filtteri/resonaattoripankilla ja monipuolisella oskillaattorilla tollainen imitoiva analogisyntikka vois olla tehtävissäkin. en tiä mikä käytännön hyöty siitä olisi mutta äänisuunnittelijat kastelisi varmaan housunsa jo ajatuksesta!

fs1r tai k5000 ja analogisyntikka perään ei oo tietty ihan sama juttu kun se analogifiltteri muuttaa sitten jo valmiiksi "oikein" tehtyä ääntä vaan itsensä kuuloiseksi.
t. (http://www.polyfonken.com/TravelSampler)
JPQ
10.03.2006 13:20:20

Sanotaan nyt että tämä sampleidea on mulla käynyt mielessä jo kauan
sitten. Asiaa sivuten muutamiin sampleihin linkki täältä tuo trumpetti
ja piano varsinkin jälkimäinen on vau itse asiassa jos olisi rahaa
ja saisin omasta mielestäni järkihintaan tuon pianosoundin takia tuon
voisin ostaa.
http://www.synthmania.com/syntorchestra.htm
teroyk
10.03.2006 17:13:29
VP-9000 CD- ja ZIP-asemien kanssa 400,- - - enempää ei mistään rautasamplerista kannata maksaa

Mä voisin maksaa seuraavista rautasamplereista enemmänkin:
- Akai Z8
- E-Mu Emulator II+ ja kaikki alkuperäiset lerput
- Fairlight CMI Series III
- NED Synclavier
- PPG Realizer
Leikari
10.03.2006 18:55:42 (muokattu 10.03.2006 20:08:41)
Mä voisin maksaa seuraavista rautasamplereista enemmänkin:
- Akai Z8

- no, okei tuosta... - - lähinnä hintatasoon viittasin, jolla noita koneita nykyään kuitenkin saa
- yleensä vaan kehitys tietokoneisiin on syönyt eniten samplereita - rauta-/softa -yhdistelmän saa jo halvemmalla kuin alkuperäiset laadukkaat rautasamplerit. Softasamplerilla kaikenlainen käsittely on niin kätevää, että kukapa siihen tottunut rautaa erillisine ohjelmistoineen kaipaa - jos pelkällä järjellä ajatellaan - ainakaan studio-oloissa.
- rautasamplerien kokeman inflaation ovat kaikki sellaisen omistaneet joutuneet kokemaan - minäkin (vaikka VP:n halvalla ostinkin - mutta sehän onkin ääniprosessori)

- E-Mu Emulator II+ ja kaikki alkuperäiset lerput

- tuon arvostaminen on sitten henkimaailman/periaatteen juttuja ... ylpeänä esittelisin mikäli sellainen telineessä olisi - käyttömäärää en uskalla arvata - luulenpa että vain erikoistilanteissa - - olisi tietenkin tyylikästä vetää emulatorilla suoraan 2-raita kelanauhurille ja prässätä musat vinyylille

- Fairlight CMI Series III
- NED Synclavier
- PPG Realizer

- jotain realismia sentään... - - noiden osalta puhutaan jo muustakin kuin pelkästä samplerista
Soitetaan jamia!
teroyk
11.03.2006 14:16:57
Akai Z8
-yhdistelmän saa jo halvemmalla kuin alkuperäiset laadukkaat rautasamplerit. Softasamplerilla kaikenlainen käsittely on niin kätevää, että kukapa siihen tottunut rautaa erillisine ohjelmistoineen kaipaa - jos pelkällä järjellä ajatellaan

Jos kylmiä teknisiä faktoja ajattelee, niin rautasamplereiden pitäisi olla historiaa.
Mutta itse olen hieman palannut takaisin päin EXS24mkII-softa samplerin jälkeen.
(tosin eipä tuo EXS24 ole läheskään parhaimmasta päästä, itse en tykännyt ollenkaaan).
Olen alkanut leikkimään Triton rack:in samplerilla. Jotenkin kiva kun saa laittaa tietokoneen kiinni ja täydellisessä hiljaisuudessa leikkiä sampleilla. Harmittelen vain, että hieman ohkaiseksi meinaa tuo soundi mennä turhan helposti, kun 16bit-vehkeestä on kyse.

- rautasamplerien kokeman inflaation ovat kaikki sellaisen omistaneet joutuneet kokemaan - minäkin (vaikka VP:n halvalla ostinkin - mutta sehän onkin ääniprosessori)

Jos VP:stä eroon haluat, niin voin minä pari sataa maksaa :) eli kyllä digivehkeiden hinnan putoaminen on aika todellista.

E-Mu Emulator II+ ja kaikki alkuperäiset lerput
- tuon arvostaminen on sitten henkimaailman/periaatteen juttuja

En väitä yhtään vastaan, siis se on mun periaatejuttu (haluan 80-luku sampleri soundia). Sinänsä sillä ei ole mitään tekemistä soittimen hyvyyden kanssa. Siinä on vain sellainen ominaissoundi, jota ei välttämättä softasamplerista saa. Vaikka olen kuinka lupautunut maksamaan hyvin, niin kukaan ei ole mulle tarjonnut.

Fairlight CMI Series III
NED Synclavier
PPG Realizer
- jotain realismia sentään... - - noiden osalta puhutaan jo muustakin kuin pelkästä samplerista

Niimpä. Siis musiikkilaitteet on aina hieman muutakin kuin tekniikkaa.
JPQ
14.03.2006 22:26:55

Toivotaan ettei rautasamplerit vallan katoa pceet on vaan niin
ongelmallisia...
teroyk
15.03.2006 15:53:02
Toivotaan ettei rautasamplerit vallan katoa pceet on vaan niin
ongelmallisia...

Siksipä on olemassa macit...tosin nekin on menossa huonompaa suuntaan.
Eriador
20.03.2006 11:30:31
Ennemmin Juno D kuin moni muu halpissyna, mukaanlukien Rollen R- ja RS-sarjan mallit, Korg Triton LE / TR jne.

Noh, mulla on Triton LE, ja oon tyytyväinen laitteeseen. Toki tossa LE versiossa ei oo kahden master effectin lisäks ku yks insertti, perus Tritonissa on 5. Se on yks huonoimmista puolista. Ja LE:ssä ei oo sampleria mutta itse en sitä tarvitsekkaan.. Muuten kyllä hyvä laite varsinkin jos soittaa monenlaista musaa. Soveltuu kyllä tanssi, iskelmä, jazz, pop, rock ja heavy-musan soittoon. Alkuperäset monolead-saundit ei oo häävejä heviin mutta niistä saa ihan ookoon kuuloset ku osaa vaan säätää...
1+2=3?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)