Aihe: Jerry Cantrell, Alice in Chainsin aliarvostettu kitaranero?
1 2 3
Mrezzye
09.03.2006 03:27:59

Juu.. myönnettävä on, että Layne Staley oli AIC:n soundille erittäin tärkeä tekijä, muttei hemmetti soikoon voi dissata Cantrellin osuutta.. Mahtava tyylitaju, hieno biisintekijä jne. jne. Kertakaikkiaan loistava kitaristi/laulaja. Harmi, ettei soololevyt oikein jaksa kantaa samalle tasolle Chainsin tuotannon kanssa, lähinnä juuri loistavan laulajan puutteen takia. Biiseissähän sinänsä ei ole valittamista.

Nyt kun vanha Alice In Chains -kokoonpano aikoo tehdä jotain uutta uuden laulajan kanssa toivon todella, että laulaja pystyy astumaan Staleyn suuriin saappaisiin ja saadaan lisää Chains-tasoista musiikkia eetteriin.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

madu
09.03.2006 09:12:12
Lisäksi Jerry on tehnyt nipun hyviä sanoituksia mm. Would jne.

Mulle Jerryssä vetoaa mutkattoman tyylikäs ja konstailematon soittotapa ja se että mikään muu kitaristi ei ole koskaan saanut minua samalla tavalla kahlaamaan tabulatuurikirjoja läpi.

Kumma kyllä mulle tärkeimpiä levyjä kitaran soittamisen kannalta on Facelift koska se oli ensimmäinen kosketus AIC:hen ja Jerryn d-tuneriffien maailmaan. Esim. aina vahvistinta tms. testatessa on pakko aloittaa kokeilut We Die Youngin riffillä.

Jerryn soololevyistä paistaa mun mielestä se että biisimateriaali on paikkapaikoin loistavaa mutta laulumelodiat eivät yllä millään AIC:n tasolle. Toki Jerryn äänikin on kapea-alaisempi kuin Laynella mutta hyvin mies laulaa. Varsinkin stemmoissa ja vokaaliharmonioissa Jerryn ja Laynen äänet sulautuvat täydellisesti yhteen.

Muistaakseni jossain haastettelussakin Jerry sanoi että kun hänellä oli valmis biisi, valmiit sanat ja laulumelodia niin aina Layne pystyi tekemään paremman laulumelodian.
I'm afraid that I was very, very drunk...
miscage
09.03.2006 11:30:32
Suuret respectit Jerrylle, ja Degradation Trip on aivan loistava levy. Tulis nyt se comeback.
Exhausted
09.03.2006 11:54:01

On kyllä hienoja riffejä, sooloja ja stemmalauluja. Saundi ehkä hieman liian metallinen ja joissain biiseissä sorrutaan vähän tylsään ilmaisuun, mutta yleisesti kyllä arvostan soittoa.
paavi
09.03.2006 14:16:40
Kyllä Cantrell on mun suosikkikitaristi kautta aikojen. Koskaan en ole ollut niin superteknisten kavereiden perään. Parasta Jerryssä on mun mielestä se, kuinka se pystyy täyttämään tilan livenä yksistään sekä musiikillisesti että ulkomusiikillisestikin... Sieltä lähtee täydelliset stemmat, rytmiskeba, soolot ja tukka heiluu...
...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains.
paavi
09.03.2006 14:31:28
5/26/06 - Super Bock Super Rock - Portugal

5/28/06 - Madrid Festimad - Madrid, Spain

6/2/06 - Rock am Ring - Germany

6/3/06 - Rock im Park - Nurburg, Germany

6/4/06 - Milan Gods of Metal - Milan, Italy

6/10/06 - Donington Park Download Festival - England

6/15/06 - Novarock Festival - Nickelsdorf, Austria

6/16/06 - Provinssirock Festival - Finland

6/17/06 - Hultsfred Festival - Sweden

6/24/06 - Graspop Metal Meeting - Belgium

6/26/2006 - Razzmatazz - Barcelona, Spain

6/27/2006 - Madrid Macumba - Madrid, Spain

7/1/2006 - Waldrock - Holland

7/2/2006 - Nijmegen Goffert Park - Holland

http://www.jerrycantrell.com/tour.asp

;)
...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains.
Exhausted
09.03.2006 14:45:21

Onkos nää nyt soolokiertueen vai AIC:n keikkapäiviä?
parinc.
09.03.2006 14:52:39
AIC:n.
Mrezzye
09.03.2006 14:54:23

Provinssiin siis!
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

miscage
09.03.2006 14:57:08 (muokattu 09.03.2006 14:59:38)
Voi helvetti, on siis pakko lähteä Provinssiin...mutta Tool on Turussa.....saatana että tästä tulee vaikeata ja kallista. Voisi tehdä pelimiehet ja lähteä sinne Novaan. Siel ois sitten kaikki.

