Aihe: Thon räkit, mikä ero ECOssa
1
humppahanuristi
10.03.2006 09:21:25

Eli tarvitsisi räkin ja nuo T-kaupan Thon mikseriräkit vaikuttaisivat hyviltä. Mutta kumman iso ero on ECO (halpa) ja normaali versiolla.

Eli mikä ero noissa on?

Onko ECO ohuempaa vaneria vai..

Eikö niissä syvyyksissä ja luukuissa ainakin ollut eroa
Ilonpilaaja
aimotuska
10.03.2006 09:28:03 (muokattu 10.03.2006 09:30:13)
ECO:ssa on semmoset "napsulukot" kuten he niitä kutsuvat. Niiden jouset vääntyy jos yrittää tunkea väkisin kiinni ja sitten ne ei enää pysy mitenkään kiinni. Vaneri on myös muistaakseni ohuempaa (7mm?) ja räkkimutterit valuu aina alaspäin, joten vehkeiden poisottaminen ja takaisinlaitto vaatii toisinaan pientä akrobatiaa.

Live-räkeissä on taas semmoset viralliset upotetut perhoslukot, jotka siis ei väänny auton perälläkään (vaikka eipä nuo napsulukotkaan oo meillä ottanu damagea). No ne menee paremmin kiinni. Räkkimutterien takana on semmonen kumisysteemi, joka pitää mutteri paikoillaan vaikka räkkiä miten heiluttelisi. Vaneri on kai myös paksumpaa (9mm?).

Eco II on sitten semmosta ihmeen mustaksi maalattua kasvikoppimuovia, johon en oikein luottais missään tilanteessa. Siihen kun pistää jotain painavaa romua päälle niin se on melko varmasti läjässä.

Jos on kauheesti keikkaa ja miljoona räkkiä päivittäin auottavana ja roudattavana, niin mieluummin sitten noita live-räkkejä tai vielä mieluummin jotain Holmbergejä ym. Tavallisen kuolevaisen käytössä nuo ecot toimii vallan mainiosti.

E: Livestä ja ECO:sta on muistaakseni myös 45cm versiot. Livestä on myös semmonen järkyttävä 15 unitin rantasaunaversio, jota en toivo kenenkään ostavan. ;)
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
Hotlicks
10.03.2006 10:28:48
Live-räkeissä on taas semmoset viralliset upotetut perhoslukot, jotka siis ei väänny auton perälläkään (vaikka eipä nuo napsulukotkaan oo meillä ottanu damagea). No ne menee paremmin kiinni. Räkkimutterien takana on semmonen kumisysteemi, joka pitää mutteri paikoillaan vaikka räkkiä miten heiluttelisi. Vaneri on kai myös paksumpaa (9mm?).

E: Livestä ja ECO:sta on muistaakseni myös 45cm versiot. Livestä on myös semmonen järkyttävä 15 unitin rantasaunaversio, jota en toivo kenenkään ostavan. ;)

Sen verran korjaten. että ainakin mun 45 syvässä 12U Live räkissä (joka on sittemmin jo päätynyt osiksi...) vaneri oli tuota 7 mm filmiä. Vähän oli heppoisen tuntuinen ilman roippeita sisällä, mutta hienosti tuo kesti kolme päätettä.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
Pieni rumpalipoika
10.03.2006 12:01:03

Livestä on myös semmonen järkyttävä 15 unitin rantasaunaversio, jota en toivo kenenkään ostavan. ;)

Miten niin? Sehän on tosi näppärää, ku saa samaan räkkiin esim. viis peaveyn cs 800:sta! Hoho.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Lennu
10.03.2006 12:58:08

Miten niin? Sehän on tosi näppärää, ku saa samaan räkkiin esim. viis peaveyn cs 800:sta! Hoho.

Auts. Kulkeeko teillä trukkiki mukana, vai?
Pieni rumpalipoika
10.03.2006 16:11:12

Ei. Me ollaan vaan aika skrodeja jätkiä!
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
duane
10.03.2006 18:32:17

sehän mahtuu tuollaiseen caseen...:)
* - It's Allright
kivi
13.03.2006 15:00:48

No mutta, saa kai siihen pyörät?

Mulla on jotain 16 unitin Transitcaseja, ja vaikka ne on täyteen asennettuina mukamas raskaita roudata, niin älyttömän pehmeästi niitä rullailee, ja rullauksen ajaksi voi vaikka pinota pari Marshall-stäkkiä siihen päälle, niin kulkevat samalla hiellä
:-)

No mutta vakavasti - kyllähän päättäriräkissä pitää tilaa olla, jäähdytys vaatii tyhjät paikkansa.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
aimotuska
13.03.2006 15:11:59
No mutta, saa kai siihen pyörät?

Saa, mutta kun joka mökissä on aina vähintään yhdet portaat. Ja sata kynnystä. Ja korkea lava. Ja pakun perä. Takalaitanostimia ei lasketa.

No mutta vakavasti - kyllähän päättäriräkissä pitää tilaa olla, jäähdytys vaatii tyhjät paikkansa.

Mikä pakko niitä kaikkia päätteitä on tunkea samaan laatikkoon? Laitetaan monta pientä niin kunto kasvaa juostessa, eikä pelkästään haba yhtä universaalia räkkiä kiroillessa.
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
pwc
13.03.2006 18:17:19
Livestä on myös semmonen järkyttävä 15 unitin rantasaunaversio, jota en toivo kenenkään ostavan. ;)

Onhan niillä 20U versiokin :D

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-189573.html
kivi
14.03.2006 06:59:56

Mikä pakko niitä kaikkia päätteitä on tunkea samaan laatikkoon? Laitetaan monta pientä niin kunto kasvaa juostessa, eikä pelkästään haba yhtä universaalia räkkiä kiroillessa.

