Tapio79 04.03.2006 08:42:49 (muokattu 04.03.2006 11:02:35) | |
---|
Mitäpäs ihmiset ovat mieltä tästä edesmenneestä, hienosta suomalaisesta pop-orkesterista? Karkkishan on nyt taas ajankohtainen sikäli, että yhtyeen koko levytetty tuotanto on julkaistu 2 cd:n kokoelmana. Taisipa tuo peräti albumilistallekin nousta. Kokoelma tuli hankittua räjähtäneiden c-kasettien tilalle, ja kylläpä vain kuulostaa hyvältä varsinkin enemmän harrastamani raskaan metallin vastapainoksi. Yhtyeen tuotantohan jakaantuu karkeasti kahtia kahden ekan levyn aikojen yksinkertaisiin, mutta silti enimmäkseen hävyttömän hienoihin, rakkautta ja ihmissuhteita melko naivistisesti käsitteleviin purkkapop/punk-rallatuksiin sekä viimeiseksi jääneen "Suudelmilla"-albumin monipuolisempaan, monimutkaisempaan ja kunnianhimoisempaan materiaaliin. Yhtyeen urassa oli havaittavissa tällaista monipuolistumista ja kehittymistä varsin kronologisesti. Pitävätpä monet "Suudelmilla"-levyä yhtenä suomalaisen popin tärkeimmistä teoksista. Itse kyllä myönnän pitäväni enemmän vanhemmista biiseistä (ehkä sitten olen vähän yksinkertainen mies?), vaikka ei Suudelmilla missään nimessä huono levy ole. Minuun vain on aina vedonnut tuommoinen simppeli, suoraan asiaan menevä yy-kaa-koo-nee-meininki monessakin musiikinlajissa. Karkkiautomaatin musiikin ehdottomasti suurin ansio on mielestäni se, että se tuo väkisinkin hymyn huulille ja hyvän mielen. Siihen ei moni bändi samalla tavalla kyennyt. Niin joo, asiaa tuntemattomia ehkä saattaa kiinnostaa että Karkkiautomaatin nokkamies Janne Kuusela vaikuttaa nykyisin Liekki-yhtyeen kantavana voimana. "Suudelmilla"-albumilta on kuultavissa jo hieman samaa henkeä kuin Liekin tuotoksissa. Kokki tänne äkkiä!Keitossani on mies!
Romantikkoitkijät #31 |
aleksi 04.03.2006 10:42:33 | |
---|
Kovastihan tätä bändiä ja uutta kokoelmaa on kehuttu, joten pitänee ottaa itseä niskasta kiinni ja vihdoin yrittää tutustua bändiin. "Open hands to the wind." |
aivokuolio 04.03.2006 10:43:41 | |
---|
Oikeassa mielentilassa maailman paras bändi. Väärässä mielentilassa maailman ärsyttävin bändi. 3 henkilöä tai 240 kg lihaa |
Feggy 04.03.2006 11:04:35 | |
---|
Karkkia mun korville. Shake some action. |
The Duke 04.03.2006 11:07:03 | |
---|
Mikki-Hiiri paskaa. It's not another state of mind..It's another mind of state... |
tigrushka 04.03.2006 11:13:09 | |
---|
Itse kyllä myönnän pitäväni enemmän vanhemmista biiseistä (ehkä sitten olen vähän yksinkertainen mies?), vaikka ei Suudelmilla missään nimessä huono levy ole. Minuun vain on aina vedonnut tuommoinen simppeli, suoraan asiaan menevä yy-kaa-koo-nee-meininki monessakin musiikinlajissa. Karkkiautomaatin musiikin ehdottomasti suurin ansio on mielestäni se, että se tuo väkisinkin hymyn huulille ja hyvän mielen. Siihen ei moni bändi samalla tavalla kyennyt. Sama juttu. Muistelen yhä lämmöllä -94 Semifinalissa näkemääni keikkaa, se oli rakkautta ensi korvallisella... Vilpittömän hyväntuulista, lapsenomaisen riemukasta meininkiä. Kokoelmalätyn julkaisu on vuoden kulttuuritekoja! I got stripes ^..^ |
Nita Nitro 04.03.2006 12:04:29 | |
---|
Suudelmilla on ollut kovassa kuuntelussa. Noi vanhemmat on jäänyt aika lailla varjoon, lähinnä kai siksi ettei niihin ole pahemmin kaupoissa törmännyt. Nyt kyllä olisi kai hyvä tilaisuus korjata asia... mystische! |
nikomati 04.03.2006 12:07:33 | |
---|
