Aihe: Muutama sana Matti Nevalaisesta
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12
PekkaM
09.03.2006 22:02:41
Pitää muistaa, että jos joskus Nevalaiselta lähtee keppiä hankkimaan (niiden tyylin huomioiden epätodennäköistä), niin on paras olla tyytyväinen tai Masan hännystelijät tulee uhkailemaan fyysisellä väkivallalla :p
Bonesaw
09.03.2006 22:05:53
Pitää muistaa, että jos joskus Nevalaiselta lähtee keppiä hankkimaan (niiden tyylin huomioiden epätodennäköistä), niin on paras olla tyytyväinen tai Masan hännystelijät tulee uhkailemaan fyysisellä väkivallalla :p

Tuo kieltämättä tulee mieleen. Ja mitä vielä tuohon kimk1:sen tekstiin tulee,niin tuollainen ei ainakaan nosta myyntilukuja.
Gypsy
09.03.2006 22:10:42
2. Olen henkilökohtaisesti nähnyt, kokeillut ja soittanut keskustelun alla olevaa kitaraa. Se on erittäin kaunis, hyvintehty keppi. Viimeksi tänä iltana olen ko. soittimen nähnyt. Wirzeniuksen viittaukset huonoon laatuun laittavat vihaksi, koska yritin ko. soittimen Masalta ostaa useita kertoja kun se odotteli "ammattilaista". Olen pahoillani Wirzenius, mutta arviosi kitaran laadusta osoittaa ammattitaidottomuutesi.

Alkokin kiinnostaan, että minkälaisia hommia nää ammattitaidottomat osaamattomat "ammattilaiset" kesätyöläiset siellä pajalla tekee? Ihan skebanrakennusprosessissa mukana, vai kuinka?
kimurantti1
09.03.2006 22:10:43 (muokattu 09.03.2006 22:28:58)
kimk1:

On mielenkiintoista minkälaista keskustelua tämän nuoren "kitara-ammattilaisen" kirjoittelu herätti. Muutama huomio aiheesta:

En missään vaiheessa ole väittänyt olevani ammattilainen, vaikkakin sellaiseksi opiskelen.

1. Matin henkilöön käyvä hyökkäys on lapsellisen henkilön typerä temppu.

En ole missään vaiheessa kritisoinut Matti Nevalaista henkilönä enkä edes soitinrakentajana, vaan hänen toimintaansa ongelmatilanteessa. Siinä on selvä ero.

Nevalaisen Masa on täysin päinvastainen henkilö kuin "ammattilainen" antaa ymmärtää. Tämän voit varmistaa keneltä tahansa henkilöltä joka Masan tuntee. Ja se lista sisältää todellisia ammattilaisia tosin kuin Wirzenius.

Se, että Matti Nevalainen on toiminut sinua kohtaan reilusti on vallan hieno asia, mutta se ei vaikuta tähän tilanteeseen mitenkään. Millä tavalla luulet, että tuo lista ammattilaisista vaikuttavaa tähän keskusteluun? Minäpä sanon: Ei millään tavalla.

2. Olen henkilökohtaisesti nähnyt, kokeillut ja soittanut keskustelun alla olevaa kitaraa. Se on erittäin kaunis, hyvintehty keppi. Viimeksi tänä iltana olen ko. soittimen nähnyt. Wirzeniuksen viittaukset huonoon laatuun laittavat vihaksi, koska yritin ko. soittimen Masalta ostaa useita kertoja kun se odotteli "ammattilaista". Olen pahoillani Wirzenius, mutta arviosi kitaran laadusta osoittaa ammattitaidottomuutesi.

Kitara on toki kaunein mitä olen nähnyt, omaa silmääni miellyttämään sen suunnittelinkin, mutta työkaluna se ei toimi. Seison sanojeni takana ja olen valmis arvioittamaan kitaran vaikka kolmella muulla soitinrakentajalla. Jos taas Nevalainen on saanut sen todellakin soittokuntoon, niin odotan kuulevani asiasta häneltä itseltään enkä hänen anonyymiltä edustajaltaan. Jos kerran aikanaan kitaran noin kipeästi halusit, niin nythän pääset sen ostamaan. Nevalainen pääsee sittenkin siitä eroon ja sinä saat mielestäsi hyvän soittimen. Kaikkien pitäisi olla onnellisia.

3. Kaikki se palvelu ja lisäarvo, jonka Masa on minulle tuonut työnsä kautta on TÄYSIN korvaamatonta.

4. Työn jälki on erittäin hyvä ja usein ilmiömäinen. Kitaran rakentaminen ja säätäminen on käsityötä ja siitä tunnistaa ammattilaisen. Kaikki kitarani joihin Matti Nevalainen on tehnyt säädöt jne. on ammattilaisen korkealaatuista työtä.