Toi on just niin tota
:-P

Mä rakensin aikoinaan sellaisen puolen autonperän kokoisen kuljetuslaatikon, johon oli tarkoitus pakata kerralla kaikki tellingit, kitarat, nupit ja ylipäätänsäkin kaikki millä ei ollut omaa casea - siitä sitten äijät kulmiin kiinni ja kerralla koko roudaus

No, kyllä se bussiin mahtui kun ramppia pitkin työnsi, muttei keikkapaikkojen ovista, eikä sitä jaksanut nostaa kahdestaan. Olisiko ollut Tavastian ja Pakkahuoneen lavalla joskus, ja siinä se sitten... loppuelämänsä vietti treenikämpän perällä "romulaatikkona".
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
aimotuska
14.03.2006 09:43:17
Toi on just niin tota

Nimenomaan :)

Mä oon joskus yön pimeinä roudaustunteina miettiny, että pitäis laittaa varastoksi semmonen iso laivakontti tjsp. Se tungetaan seinästä sisään kun ei olla keikalla ja sitten kun lähdetään, pakitetaan konttiauto (tyhjä sellainen) seinän viereen, vetästään kontti kyytiin ja eiku paanalle. Romut olis aina lämpimässä varastossa eikä puolta vuotta bussinperällä keikkatauolla.

Noh... jotenkin tääkin silti tuntuu kuolleena syntyneeltä idealta.. :D
kivi
14.03.2006 11:43:29
Nimenomaan :)

Mä oon joskus yön pimeinä roudaustunteina miettiny, että pitäis laittaa varastoksi semmonen iso laivakontti tjsp. Se tungetaan seinästä sisään kun ei olla keikalla ja sitten kun lähdetään, pakitetaan konttiauto (tyhjä sellainen) seinän viereen, vetästään kontti kyytiin ja eiku paanalle. Romut olis aina lämpimässä varastossa eikä puolta vuotta bussinperällä keikkatauolla.

Noh... jotenkin tääkin silti tuntuu kuolleena syntyneeltä idealta.. :D

Näin pakkastalvena rehatessani yö yön jälkeen akkuja sisään lämpimään ja kieriskellessäni vatsakipujen kourissa ajatellessani talvidieselin suodatettavuutta ja hehkutulppien kuntoa, olen alkanut yhä enemmän kallistua ajatukseen, että koko auto olisi saatava treenikämpälle sisään.

Ei olisi kylmä pakata, muoviset caset ja räkinkulmat (kyllä, niitäkin ikävä kyllä on) eivät sälähtelisi rikki kuin kristallilasi, ja auton voisi jopa siivota. Ja kylläpä se hyrähtäisi käyntiin ilman sprayta ja Tiepalvelua.

Ja jos niitä akkuja tahtoisi ladata, lämpimässä latautuisivat täyteen ja nopeasti, eikä jäätyisi laturin johdotkaan tönköiksi, eivät eristeet murtuisi.
Reddie
14.03.2006 12:32:18
Näin pakkastalvena rehatessani yö yön jälkeen akkuja sisään lämpimään ja kieriskellessäni vatsakipujen kourissa ajatellessani talvidieselin suodatettavuutta ja hehkutulppien kuntoa, olen alkanut yhä enemmän kallistua ajatukseen, että koko auto olisi saatava treenikämpälle sisään.

Ei olisi kylmä pakata, muoviset caset ja räkinkulmat (kyllä, niitäkin ikävä kyllä on) eivät sälähtelisi rikki kuin kristallilasi, ja auton voisi jopa siivota. Ja kylläpä se hyrähtäisi käyntiin ilman sprayta ja Tiepalvelua.

Ja jos niitä akkuja tahtoisi ladata, lämpimässä latautuisivat täyteen ja nopeasti, eikä jäätyisi laturin johdotkaan tönköiksi, eivät eristeet murtuisi.

Mulla on ollu haavena nyt muuttaa omaan kämppään. Oon kattellu näitä kaikkia pienikokoisia tehdashalleja missä on semmoset kunnon auton mentävät ovet. :D Siinä sais treeniksen ja kämpän ja varaston samalla!
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
miffe
22.03.2006 21:31:45
Mulla on ollu haavena nyt muuttaa omaan kämppään. Oon kattellu näitä kaikkia pienikokoisia tehdashalleja missä on semmoset kunnon auton mentävät ovet. :D Siinä sais treeniksen ja kämpän ja varaston samalla!

Hihkase mullekin, jos sellanen sattuu kohtuuhinnalla vastaan akseleilla Turku-HKI/HML/Lahti-Lappeenranta. Varasto löytyy nykyisinkin (paikallisen kilpailijan hallissassa on mulla sellanen pikkunen nurkka), mutta molemmat lastauslaiturit on aina varattu, kun ei ne koskaan ole keikalla! Eikä sieltä varastosta oikein mahdukaan enää työntämään kamoja pihalle tyhjentämättä ensin puolta kilpailijan kamoista laiturin puolelle (ja siellä on juuri sellasia 16-20 unitirn räkkejä, joissa mm. mikit ja mikkipiuhat kulkee lajiteltuina vetolaatikoissa).

Siis ihan tosissaan olis nasta just sellanen varasto, jonne mahtus auto ja sitä ympäröis takaa ja sivuoven puolelta sopivan korkuinen laituri, jolla tilaa laitehuoltoa ja pienimuotoista säilytystä varten.

miffe
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)