Parantava_Suru 19.08.2003 16:09:32 | |
---|
Elikkäs mitenkäs kannattais alkaa harjottelemaan ? Olen noin viikon verran tässä örissyt/karjunut toden teolla , ja huomasin , ettei se onnistu kuivalla kurkulla , vaan pitää olla pirusti limaa .Myöskin ikävästi tulee kurkku kipeäksi . Mitkän olisi parhaimmat keinot kunnon örinän/karjunnan aikaan saamiseksi ? No mitäs sä sitten odotit ? |
Boge 19.08.2003 16:11:03 | |
---|
aika paljon juttua ollut tästä joskus, mutta pääpointtina ei voi sanoa muuta kuin aktiivinen harjoittelu, aina kun kurkku kipeytyy lopeta, kyllä se kurkun sietokykykin kasvaa. silakka :/#/: |
Antti1 20.08.2003 15:47:24 | |
---|
Pienenä vinkkinä: koittakaa lisätä pientä säröä jollain overdrivella. Helpottaa kummasti örinää ja ainakin Dimmun ukkolaiset jotain kitaraspeduja laulamiseen tykkää käyttää joten ei ihan metsään mennä. Ja tarkoitan tosiaankin pientä säröä eikä mitään DOD deathmetal suristimia. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Aegis 23.08.2003 01:43:30 | |
---|
Kannattaa mennä sellaiselle sivullle kuin http://www.imperiumi.net ja messulaudalta etsiä juttua aiheesta, löytyy aika reilusti. Eikä mitään hiton säröjä! Joutsenolainen Thrash pumppu tarvitsee voimakasäänisen laulajan. Mailaa heti! |
soolo 24.08.2003 10:09:40 | |
---|
Viinaa kossupullo ja kartonki tupakkaa elämä on laiffii |
Miikathebest 24.08.2003 18:42:50 | |
---|
Ja kun pukeudut tummiin, niin se auttaa tuottamaan örinää :P |
L.C.F 26.08.2003 20:52:49 | |
---|
Mulla ainaki aluks oli samaa et kurkku tosi kipeä ja muuta paskamaista mut kannattaa vaan koittaa vääntää menee! Tupakointi myös nopeuttaa jos poltat... Kyllä se siitä lähtee :)! "This shithole would be much more tolerable if everyone was dead." |
T.S. S L A Y E R 27.08.2003 10:54:37 | |
---|
viskiä viskiä litra päivässä ja kyllä lähtee! |
Insane Kane 27.08.2003 11:25:53 | |
---|
Opettele laulamaan niin ei tarvitse öristä? Ja tuskin haittaa örinääkään tuo laulutaito. Kun örisee aikansa, tuntuu että kurkusta irtoaa "pala" jonka jälkeen tuo muriseminen on helppoa ja luontevaa. Vitusti säröä Perkele!! |
Mörkö 28.08.2003 20:08:44 | |
---|
Opettele laulamaan niin ei tarvitse öristä? Ja tuskin haittaa örinääkään tuo laulutaito. Kun örisee aikansa, tuntuu että kurkusta irtoaa "pala" jonka jälkeen tuo muriseminen on helppoa ja luontevaa. Jotkut haluavat öristä eivätkä laulaa. On se kummaa kun örinää pidetään jotenkin vähempiarvoisena vokalisoimisena kuin muita tyylejä. Eihän se ole sen mahdottomampaa kuin oopperassakaan se kauhea ulina ja kiljuminen. :) "vinsentti on vihree nyrsijä" |
Hmm itse muistaisin joskus kuulleeni, että jos syö hunajaa ja suklaata, niin ne tekevät "suoja" kerroksen kurkkuun, jolloin se ei kipeydy niin helposti. Tosin kuulin siis todellakin tämän entisen bändikaverini kautta, joka oli kuullut tämän bändikaveriltaan, joka oli kuullut tämän joltain muulta jne. hehe. Mutta tuo toisaalta voisi olla ihan varteenotettava kokeilu. |
Juunsku 29.08.2003 10:30:51 | |
---|
örise ja karju perkele! Junsku |
maggot 29.08.2003 12:40:02 | |
---|
Jotkut haluavat öristä eivätkä laulaa. On se kummaa kun örinää pidetään jotenkin vähempiarvoisena vokalisoimisena kuin muita tyylejä. Eihän se ole sen mahdottomampaa kuin oopperassakaan se kauhea ulina ja kiljuminen. :) Heh, muistanpas joskus taannoin kun kuuntelin autossa radiota ja siellä haastateltiin jotain ooppera laulajaa niin se sanoi että kyllä ne hevilaulajat on todella "luonnottomia", ei niitten "laulamisessa" oo mitään luonnollista.. Ajattelin vain että, jaa no kukin laulaa tyylillään mutta eipä juuri tuo mainitsemasi ulina ja kiljuminen oo loppupeleissä sen luonnollisempaa kuin örinä tai jokin muu laulutapa. "reality is a very fragile thing after all..." |
tbw 05.09.2003 22:42:12 | |
---|
Kurkku ei ärry kun ääni ei lähde kurkusta vaan enemmän kurkun päästä. Voit huutaa vaikka viikon putkeen eikä tunnu missään. Tosin ääni saattaa mennä... Then i'm going to chop George Washington with an axe and say: I can't tell a lie, but you're
dead |
ziggy 06.09.2003 18:34:38 (muokattu 06.09.2003 18:34:52) | |
---|
Kurkku ei ärry kun ääni ei lähde kurkusta vaan enemmän kurkun päästä. Voit huutaa vaikka viikon putkeen eikä tunnu missään. Tosin ääni saattaa mennä... Mutta mitenhän sen mahataa saada sieltä kurkun päästä sen äänen?:) Oonhan mäki kuullu et äänen pitäis lähtee mahasta mut luulen et on paskapuhetta... Tai mistä sitä tietää=) mitä se meinaa? |
magnetman 004 16.09.2003 09:05:27 | |
---|
Elikkäs mitenkäs kannattais alkaa harjottelemaan ? Olen noin viikon verran tässä örissyt/karjunut toden teolla , ja huomasin , ettei se onnistu kuivalla kurkulla , vaan pitää olla pirusti limaa .Myöskin ikävästi tulee kurkku kipeäksi . Mitkän olisi parhaimmat keinot kunnon örinän/karjunnan aikaan saamiseksi ? 1. Varokaa ettei kukaan nää tai kuule. Valkotakkiset on Transitilla pian pihassa. 2. Kannattaa karjua heti paljon sen sijaan että aloittaisi varovasti. 3. Tutkikaa luontodokumentit karhujen penetraatiosta. Sieltä löytyy esimerkkejä tuntien yhtämittaisesta körisemisestä. Terkkuja! |
wil-le 19.09.2003 13:41:21 | |
---|
Mutta mitenhän sen mahataa saada sieltä kurkun päästä sen äänen?:) Oonhan mäki kuullu et äänen pitäis lähtee mahasta mut luulen et on paskapuhetta... Tai mistä sitä tietää=)itse olen kanssa kuullu että pitäis koittaa käyttää vatsaa ja palleaa karjunnan tuottamiseen. ei mun ainakaan enää tule kurkku kipeeks vatsa vaan vähän että ei tuokaan varmaan väärää informaatiota ole tuo vatsa homma. kannattaa kuunnella jotain örinä laulajaa ja sitten koitat matkia sitä. ja ääntä täytyy käyttää niin paljon kun vaan irti lähtee. i'm a kung-fu expert, but i need money. so i sell drugs. |