Aihe: Epiphone LP special II - Halpa ja hyvä?
1
Tuhannen markan seteli
10.03.2006 01:14:27
Tuota kyseistä kitaraa on monessa paikkaa mainostettu ja alle 200 lähtee.
Mallihan on normaalia Les Paulia reilusti ohuempi. Mikkeinä jotkut anonyymit (?) humpparit. Runko laminoitua leppää ja vaahteraa, kaula mahonkia, otelauta ruusupuuta.

Eli kuinka pätevästä kitarasta on kyse? Aloittelijalle varmasti mainio peli, mutta miksei myös kakkoskepiksi. Jos tallaan sitten laittaa jotku sopivan rouheat mikit niin eikös tässä olisi ihan menevä peli? Vaikka Les Paul on mahtava kitara, niin sitä yhtään vähättelemättä voisi sanoa, että tuo ohut body lienee ihan mielekäs soitettava.
Ziggy Bubba
10.03.2006 03:40:35 (muokattu 10.03.2006 03:41:11)

Kaverilla oli tommonen ja kyllähän se aloittelijalle menee ihan täydestä. Mutta jos olet päässy "parempien" kitaroiden makuun, ei tuolla välttämättä ole suurikaan nautinto soitella. Tossa testaamassani yksilössä oli soitettavuus ihan ok-tasoa. Soundi ei kyllä kovinkaan heleä ollut, ennemmin tunkkanen. Ja Les Paulin kanssa tolla ei (muotoa ja lavan tekstiä lukuun ottamatta) ole juuri mitään tekemistä.

Joka tapauksessa hintaisekseen kitara vaikutti erittäin pätevältä. Vaikka kyllähän se poljettu hinta aina näkyy ja kuuluu. Semmonen 100-150€ kun pistää lisää saa jo ihan eri luokan soittimen.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
Nazareth
10.03.2006 04:39:43
Kerran koitin tuota mallia liikkeessä ja oli ihan kelpo vehje. Oli hyvä soittaa ainaki,
Mulla on valokuvamuisti. Se kait vaikuttaa ehkä ku mä unohdin linssinsuojuksen päälle.IMIK #27 AKKK#6
Mixeri75
10.03.2006 06:09:13

Tollanen juu lojuu meidän kämpällä, ite sen ostin ja laulajalle myin kun ei ihan kakkoskitaraksi kuitenkaan venynyt sellaisenaan. Soundi on tosiaan tunkkainen orkkismikeillä, mutta muuten kelpo peli, pitää vireen, kevyt ja hyväntuntuinen soittaa kun sääti kaulan ja tallan, oli alkupeäisillä asetuksilla kielet tosi korkealla. Voin suositella kun noita niin halvalla nyt saa.
Ostin sit putken kuitenkin...
pliksu
10.03.2006 07:38:05
Eipä tässä alkuperäisen Les Paulin kanssa ole juuri mitään tekemistä paitsi ehkä se skaala (jos sekään). Itse olen treenikämpällä päässyt kokeilemaan ja ainakin tehdasasetuksilla siitä jäi semmoisen AkuAnkka-kitaran maku. Soundaa halvalta ja kys. yksilö ei ainakaan pitänyt virettä juuri kahta biisiä pitempään.

Toki siihen mikrofonit voi vaihtaa. Vaikka Gibsonin perushumbuckerit (100e/kpl) tai saman hintaluokan SDuncanit, mutta jos alkuperäiskäsitys on se, että tämä ei niin hyvä keppi ole. Niin helpompi kai se olisi vain säästää ne pari sataa lisää tai katsoa torilta 200e käytettyä. Ei paskasta tule suklaakuorella Dumlea, vaikka kuinka haluaisi niin hädän hetkellä uskoa.
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
fox
10.03.2006 08:28:08

Ei paskasta tule suklaakuorella Dumlea, vaikka kuinka haluaisi niin hädän hetkellä uskoa.

Näinhän on usein sanottu.. 8) Kaipa se paikkaansa puolustaa entry-level kitarana.. Ja mikä ettei, hädän hetkellä mikä tahansa "kakkoskitara" on parempi kuin ei sitä varakeppiä ollenkaan..
Toinenkin sanonta tulee mieleen:
Jos haluut halvan ja hyvän, sun täytyy ostaa molemmat... 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Bailey
10.03.2006 09:41:08 (muokattu 10.03.2006 09:48:11)

Itse ostin ensimmäiseksi sähkökitarakseni tuollaisen ja soittelin sillä kolmisenvuotta. Eihän sillä juu originaali Les Paulin kanssa juurikaan ole tekemistä. Pulttikaula, halvat mikit ja suht heikko virityskoneisto..virettä sai bändisoitossa tarkistella vähäväliä.

Soitettavuus on mielestäni melko hyvä varsinki aloittelijalle(mikäli pitää Les Paul -mallinen kitara ostaa). Esim. Tokain Love Rockissa on jotenkin "kohlompi" kaula. Hinta-laatusuhde on mielestäni tässä special II :ssa kohdillaan (ja se ei välttämättä ole positiivista tässä tapauksessa:)).

Niinkuin aikaisemmin todettu: Kannattaa mielummin metsästää joku 250 euron käytetty Epiphone LP tms. Laatu on varmasti ihan toista.
"I lead a reckless life and i don't need your advice!" -Guns N' Roses
ravensoul
10.03.2006 11:26:35
Soundaa halvalta ja kys. yksilö ei ainakaan pitänyt virettä juuri kahta biisiä pitempään. Ei paskasta tule suklaakuorella Dumlea, vaikka kuinka haluaisi niin hädän hetkellä uskoa.

Tämä on minunki kokemus tuosta ko. kepistä. Kummallinen honottavan tunkkanen soundi ja vireenpito kännisen karaokelaulajan tasoa.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Luojan kiitos, olen ateisti!
fox
10.03.2006 14:17:26

Jees. Kiitoksia vastauksista. Ei kai noin halvalla mitään kovin hyvää voi saada.

Niin joo, eihän sitä teilattu, eli se on varmasti hyvä 250 euron kitara, ja sehän se pointti. Mutta kun täällä monikin jo suorittaa "vertailuja" kokemuksensa puitteissa noihin huomattavasti parempiin keppeihin, niin tokihan tuollanen jää jalkoihin. Varmaan hintaluokkansa keppien joukossa täysin toimiva, itse oon aina pyrkiny välttämään ilmauksia "ehdottomastoi paras" tai "parempi kuin xx", kas kun ne on vähän siit käyttäjän mieltymyksistäkin kiinni.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Bailey
10.03.2006 14:32:24 (muokattu 10.03.2006 14:33:43)

Jees. Kiitoksia vastauksista. Ei kai noin halvalla mitään kovin hyvää voi saada.

Ei tuo kitara missään nimessä huono ole..soitinhan sillä 3 -vuotta. :) Tuohon hintaan tuskin parempaa uutta kitaraa saa. Hinta ja laatu vaan kulkevat yleensä käsikädessä. Eihän voi odottaa,että 200:n euron kitaraan olisi laitettu 2kpl sadan euron mikkejä ja laadukas virityskoneisto!
"Me osataan ne jutut kyllä joista mutsi varoittaa" -Tehosekoitin-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)