Aihe: VIA:n piirisarja aiheutti USB-audiolaitteiden pätkimisen
1
juhajuha
08.03.2006 23:09:37

Ostin aikoinaan vanhaan koneeseeni Tascam US-122 audiointerfacen. Hetken aikaa toimittuaan se lopetti toimintansa ja alkoi pätkiä kuin rikkinäinen CD-levy. Vaihdoin tietokoneen,mutta ongelma pysyi. Ostin Edirolin UA-25, sama ongelma jatkui. Olin jo varma että koneessani on jotain vikaa. Ammattilaiset kysyivät aina ensimmäisenä onko emolevylläni VIAn piirisarjaa? Kun Lexiconin Omega teki vielä samaa niin päätin vaihtaa emolevyn ja prosessorin. Nyt kaikki toimii kuin unelma.

Jos aiot tehdä musiikkia USB-audiolaitteiden kanssa, en suosittele seuraavaa yhdistelmää:

Prossu: AMD 3000+ 64 1,8 Ghz
Emo: ASUS K8v-MX VIA:n valmistamalla K8T800-piirisarjalla.

Toimiva setti:
Intelin P4 2,8 Ghz + ASUS P5P800-MX

Näin pääsin ahdistuksestani.
Pian on taas maanantai
hirvijo
09.03.2006 11:20:54
Joo, sama. Vanhassa koneessa oli Vian piirisarjan usb-ohjaimet. Aiheutti koneen boottailua ja USB:t toimi miten sattuu. ulkoisen äänikortin kanssa oli parin kuukauden mittainen tähtien sota. USB-muistitikutkin toimivat vain alle 50 mb:n tiedostoilla, ei isommilla.
Wk
09.03.2006 11:25:23 (muokattu 09.03.2006 11:28:12)
Hmmm.. olen tässä suunnitellut ostavani USB MIDI-koskettimet ja koneessani on myös VIA:n piirisarja, KM400A.... prkl jos sitten saa sen kans tapella joka välissä...

EDIT: Itselläni ei kuitenkaan ole ollut ongelmia vielä tähän asti ulkoisen kovalevyn, digitaalkikameran tai näppäimistö/hiiri -yhdistelmän kanssa.. prossuna tässäkin AMD Athlon (XP 3200+).
http://www.mikseri.net/users/108413.php
hirvijo
09.03.2006 11:28:06
Hmmm.. olen tässä suunnitellut ostavani USB MIDI-koskettimet ja koneessani on myös VIA:n piirisarja, KM400A.... prkl jos sitten saa sen kans tapella joka välissä...

Tuo midi-kiippari ei käytä niin paljoa tuota väylää kuin jatkuva audiovirta. Antaisin paremman ennusteen midi-kiipparille kuin usb-äänikortille tuon VIA:n kanssa.
juhajuha
09.03.2006 11:36:59

Mullakaan ei missään muussa asiassa kyllä ilmennyt ongelmia tuon emolveyn kanssa.
Pian on taas maanantai
cubasisti
09.03.2006 12:09:29
Mulla on ollut kahdessa koneessa VIA:n piirisarja ja molemmat koneet toimivat ihan täysin. Ei ongelmia. Nyt on käytössä Asus A8V Deluxe ja Athlon 64 3000+ 1,8GHz. Huippuhyvä kone ja edullinen.

Ongelmia tulee siitä, jos ostaa sellaisen yhdistelmän, jonka toimivuutta ei ole etukäteen varmistanut. MOT.
Deadline tekee mestarin.
kamina
10.03.2006 10:10:26
Mulla on ollut kahdessa koneessa VIA:n piirisarja ja molemmat koneet toimivat ihan täysin. Ei ongelmia. Nyt on käytössä Asus A8V Deluxe ja Athlon 64 3000+ 1,8GHz. Huippuhyvä kone ja edullinen.

Ongelmia tulee siitä, jos ostaa sellaisen yhdistelmän, jonka toimivuutta ei ole etukäteen varmistanut. MOT.

Sama täällä. Ollut kt266a, kt400, sekä nyt vielä käytössä Asus A8V ja A8V deluxe (mitkä piirit noissa sitten olikaan).

Toisaalta mulla oli myös Abitin NF2 emo, sekä Shuttlen NF3 ja molemmissa pätki usb. En silti väitä että NF2 tai NF3 piirisarjoissa on vikaa, vaan noiden valmistajien emoissa.
superfly
10.03.2006 10:49:25

Totta. Tuon varmistaminen on aika lailla hankalaa käytännössä tosin.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
juhajuha
10.03.2006 11:24:31

Luulenpa että aika harvalla tulee edes mieleen, että muuten toimiva nykyaikainen emolevy ei toimi laisinkaan USB-audiointerfacen kanssa. Tämmöstä se kuitenkin on. Pitäis vaan enemmän pitää meteliä tästä ettei muut tee samaa virhettä.
Pian on taas maanantai
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)