![]() 03.02.2006 00:02:58 | |
---|---|
Niinpä.. mutta ota ihmeessä aikasi ja kerro sen jälkeen mitä olisit tehnyt toisin, missä kohtaa meillä meni vikaan ja millä tavalla voisimme kehittyä? Rakentavaa palautetta annan kunhan ehdin, olen hyvin pahoillani jos loukkaannuit. Ennen sitä voi treenata välilyönnin käyttöä, yleisesti ottaen kannattaa lähteä liikkeelle siitä että kirjoittaa jokaisen virkkeen välimerkin jälkeen tyhjän, siis välilyönnin. Osaan kirjoittaa koneella mielestäni tarpeeksi hyvin ja se on minun asiani,ei sinun. Tyhjän jauhaminen tuntuu olevan muutenkin veressä niin eiköhän se siitä lähde skulaamaan, jossakin vaiheessa. :) Vittuilut sikseen kiitos. Mielipiteitä täälä jaetaan, jos et kestä kritiikkiä niin älä kirjottele tänne. | |
![]() 11.02.2006 21:33:32 | |
Turkka-setä masteroi meidänkin uuden EP:n. Jälki on kohtuullisen kiitettävää ottaen huomioon alkuperäisen materiaalin "tuotannollinen heikkous" ;) Sut min næse, bøllemis. | |
![]() 11.02.2006 23:00:35 (muokattu 11.02.2006 23:02:54) | |
Ahaa, tämäkin pomppasi takaisin ylös enkä kyllä huomannut että täällä on itse herra iso-herra avautunut. Mietin jopa tovin pitäisikö avautua takaisin, mutta pistän ny kuitenkin pari kolme pikaista kommenttia. Rakentavaa palautetta annan kunhan ehdin, olen hyvin pahoillani jos loukkaannuit. Jätät ensikerralla aivopierut vähemmälle ja menet suoraan pointtiin. Kellään ei voi olla niin kiire että ehtii heittää yhden sisällöttömän lauseen pelkästään, jos oli kuitenkin aikaa ladata 4 biisiä ja kuunnella niitä niin tarkkaan että niistä pystyy jotakin kuvaa edes saamaan. Osaan kirjoittaa koneella mielestäni tarpeeksi hyvin ja se on minun asiani,ei sinun. Siitä tulee minun asiani tasan sillä hetkellä kun joudun niitä lukemaan täältä. Ei ole mitään henkilökohtaista, mutta vituttaa kenen hyvänsä mielipiteet jotka näyttää noin kymmenvuotiaan kirjoittamilta. Turha luullakkaan että olisit missään etuasemassa kehenkään verrattuna, paska vituttaa vaikka se olisi itsensä Jeesuksen kirjoittamaa. Vittuilut sikseen kiitos. Mielipiteitä täälä jaetaan, jos et kestä kritiikkiä niin älä kirjottele tänne. Ei tässä kukaan mitään vittuile, ainakaan yhtään enempää kuin teikäläinenkään. Mielipiteitä tosiaan riittää, täältä tulee kanssa tasan niin monta mielipidettä kuin täytyy, aiheesta kuin aiheesta ja ihan yhtä vitusti sitä sisältöä minun tekstissäni oli kuin sinunkin. Samat sanat sinulle, "mielipiteitä täällä jaetaan, jos et pysty omaasi esittämään on turha tulla kertomaan että sinullakin sellainen on". Mutta kiitos palautteestasi, siitä nyt vaan ei ollut mitään iloa kellekään. EDIT: Ahaa.. no menihän se sittenkin avautumisen puolelle.. hohhoijaa. | |
![]() 12.02.2006 03:57:28 (muokattu 12.02.2006 04:13:25) | |
Ahaa, tämäkin pomppasi takaisin ylös ...ja meikäläinen huomasi topicin. Enkä voinut vastustaa kiusausta, tässä seuraava versio kommentoitavaksi: http://eki.pp.fi/temp/Scream_F.mp3 Softana käytin Sonyn Vegasia. Tein kopsun biisistä uudelle raidalle ja sain räävittömällä eq:lla ja gatella irti bassarin tuosta - laitoin siihen ujosti kaikua (kjaerhusin ilmaista) ja sain lopputulokseksi mukavan matalan jurähdyksen. Tuo sitten mausteeksi miksaukseen. Mastereissa seuraavaa: Ilmaisplugari "baxxpander" antamassa