Aihe: Apua sovivan nuotinnusohjelman löytämiseen?
1
Tarma
03.03.2006 21:14:10
Ajattelin laittaa tännekin vastaavan kirjoituksen kuin "sävellyspuolelle", jos vaikka saisin lisää hyviä vinkkejä.

Olen aikoinani (90-luvun alussa) käyttänyt vanhalla macilläni Encore-ohjelmaa, jonka tasoinen saattaisi nytkin tulla kysymykseen PC:lleni. Silloin tosin riitti kaksi nuottiviivastoa päällekkäin, eikä tullut kokeiltua enempää.
Olen käynyt hakemassa netistä demoja eri nuotinnusohjelmista, mutta en ole niistä oikein päässyt selville mikä olisi tarpeilleni sopiva.
Kriteerini ovat suurinpiirtein tässä:
Haluaisin, että nuotit voisi "vetää hiirellä" nuottiviivastolle, ainakin tarvittaessa. Nuottiviivastoja saisi olla kymmenen päällekkäin (kymmentä stemmaa varten 1/stemma).
Alkaa käsin kirjoittaminen ottaa päähän, kun haluisin siistiä, painokelposta jälkeä.
Olisko ehdottaa jotain järkevää, helppokäyttöistä ohjelmaa, joka ei maksaisi mahdottomasti?
Jonte
03.03.2006 23:53:27
Ajattelin laittaa tännekin vastaavan kirjoituksen kuin "sävellyspuolelle", jos vaikka saisin lisää hyviä vinkkejä.

Olen aikoinani (90-luvun alussa) käyttänyt vanhalla macilläni Encore-ohjelmaa, jonka tasoinen saattaisi nytkin tulla kysymykseen PC:lleni. Silloin tosin riitti kaksi nuottiviivastoa päällekkäin, eikä tullut kokeiltua enempää.
Olen käynyt hakemassa netistä demoja eri nuotinnusohjelmista, mutta en ole niistä oikein päässyt selville mikä olisi tarpeilleni sopiva.
Kriteerini ovat suurinpiirtein tässä:
Haluaisin, että nuotit voisi "vetää hiirellä" nuottiviivastolle, ainakin tarvittaessa. Nuottiviivastoja saisi olla kymmenen päällekkäin (kymmentä stemmaa varten 1/stemma).
Alkaa käsin kirjoittaminen ottaa päähän, kun haluisin siistiä, painokelposta jälkeä.
Olisko ehdottaa jotain järkevää, helppokäyttöistä ohjelmaa, joka ei maksaisi mahdottomasti?

Encore palvelee Sinua varmaan edelleenkin. En muista ulkoa montako stemmaa Enkka tekee, mutta useita kuitenkin. Ainakin minä olen ollut tyytyväinen 4.0-versiooni.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
baron
04.03.2006 00:31:34

Downloadaa Makemusicin ilmainen Finalen "köyhälistöversio" Notepad ja tsekkaa, onko se sinne päin kuin kaipaat.
My name is Baron, Sir Baron.
Janus
04.03.2006 18:10:33 (muokattu 04.03.2006 18:10:48)

Tsekkaa www.g7info.com , lisätietoja suomeksi löytyy osoitteesta www.carbonmusic.fi (maahantuoja - osaavat varmaan vastata tarkempiin kysymyksiin, jos meilaat).
northern
08.03.2006 09:29:50

Kokeile Overturea.
Tarma
09.03.2006 15:01:48
Kiitos vinkeistänne. Finale Notepad on toiminut kohtalaisesti. Ongelmia on vielä joitakin: (jotkut saattavat tietysti selvitä kun ehdin kokeilla enemmän) esim.
Voikohan ensin valittuja soitinten nimiä nuottiviivaston edessä vaihtaa? Joskus voisi olla tarpeen vaihtaa jopa suomenkielelle ja kaikkia tarvitsemiani soittimia ei ole Notepadin valikoimissa...

Kokeile Overturea.
Kertoisitko lisää? Mistä löytyy ja mitä ominaisuuksia siinä on? Yritin etsiä netistä, mutta en tainnut löytää oikeaa...
baron
09.03.2006 15:06:49

Kiitos vinkeistänne. Finale Notepad on toiminut kohtalaisesti. Ongelmia on vielä joitakin: (jotkut saattavat tietysti selvitä kun ehdin kokeilla enemmän) esim.
Voikohan ensin valittuja soitinten nimiä nuottiviivaston edessä vaihtaa? Joskus voisi olla tarpeen vaihtaa jopa suomenkielelle ja kaikkia tarvitsemiani soittimia ei ole Notepadin valikoimissa...

Mä voin himassa kokeilla toimiiko tää mun neuvo, mulla täällä duunissa Finalea ei oo, mutta luulisin niin, että valkkaat tekstityökalun (A) ja silloin voit editoida kaikkia näkyvissä olevia tekstejä.
baron
09.03.2006 17:46:41 (muokattu 09.03.2006 17:49:12)

Mä voin himassa kokeilla toimiiko tää mun neuvo, mulla täällä duunissa Finalea ei oo, mutta luulisin niin, että valkkaat tekstityökalun (A) ja silloin voit editoida kaikkia näkyvissä olevia tekstejä.

Ei onnistunut niin. Täydessä Finalesta löytyy Edit/Text Search and Replace jolla voi muuttaa minkä tahansa nuoteissa olevan tekstin toiseksi.
En tiedä löytyykö Notepadissa sama, tsekkaa.

Staff Toolilla onnistuu myöskin, se on se G-avaimella avautuva työkalu.
Da Make
09.03.2006 18:18:08 (muokattu 09.03.2006 18:45:49)
Sibelius on toimiva ohjelma myös. Vähän nihkeä päivitysmielessä, mutta suoraviivainen ja yksinkertainen kuitenkin.

stralia: ;)
Starlia
09.03.2006 18:40:22
Vähän nihkeä päivitys mielessä

Eikös yleensä ole p***u mielessä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)