Oikeassa mielentilassa maailman paras bändi. Väärässä mielentilassa maailman ärsyttävin bändi. näin. "jani-petteri kaakeli matti nykänen, pentti arajärvi, ismo laitela, sami koski ja munakarva mosunismu!" |
hanhjelm 04.03.2006 13:51:23 | |
---|
Pakko kyllä ostaa toi kokoelma. Ihan perkeleen hienoa musiikkia! |
JMP71 04.03.2006 17:23:03 | |
---|
Hienoa musiikkia, toimii koko tuotanto. Muistan hyvin vielä päivän kun täytin 18 ja olin nuorisotalolla katsomassa Karkkiautomaatin keikkaa. Muistona bändiltä ostettu Kaksi-Nolla -levy Janskun piirustuksineen sisäkannessa. Ai aikoja... Pistetäämpä levy soimaan.. Alkoholi lyhentää ihmisen ikää, mutta toisaalta ehtii nähdä kaksin verroin. -K.Palsa- |
disarm 04.03.2006 18:24:57 | |
---|
Sokerihumalaista pussailupunkkia. hanuristi: Uusis on melko varmasti munaton pässi ja kompensoi sitä curlingilla. |
smio 09.03.2006 12:52:00 | |
---|
Ite oon vasta tässä lähiaikoina kunnolla tutustunut Karkkiautomaattiin, mutta silti toi Suudelmilla on jo yks mun lempparilevyjä. Pitäis kai toi kokoelmakin pian hankkia. |
hanhjelm 09.03.2006 19:02:42 | |
---|
"Minne vaan" on niiiiin täydellinen pop-kappale! Muutenkin ihan parhautta koko tuotanto! Suosittelen lämpimästi tämän kokoelman ostoa. |
sikanaama 09.03.2006 21:06:25 (muokattu 09.03.2006 21:06:47) | |
---|
Kyllä se on ostettava tämä. Täytyy kesäksi hankkia tai heti kun kevät tulee. Sitten polkis vaan pyörällä ja kuuntelis karkkista ja hymyilis. Pakaste jussiohman. |
smio 09.03.2006 22:30:32 | |
---|
"Minne vaan" on niiiiin täydellinen pop-kappale! Muutenkin ihan parhautta koko tuotanto! Suosittelen lämpimästi tämän kokoelman ostoa. Mun mielestä kans karkkiksen parhaimpia biisejä toi. Ja yks maailman parhaimpia kertosäkeitä! |
maelstorm 09.03.2006 23:09:01 | |
---|
annoin plussan ketjun avaajalle läpimietystä hienosta ensimmäisestä puheenvuorosta. tänä yhden rivin pikkunäppärien vastausten luvatulla aikakaudella oikein hymyilytti, ja ennenkaikkea ilahdutti se että saa karkkiksen nyt cd:llä sitten haltuun, ei ole ennen ollut! Siivet. |
annoin plussan ketjun avaajalle läpimietystä hienosta ensimmäisestä puheenvuorosta. tänä yhden rivin pikkunäppärien vastausten luvatulla aikakaudella oikein hymyilytti sama. itselleni Karkkiautomaatin tuotanto on jostakin syystä jäänyt täysin tuntemattomaksi, lukuunottamatta Sivulliset*-kokoelmalta löytyvää Seikkailuun nimistä kappaletta. Kuuselan "Janskun" Liekki yhtye kolahti kympillä viime vuonna julkaistun upean Rajan piirsin taa albumin myötä, että kyllä tuo Karkkiksen Suudelmilla-albumi ainakin vaikuttaa tutustumisen arvoiselta teokselta. *Sivulliset - valikoima suomalaista vaihtoehtorockia vuosilta 1985-2000. 4 cd-levyn boksi, julkaistu vuonna 2005, 35 sivuisen kirjasen kanssa. Minä puolestani suosittelen tätä pakettia, kaikille joista määritelmä "vaihtoehtorock" kuulostaa mielenkiintoiselta. 8) |
Rakkikoira 10.07.2006 17:27:35 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 122 päivää vanhaan ketjuun! Torstaina ostin kokoelmalevyn ja ei ole sen jälkeen muuta juuri tullut kuuneltua. Liian loistavia biisejä levy täynnä. Itku. |
nikomati 11.07.2006 21:57:26 | |
---|
kovaa kamaa on kyllä. hargaanen aijä tuntee arvon rakkauden |
author 24.07.2006 11:38:48 | |
---|
Ostin tämän uuden kokoelmalevyn eräästä Tukholman divareista hintaan 25kr (~3€) tietämättä yhtikäs mitään kyseisen yhtyeen tuotannosta. Melko huvittavaa menoa. Kyllä tuo jossain mielentilassa menee mutta melko harvoin sellainen mielentila on. Asenne korvaa virheet ;) |