ujosti lisämurinaa, sitten kjaerhusin classic eq, josta käänteinen diskohymy lieventämään lisäämääni bassoa (siis middlekorostusta noin 2dB, ja 20 Hz bassot kokonaan alas), Sitten Vegasin oma Track EQ, josta 24dB / oktaavi leikkaus 50 hertsin alapuolelta sekä parin dB:n lisäkorostukset noin 100 Hz ja 2.5KHz tienoilta kapeahkolla q:lla. Eikä tässä vielä kaikki: ilmaisella endorphin kaksitaajuus m/s -kompuralla hiukan (noin 2dB) taajuusriippuvaa puristusta, sitten vielä Vegasin oma wave hammer, jossa kompuraosiosta hitaahkolla atakilla ja loivalla puristussuhteella pari desibeliä kompressiota, ja sitten piikkilimitterillä (volume maximizer) noin 3dB lisää lyttyä. Biisin kertsit menivät näillä säädöillä jo hiukan turhan puuroisiksi, joten tiputin niiden leveliä raidalla (siis ennen masterprosessointia) noin dB:n tai pari. Omilla kuulokkeilla tuo kuulostaa aika terveeltä, mutta kyllä tuossa vääntäessä varmaan muuttui jo puukorvaksi - ei tämmöstä pitäisi luureilla yrittää, vaan ei mulla parempaakaan kuuntelua täällä himassa ole ;-) Kommentteja?? CU
--
Eki | |
![]() 12.02.2006 08:59:21 | |
Kommentteja?? Vaikka tuo rinnakkaisbasarisekoilu on ihan sympaattista propellipäätoimintaa, basarinapsu meni kyl aika rasittavaksi. Release pääkompurassa on kans hitusen paska. Mut ei kovasti huonompi kuin muidenkaan... Ihan ok itse asiassa. ;) Blah. | |
![]() 12.02.2006 10:26:48 (muokattu 12.02.2006 10:57:11) | |
No voi kele. Menin sitten aamukahvin kanssa varustautuneena tekemään tuosta oman plugari-"masteroinnin" kaikkien naureskeltavaksi... http://koti.mbnet.fi/skwaidu/ScriimRaimo.mp3 Tähtäimessä oli tyylille arvollinen rohina, poweri ja pumpuputus, tässä heitettiin kaikki paskahifismi roskikseen heti kättelyssä. Ja en sitten todellakaan ole masteroinnin ammattilainen, okei? ;) Kuunteluna käytin noita parjattuja AKG:n K240 Studioita ja aikaa meni parikytä minsaa. Rokrok. Edit: Ja pientä vertailua... Eka saarnasin ja sitten itse tein viel törkyisempää! Hehe. :D Blah. | |
![]() 12.02.2006 22:34:01 | |
Edit: Ja pientä vertailua... Eka saarnasin ja sitten itse tein viel törkyisempää! Hehe. :D Aika samansuuntainen kuin tuo Virtalähteen näkemys - enemmän yläpäätä/ylämidleä kuin minulla. Nyt, vertailtuani muiden masterointeihin tuoreilla korvilla, omani kuulostaa aika bassovoittoiselta. Semmosta sattuu - syytän tietty halpisluureja kaikesta, minussahan ei ikinä ole vikaa ;-) CU
--
Eki | |
![]() 27.02.2006 13:25:24 | |
Täytyy tähän ihan aiheesta kehaista nimimerkki Twinklen masterointia. Hän masteroi bändillemme Soulstabille kolme biisiä ja oikein hyvältä sai tuotoksemme soundaamaan. Kaikki toimi oikein mallikaasti ja ennen kaikkea nopeasti. Erittäin hyvää palvelua kaikin puolin. Tässä linkki kolmeen hänen masteroimaansa biisiin: In and Out of Love: http://users.evtek.fi/%7Epekkatm/so … 0-%20In%20And%20Out%20Of%20Love.mp3 Put It All on the Line: http://users.evtek.fi/%7Epekkatm/so … ut%20It%20All%20On%20The%20Line.mp3 Soulbone: http://users.evtek.fi/%7Epekkatm/so … tab/promo2006/03%20-%20Soulbone.mp3 Voin oikein hyvällä omalla tunnolla suositella Twinkleä kenelle tahansa. Suuret kiitokset vielä hänelle. www.soulstab.com
Soulstab live 25.2.2006 @ Club Volume (entinen Premiere Nights), Helsinki w/ Longshot, Electric Monk | |