Vielä toisen kerran: Hieno juttu, mutta miten se liittyy mitenkään minun tilanteeseeni?

on osoitus heikon henkilön (myös fyysisesti) toiminnasta.

Anteeksi mitä? Tässä lainaus omasta tekstistäsi: henkilöön käyvä hyökkäys on lapsellisen henkilön typerä temppu - minä en ole se joka tätä on harrastanut.

Uskoisin että Wirzenius poltti itseensä leiman joka ei tule poistumaan.

Uskoisin että sinä poltit itseesi leiman joka ei tule poistumaan. Valitettavasti sinulla ei ollut kanttia tehdä sitä edes omalla nimelläsi, vaan lauot asiaan mitenkään liittymättömiä argumentteja ja perusteettomia henkilökohtaisuuksia anonyymin nimimerkin takaa. Laita puhelinnumerosi pikaviestillä jos haluat kasvokkain asiasta keskustella, muuten en viesteihisi enää vaivaudu vastaamaan.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Alexi69
09.03.2006 22:13:09

Tämä todellakin taitaa olla päivän opetus.
Minusta tuntuu vahvasti siltä että jos tässä keskutelussa on tehty hallaa FGW:lle,
sitä ei ole tehty ainakaan Kimurantin toimesta.
Hienoa että asiaan liittymättömät henkilöt yrittävät päästä sensuroimaan tätä keskustelua.Alkaa tuntua erään mainitsemattoman entisen suurvallan toimilta.
Arrest Gulak??
Kaikilla on oikeus MINUN mielipiteeseeni xD
Jani The Rock
09.03.2006 22:18:52

Minusta tuntuu vahvasti siltä että jos tässä keskutelussa on tehty hallaa FGW:lle,
sitä ei ole tehty ainakaan Kimurantin toimesta.

Näin on. kimk1:n kommentit ovat sellaista tasoa, että niiden vuoksi on mahdotonta tuntea edes myötähäpeää.
Oletko ihminen? Soitatko soitinta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
kimurantti1
09.03.2006 22:20:48 (muokattu 09.03.2006 22:43:15)
Huh. Keskustelu on aina välillä melkein päättymässä kun joku yhtäkkiä postaa tuollaisen ja sitten räjähtää...
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Alexi69
09.03.2006 22:23:56
Näin on. kimk1:n kommentit ovat sellaista tasoa, että niiden vuoksi on mahdotonta tuntea edes myötähäpeää.

Niinpä.Itse pidin Nevalaista aina erittäin arvostettuna ja legendaarisena soitinrakentajana.Ja sitä hän varmasti onkin.
Mutta jos hänen toimintansa ei kestä tällaista keskutelua ilman, että siitä saisi ulkopuolisten uhkailuja tai jatkuvia "sensurointivaientamis yrityksiä, en ole enää niinkään varma.
On siinä tosiaan puolustajia.
Mutta kai tarkoitus pyhittää keinot taas tässäkin tapauksessa.
Kaikilla on oikeus MINUN mielipiteeseeni xD
Les Fender
09.03.2006 22:26:56
Huh. Keskustelu on aina välillä melkein päättymässä kun joku yhtäkkiä postaa tuollaisen ja sitten räjähtää...

Joopa, melkoiseen umpisolmuun saadaan tuollaisilla argumenteilla tilanne vedettyä.
"Living is easy with eyes closed!"
McNulty
09.03.2006 22:40:13 (muokattu 09.03.2006 22:47:45)
Painellaan varoitusta ja huomioidaan kyseiset viestit siten. Eipä niitä tarvitse sen kummallisemmin kommentoida... annetaan moderaattorien kommentoida poistoillaan ja kenties jäähyillä.

edit: juu ei mittään :)
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
kimurantti1
09.03.2006 22:43:27 (muokattu 09.03.2006 23:02:07)
HUOM !!!

Eiköhän kaikkien kanta tuohon kimk1:n viestiin ole jo tullut selväksi. Jätettäköön se omaan arvoonsa ja jatketaan keskustelua mielummin alkuperäisestä aiheesta.
Quu
09.03.2006 22:45:08

Oonko nähny unta vai oliko tää ketju jo lukossa kerran? :P
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Gramer
09.03.2006 22:47:45

Väliaikasesti, kun osa viesteistä poistettiin.
Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa...
kimurantti1
09.03.2006 22:47:55 (muokattu 09.03.2006 23:04:02)

Oli sen aikaa kun moderaattori poisteli asiattomia viestejä ja sanoi seuraavalla kerralla hävittävänsä koko ketjun. Toivottavasti ei tule kohta lähtöä...