EDIT:

On muuten ihan epätodellinen vuosi, jos joku olisi sanonut vähän aikaa sitten: "Joo, Tool, Gunnarit ja AIC on ens vuonna Suomessa", olisin voinut laittaa kivekset pöydälle ja lyödä vetoa.

Vielä Smashing Pumpkins?
paavi
09.03.2006 15:04:49

On vai? Siis mä en tiedä...Ei tuolla ainakaan mitään mainita Alice in Chainsistä. Tiedän, että AiC vetää ainakin jonkun keikan sillä uudella laulajalla, mutta onko jostain kiertueesta ollut jo puhetta?
parinc.
09.03.2006 15:10:09 (muokattu 09.03.2006 15:10:59)
kyllä on. 100% varmasti Alice In Chains. eli cantrell+kinney+inez+vielä avoinna oleva laulaja (DuVall ei vahvistettu Euroopan rundille).
paavi
09.03.2006 15:20:18
kyllä on. 100% varmasti Alice In Chains. eli cantrell+kinney+inez+vielä avoinna oleva laulaja (DuVall ei vahvistettu Euroopan rundille).

Huh, mahtavaa. Toisaalta ei tekis mieli tietää mitään uudesta Alice in Chainsistä ilman Laynea, toisaalta taas toi on melkein pakko tsekata...Ristiriitanen fiilis. Tosiaan nyt tuli paha ongelma eteen. Olin päättänyt, että käyn yhdellä ja vain yhdellä suurella festarilla ensi kesänä ja tool on ruisrockissa.
Exhausted
09.03.2006 17:13:01

On se kyllä pakko nähdä
Keke Urlaub
09.03.2006 19:43:56

Jerry on kieltämättä kautta aikain suurin vaikuttaja mun soitolle...ehkä minusta ei sen takia tullutkaan mitään nopeushurjastelijaa. Jerryn soitossa eniten minua ovat kiehtoneet nimilevyn todella erikoiset tunnelmoinnit tietyissä kappaleissa (sludge factory, god am, shame on you...) ja todellakin se tyylikäs tilantäyttö. Mitenkään häiritsevän metallinen Jerryn soundi ei levyillä mielestäni ole ollut, päin vastoin sopivan tyly crunch. We die young, Them bones ja Grind ovat kyllä harvinaisen tylyjä levynavauksia.
Jerry on myös yllättänyt upeilla akustisilla pätkillään Jar of Fliesillä. I stay away on uskomaton mielestäni epäonnistunutta kertosäettä lukuunottamatta (sillä ilmeisesti tavoiteltiin tyylille ominaista kontrastia...).
Soolotuotannosta löytyy muutamia loistavia biisejä (my song, jesus hands, settling down etc) jotka vielä paranisivat varsinaisella laulajalla.
Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules / The fate of all mankind I see is in the hands of fools.
FrankComa
09.03.2006 19:59:07
Kyllä Cantrell on mun suosikkikitaristi kautta aikojen. Koskaan en ole ollut niin superteknisten kavereiden perään. Parasta Jerryssä on mun mielestä se, kuinka se pystyy täyttämään tilan livenä yksistään sekä musiikillisesti että ulkomusiikillisestikin... Sieltä lähtee täydelliset stemmat, rytmiskeba, soolot ja tukka heiluu...

Komppaus!
Give The Mule What He Wants!
0201222
09.03.2006 22:18:36
Hienot kitarat äijän levytyksillä aina on. Sellanen "biisin ehdoilla"-meininki on hienoa. Vuosituhannen vaihteessa julkastun live-levyn (90-96) turpaanveto-meininki päällimmäisenä mielessä Jerryn touhuista. Erityisesti "Man in the box"-liveveto on jotakin...##!!###(?)
Jippi ky jee.
voltasparta
10.03.2006 09:16:35
sanoittiko layne muita kappaleita ku angry chair ja sludge factory?
Consume my love, devour my hate Only powers my escape The moon is out the, stars invite I think i'll leave tonight.
paavi
10.03.2006 10:13:47
sanoittiko layne muita kappaleita ku angry chair ja sludge factory?

Todellakin. Netistä tosi vaikea löytää tarkempaa infoa, mutta vanhasta muistista sanoisin, että joka AiC:n levyllä on muutama Laynen sanoittama kappale. Lisäksi Mad Seasonin kaikki biisit on Laynen sanoittamia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)