![]() 08.03.2006 18:41:35 (muokattu 08.03.2006 18:42:29) | |
Häikäilemättömästi käytän tätä topicia hyväksi. Bändimmehän siis nauhoitti vuodenvaihteessa treenikämppädemon, mutta masterointi osoittautuu hankalammaksi hommaksi. Nyt pyytäisin Teitä; m.net-veljet, josko joku voisi vähä fiilata tätä kasaan? Ite olen enimmäkseen miksaillu, et ongelmakohdista saa/kannattaa vinkua. Toinen biiseistä olisi tässä: http://melankolikband.com/mp3/unpnmel.WAV Jos joku todella vaivautuu, niin _iso_ kiitos! - juha | |
![]() 08.03.2006 22:27:23 | |
Häikäilemättömästi käytän tätä topicia hyväksi. Bändimmehän siis nauhoitti vuodenvaihteessa treenikämppädemon, mutta masterointi osoittautuu hankalammaksi hommaksi. Nyt pyytäisin Teitä; m.net-veljet, josko joku voisi vähä fiilata tätä kasaan? Ite olen enimmäkseen miksaillu, et ongelmakohdista saa/kannattaa vinkua. Toinen biiseistä olisi tässä: http://melankolikband.com/mp3/unpnmel.WAV Jos joku todella vaivautuu, niin _iso_ kiitos! - juha Tuolle on vähän paha tehdä mitään, etenkään kertseissä... Koitappa laittaa mastereita alemmas, nuo kertosäkeet kun ovat aivan rutussa. Itse nostaisin rumpuja reippaasti suhteessa muihin - siten että potkii. Kitarat yms. nousevat kyllä sitten pintaan kun kompressoi tuota masteria. Aika kovaa tuossa tulee kanssa pellit suhteessa muuhun, voisi laskea diskantteja niistä, ja riippuen miten olet mikittänyt, laskea myös overheadien tasoja. CU
--
Eki | |
![]() 08.03.2006 22:54:27 | |
Häikäilemättömästi käytän tätä topicia hyväksi. Bändimmehän siis nauhoitti vuodenvaihteessa treenikämppädemon, mutta masterointi osoittautuu hankalammaksi hommaksi. Nyt pyytäisin Teitä; m.net-veljet, josko joku voisi vähä fiilata tätä kasaan? Ite olen enimmäkseen miksaillu, et ongelmakohdista saa/kannattaa vinkua. Toinen biiseistä olisi tässä: http://melankolikband.com/mp3/unpnmel.WAV Jos joku todella vaivautuu, niin _iso_ kiitos! - juha Eiköhän tuo kannattaisi ensin koittaa miksata jotenkin järkevän kuuloiseksi. Ei tuota masteroinilla kuitenkaan pelasteta. | |
![]() 09.03.2006 03:14:35 (muokattu 09.03.2006 13:08:48) | |
Taitaa olla jo vähän vanha asia, mutta aikani kuluksi kokeilin minäkin. Jos olisin bändin kanssa yhteistyössä, nostaisin keskusteluun pari asiaa miksauksesta. Mun soundi-ihanne saattaa olla vähän epätyypillinen tähän genreen, mutta yritin siltäkin osin tähdätä kompromissiin. En nyt saanut koulun serverille, joten (edit: "Scream") klippi on tilapäisesti täällä: http://www.mikseri.net/artistit/?id=53614 | |
![]() 09.03.2006 03:44:23 | |
Eiköhän tuo kannattaisi ensin koittaa miksata jotenkin järkevän kuuloiseksi. Ei tuota masteroinilla kuitenkaan pelasteta. Joo. Ei millään pahalla, mutta toi valittu ihan törkeän huono basarisample muuten ihan luokattoman huonon kuuloisessa mutta "livessä" rumpusetissä oli vaan viimeinen niitti. P*taskaa... Ei kyllä biisikään antanut uskoa bändin tulevaisuuteen. :P Blah. | |
![]() 09.03.2006 09:05:04 | |
Ei kyllä biisikään antanut uskoa bändin tulevaisuuteen. :P Minulle se kyllä olisi mennyt ihan vaikkapa Apulannan biisinä. | |
![]() 09.03.2006 20:38:13 | |