Edit: Hidas
Edit2: Ei näköjään lähtenyt.
McNulty
09.03.2006 22:50:57 (muokattu 09.03.2006 22:58:37)
Oli sen aikaa kun moderaattori poisteli asiattomia viestejä ja sanoi seuraavalla kerralla hävittävänsä koko ketjun. Toivottavasti ei tule kohta lähtöä...
Edit: Hidas

Kenties tuota poistoa noilla viesteillä tavoitellaankin. Paha sana poissa silmistä, poissa mielestä. Toivottavasti modet äkkää tuon juonen myös :)

On huomattu.

Annetaan kavereiden vähän aikaa paistatella älykkyytensä auringossa, kun sitä kerran kerjäsivät.

Älkää provosoituko.

Moderaattori
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
poppamies
09.03.2006 23:02:10

.. jatketaan keskustelua mielummin alkuperäisestä aiheesta...

Eli mitä haluat ja mitä et halua. Halusit käsirahat takaisin ja olet ilmeisesti saanut. Sen asian pitäisi sitten olla OK. Voit siis unohtaa sen custom 7-kielisen, eikö?
Olit kesätöissä etkä ole saanut siitä korvausta (Flying Finn). Toivottavasti saat korvauksena sen kitaran mikä on luvattu. Kaikki muu olisi todella lyhytnäköistä Nevalaisen kannalta.
Lopuksi olen sitä mieltä että tällaisista asioista kirjoittaminen on omalla tavallaan kyllä terveellistä ja foorumi on sinänsä aivan oikea. Täällähän pyörii kymmeniätuhansia alan harrastajia ja Nevalaisen pitäisi, arvostettuna käsityläisenä, kyllä huolehtia maineestaan. Suomi on kuitenkin loppujen lopuksi aika pieni maa. Jopa sen verran pieni että alan harrastajat hyvin pitkälle tuntee toisensa.
G-strings are for strippers
Leikari
09.03.2006 23:11:53 (muokattu 09.03.2006 23:14:13)
eipä tosiaan kannata provosoitua täälläkään...

- - -

alkuperäisen aiheen innostamana vielä yleisempi kommentti - - kaikillehan on sattunut/sattuu tilanteita, joissa jonkin liikkeen palvelua tai tavaran laatua ei koeta odotusten mukaisina

elikä: kaikessa on hyvä pitää maltti- ja psykologinen silmä mukana. Ottamatta kantaa threadin avauksen tapaukseen niin voi todeta, että kun jotain häikkää vaikkapa kauppasuhteissa alkaa tulla, niin asiallinen keskusteluyhteys kannattaa molemmilta puolilta pyrkiä viimeiseen asti säilyttämään.

Jokainenhan tietysti ensin ajattelee olevansa omassa asiassaan oikeassa. Hommaa voi kuitenkin ensin yrittää miettiä itse ensin faktapohjalta ennen reklamaation esittämistä. On parempi olla oikeasti oikeassa kuin että on vaan itselleen uskotellut niin - olipa sitten asiakas tai palvelun tarjoaja.

Huomautettavat asiat voi tuoda esille selvästi - nöyristellä ei tarvitse, mutta syyttäminen ja hyökkäävyys saavat toisen osapuolen helposti samalle aaltopituudelle. Tuonpa jälkeen tahtoopi käydä, että poteroita vaan kaivetaan syvemmälle. Kaveripiireissä varsinkin löytyy ymmärtämystä, joka helposti vain tuohtumusta lisää.
Soitetaan jamia!
kalle-w
09.03.2006 23:11:55
Tämä keskustelu ei olisi edes kuulunut tänne. Vaan olisi ollut osapuolien kahdenkeskinen juttu. Ainahan näistä saa reviteltyä maukasta draamaa, jos niin halutaan.

No näinhän just on. Aion muuten ostaa flaikkarin, kunhan rouva antaa luvan.
luopio
09.03.2006 23:54:04

No miksei se Masa sitten suostunu arvioittamaan sitä kitara muilla soitinasiantuntijoilla niin ku Kim ehotti?=D
Muutenkin ihan luokatonta tekstiä, taas sitä hemmetin henkilöpalvontaa, että tää on niin hyvä jätkä ett se ei ees pystys tekemään huonoo kitaraa! Ja miks Kim olis ilman syytä halunnu tuhota Nevalaisen liiketoimet? Hyvin sä vedät
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)