Tuolle on vähän paha tehdä mitään, etenkään kertseissä... Koitappa laittaa mastereita alemmas, nuo kertosäkeet kun ovat aivan rutussa. Itse nostaisin rumpuja reippaasti suhteessa muihin - siten että potkii. Kitarat yms. nousevat kyllä sitten pintaan kun kompressoi tuota masteria. Aika kovaa tuossa tulee kanssa pellit suhteessa muuhun, voisi laskea diskantteja niistä, ja riippuen miten olet mikittänyt, laskea myös overheadien tasoja. Ookei. Mastereita olisin voinu laittaa kyl alemmas, mut ei tunnu kauheeta hinkua olevan tätä masteroida. No rummut on stereoraidalla, et ei niitä ihan liikaa enää säädellä (ellei sitten yläpäätä leikkaamalla jotenkin?). :) Joo. Ei millään pahalla, mutta toi valittu ihan törkeän huono basarisample muuten ihan luokattoman huonon kuuloisessa mutta "livessä" rumpusetissä oli vaan viimeinen niitti. P*taskaa... Ei kyllä biisikään antanut uskoa bändin tulevaisuuteen. :P Niin no, oma korvani ei ole tarpeeksi harjaantunut et kykenisin luomaan _sen oikean_ rumpusoundin. Eivaan, en oikeasti usko mihinkään yhteen oikeaan soundiin. Enkä kyllä rumpusoundia kauheasti hionut samaisesta syystä. Ite olen ihan tyytyväinen rumpuihin, ...ja toinen anopista, mut koska olen äänityksessä vasta-alkaja, saattaa käsitys rumpusoundista muuttua itselläkin vielä. Tietty jos rummut ois saanut jäsenneltyä moniraitaisesti olis varmaan tullut erilaista, ainakin panorointi olisi erilainen, koska sen kans oli ongelmia, mutta kyllä niilläkin kamoilla ihan siedettävää jälkeä tulisi saada. :) Biisiä en kommentoi, mut kiitos kuitenkin palauttamisesta maanpinnalle. Kritiikki on tärkeätä, tosin se että tässä ei ollut mitään rakentavaa, teki siitä hieman arvottoman. Eli mikä siitä rumpusoundista tekee paskan? Ehkäpä voisit kertoa parannusehdotuksia/vinkkejä vastaisuuteen? Muutkin saa kertoa rumpujen heikkouksista. Iso kiitos Twinklelle vaivannäöstä, laitan kommenttia sun masterista pikaviestinä, kunhan ehdin kuunnella sitä ajan kanssa. Ja plussan, nyt. | |
![]() 09.03.2006 21:21:36 | |
Ookei. Mastereita olisin voinu laittaa kyl alemmas, mut ei tunnu kauheeta hinkua olevan tätä masteroida. No rummut on stereoraidalla, et ei niitä ihan liikaa enää säädellä (ellei sitten yläpäätä leikkaamalla jotenkin?). :) Jos ne on stereoraidoilla, ainoa vaihtari lienee laskea niitä diskantteja ja nostaa ehkä myös alamidleä tuohon rumpuraitaan. CU
--
Eki | |
![]() 09.03.2006 22:41:48 | |
Ihan pakko kysyä tässä välissä, että miksi se demo pitäisi yleensäkään masteroida? Mitä hemmetin hyötyä siitä on minkään suhteen? ( siis koskien tätä demoa...) | |
![]() 10.03.2006 00:59:18 | |
mut eiks tää homma mee just niin, että miksauksessa korjataan soitto- ja nauhoitusvirheet ja masteroinnissa miksausvirheet. | |
![]() 10.03.2006 08:03:11 | |
mut eiks tää homma mee just niin, että miksauksessa korjataan soitto- ja nauhoitusvirheet ja masteroinnissa miksausvirheet. Ja markkinoinnissa kaikki loput. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" | |
![]() 10.03.2006 17:06:21 | |
Ihan pakko kysyä tässä välissä, että miksi se demo pitäisi yleensäkään masteroida? Öh.. No miks se demo piti ylipäänsä tehdä? Masteroimalla saadaan musiikki kuulostamaan paremmalta, ja ennenkaikkea vähennetään eri kaiuttimilla kuunnellessa ilmeneviä eroja. Siis jotta biisi kuulostaa samalta biisiltä kaverin kotona ja Hesen kattoradiossa. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)